راهنمای استفاده صحیح از چرخ گوشت

تاریخ ارسال : 1402/02/28

اختراع چرخ گوشت نیاز بشر به خوردن گوشت برای تامین پروتئین های لازم بدن، انسان را به اختراع وسایلی واداشت تا بتواند گوشت شکار خود را قطعه قطعه نماید تا برای خوردن مناسب تر گردد. اما با گذشت زمان و تغییر نحوه ی غذا خوردن و احتیاج بشر به تنوع غذایی ، انسان به فکر اختراع وسیله ای افتاد تا بتواند به کمک آن قطعات گوشت را ریزتر نماید. در ابتدا از هاون برای این کار استفاده می کردند ، بدین صورت که گوشت را در ظرفی توخالی می ریختند و با ضربات متعدد و زیاد ، اقدام به کوبیدن گوشت در این ظرف به وسیله ی هاونگ می کردند.

خرید چرخ گوشت با کیفیت

 

هاون

اما به دلیل هوشمندی انسان و میل به راحتی بیشتر ، در اوایل قرن بیستم، یعنی قبل از جنگ جهانی اول در کشور آلمان آشپزی ناشناش اقدام به ساخت وسیله ای کرد که با چرخاندن دسته ی آن می توانست گوشت را به حالت خمیری در بیاورد.

 

 انواع چرخ گوشت

چرخ گوشت ها امروزه به صورت معمول به دو نوع دستی و برقی تقسیم می شوند.

چرخ گوشت دستی : این وسیله بسیار ساده بوده و از اجزای بسیار ساده ای ساخته شده است.قطعات این چرخ گوشت عبارتند از تیغه که از جنس فولاد ساخته شده و میله ی جلو برنده که به حالت حلزونی ساخته شده و گوشت را به فشار به طرف تیغه هدایت می کند. قطعه ی بعدی فیلتر بوده که شامل ورقه ای صاف با سطحی سوراخ سوراخ است که محل خروج گوشت خمیر شده از دستگاه می باشد. قسمت دیگر محفظه ی اولیه ی گوشت است که دارای دهنه ای گشاد بوده و محل انداختن گوشت به داخل دستگاه محسوب می شود.

چرخ گوشت دستی

در راهنمای استفاده صحیح از چرخ گوشت به طرز استفاده از چرخ گوشت برقی و اجزای آن می پردازیم :

چرخ گوشت برقی : بعد از جنگ جهانی دوم و استفاده از وسایل برقی به میزان گسترده اولین چرخ گوشت برقی توسط مخترعان آمریکایی ساخته و به طور گسترده وارد بازار جهانی شد به گونه ای که اولین چرخ گوشت برقی توسط شرکت جنرال موتورز وارد بازار جهانی شد دارای قیمتی زیاد ، صدای بسیار بلند و بازده کمی بود اما با ورود کشور ژاپن به جمع تولید کنندگان این وسیله با بازدهی بهتر و قیمت مناسب تر وارد هر خانه ای در دنیا که دارای برق بود شد. چرخ گوشت های برقی خانگی به طور کل از دو قسمت موتور و بدنه تشکیل شده اند که قسمت بدنه ی آن نیز شامل اجزای مختلفی می باشد.

داشتن طول عمر بالا از نکات مهم هنگام خرید بهترین چرخ گوشت

د ر هنگام خرید نکته ا یکه خیلی حائز اهمیت است داشتن جنسی مقاوم و عمر بالای ان وسیله است. زیرا بابت هزینه ای که می کنید حق این را دارید که محصولتون از هر نظر عالی ب

ادامه مطالب ...

بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی

تاریخ ارسال : 1402/02/27

جاروبرقی ها به طور کل از نظر ظاهر به دو دسته ی ایستاده و خوابیده تقسیم می شوند جاروبرقی های ایستاده این جاروها که به جارو عصایی نیز شناخته شده اند فاقد لوله ی خرطومی می باشند و به خاطر ظرفیت محدود مخزن زباله ی آنها مناسب مساحت های بزرگ نمی باشند. جاروبرقی های خوابیده این مدل همان هایی هستند که به محض شنیدن جاروبرقی هر فرد در ذهن خود تداعی می کند.لوله ی خرطومی و فلزی شاخصه ی اصلی این مدل از جاروبرقی ها می باشد که خود به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. ما در اینجا به بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی خانگی پرداخته ایم و نکاتی را که باید هنگام خرید به آن ها بسیار توجه شود بیان کرده ایم.

 

بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی

 

جاروبرقی ها به طور کل از نظر ظاهر به دو دسته ی ایستاده و خوابیده تقسیم می شوند 

جاروبرقی های ایستاده  این جاروها که به جارو عصایی نیز شناخته شده اند فاقد لوله ی خرطومی می باشند و به خاطر ظرفیت محدود مخزن زباله ی آنها مناسب مساحت های بزرگ نمی باشند. جاروبرقی های خوابیده  این مدل همان هایی هستند که به محض شنیدن جاروبرقی هر فرد در ذهن خود تداعی می کند.لوله ی خرطومی و فلزی شاخصه ی اصلی این مدل از جاروبرقی ها می باشد که خود به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. ما در اینجا به بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی خانگی پرداخته ایم و نکاتی را که باید هنگام خرید به آن ها بسیار توجه شود بیان کرده ایم.

 

 قدرت موتور جاروبرقی 

اولین و مهم ترین ویژگی که باید برای انتخاب یک جاروبرقی باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب به آن توجه کنیم قدرت موتور جاروبرقی می باشد. توان بالا در جاروبرقی نشان دهنده ی قدرت بیشتر آن می باشد و اغلب جاروبرقی های خانگی از جمله جاروبرقی برفاب ، نانیوا، پارس خزر و کرال دارای قدرت ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ وات می باشند. برای مصرف معمولی یک جاروبرقی توان ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ وات کافی می باشد. در نظر داشته باشید که هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد میزان برق مصرفی منزل و محل مورد استفاده نیز افزایش می یابد.

 

 توان مکش جاروبرقی 

جدا از قدرت موتور یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه شود توان مکش جاروبرقی می باشد. توان مکش همیشه عددی کمتر از قدرت موتور می باشد و این توان همان چیزی است که برای یک مصرف کننده اهمیت پیدا می کند. به این نکته توجه داشته باشید که قدرت مکش در میان دو جاروبرقی که قدرت موتور آنها یکسان است می تواند کاملا متفاوت باشد. برخی از فروشنده ها برای تست قدرت مکش ، لوله ی خرطومی را جدا می کنند و توان را با چسباندن دستشان به ورودی هوا روی بدنه نشان می‌دهند در حالی که قدرت مکش باید در سر پارویی و با نصب کامل لوله‌ها تست شود.

توان مکش جاروبرقی

 

 صدای جاروبرقی 

هنگام انتخاب محصول مورد نظر از فروشنده درخواست کنید که جاروبرقی را روشن نماید. با وجود اینکه صدای جاروبرقی با میزان کشش و کارایی آن در ارتباط است، اما جاروبرقی های پیشرفته صدای بسیار کمتری دارند. برخی از تولید کننده ها تنظیمات جارو برقی را روی بی صدا قرار می دهند که البته این امکان قیمت جاروبرقی را افزایش می دهد. رقابت در تولید جاروبرقی باعث شده است که تولید کنندگان به ساخت جاروهایی با قدرت مکش بالا و صدای موتور کمتری گرایش پیدا کنند.

 

 وزن دستگاه 

هنگام خرید حتما به وزن محصول توجه داشته باشید زیرا برخی از جاروبرقی ها دارای وزن بدن یا لوله سنگینی هستند که کار نظافت را برایتان دشوار و خسته کننده می کنند و به مرور زمان به دست ، کمر و سایر اعضای بدن آسیب می زند.

جهت مطالعه ادامه مطالب اینجا کلیک کنید ...

 

موتور یا کمپرسور یخچال

تاریخ ارسال : 1402/02/27

موتور یا کمپرسور یخچال چیست؟ در این مقاله هر آنچه لازم است درباره ی موتور یا کمپرسور یخچال بدانید ذکر شده است.موتور یخچال یا کمپرسور یک دستگاه مکانیکی است که فشار گاز وارد شده را کاهش می دهد و باعث سرماسازی می شود. همچنین کمپرسور وظیفه به گردش در آوردن گاز درون لوله ها و فشردن آنها را برعهده دارد. کندانسور ، گاز وارد شده از اپراتور را فشرده سازی و به مایع تبدل و در نهایت باعث سرماسازی میشود. در چند سال اخیر کمپروسورهایی با قابلیت بازدهی زیاد و مصرف بسیار کم با نام (اینورتر) به صنعت یخچال سازی اضافه گردیده که توانایی بهتر حمل مایعات و فشار گاز درون لوله ها را بر عهده دارند. کمپرسور شامل سه لوله ورود و خروج و شارژ گاز که از جنس مس هستند می باشد. ۱: لوله رفت (فشار گاز) ۲: لوله برگشت (حمل و مکش گاز) ۳: لوله شارژ (گاز وارد شده) موتور یا کمپرسور یخچال بعد از برد الکترونیکی یکی از گران قیمت ترین و با ارزش ترین قطعه در یخچال می باشد.

 

موتور یا کمپرسور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال چیست؟ 

در این مقاله هر آنچه لازم است درباره ی موتور یا کمپرسور یخچال بدانید ذکر شده است.موتور یخچال یا کمپرسور یک دستگاه مکانیکی است که فشار گاز وارد شده را کاهش می دهد و باعث سرماسازی می شود. همچنین کمپرسور وظیفه به گردش در آوردن گاز درون لوله ها و فشردن آنها را برعهده دارد. کندانسور ، گاز وارد شده از اپراتور را فشرده سازی و به مایع تبدل و در نهایت باعث سرماسازی میشود. در چند سال اخیر کمپروسورهایی با قابلیت بازدهی زیاد و مصرف بسیار کم با نام (اینورتر) به صنعت یخچال سازی اضافه گردیده که توانایی بهتر حمل مایعات و فشار گاز درون لوله ها را بر عهده دارند. کمپرسور شامل سه لوله ورود و خروج و شارژ گاز که از جنس مس هستند می باشد. ۱: لوله رفت (فشار گاز)  ۲: لوله برگشت (حمل و مکش گاز)  ۳: لوله شارژ (گاز وارد شده) موتور یا کمپرسور یخچال بعد از برد الکترونیکی یکی از گران قیمت ترین و با ارزش ترین قطعه در یخچال می باشد.

وظیفه ی کمپرسور یخچال

وظیفه کپرسور یخچال گردش و فشرده کردن گاز در داخل لوله های اواپراتور است که این گاز در کندانسور خنک می شود و سپس تبدیل به مایع می گردد. بر روی بدنه کمپرسور سه لوله وجود دارد که عبارتند از لوله ی مخصوص شارژ گاز ، لوله ی رفت (لوله فشار گاز)، لوله ی برگشت (لوله مکش گاز).

استهلاک و خرابی کمپرسور

واقعیتی که در کمپرسور ها باید قبول کنید این است که روزی از کار می افتند و خراب می شوند و همیشه به خوبی کار نمی کنند. کمپرسور ها در نهایت به یکی از این سه حالت در می آیند:

  • سیم پیچ می‌سوزد یا از نظر الکتریکی ضعیف می‌شوند.
  • آب‌بندی داخلی از بین می‌رود (و جام میکنند).
  • اندازه‌شان افزایش می‌یابد و گیرپاژ میکنند.

آب‌بندی داخلی

 آب‌بندی داخلی کمپرسور بعد از چند سال کیفیت خود را از دست می‌ دهد و یا خراب می‌شود. بنابراین نمی‌تواند به خوبی پمپاژ کند و باعث سرد سازی ضعیف می شود یا اصلا سرد نمی‌ کند. اگر روغن از کمپرسور به درون سیستم بریزد باعث خفه شدن آن می‌شود و باعث کاهش عملکرد سردسازی، افزایش زمان کار کمپرسور برای سرد کردن دستگاه را به وجود می آورد. 

قطعات تشکیل دهنده موتور 

  • میلنگ
  • پیستون
  • سوپاپ ها

 برندهای موتور یخچال 

  • های تک                             
  • هیتاچی
  • پاناسونیک
  • ال جی
  • سامسونگ
  • دروین
  • سکاپ ( دانفوس )

 انواع مدل کندانسور یخچال 

  • محوری
  • دورانی
  • مارپیچی
  • توربو
  • پیستونی

 

 تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر 

در کل دو نوع کمپرسور  تولد می گردد :

  • کمپرسور معمولی
  • کمپرسور اینورتر

کمپرسور معمولی : کمپرسور یخچال یا همان سیستم سرد کننده یخچال می باشد. زمانی که چرخه خنک کننده یخچال گازهای گرم داخل یخچال را گرفته و به کمپرسور منتقل می کند که کمپرسور گاز وارد شده را به مایع تبدیل کرده و به لوله های پشت یخچال انتقال می دهد با ادامه دادن این چرخه باعث سرما دهی می شود. اصلی ترین ویژگی کمپرسور معمولی تک سرعته بودن آن است که برای این نوع کمپرسور فرقی ندارد که در روز های گرم تابستان باشد یا روز های سرد زمستان،در هر دو حالت رعت و شتاب یکسانی خواهد داشت که در نتیجه باعث می شود مصرف برق افزایش یابد و سر و صدای زیادی تولید کند که این ویژگی ها باعث شده که کمپرسورهای اینورتر جایگزین کمپرسور معمولی شوند .

ادامه مطالب ...

تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی

تاریخ ارسال : 1402/02/26

تفاوت کولرهای آبی سلولزی با کولرهای آبی پوشالی ویژگی های کولر آبی پوشالی: در کولرهای آبی پوشالی از پدهای معمولی استفاده می کنند که جنس آن ها از الیاف چوب های درخت تیره بید و صنوبر ساخته شده اند که دارای وزن بسیار سبکی هستند و برای هر ابعادی قابل استفاده هستند. بافت ترکیبی آن ها ناهماهنگ و نامرتب می باشد به این دلیل با سرازیر شدن آب پس ازمدتی حدود سه یا چهار هفته بافت های بالایی آن به سمت پایین جابه جا شده و در نتجیه قسمت پایین بیشتر مملو از پوشال خواهد بود که هوای گرم به راحتی از قسمت بالایی پدها عبور می کند که این ورود گرما تا حد چشم گیری از سرما دهی کولر می کاهد.

 

 

معایب کولر آبی پوشالی

  • هر ساله پوشال ها به دلیل پوسیدگی باید تعویض شود.
  • پدها به دلیل ساختار چوبی پس از مدتی تغییر حالت می دهند.
  • ذرات آب به بیرون از کولر پرتاب می شوند.
  • گرد و خاک به دلیل عدم تعویض پوشال از اطراف کولر وارد خانه هایتان می شوند.
  • به دلیل ناهماهنگی پدها رطوبت درقسمت های پایینی بیشتر از قسمت های بالای می باشند.

     

    کولر آبی پوشالی

    کولر آبی پوشالی

تفاوت کولر آبی سلولزی نسبت به پوشالی 

در کولرهای آبی سلولزی از پدهای سلولزی برای رطوبت آسان تر و سرما دهی بیبشتر استفاده می شود. پدهای کاغذ سلولز که از کاز گرافت و فیبر نارگیل ساخته شده اند و ساختار بسیار هماهنگ و یکنواختی دارند که به صورت شش ضلعی و چروک هستند که این شکل ساختار باعث می شود که آب به صورت هماهنگ جاری شود و که سرمادهی بیشتر و مصرف کمتر را به ویژگی های کولر اضافه می کند. پدهای سلولزی دارای کیفیت بسیار عالی و ضخامت بالایی هستند که امکان شکستگی و ترک خوردگی را به حد زیادی کاهش می دهند.
در پدهای سلولزی به دلیل عدم تجمع آب داخل آن از خطر سوختگی موتور و تغییر شکل پدها در طول چندین سال ( چهار تا پنج سال) جلوگیری می کنند.

تغییر شکلی رخ نمی دهد

 پد های سلولزی به دلیل ساختار  و شکل خاصی که دارند می توانند سرعت عبور هوای گرم را کاهش دهند و بیشتر در تماس با آب قرار دهند. وجود این ویژگی باعث خنک سازی بیشتر هوا می شود. خنک کنندگی این کولر  نسبت به کولر های آبی معمولی بیشتر است.  به این دلیل که پوشال ها  هوا را به راحتی از سیستم عبور می دهند روند خنک سازیرا کاهش می دهند اما در پدهای سلولزی گرد و غبار و آلودگی ها را به خود جذب می کنند و مانع از توزیع آلودگی در هوا می شوند.

مصرف انرژی کمتر می شود

مصرف انرژی در پد های سلولوزی بسیار کاهش می یابد. این پدها در شرایط آب و هوایی که رطوبت نسبی هوای بیرون در تابستان ها کمتر از ۱۵ درصد باشد می توانند دمای هوای خروجی را تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش دهند. زمانی که مقدار خنک سازی افزایش می یابد، میزان برق مصرفی کاهش یافته و هزینه های انرژی نیز کم می شود.

نیاز به تعویض کمتر است

پوشال هایی که در کولرهای آبی مورد استفاده قرار می گیرند را باید هر سال تعویض کرد. اما پد های سلولوزی عمر بالاتری دارند و نیاز نیست هر سال تعویض شوند. عمر پد های سلولوزی ۳ الی ۵ سال است. با استفاده از پد های سلولوزی می توانید در کاهش هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. پدها قابلیت شستشو دارند و تغییر شکل نمی دهند و می توانید هر وقت که خواستید آن را بشویید و تمیز کنید.

 ویژگی های کولر آبی سلولزی 

  • بسیار مقاوم و ضد پوسیدگی و ترک خوردگی می باشند.
  • وزن سبک ایده آلی دارند.
  • عمر مفید طولانی (۴تا۵) سال
  • تعویض آنی پدها در خانه
  • ساختار یکنواخت برای آب و رطوبت یکنواخت پدها
  • مصرف کمتر نسبت به پدهای پوشالی
  • به دلیل متراکم بودن پدها از ورود گرد و خاک جلوگیری من کنند.

کولر آبی گرمای جنوب 

کولر آبی گرمای جنوب یکی از محصولات شگفت انگیز شرکت گرمای جنوب می باشد که بهترین گزینه با کم ترین هزینه برای هر مکان و ابعادی قابل استفاده می باشد که با پیشرفت روز شرکت گرمای جنوب ، کولرهای آبی سلولزی با پدهای سلولزی برای سرمادهی بیشتر و مصرف انرژی کمتر به بازار عرضه شده اند . این شرکت با سابقه طولانی (تاسیس ۱۳۶۰) و اعتماد در تولید کیفیت برتر در بازار فعالیت داشته و توانسته است که اولین دریافت کننده نشان استاندارد در عرضه محصولات را به دست بیاورد . همچنین عنوان اولین دریافت کننده مصرف انرژی کمتر را برای مصرف کنندگان محصولات برقی و کولر آبی تولید کند.

جدیدترین امکانات یخچال های امروزی

تاریخ ارسال : 1402/02/26

جدیدترین امکانات یخچال های امروزی جدیدترین امکانات یخچال های امروزی از جنبه هاي گوناگوني قلبل بررسی هستند.این یخچال ها داراي برتري نسبت به مدل هاي قبلي هستند. از موتور كم مصرف و كم صدا و بدنه استيل باشكوه گرفته تا قابليت اتصال به موبايل و امكان بررسي محتويات آن از راه دور که در این مقاله با این ویژگی یخچال ها آشنا می شوید.

 

شاید این سوالات برایتان پیش بیاید

  • یخچال خوب باید چه ویژگی وامکاناتی داشته باشد؟
  • تفاوت یخچال های امروزی با یخچال های قدیمی؟
  • چه چیزهای باعث وجه تمایز بین یخچال ها میشود؟
  • چه امکاناتی روی قیمت یخچال ها تاثیر گذار است؟

خرید یخچال های با کیفیت

موتور اینورتر خطی

یکی از مهم‌ترین امکانات یخچال ها یا به عبارت دیگر تغییبرات موجود در یخچال‌های جدید، استفاده از کمپرسور‌های پیشرفته و کاملا متفاوت نسبت به نمونه‌های پیشین است. مزیت اصلی موتورهای خطی اینورتر، استفاده از جریان متناوب و با فرکانس مورد نیاز است. چون کم ‌و زیاد کردن دور موتور، مصرف انرژی و استهلاک کم تری نسبت به حالت سنتی یعنی قطع و وصل پیاپی دارد. در نتیجه‌ استفاده از این فناوری به ‌‌طور کلی هزینه‌ی برق مصرفی، کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. به علاوه به دلیل راه‌ اندازی نرم با آمپر پایین این نوع موتورها، ضربه‌ای به سایر قطعات وارد نمی‌شود .و با صداهای اضافه و استهلاک خیلی کم تری مواجه خواهید بود. موتور خطی اینورتر یکی از قابلیت‌هایی است که هنگام خرید یخچال باید مورد توجه قرار گیرد.

بدنه‌ی تمام استیل

بسیاری از شرکت‌ها در یخچال‌های جدید خود از استیل ضد زنگ در بدنه‌ی دستگاه استفاده می‌کنند.که این ویژگی یخچال جدا از زیبایی در ایزوله کردن یخچال و عدم هدر رفت انرژی اثرگذار است. بدنه‌های تمام استیل حس محصولی باکیفیت و لوکس را القا می‌کنند. این دسته از یخچال‌ها از لحاظ استحکام در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم هستند .و از لحاظ قیمت نیز با نمونه‌ی مشابه و غیر استیل خود تفاوت قیمت دارند. ایرادی که شاید بتوان به این بدنه‌ها گرفت، در ابتدا همین قیمت بالاتر در کنار به جا ماندن اثر انگشت و چربی روی آن‌ها است. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که از مگنت‌های تزیینی استفاده می‌کنید .یا از درب یخچال برای چسباندن یادداشت‌های مختلف با مگنت استفاده می‌کنید باید بدانید که بدنه‌ی تمام استیل مگنت را نمیتواند به خودش بگیرد.

راه حل

برای رفع این مشکلات، شرکت‌های مختلف به جای استفاده از استیل مرغوب و گران ‌قیمت از امکانات فولاد کربن با پوشش مشابه استیل، رنگ یا لمینت یخچال استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود ضمن پایین آمدن قیمت، ظاهر یخچال شما فرق چندانی با یخچال‌های گران ‌قیمت نداشته باشد. همچنین، امکان استفاده از مگنت را روی این بدنه‌ها خواهید داشت. اما ایرادی بدنه‌های فولاد کربن دارای پوشش این است که نسبت به اجسام تیز مانند چاقو و مداد حساس هستند و به اصطلاح خط می‌افتند. این موضوع در صورتی که کودک در منزل دارید می‌تواند ارزش زیادی به خود بگیرد.

نور پردازی

چراغ‌های داخل یخچال وظیفه‌ی نور پردازی مناسب فضای درونی آن را دارند. اگر نور پردازی داخل دستگاه ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف قرار دارد دچار مشکل شوید. معمولا یخچال ‌ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند.اما برخی مدل‌ها از چراغ ‌های کناری استفاده می‌کنند و در نتیجه هر طبقه از یخچال به ‌صورت جدا از هم نورپردازی خواهد شد. برخی مدل‌ها هم نورپردازی تئاتری دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به‌صورت آهسته روشن می‌شود و روشنایی آن کم‌کم زیاد میشود.

قفسه‌های قابل تنظیم و محفظه‌های روی درب

قابلیت تنظیم فضای قفسه ‌ها و امکان استفاده از فضای روی در، این امکان را فراهم می‌کند .که ظرفیت یخچال بالا برود و تا حدودی امکان شخصی‌سازی فضا متناسب با نیاز کاربر وجود داشته باشد. بدین ترتیب از هدر رفت فضاهای اضافه ممانعت به عمل می آید.

آب ‌ریز و یخ ‌ساز

اگر تصمیم به خرید یخچالی مجهز به یخ‌ساز و آب‌ریز بیرونی دارید، حتما به میزان مصرف روزانه خود توجه داشته باشید و آیا وجود چنین امکانی روی درب یخچال را از لحاظ زیبایی می‌پسندید یا خیر. تأمین آب دستگاه نیز باید مد نظر قرار بگیرد. البته مدل‌هایی نیز وجود دارند که دارای مخزن آب برای آب‌ریز هستند که این موضوع هر چند باعث می‌شود نیازی به لوله‌کشی آب نباشد، اما مجبورید تقریبا هر روز آن را لبریز بکنید.

پر کردن اتوماتیک

در آب‌ریزهایی که مجهز به این امکان باشند، می‌توانید ظرف خود را زیر آب‌ریز قرار بدهید و به سایر کارهای خود بپردازید. آب‌ریز ظرف شما را پر می‌کند و پیش از سرریز شدن آب، جریان را قطع میکند.

فیلتر تصفیه‌ی آب

آب‌ریزهای یخچال‌های پیشرفته معمولا به نوعی فیلتر تصفیه‌ی آب مجهز هستند که آب آشامیدنی با کیفیت‌تری به ارمغان می‌آورند. باید توجه داشته باشید داشتن یک آب‌ریز با چنین امکاناتی باعث اشغال شدن فضا روی درب دستگاه شما خواهد شد .طبیعی است که ممکن است کمی از فضای داخلی درب یخچال را ازشما بگیرد.

ادامه مطالب ...


صفحه 27 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد