طرز استفاده از اسپرسو ساز خانگی

تاریخ ارسال : 1402/04/15

دستگاه اسپرسو ساز چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ امروزه اسپرسو و قهوه جزء محبوب ترین نوشیدنی ها در میان بسیاری از افراد است و برای نوشیدن یک فنجان قهوه وقت زیادی را صرف رفتن به کافی شاپ ها می کنند. با خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی می توانید خودتان در منزل این نوشیدنی ها را در کمترین زمان ممکن تهیه نمایید. ما در این مقاله طرز استفاده از اسپرسو ساز خانگی را به طور کامل به شما عزیزان آموزش می دهیم پس تا آخر این آموزش با فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا همراه باشید.

لینک خرید اسپرسو ساز با کیفیت 

طرز استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خانگی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به نوشیدنی هایی مانند قهوه و اسپرسو علاقه دارید بهتر است طرز استفاده از این محصول را یاد بگیرید تا خودتان در منزل بتوانید در کمترین زمان ممکن یک فنجان قهوه با کیفیت را درست کنید. کار با این دستگاه چندان ساده نیست و در همان ابتدا نمی توانید قهوه و اسپرسو خوشمزه ای تهیه کنید و باید تمرین و تکرار داشته باشید. در این مقاله تمام نکاتی را که باید برای درست کردن قهوه و اسپرسو بدانید بیان کرده ایم. اسپرسو نوعی نوشیدنی فوق العاده غلیظ است که برخلاف قهوه که تنها عصاره دانه های قهوه است شامل کرم نیز است. دستگاه اسپرسو ساز به کمک پمپ فشار، دیگ بخار و پرتافیلتر آب گرم را از میان دانه های قهوه عبور می دهد و نوشیدنی اسپرسو را تهیه می کند.

 

مراحل کار با دستگاه اسپرسو ساز

برای استفاده از اسپرسو سازهای خانگی ابتدا مخزن آب را خارج کنید و آن را بشویید. مخزن آب را تا مقدار لازم پر از آب کنید در جای خود قرار دهید. قفل پرتافیلتر را باز کنید و پودر قهوه را داخل سبد پرتافیلتر بریزید. برای نتیجه بهتر سطح قهوه را با دست کاملا صاف کنید و به کمک تمپر قهوه آن را فشار دهید تا کامل یکدست شود. فشرده سازی دانه های قهوه نباید بیش از حد باشد زیرا ممکن است نوشیدنی کیفیت لازم را از دست بدهد. بعد از اینکه پودر قهوه را داخل پرتافیلتر ریختید آن را در هد گروپ دستگاه قرار دهید و قفل کنید. قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید مطمئن شوید نازل بخار در حالت روشن قرار گرفته است. سیم دستگاه را به برق وصل کنید و آن را از طریق پنل روشن کنید.

 

مراحل کار با دستگاه اسپرسو ساز

 

تهیه اسپرسو با اسپرسو ساز خانگی

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید صبر کنید تا چراغ نشانگر محصول به رنگ سبز دربیاید. بعد از روشن شدن چراغ نشانگر فنجان را در زیر هد گروپ قرار دهید. دکمه خروج قهوه را بزنید و بعد از پر شدن فنجان دوبار دکمه مورد نظر را فشار دهید. برای افرادی که می خواهند کف شیر تهیه کنند می توانند از طریق نازل بخار کف شیر به دست آمده را داخل فنجان بریزند. حالا سیم برق دستگاه را از پریز برق بکشید و قفل پرتا فیلتر را باز کرده و آن را از هد گروپ خارج کنید. دانه های قهوه موجود در سبد پرتافیلتر را خارج کنید و سبد و پرتافیلتر را بشویید. آن را با دستمال نرم و لطیف خشک کنید و در جای خود قرار دهید. برخی از اسپرسو سازها مجهز به سینی چکه گیر هستند می توانید این دو قطعه را هم بشویید.

 

توان و فشار اسپرسوساز

توان و فشار اسپرسوساز ا زمهمترین قسمت هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. توان و فشار اسپرسوساز  در تهیه اسپرسو نقش بسازایی دارد و در فرآیند دم‌ آوری قهوه نقش زیادی دارد. هر چقدر توان دستگاه بیشتر باشد اسپرسوی بهتر و با کیفیتی بهتری تولید می شود. برای تهیه اسپرسوساز های خانگی باید دستگاهی با توان ۱۰۰۰ وات و ۱۶۰۰ دات تهیه کنید. بهترین فشار برای تهیه یک اسپرسو عالی فشار ۹ بار می باشد.

مقاومت و جنس بدنه اسپرسوساز

اینکه محصولی که خریداری می کنید از جنس و مقاومت بالایی برخوردار باشد از مهمترین قسمت های آن است. جنس یک محصول علاوه بر زیبایی که به آن می بخشد می تواند بر کیفیت و طول عمر دستگاه نیز تاثیر می گذارد. سعی کنید محصولی خریدرای کنید که دستگاه از فلز ضد زنگ یا پلاستیک مزغوب یا ترکیبی از هردو باشد. طول عمر اسپرسوساز های فلزی از پلاستیکی بیشتر است و کیفیت بالاتری دانرد.

اسپرسوساز چند کاره

از مهمترین قسمت در راهنمای خرید اسپرسو ساز مربوط به اسپرسوسازهای چندکاره است. کیفیت و کارایی یک اسپرسوساز، با به صرفه بودن دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. بعضی از مدل های موجود در بازار علاوه بر قهوه اسپرسو، قهوه فرانسوینیز می توانید تهیه کنید. با برخی دیگر می توانید اسپرسو با کپسول قهوه، پودر قهوه و پد قهوه نیز درست کنید. مدل‌هایی از اسپرسوسازها وجود دارند که با دارابودن یک نازل بخار، توانایی تهیه کاپوچینو و لاته دلچسبی رابرای شما تهیه میکند.

تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصلی

تاریخ ارسال : 1402/04/14

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ اگر شما هم قصد خرید لوازم خانگی را دارید و مانند خیلی از افراد دیگر با چالش محصولات اورجینال و تقلبی روبرو هستید و نمی دانید چگونه محصولات تقلبی را از اصلی تشخیص دهید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم چند نکته را بیان کنیم که به شما در هنگام خرید لوازم خانگی کمک بسیاری می کند و باعث می شود بهترین انتخاب را داشته باشید.

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی

لینک خرید لوازم خانگی اصل و با کیفیت 

برای اینکه بتوانیم محصولات لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم چندین راهکار وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از توجه به شناسه کالا، شماره سریال، داشتن گارانتی و ضمانت معتبر، وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش، وجود برچسب اطلاعات روی بدنه محصول، شکل ظاهری کالا، فروشگاه های لوازم خانگی معتبر و … در ادامه این مقاله تمام ملاک های بالا را به طور جداگانه بررسی می کنیم و شما را با اصلی ترین راهکارهای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی آشنا می کنیم.

چگونه از طریق شناسه کالا بفهمیم محصول اصل است؟

یکی از مهم ترین راهکارها برای تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل که در مورد تمام محصولات صدق می کند توجه به شناسه کالا می باشد. در هنگام خرید لوازم خانگی حتما به این نکته توجه داشته باشید محصولی که انتخاب کرده اید دارای شناسه کالا باشد. محصولات اصل روی بسته بندی یا همان کارتن خود دارای یک کد چند رقمی می باشند که از طریق آن می توانید از وجود گارانتی مطمئن شوید. حال شاید شما با خود بگویید که چطور از طریق شناسه کالا بفهمیم محصول دارای گارانتی است. برای اینکار تنها کافی هست که وارد سایت سامانه جامع گارانتی شوید و کد شناسه کالا را در کادر وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورتی که محصول شما دارای گارانتی باشد و ضمانت آن توسط سامانه جامع گارانتی تایید شود مطمئن شوید که محصول اصل است.

 

سامانه-جامع-گارانتی

 

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی از طریق شماره سریال :

دومین راه برای تشخیص لوازم خانگی تقلبی از اصل توجه به شماره سریال محصول می باشد. توجه داشته باشید که تمام محصولات اصل دارای شماره سریال می باشند و بر روی بدنه خارجی محصول حک شده است. برخی از فروشنده ها برای اینکه محصولات تقلبی را اصل جلوه بدهند با استفاده از چسپاندن یک برچسب روی بدنه که شامل شماره سریال است سعی در فریب دادن خریدار دارند. برای همین دوباره تاکید می کنم که شماره سریال باید روی بدنه محصول حک شده باشد و اگر هیچ شماره سریالی روی بدنه دستگاه نبود از خریدن آن خودداری کنید. بعد از اینکه شماره سریال حک شده بر روی محصول را پیدا کردید آن را در گوگل جستجو کنید. با سرچ کردن آن تعدادی از سایت ها برای شما به نمایش گذاشته می شود و شما باید سایت مرجع را از میان آن ها انتخاب کنید. در صوری که شماره سریال حک شده بر روی محصول در سایت مرجع نیز گذاشته شده باشد از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

 

شناسایی محصولات تقلبی و اصل با استفاده از مدل دستگاه :

یکی دیگر از راهکارهایی که شما به راحتی می توانید از طریق آن لوازم خانگی تقلبی را تشخیص دهید مطابقت مدل دستگاه با سایت مرجع می باشد. در هنگام خرید لوازم خانگی مدل دستگاه را که بر روی کارتن و یا بدنه محصول نوشته شده به طور کامل و بدون هیچ کم و کاستی در گوگل سرچ کنید. طبق توضیحاتی که در مرحله قبلی داده شد  وارد سایت مرجع شوید و همان مدل را پیدا کنید. مشخصات و ویژگی های وارد شده در سایت مرجع را به طور کامل مطالعه کنید و مطئن شوید که هیچ تفاوتی با محصولی که شما قصد دارید خریداری کنید ندارد.در صورتی که تنها یک نکته آن با سایت مرجع مغایرت داشت از خرید آن بپرهیزید زیرا احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.

 

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی با استفاده از برند تشخیص دهیم؟

هنگام خرید لوازم خانگی به برند محصول بسیار توجه داشته باشید. برند محصولات خانگی اصل بر روی کالا به صورت کاملا صحیح نوشته شده است. در حالیکه کالاهای تقلبی معمولا برندشان به صورت ناقص و یا اشتباه نوشته شده اند. برای مثال محصولات لوازم خانگی برند گوسونیک اصل باید مارکشان به این شیوه Gosonic نوشته شده باشد پس از خرید کالاهایی که برند آن ها به عنوان مثال Gasonic  نوشته شده و اشتباه است خودداری کنید. برای اینکه از شکل نوشتاری صحیح برند مطمئن شوید ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما سایت اصلی محصول را بررسی کنید.

 

شناسایی محصولات تقلبی و اصل با استفاده از مدل دستگاه

 

محصولات تقلبی بانه :

بانه شهری در کردستان است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مسیر اصلی ورود لوازم خانگی به ایران می باشد اما متاسفانه امروزه شاهد بسیار زیادی از محصولات تقلبی در این شهر هستیم. یکی از مهم ترین نکته هایی که امروزه بر سر زبان ها افتاده و باعث شده همه ما از خرید محصولات لوازم خانگی از شهر بانه دلهره داشته باشیم اختلاف زیاد قیمت می باشد. متاسفانه برخی از فروشندگان و افراد سودجو امروزه کالاهای بی کیفیت و ناشناس را با استفاده از لوگو و برچسب برندهای معتبر با قیمت کم به فروش می رسانند. بیشترین سوالی که از ما درباره ی محصولات بانه پرسیده می شود این است که آیا اجناس بانه اصل هستند؟ در ذیل نکاتی را که می توانید با استفاده از آنها محصولات تقلبی بانه را تشخیص دهید ذکر کرده ایم.

برای تشخیص محصولات تقلبی بانه باید چکار کنیم؟

برای اینکه لوازم خانگی تقلبی بانه را تشخیص بدهید چندین راه حل وجود دارد که در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل به آن می پردازیم. اولین راه برای جلوگیری از این مسئله خرید نکردن از فروشگاه های مجازی غیر معتبر می باشد. توجه داشته باشید هر فروشگاه معتبری دارای جواز کسب است و نمادهای قانونی را باید دریافت کرده باشد که در ادامه به صورت کامل به آن اشاره خواهیم کرد. دومین راهکار برای تشخیص محصولات تقلبی بانه مراجعه به سایت مرجع و همان مراحلی است که در بالا ذکر کردیم. هنگام خرید از بانه حتما برند و مدل دقیق دستگاه را از فروشنده درخواست کنید و سپس آن را در گوگل جستجو کنید.

برای اینکه نتیجه بهتری برای شما نشان داده شود پیشنهاد می شود مدل و مارک را با زبان انگلیسی و درست مانند خود سایت اصلی وارد کنید. وارد سایت اصلی شوید و در قسمت جستجوی سایت مدل دستگاه را به طور کامل وارد نمایید. در صورتی که همین مدل در سایت مرجع وجود داشته باشد و امکانات و شکل ظاهری محصول تفاوتی با آن نداشته باشد از اصل بودن آن شک نداشته باشید.

 

محصولات تقلبی بانه

 

خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر :

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در یک گفتگوی می گوید که ۹۹ درصد از فروش لوازم خانگی تقلبی از طریق فضای مجازی انجام می شود و فقط یک درصد از آن ممکن است از طریق اصناف انجام شود. همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مشاغل از طریق اینترنت انجام می گیرند به همین دلیل لازم است بدانید که از چه راه هایی می توانید یک سایت اینترنتی لوازم خانگی معتبر را تشخیص دهید پس با ما همراه باشید.

 

  • گواهی SSL سایت را بررسی کنید: یک از روش های فهمیدن سایت معتبر توجه به آدرس اینترنتی آن است. اگر ابتدای آدرس یک سایت اینترنتی پروتکل HTTPS  داشته باشد این بدین معناست که یک سایت کاملا امن است. آدرس برخی از سایت ها HTTP است پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که از چنین سایت هایی خرید نکنید زیرا این سایت ها فاقد اعتبار هستند. همچنین همین الان به نوار آدرس مرورگر خود نگاه کنید می بینید که قفل کوچکی قبل از آدرس اینترنتی سایت قرار داده شده است. وجود این قفل به معنای ایمن بودن یک سایت اینترنتی است و با کلیک بر آن یک پیام ظاهر می شود که به شما معتبر بودن سایت را نشان می دهد.

امنیت گزینگ کالا

 

 

  • نمادهای قانونی سایت اینترنتی را بررسی کنید: امروزه خرید اینترنتی لذت بخش ترین چیزی است که می توان در اینترنت انجام داد اما باید بدانید از چه سایتی خرید می کنید. از دیگر روش هایی که میتوان از معتبر بودن یک سایت مطمئن شد وجود نماد های قانونی در آن سایت است. در هنگام خرید حتما به نماد اعتماد الکترونیکی سایت توجه داشته باشید و روی آن کلیک کنید و مشخصات را به طور کامل بررسی کنید. وجود نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت باعث افزایش اعتبار آن سایت می شود زیرا وب سایت هایی که موفق به دریافت این نماد شده اند موظف هستند به شکایات و مشکلات مشتریان خود رسیدگی کنند.

آگاه باشید که برخی از فروشگاه های اینترنتی فقط عکس نماد اعتماد الکترونیکی را در وب سایت خود گذاشته اند و هیچ کاربردی ندارد. از خرید در چنین فروشگاه هایی خودداری کنید تا یک خرید اینترنتی لذت بخش را تجربه نمایید. اگر خواستید از معتبر بودن یک فروشگاه اینترنتی به طور کامل مطئن شوید سایت اینماد را در گوگل جستجو کنید.سپس در کادری که باز شده آدرس وب سایت مورد نظر را به طور صحیح وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی وب سایت اطلاعات آن به صورت کامل نمایش داده می شود.

 

نماد اعتماد گزینگ کالا لوگو نماد رسانه های دیجیتال

 

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی

تاریخ ارسال : 1402/04/11

بهترین مارک سماور کدام است؟ یکی از قدیمی ترین وسیله هایی که از گذشته تا به امروز برای درست کردن یک چای خوش طعم همواره مورد استفاده قرار می گیرد سماور است و از آن جایی که امروزه تنوع سماورها بسیار زیاد است و انتخاب بین برندهای مختلف کار چندان راحتی نیست ما در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین مارک های سماور یعنی برادران سیفی را به شما معرفی کنیم و به بررسی کیفیت سماور برادران سیفی بپردازیم پس اگر قصد خرید بهترین سماور را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

تاریخچه گروه صنعتی برادران سیفی 

همه ما در هنگام خرید لوازم خانگی به دنبال محصولاتی هستیم که هم طراحی ظاهری زیبایی داشته باشند و هم از کیفیت بالایی برخوردار باشند. شرکت سماورسازی برادران سیفی با تجربه درخشان و سابقه ی بیش از ۸۱ سال در تولید انواع مدل سماور توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند. گروه صنعتی برادران سیفی در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سماور در کشور ایران می باشد و مردم محصولات این برند را مرغوب ترین و شیک ترین محصولات موجود در بازار می دانند.

تاریخچه گروه صنعتی برادران سیفی

 

محصولات تولیدی برند برادران سیفی 

این شرکت در ابتدا تنها به تولید سماورهای گازی ساده، گازی ترموکوپل دار، نفتی، روگازی و زغالی مشغول بود تا اینکه بعد از چند سال از تاسیس این کارخانه علاوه بر این مدل ها توانست با تلاش روز افزون طراحان و متخصصان خود سماورهای برقی با مهر استاندارد تولید نماید و آن را هم به سبد محصولات خود اضافه کند.

سماورهای برادران سیفی از تنوع بسیار بالایی در تولید برخوردار هستند و از نظر طراحی ظاهری و همچنین گنجایش بسیار متنوع هستند و پاسخگوی نیاز تمام مشتریان بوده و برای خانواده های کم جمعیت و پر جمعیت کاملا مناسب هستند.

 

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی 

همانطور که می دانید امروزه مردم سماورهای برادران سیفی را بهترین مارک سماور ایرانی می دانند و و این برند به یکی از خوش نام ترین برندهای موجود در بازار تبدیل شده است. محصولات شرکت شایسته تبریز از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و با سالها تلاش و تجربه طراحان و متخصصان و کارکنان فنی این کارخانه موفق شده اند کلیه محصولات خود را به مدت یکسال ضمانت کنند. جنس کلیه محصولات تولیدی گروه صنعتی برادران سیفی از ورق آلیاژ برنج است که با پوشش نیکل و کرم آبکاری شده اند. ورق برنجی برخلاف ورق استیل تنها آلیاژی است که قادر به جذب املاح و مواد زائد آب است و ضمان نوشیدن آبی زلال و صاف و بدون املاح مضر می باشد.

 

مشخصات کامل سماور های برادران سیفی 

  • کاملا نسوز
  • رنگ نیکل کروم
  • روکش براق ضدلک
  • بدون سوراخ شدن بدنه
  • ضخامت بدنه ۲ تا ۱۰ میلی متر
  • مجهز به سیستم ترموکوپل
  • دارای ترموستات هیدرولیک
  • دارای استاندارد ایران و اروپا
  • کاملا نسوز و دارای پیلوت و برنر استاندارد
  • شفافیت مادام العمر و نظافت آسان و راحت
  • جنس بدنه از برنج و جنس دسته ها از برنج و باکالیت

 

مشخصات کامل سماور های برادران سیفی

 

قیمت سماورهای برادران سیفی 

عوامل مختلفی همچون امکانات فوق العاده، اندازه و گنجایش، ترموکوپل و … تعیین کننده قیمت محصولات برادران سیفی هستند و سماور های برند برادران سیفی در مقایسه با کیفیت و طراحی زیبایی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. شما عزیزان می توانید با ثبت نام در سایت لوازم خانگی گزینگ کالا از قیمت روز محصولات برادران سیفی اطلاع داشته باشید. ما سعی کرده ایم محصولات این برند را با بهترین قیمت بازار به فروش برسانیم.

نحوه تنظیم دمای یخچال

تاریخ ارسال : 1402/04/05

با دانستن نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر خود می توانید از فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال جلوگیری کنید و با پیدا کردن دمای صحیح ترموستات یخچال می توانید موادی مانند لبنیات، سبزیجات و میوه جات را به مدت بیشتری نگه دارید. تنظیم دمای یخچال در انواع مدل ها و برندها شباهت ها و تفاوت هایی با همدیگر دارند به عنوان مثال تنظیم دما در یخچال های قدیمی به وسیله ی ولوم چرخشی است در حالیکه تنظیم دما در یخچال های جدید کاملا متفاوت است و به وسیله ی پنل دیجیتالی روی درب کم و زیاد می شود.

نحوه تنظیم کردن دمای یخچال های قدیمی 

تنظیم دمای یخچال های قدیمی یکی از سوالاتی است که اکثرا از کارشناسان گزینگ کالا پرسیده می شود و اگر به درستی نتوانید آن را تنظیم کنید آسیب جدی به یخچال وارد می شود. ما در این بخش از مقاله به شما نحوه تنظیم دمای یخچال های قدیمی را به طور کامل آموزش می دهیم تا دیگر نگران این مشکل نباشید.

در یخچال های قدیمی ولومی برای تنظیم دما در قسمت بالا سمت راست تعبیه شده است که معمولا شبیه ولوم تنظیم مشعل گاز است. این ولوم چرخشی از بین صفر تا هفت درجه بندی شده است و نشان دهنده درجه ی سرمای درون یخچال است. اگر شماره ی روی ولوم چرخشی روی صفر باشد برق یخچال قطع شده و خاموش می شود. اگر می خواهید دمای درون یخچال کاهش پیدا کند باید ولوم را روی اعداد بالاتر تنظیم کنید. توجه داشته باشید که با بالابردن بیش از حد دما مواد غذایی درون یخچال یخ می زنند و کمپرسور مجبور است بیشتر کار کند. دمای ایده آل برای یخچال های قدیمی معمولا عدد وسط روی ولوم است برای مثال اگر ولوم یخچال شما دارای ۹ درجه است شما آن را روی عدد ۴ تنظیم کنید.

 

نحوه تنظیم کردن دمای یخچال های قدیمی

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل تابستان

تحقیقات ثابت کرده است که در آب و هوای مختلف دمای ترموستات نیز تغییر می کند و حتی زمانی که درب یخچال نیز بسته شده است هوای اطراف بر دمای یخچال تاثیر می گذارد. در فصل گرم تابستان نیاز است درجه ی ولوم را بالا ببرید تا دمای درون یخچال کاهش پیدا بکند. شما باید ولوم چرخشی یخچال قدیمی را روی اعدادی مثل ۴ یا ۵ سانتی گراد تنظیم کنید و سعی کنید درب یخچال را باز نگذارید. جدا از تنظیم کردن دما در فصل تابستان باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید که در ذیل ذکر کرده ایم :

  1. اطمینان داشته باشید که هوا داخل یخچال جریان دارد زیرا باعث خنکی یخچال می شود.
  2. یخچال را به صورت مرتب تمیز کنید و نگذارید زیاد برفک بگیرد زیرا وجود برفک در یخچال کارایی را پایین می آورد.
  3. سعی کنید غذاهای گرم را بلافاصله درون یخچال نگذارید زیرا اینکار باعث می شود دمای یخچال افزایش یابد.

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل زمستان

در فصل زمستان دمای محیط سرد بوده و نیازی نیست که دمای داخل یخچال را روی دمای پایین تنظیم کنید. بهترین دما در فصل زمستان برای یخچال های ترموستاتی ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد است زیرا همانطور که گفتیم دمای بیرون روی دمای یخچال تاثیر می گذارد.

 

اندازه گیری دمای یخچال 

برای اندازه گیری دمای یخچال به یک لیوان و مقداری آب و یک دماسنج نیاز دارید. ابتدا ولوم چرخشی را روی ۳ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و آب را داخل لیوان بریزید و لیوان را در وسط یخچال قرار دهید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت لیوان را در بیاورید و دمای آب را به وسیله ی یک دماسنج اندازه گیری کنید. اگر دمای لیوان آب بین ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد باشد دمای یخچال ترموستاتی شما کاملا مناسب است. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد اما این روش یکی از معتبرترین روش ها برای اندازه گیری دمای یخچال است.

 

اندازه گیری دمای یخچال

 

ترموستات یخچال را چگونه تست کنیم؟

ترموستات یکی از اصلی ترین قطعات یخچال است زیرا وظیفه تنظیم دمای مناسب برای نگه داری مواد غذایی را بر عهده دارد.

روش اول

برای اطلاع از خرابی ترموستات، کمپرسور یخچال را چک کنید. برای اینکار ابتدا برق را قطع کنید تا مطمئن شوید مشکل از برق نیست. سپس کمپرسور با دست لمس کنید در صورتی که کمپرسور سرد باشد یعنی کار نمی کند و مشکل دارد.

روش دوم 

سیم های اصلی ترموستات را از یخچال جدا کنید و به هم وصل کنید. اگر با اینکار کمپرسور یخچال شما شروع به کار کرد یعنی ترموستات خراب است.

روش سوم

ترموستات یخچال را تا آخر بچرخانید در صورتی که کمپرسور یخچال کار نکند متوجه می شوید که ترموستات دستگاه شما خراب است.

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی 

یخچال فریزرهای جدید مجهز به پنل دیجیتالی روی درب هستند که دمای یخچال با استفاده از آن تنظیم می شود. پنل های لمسی یخچال های دیجیتالی کنترل دما یخچال و فریزر شما بسیار آسان کرده اند و دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. برای تنظیم کردن دمای یخچال های جدید کافی است مراحل زیر را انجام دهید. در  مرحله اول باید قفل تغییر دما را که در صفحه نمایش دیجیتال نمایش داده شده باز کنید. برای باز کردن قفل دمای یخچال کافی است دکمه Unlock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت قفل به صورت قفل باز شده روی صفحه نمایش نشان داده شود. در مرحله بعد دمای یخچال و فریزر را با استفاده از دکمه ی Cooling temperature و Refrigerator temperature می توانید کم و زیاد کنید. بر روی صفحه نمایش برخی از یخچال ها سیستم Jet Freezing به چشم می خورد که با فعال کردن آن می توانید دمای فریزر را به کمترین دما کاهش دهید.

 

 

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

 

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی در فصل تابستان 

همانطور که می دانید دمای یخچال باید در فصل گرما و تابستان تغییر داده شود و دما باید روی مقدار های زیر تنظیم شود. اگر یخچال شما اتوماتیک است باید درجه ی یخچال را روی ۳+ و ۴+ سانتی گراد تنظیم کنید و فریزر را روی دمای ۱۸- و ۲۰- قرار دهید.

 

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی در فصل زمستان 

در فصل زمستان دمای سردتر در خانه باعث می شود که به طور طبیعی دمای یخچال کاهش پیدا کند به همین دلیل تنظیم دما بسیار مهم است. دمای ایده آل برای یخچال های اتوماتیک در فصل سرد زمستان ۴+ یا ۵+ درجه سانتی گراد است و برای فریزر نیز دمای ۱۶- تا ۱۹- مناسب می باشد.

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل تابستان

 

آموزش تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید 

برای یخچال فریزر ساید بای ساید هم تنظیم دما مانند یخچال های اتوماتیک است و هیچ تفاوتی با این مدل ها ندارد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که کنار کلید تنظیم دمای یخچال و فریزر یک کلید دیگر برای سرما سازی سریع وجود دارد. اگر خرید هفتگی انجام داده اید و مواد غذایی زیادی وارد فریزر کرده اید برای جلوگیری از تغییر رنگ و فاسد شدن مواد می توانید کلید super freezer و یا Quick freezer را فشار دهید. با فعال کردن این کلید حالت سرما سازی سریع انجام می شود. کلید super Refrigerator و یا Quick Refrigerator نیز همین کارایی سرما سازی سریع را دارد و می توانید برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی آن را فعال کنید. اگر این کلید را فعال کردید باید ۱۰ ساعت آن را روشن نگه دارید و بعد از گذشت ۱۰ ساعت آن را غیر فعال کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزرهایی که با فار نهایت F تنظیم می شوند 

برخی از یخچال فریزرها هستند که دمای آن ها بر اساس فار نهایت F تنظیم می شود و برای تنظیم دما باید به شیوه زیر عمل کنید. دمای یخچال شما باید بین ۳۲ تا ۴۰ درجه فار نهایت باشد که معادل ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد است. دمای فریزر نیز باید بین ۲- تا ۴- فار نهایت باشد که معادل منفی ۱۸- تا منفی ۲۰- درجه سانتی گراد می باشد.

 

دمای یخچال فریزرهایی که با فار نهایت F

 

آموزش تبدیل درجه سانتی گراد به فار نهایت 

با توجه به اینکه یخچال ها در برند و مدل های مختلف تولید می شوند مطمئنا نحوه درجه آنها نیز با هم تفاوت هایی خواهد داشت. دمای برخی از یخچال ها بر حسب سانتی گراد و برخی دیگر بر حسب فار نهایت تنظیم می شوند. البته باید بدانید که تمام یخچال ها این قابلیت را در اختیار شما می گذارند که دما را هم بر حسب سانتی گراد و هم بر حسب فار نهایت تنظیم نمایید. برای این کار اگر دمای یخچال را بر روی C قرار دهید بر حسب سانتی گراد و برای فار نهایت نیز حرف F در نظر گرفته شده است. حالا برای اینکه بتوانید درجه سانتی گراد را به فار نهایت تبدیل کنید و برعکس باید به شیوه زیر عمل کنید.

تبدیل سانتی گراد به فار نهایت : F = ( C * 1.8 ) + 32

تبدیل فار نهایت به سانتی گراد : C = ( F – ۳۲ ) / ۱.۸

تنظیم دمای یخچال هنگام قطع شدن برق چه میشود؟

با قطع شدن برق دمای یخچال فریزر تغییری نمی کند و همانطور که تنظیم کرده اید باقی می ماند. در این هنگام سعی کنید درب یخچال و فریزر را باز نکنید چرا که با باز نکردن درب مواد غذایی ۴ ساعت سالم میمانند. اگر فریزر شما به صورت کامل پر شده باشد مواد غذایی به مدت ۴۸ ساعت سالم و خنک باقی می مانند.

چرا تنظیم دقیق دمای یخچال اهمیت دارد؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالات کاربران است و پاسخ به آن بسیار ساده است. بسیاری از متخصصین معتقد هستند که تنظیم دقیق دمای یخچال در سالم ماندن مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. با تنظیم صحیح دمای یخچال طول عمر موتور نیز افزایش پیدا می کند و دستگاه شما بسیار عالی کار می کند. از طرفی دیگر چون فضای یخچال مرطوب است میتواند منبع مناسبی برای رشد باکتری باشد و تنظیم دقیق دمای یخچال از این مسئله جلوگیری میکند.

نحوه تنطیم دمای یخچال سامسونگ 

برای تنظیم دمای یخچال برند سامسونگ کافی است دکمه های freezer و fridge را روی پنل دیجیتالی لمس کنید. دمای یخچال را با دکمه fridge و دمای فریزر را با دکمه freezer طبق اطلاعات بالا تنظیم کنید.

 

نحوه تنطیم دمای یخچال سامسونگ

 

نحوه تنظیم دمای یخچال ال جی 

پنل های یخچال برند ال جی ممکن است با همدیگر تفاوت های جزئی داشته باشند اما به هر حال شناخت دکمه ها کار ساده ای است. برای تنظیم دمای یخچال کلید REF.TEMP  و برای تنظیم دمای فریزر کلید FRZ.TEMP را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال هیمالیا 

دمای یخچال فریزرهای هیمالیا نیز مانند سایر مدل ها به آسانی قابل تنظیم هستند. ابتدا قفل تغییر دما را باز کنید و سپس دکمه Unlock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت قفل باز شود. سپس با استفاده از دکمه ی Cooling temperature دمای فریزر و دکمه ی Refrigerator temperature دمای یخچال را کم و زیاد کنید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال هیمالیا

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دونار 

با توجه به پیشرفت بیشتر و تغییر در طراحی پنل آنها تغییر کرده است و کلیدهایی به آن اضافه شده است. تنظیم دمای یخچال و فریزر دونار بر روی صفحه نمایش دیجیتالی آن قابل تنظیم است. برای اینکار کافی است از دکمه ی temp استفاده کنید. البته باید قفل را از حالت Lock به حالت unLock تغییر دهید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دونار

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دیپوینت 

پنل دیجیتالی یخچال فریزرهای دیپوینت دارای کلید های freezer temp و fridge temp برای تنظیم دما می باشند. با استفاده از کلید freezer temp دمای فریزر و کلید fridge temp دمای یخچال را به صورت دقیق تنظیم نمایید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دیپوینت

 

طریقه تنظیم دمای یخچال الکترواستیل 

هر دستگاه دمای ایده آل و استاندارد مخصوص به خود را دارد و پیشنهاد می شود دفترچه همراه را مطالعه کنید. برای تنظیم دمای یخچال الکترواستیل گزینه ی REF. TEMP را لمس کنید و دما را از منفی ۵ الی ۱۵ درجه تنظیم کنید. برای تنظیم دمای فریزر نیز گزینه ی Freezer را لمس کنید و دما را از منفی ۳۰ تا صفر درجه تنظیم نمایید. البته ممکن است گزینه های روی برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل در مدل های مختلف با همدیگر تفاوت جزئی داشته باشد.

 

نمایشگر لمسی یخچال الکترواستیل

 

نتیجه گیری از مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال 

یخچال یکی از پرکاربرد ترین وسایل موجود در آشپزخانه محسوب می شود به همین دلیل باید مراقب دمای آن باشید تا مواد درون آن سالم و تازه باقی بمانند. تنظم دمای یخچال موضوع بسیار مهمی است که اگر اطلاعی از آن نداشته باشید یخچال کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت. تنظیمات دمای یخچال در برند و مدل های مختلف کمی متفاوت است به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل آموزش تنطیم دمای انواع یخچال را بیان کنیم. رعایت نکاتی که در طول این مقاله آموختید در حفظ سلامت یخچال بسیار به شما کمک خواهد کرد. چنانچه بعد از مطالعه ی مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال سوالی دارید در قسمت سوالات مطرح نمایید تا کارشناسان ما به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

تاریخ ارسال : 1402/04/03

راهنمای خرید میوه خشک کن خوب امروزه تغذیه در میان مردم جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و اگر بخواهید تغذیه سالمی داشته باشید باید جدا از سه وعده اصلی از اهمیت میان وعده ها نیز غافل نشوید. میوه خشک و تنقلات میوه از سالم ترین و سنتی ترین میان وعده ها به حساب می آیند که طرفداران بسیار زیادی دارند. ما در این مقاله نکات مهمی را در رابطه با کاربرد میوه خشک کن، طرز استفاده از میوه خشک کن، مزایای استفاده از میوه خشک کن، نکات مهم در هنگام خرید دستگاه و … بیان کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید از مزایای این محصول بی نظیر بهره مند شوید.

میوه خشک کن چیست؟

لینک خرید میوه خشک کن 

میوه های خشک به دلیل اینکه سرشار از ویتامین هستند برای میان وعده ها و پذیرایی از مهمان ها در فصل زمستان بسیار کاربرد دارد. برای تهیه ی میوه های خشک در بیرون باید هزینه های بسیار زیادی صرف کنید و حتی از بعداشتی بودن آن نیز نمی توانید مطمئن شوید. برای جلوگیری از این کار دستگاه میوه خشک کن وجود دارد که بسیار محبوب است. این دستگاه از اجزای مختلفی ساخته شده است و با استفاده از آن می توانید انواع میوه و سبزی را در کمترین زمان ممکن و با خوشمزه ترین طعم خشک کنید.

دستگاه میوه خشک کن دارای المنت هایی است که توسط نیروی برق گرم می شوند و این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه می رسد. این گرما باعث می شود آب میوه ها گرفته شود و میوه ها به آرامی خشک شوند و همین امر باعث می شود رشد قارچ و میکروب در میوه ها به صفر برسد.

 

میوه خشک کن چیست؟

 

انواع میوه خشک کن بر اساس کارکرد

به طور کلی دستگاه میوه خشک کن به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می شوند که ما در مقاله طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن به معرفی نوع خانگی می پردازیم که این نوع نیز خود به دو دسته تقسیم شده است.

نوع اول :

این میوه خشک کن ها آنهایی هستند که شکل گردی دارند و منبع گرما در کف دستگاه تعبیه شده است. تعداد طبقات میوه خشک کن در این مدل روی هم قرار داده شده اند و برای دسترسی به طبقات زیرین باید طبقات بالا را بردارید. این مدل در بازار معمولا از قیمت پایین تری برخوردار است و همچنین فضای کمتری را در منزل اشغال می کند.

 

 

 

نوع دوم :

کارکرد این مدل درست همانند فرهای فن دار می باشد و منبع گرما در پشت میوه خشک کن تعبیه شده است. مزیتی که این نوع میوه خشک کن ها نسبت به سایر مدل ها دارند این است که طبقات کشویی دارند یعنی دیگر نیازی به جابجا کردن سایر طبقات برای بیرون آوردن یک طبقه نیست. این میوه خشک کن ها برای خشک کردن میوه و سبزیجات کاربرد بیشتری دارند و در میان مردم بسیار محبوب تر هستند. البته ناگفته نماند که این مدل ها بسیار جاگیر تر هستند و اگر قصد خرید آنها را دارید باید از قبل جایی برای آن در کابینت در نظر گرفته باشید. با توجه به مزایایی که این میوه خشک کن ها دارند طبیعی است که از قیمت بالاتری نسبت به مدل دیگر برخوردار باشند.

 

 

 طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

برای همه ما پیش آمده است که با میوه های زیادی در یخچال روبرو شده ایم و به دلیل مصرف نکردن آنها به فکر راه حل افتاده ایم. در چنین زمانی با استفاده از یک دستگاه میوه خشک کن می توانید میوه ها را با بهترین طعم و رنگ خشک کنید. برای این کار کافی است که میوه ها را به خوبی بشویید و آن ها را خشک کنید. سپس میوه ها را به ورقه های نازک که ضخامتی حدود ۳ الی ۶ میلی متر داشته باشند برش دهید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ی برش ها باید مانند هم باشند تا نتیجه بهتری داشته باشید. 

مزایای استفاده از میوه خشک‌ کن‌

  • سلامتی: با استفاده از میوه خشک کن ویتامین های موجود در میوه ها حفظ شده و با وجود اینکه آب میان بافتی میوه ها گرفته می شود اما مواد مغذی در آن باقی مانده و از بین نمی رود. با استفاده از میوه خشک کن سلامتی شما به خطر نمی افتد و مانند کنسرو های کارخانه ای دارای مواد نگهدارنده و نمک نمی باشند.
  • صرفه‌جویی: اگر از میوه خشک کن استفاده کنید می توانید در مصرف مواد نیز صرفه جویی کنید به این صورت که وقتایی که میوه زیادی در یخچال دارید و می ترسید خراب و پلاسیده شوند ان ها را خشک کنید. مواد غذایی که خشک‌ می شوند ماندگاری بیشتری دارند و اگر خودتان آن را خشک کنید می توانید در هزینه ها و خرید میوه خشک های گران قیمت صرفه جویی کنید.
  • کاربری آسان: کار با میوه خشک کن بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید با استفاده از دفترچه راهنما به راحتی می توانید با ان کار کنید. کار با دستگاه‌ های میوه خشک‌ کن زیاد پیچیده نیست و عمل خشک‌ کردن را به‌ آرامی انجام می‌دهند.

قبل از گذاشتن میوه ها در دستگاه باید آنها را در چه محلولی قرار دهیم؟

برای جلوگیری از تغییر رنگ و سیاه شدن میوه ها می توانید آنها را بسته به نوع میوه به صورت دلخواه در محلول های زیر بگذارید تا دچار چنین مشکلی نشوند.


صفحه 23 از 29

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد