خرید بهترین کولر آبی

تاریخ ارسال : 1402/03/22

راهنمای خرید کولر آبی کم کم داریم به فصل گرما نزدیک می شویم و باید به فکر خرید بهترین کولر آبی باشیم زیرا کولر آبی وسیله ای است که اکثر مردم نمی توانند نبود آن را در فصل گرما تحمل کنند. پس قبل از خرید بهترین کولر آبی باید معیارهایی را در نظر گرفت که ما در این مقاله قصد داریم آن ها را با هم بررسی کنیم و چند مدل از بهترین کولر های بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

لینک خرید کولر آبی با کیفیت

تاریخچه کولر آبی 

بر روی دیوارهای مصر باستان نقاشی هایی کشف شده است که فنجان هایی بزرگ پر از آب را به تصویر کشیده اند. این یک شکل اولیه از کولرهای آبی می باشد.همچنین بسیاری از رومیان باستان آبشار هایی را از دیوارهای خانه هایشان عبور می دادند تا سبب خنک سازی هوای محیط خانه گردد. قدیمی‌ ترین نمونه ی کولر آبی در جهان، بادگیر می باشد که در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. کارکرد بادگیرها به این گونه است که هوای بیرون از خانه را به داخل خود می‌ کشند و توسط تشت‌ های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌ کند.

 

کولر آبی چگونه کار می کند؟

کولر آبی نوعی کولر است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌ کند و در واقع کولر های آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار می‌ کنند. حال شاید با خود بگویید سرمایش تبخیری به چه معناست. فرآیند سرمایش تبخیری یک فرآیند بسیار قدیمی است که منشا آن به هزاران سال قبل بر می گردد و اساس کار سیستم های سرمایش تبخیری به این گونه است که در آن از پدیده ی تبخیر به عنوان یک جاذب گرمایی طبیعی استفاده می‌ شود. در این فرآیند هوای محیط در تماس مستقیم با آب قرار می گیرد و آب، گرمای محیط را می گیرد و تبخیر می کند و در نتیجه دمای هوا پایین می آید. بهترین مثال برای شرح دادن فرایند سرمایش تبخیری عمل تعریق در بدن انسان می باشد. بدن انسان به صورت طبیعی برای خنک کردن خود عرق می کند بدین شیوه که در ابتدا لایه ی نازکی از آب بر روی پوست انسان ایجاد می شود و سپس این آب تبخیر می شود و حرارت لازم برای تبخیر خود را از بدن انسان می گیرد.

کولر آبی چگونه کار می کند

چند نوع کولر آبی داریم؟

کولر آبی پوشالی : همانطور که از نام این مدل کولر پیداست دارای پوشال بوده و برای راندمان بهتر کولر هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارد و در مقایسه با کولر های سلولزی مصرف برق پایین تری دارد و همچنین از نظر قیمت نیز بسیار ارزان تر از کولرهای سلولزی می باشد. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین کولرها در میان مردم می باشند اما از معایب آن ها نیز می توان به جذب کردن گرد و غبار توسط پوشال ها و انتقال آن به محیط خانه نام برد.

کولر آبی سلولزی : تقریبا تمام ویژگی های کولر آبی سلولزی مانند کولر آبی پوشالی می باشد با این تفاوت که در این مدل از کولرها به جای پوشال از پد های سلولزی متراکم استفاده می شود. مزیت این پدهای سلولزی نسبت به پوشال ها این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و همچنین اجازه ی ورود گرد و غبار به پروانه موتور را نمی دهند به همین دلیل متخصصان استفاده از کولرهای آبی سلولزی را به افرادی که ساکن مناطق آلوده هستند پیشنهاد می کنند. البته بدانید که پدهای سلولزی از پوشال ها گرانتر هستند به همین دلیل قیمت کولرهای سلولزی نسبت به کولر های پوشالی بالاتر است.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی کولرهای سلولزی و پوشالی می توانید مقاله ( تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی) را مطالعه کنید.

 

مشخصات تلویزیون های هوریون

تاریخ ارسال : 1402/03/18

راهنمای خرید تلویزیون هوریون تلویزیون های هوریون با اینکه چند سالی بیشتر نیست وارد بازار ایران شده اند اما در همین مدت زمان کوتاه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و یه جورایی میشه گفت به پر فروش ترین های بازار تبدیل شده اند. ما در این مقاله سعی کرده ایم قابلیت و مشخصات تلویزیون های هوریون را بیان کنیم و بدانیم برند معروف هوریون ساخت کجاست و از چه زمانی کار خود را شروع کرده است.

خرید تلویزیون هوریون 

ویزیتلتاریخچه ی شرکت هوریون 

سوالی که امروزه در مورد تلویزیون های هوریون خیلی مطرح است این است که تلویزیون هوریون ساخت کجاست و موسس این شرکت چه کسی است. هوریون برندی از گروه فناوری Shenzhen KTC می باشد. این شرکت در سال ۱۹۹۵ تاسیس و در پارک صنعتی هوشمند نوظهور به نام Tian’an Yungu در شن ژن کشور چین واقع شده است و چندین پارک صنعتی دیگر در شن ژن و Huizhou راه اندازی کرده و خدمات پس از فروش گسترده ای را در سراسر کشور ارائه کرده است.

مساحت کارخانه ی هوریون ۳۸۰۰۰۰ متر مربع می باشد و ۶۰۰۰ کارمند در آنجا مشغول به کار هستند. این کارخانه یک سیستم تولید کامل و نیز سیستم کنترل کیفی را راه اندازی کرده است تا مطابق با استاندارد های جهانی باشد. هر صفحه ی کنفرانس در کارگاه تولیدی هوریون مطابق با استانداردهای جهانی در دما و رطوبت ثابت و محیطی عاری از گرد و غبار ساخته می شود.

 

مشخصات و کیفیت تلویزیون های هوریون 

تلویزیون های هوریون مزایای بسیار زیادی دارند و به جرأت میتوان گفت یکی از بهترین های بازار هستند. این شرکت همواره در پیش برد تکنولوژی های مدرن جهت ساخت تلویزیون های خود پیشتاز بوده است و تنوع بالای سبد محصولات تلویزیون های هوریون همواره پاسخگوی انواع سلیقه ها و نیازها، چه از نظر ابعاد و چه از نظر مشخصات می باشد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات کامل تلویزیون های هوریون پیشنهاد کنیم از این مقاله مزایا و معایب تلویزیون های هوریون دیدن فرمایید.

مشخصات و کیفیت تلویزیون های هوریون

برخی از امکانات تلویزیون های برند هوریون عبارتند از 

مجهز به پنل QLED : پنل QLED در واقع یک لایه از ذرات کوانتومی است که روی نور پس زمینه پنل LED قرار گرفته و هر کدام از این ذرات با توجه به ابعاد، نور جداگانه ای از خود پخش می کند و به همین دلیل شاهد دقت رنگ و درخشندگی بیشتری خواهیم بود.

قابلیت HDR : محدوده ی دینامیکی بالا یا HDR باعث می شود غنای رنگ در قسمت های روشن تر و تاریک تر صفحه نمایش افزایش پیدا کند، بنابراین کیفیت رنگ های مشاهده شده بالا می رود و تصاویر واقعی تر و طبیعی تر دیده خواهند شد.

پنل با کیفیت +A : شرکت هوریون از کیفیت +A برای پنل‌ تلویزیون های خود استفاده می‌ کند تا مطمئن شود که کاربر هنگام تماشای تصویر با هیچ نوع مشکلی از جمله وجود لکه، پخش شدن نور یا رنگ در تصویر یا خراشیدگی و یا ضربه دیدن پنل مواجه نخواهد شد.

به‌ طور کلی پنل‌ ها در درجه‌ های A+، A، B و C عرضه می‌ شوند که در میان این مدل ها A+ بهترین پنل محسوب میشود. این پنل ها شفاف هستند و این شفاف بودن برای تلویزیون و صفحه‌ نمایش بسیار مهم و ارزشمند است.

محافظ نور آبی صفحه نمایش : تلویزیون های هوریون می توانند به طور موثری حدود ۹۰ درصد نور آبی موج کوتاه را که برای چشم انسان مضر است را فیلتر کنند.

WiFi داخلی / ورودی LAN : این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید با کابل و یا بی سیم به اینترنت وصل شوید.

تلویزیون هوشمند SMART TV هوریون با سیستم عامل Android 9 

تلویزیون های هوریون با همراه داشتن سیستم عامل محبوب اندروید این امکان را فراهم می آورند که از اپلیکشن های مورد علاقه خود استفاده نمایید از جمله اپ های تماشای فیلم آنلاین، صفحات مجازی، بازی و سرگرمی.

پورت LAN چیست؟

ورودی یا پورت، در واقع یک درگاه است که به واسطه ی آن اطلاعات بین دو دستگاه از یکی به دیگری منتقل می شود. پورت با استفاده از کابل، داده ها را وارد یا خارج می نماید. پورت LAN یکی از انواع مختلف پورت ها می باشد که معمولا در وسایلی هم چون کامپیوتر ، تلویزیون و … تعبیه می شود و یکی از بهترین درگاه ها برای رد و بدل کردن اطلاعات می باشد. کلمه ی LAN مخفف عبارت Local area network است و به معنای شبکه ی محلی است که به آن Ethernet (اترنت) هم گفته میشود.

مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی DVBT2 HEVC : تلویزیون های هوریون مجهز به گیرنده دیجیتال DVB-T هستند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که تنها با اتصال آنتن به تلویزیون، شبکه های دیجیتال را مشاهده نمایید. در این حالت نیازی به خرید گیرنده ی دیجیتال داخلی نخواهید داشت و تمامی کانال های داخلی با وضوح بالا دریافت خواهند شد.

 

ادامه مطالب ...

چرا باید خردکن برقی بخریم؟

تاریخ ارسال : 1402/03/16

چرا باید خردکن برقی بخریم؟ دستگاه خردکن برقی از لوازم ضروری آشپزخانه نیست اما امروزه بسیاری از آشپزها به دلیل مشغله های کاری زمان زیادی را صرف خردکردن میوه و سبزیجات با استفاده از چاقو نمی کنند و با خرید خردکن برقی در زمان خود صرفه جویی می کنند. اگر می خواهید مهمانی برپا کنید هنگام تهیه غذا، سالاد و انواع تنقلات لازم است که برخی از وسایل را خرد نمایید، این کار با استفاده از چاقو بسیار خسته کننده است و زمان زیادی نیز می برد. در صورت داشتن یک دستگاه خردکن برقی می توانید مقدار زیادی مواد غذایی را در مدت زمان کمی خرد نمایید بدون آن که احساس خستگی کنید زیرا شما از نیروی دست خود استفاده نمی کنید.

خرید خردکن برقی با کیفیت

نکته ی دیگر این که شما می توانید مواد را به اندازه دلخواه خود برش دهید و جایگزین مناسبی برای رنده در آشپزخانه می باشد و استفاده از این دستگاه خطر بریدن دست با چاقوهای تیز و رنده را از بین می برد. از دیگر مزایای خردکن برقی میتوان به سبک بودن و کم حجم بودن آن اشاره کرد و معمولا فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کند و برای استفاده روزانه بسیار مناسب می باشد. ما در این نوشته نکات مهم برای خرید یک دستگاه خردکن برقی و همچنین مزایای خردکن را با هم بررسی می کنیم و برخی از نمونه های پرطرفدار بازار را به شما معرفی می کنیم.

یک خردکن خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهتر است خردکن را متناسب با نیاز و مصارف خود انتخاب کنید. برای مثال اگر استفاده کمی از این وسیله دارید توصیه می‌کنیم خردکن همه کاره و گران قیمت نخرید. اما اگر در آشپزخانه‌ یتان نیاز زیادی به خردکن دارید اقدام به خرید دستگاهی پیشرفته و پرقدرت نمایید که نیاز شما را تامین کند و قابلیت خرد کردن بسیاری از مواد غذایی را داشته باشد. در ادامه به ویژگی های مهمی که باید در هنگام خرید مدنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم تا خریدی دلچسب داشته باشید.

 جنس ظرف خردکن 

جنس ظرف خردکن برقی می تواند فلزی،شیشه ای و پلاستیکی باشد. اما خردکن هایی که ظرف آن ها شیشه‌ ای هستند بیشتر توصیه می‌شود چرا که فرایند خرد کردن مواد داخل ظرف قابل مشاهده است. هر چند جنس شیشه برای سلامتی کاملا بی خطر است اما باعث می‌ شود وزن دستگاه بیشتر شود و احتمال شکستن آن نیز وجود دارد. از طرفی دیگر ظرف هایی که از جنس پلاستیک ساخته شده اند وزن کمی دارند و احتمال شکستن آن ها بسیار کم است.

 

خردکن برقی شیشه ای

 

توجه : اگر خردکنی با کاسه پلاستیکی انتخاب می‌ کنید باید توجه داشته باشید که برخی از اقسام پلاستیک دارای نوعی ماده مضر و شیمیایی به نام BPA است که در هنگام خرید در صورت امکان باید نسبت به عدم وجود چنین ماده‌ ای در ظرف اطمینان پیدا کرد و سپس اقدام به خرید نمایید. البته افتادن خط و خش پس از مدتی روی پلاستیک و طلق اجتناب ناپذیر است. برخی از خردکن ها هم جنس ظرفشان از فلز است که بسیار مقاوم و عالی هستند.

ادامه مطالب ...

چگونه پکیج را سرویس کنیم؟

تاریخ ارسال : 1402/03/13

راهنمای استفاده از پکیج خراب شدن پکیج یکی از مشکلاتی است که در فصل سرد زمستان بیشتر خانواده ها با آن روبه رو می شوند. ما در مقاله ی چگونه پکیج را سرویس کنیم؟ مشکلات رایجی را که ممکن است برای هر پکیجی رخ بدهد با هم بررسی می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه خودتان تعمیرکار سیستم گرمایشی خود باشید. پکیج ها برای کار کرد بهتر باید مرتب سرویس شوند تا بتوانید مدت زمان بیشتری از ان استفاده کنید و عملکرد بهتری داشته باشد. سعی کنید پکیجی خریدرای کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد زیرا با داشتن این ویژگی می توانید خیلی راحت از خدمات آن استفاده کنید. ما در این مقاله کمی کار را برای شما راحت رتکرده ایم که می توانید حت یخودتان با کمی بررسی آن را سرویس دهی کنید.

 چگونه پکیج را سرویس کنیم؟

برای سرویس کردن پکیج ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

  • برق پکیج را قطع کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید.
  • گاز را ببندید تا خطر آتش سوزی و گاز گرفتگی نداشته باشید.
  • مدار آب گرم پکیج را تخلیه کنید تا فشار آب داخل دستگاه به صفر برسد.

بعد از اینکه عملیات بالا را انجام دادید سرویس کردن پکیج را طبق راهنمایی های زیر شروع کنید.

 بررسی فشار منبع انبساط 

برای این که فشار باد داخل منبع انبساط پکیج را چک کنید کافی است یک گیج باد را روی والف منبع انبساط پکیج بگذارید و درجه ی باد را نگاه کنید. این درجه به طور کلی باید بین ۰.۷ بار تا ۱ بار باشد. دقت داشته باشید که فشار باد را باید زمانی اندازه بگیرید که آب داخل مدار خالی شده باشد. در غیر این صورت، فشاری که توسط گیج باد نشان داده میشود، فشار آب داخل مدار است.

 

بررسی فشار منبع انبساط  در پکیج

 تمیز کردن مبدل اولیه 

برای تمیز کردن مبدل اصلی (مبدل اولیه) پکیج کافی است پیچ های محفظه احتراق را باز کنید تا بتوانید فین های مبدل اصلی را مشاهده نمایید. حالا روی برنر را با یک روزنامه بپوشانید و مبدل اصلی را با استفاده از یک فرچه تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن مبدل اصلی از اسیدشویی استفاده نکنید زیرا عمر پکیج را کوتاه می کند.

 تمیز کردن مشعل

داخل مشعل را با استفاده از یک دمنده باد تمیز کنید تا خاک از محفظه ی احتراق خارج شود. سپس به کمک یک پارچه مرطوب و نم دار تمام سطح ان را پاک کرده و تمیز کنید.

 تمیز کردن الکترود یون و جرقه زن پکیج

به کمک یک سمباده ی نرم الکترود یون و جرقه زن را تمیز کنید. برای این کار سمباده را چند مرتبه روی الکترود بمالید تا یک لایه از الکترود را بردارد. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب، یون و جرقه زن را نیز تمیز کنید.

 تمیز کردن و روغن کاری فن پکیج

برای تمیز کردن فن دستگاه آن را به طور کامل باز کنید و با آب بشویید و یا اگر به دنبال راخ سریع تری هستید می توانید از یک اسپری WD-40 استفاده کنید. سپس برای روغن کاری فن از روغن یاتاقان کولر یا روغن چرخ خیاطی استفاده کنید. برای این کار روغن را داخل بلبرینگ ها بریزید و همزمان پره فن را بچرخانید.

روش های عالی برای تمیز کردن انواع اجاق گاز

تاریخ ارسال : 1402/03/11

راهنمای تمیز کردن اجاق نظافت و آراستگی محیط خانه به خصوص آشپزخانه یکی از مهم ترین مواردی است که کدبانو های ایرانی بسیار به آن توجه دارند و زمان زیادی را برای آن سپری می کنند. حال ما می خواهیم در این مقاله روش هایی ساده و کاملا موثر را برای تمیز کردن انواع اجاق گاز به شما عزیزان آموزش دهیم پس با ما همراه باشید. لکه های چربی که بر روی شبکه و صفحه ی اجاق گاز ایجاد شده اند با وجود حرارت ناشی از شعله ها به لکه هایی سمج و غیر قابل پاک کردن تبدیل می شوند. پس بهتر است بعد از اتمام کار با اجاق کمی وقت برای تمیز کردن آن بگذارید.

 قبل از شروع تمیز کردن اجاق گاز باید چه کارهایی انجام دهیم؟

فرقی نمی کند با چه روشی اجاق گاز خود را تمیز می کنید قبل از تمیز کردن باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • تا زمانی که شعله گاز داغ است آنرا تمیز کنید کمی صبر کنید تا خنک شود.
  • بعد از سرد شدن اجاق گاز قطعاتی مانند چدن، سرشعله و ولوم ها را از آن جدا کنید.
  • با استفاده از یک دستمال تکه های درشت و باقی مانده ی غذا را از صفحه اجاق گاز تمیز کنید.
  • یک مسواک کهنه را تهیه نمایید زیرا برای تمیز کردن قسمت شعله و شیار ها به آن نیاز دارید.
  • حالا همه چیز برای اینکه اجاق گازتان را مانند روز اول برق بیندازید آماده شده است.

 

 روش های تمیز کردن انواع اجاق گاز 

برای تمیز کردن اجاق گاز می توانید هم از مواد طبیعی و هم از مواد شیمیایی استفاده کنید اما ما استفاده از مواد شیمیایی تند را به شما توصیه نمی کنیم چون اصلا نیازی به این کار نیست و ممکن است باعث بیماری افراد شود و همچنین به سطوح نیز آسیب زیادی بزند.

جنس اجاق گاز شما می تواند استیل، لعابی و یا شیشه ای باشد که برای نظافت هر کدام روش های خاصی وجود دارد و ما در ادامه این روش ها را با هم بررسی می کنیم.

 

 تمیز کردن اجاق گاز استیل

 

تمیز کردن اجاق گاز استیل

آب و مایع ظرفشویی 

دو یا سه فنجان آب گرم را در ظرفی بریزید و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. اسفنج یا اسکاچی را در آن غوطه‌ ور کنید و سپس آن را هم‌سو با شیارهای سطح گاز، به‌ آرامی حرکت دهید.

بدانید : تهیه ی محلول آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن اجاق گاز استیل به اندازه گیری خاصی نیاز ندارد ؛ بنابراین شما می‌ توانید میزان مایع ظرفشویی یا آب مورد استفاده را بنا به صلاحدید خود تعیین کنید. فقط در نظر داشته باشید که آب باید گرم و کف‌ آلود باشد. بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید سطح گازتان را با استفاده از اسفنج و یا یک پارچه ی کتان خشک کنید. سپس برای درخشندگی اجاق گاز می توانید از جلادهنده های مخصوص گاز ، روغن لیمو و اسپری های سیلیکونی استفاده نمایید.

ترکیب روغن و سرکه 

مقداری سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و سطح گاز را با آن آغشته کنید. با پارچه ای نرم سرکه را پاک کنید. سپس پارچه را به کمی روغن آشپزی آغشته کنید و سطح گاز را با آن تمیز کنید. با این کار تقریبا تمام لکه های روی سطح گاز پاک خواهند شد.


صفحه 25 از 29

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد