بررسی ۹ علت صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام کار

تاریخ ارسال : 1402/11/07

بررسی ۹ علت صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام کار

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری و خشک‌کن چیست؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از بدترین صداهایی که می توانید بشنوید صدایی است که از ماشین لباسشویی در حین کار کردن به گوش می رسد. ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل زیادی مانند وجود سکه یا شی فلزی در دیگ و یا داشتن مشکلات جدی در قطعات آن صدا هایی از خود تولید کند. در هر صورتی که باشد شنیدن این صدا ها آزار دهنده خواهد بود که باید برای رفع آن اقدام کنید. صدای زیاد ماشین لباسشویی باعث می شود که در هنگام استراحت  خواب را از چشمان شما بگیرد. دلایل زیادی برای به وجود آمدن صداهای ناخوشایند در ماشین لباسشویی وجود دارد. صداهایی مانند زوزه، جیر جیر و تق تق از بدترین صداهایی است که در ماشین لباسشویی به وجود می آید. در این وبلاگ با یک زبان ساده علت های صدای زیاد ماشین لباسشویی و انواع صداهایی که به وجود می آید را به شما خواهیم گفت. اگر ماشین لباسشویی شما نیز از این صدا ها تولید می کند حتما این وبلاگ را مطالعه کنید.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری چیست؟

به ظرفیت ماشین لباسشویی باید توجه زیادی داشته باشید و با توجه به ظرفیت آن لباس را در دیگ آن قرار دهید و به یاد داشته باشید که بیشتر از ظرفیت دیگ و خیلی کمتر نباشد. اگر میزان حجم لباسی که درون لباسشویی قرار می دهید متناسب با ظرفیت آن نباشد باعث به وجود آمدن صداهایی در آن می شود. این موضوع ممکن است به مرور به موتور دستگاه آسیب جدی وارد کند. با رعایت این موضوع نه تنها از به وجود آمدن صدای زیاد جلوگیری می کنید بلکه باعث حفاظت از ماشین لباسشویی نیز می شوید.

باید لباس ها را طوری در ماشین لباسشویی قرار دهید که فاصله لباس ها تا سقف ماشین لباسشویی ۲۰ سانتی متر باشد. دلیل این کار این است که به دستگاه فشار وارد نمی شود و سر و صدایی در آن به وجود نمی آورد. برای به وجود نیامدن این صدا و مشکلات از شستشوی اشیائی مانند عروسک های پشمی و یا موکت های کوچک در ماشین لباسشویی خودداری کنید. با شستن این نوع وسیله ها از آسیب رساندن به ماشین لباسشویی جلوگیری می کنید. درون جیب ها را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی چک کنید تا اشیاء فلزی در آن نباشد.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری

مهم ترین علت های صدای زیاد ماشین لباسشویی در هنگام آبگیری

علت صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

یکی از مشکلاتی که باعث به وجود آمدن صدا در ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن می شود وجود مشکل در پمپ تخلیه یا موتور آن می باشد. شنیدن صدای خر خر ماشین لباسشویی نشان دهنده این است که بخشی از راه لوله تخلیه به وسیله یک شیء مسدود شده است. ممکن است که لوله کاملا مسدود نشده باشد اما حتی یک گرفتگی جزئی می تواند باعث ترکیدن لوله شود. به همین دلیل صدای پمپ تخلیه را نادیده نگیرید. از پمپ تخلیه برای تخلیه دیگ در هنگام شستشو و یا بعد از استفاده از آن می باشد.

بنابراین گاهی اوقات شنیدن صدای زیاد ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل مشکل در پمپ تخلیه باشد. برای فهمیدن این موضوع پنل جلوی ماشین لباسشویی را بردارید و با پیدا کردن پمپ ماشین لباسشویی را روشن کنید. به درستی به  آن دقت کنید و ببینید که صدای آن از پمپ می باشد یا خیر. اگر مشکل از پمپ تخلیه بود ماشین لباسشویی را خاموش کنید و باید در این مرحله پمپ را از جای خود خارج کنید و مورد بررسی قرار دهید. شیلنگی که به پلمپ متصل است را جدا کنید و آبی که در شیلنگ و پمپ است را خالی کنید. پروانه را نیز بررسی کنید که چیزی در بین پره های آن گیر نکرده باشد.

مشکل در تسمه دیگ

در ماشین لباسشویی های تسمه ای، تسمه موجب به حرکت در آمدن پولی و شفت آبکش می شود. اگر این تسمه در مدت زمانی که از آن استفاده شده است فرسوده شود باعث به وجود آمدن صدا و لرزش در ماشین لباسشویی می شود. به همین دلیل باید تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر تسمه سوخته و یا ساییده شده باشد باید آن را تعویض کنید. خرابی تسمه باعث ایجاد لرزش ماشین لباسشویی با همراه داشتن صدای زیاد می شود که اکثر ماشین لباسشویی ها برای زیر سازی دیگ در زمان چرخش از تسمه استفاده می کنند.

ماشین لباسشویی ها دارای چهار تسمه در بالا و گوشه های اتاقک لباسشویی برای کاهش حرکت دیگ متصل شده اند. این تسمه ها از جنس لاستیک هستند و در طول زمان کاهش پیدا می کنند. با آسیب دیدن تسمه در ماشین لباسشویی دیگ با اتاقک تماس پیدا می کند و در نتیجه باعث لرزش و صدای ضربه بلند می شود. مشکلی که برای تسمه ها پیش می آید به دلیل وارد کردن بیش از حد ماشین لباسشویی و وارد شدن فشار زیاد به آن می شود.

 مشکل در موتور محرک

ماشین لباسشویی قطعه ای دارد که به آن  موتور متحرک می گویند که باعث قدرت موتور و چرخاندن دیگ می شود. اگر این قطعه با مشکل مواجه شود صدای ماشین لباسشویی زیاد می شود که در این صورت باید این قطعه را بررسی کنید. باید ببینید که موتور قادر به چرخیدن است یا نه؟ اگر مشکل از موتور محرک باشد و نتواند بچرخد باید برای تعویض آن اقدام کنید. اگر دیدید که موتور محرک در حال چرخیدن است اما همچنان صدا وجود داشت مشکل از خازن موتور و یا گیربکس آن است که به درستی عمل نمی کند.

یکی از نشانه های مشکل موتور متحرک این است که بوی شدیدی مانند بوی سوختگی پخش می شود. خرابی موتور محرک جدی‌ ترین علت صدای ماشین لباسشویی در هنگام خشک کن و آبگیری می باشد. برای چک کردن خرابی باید تسمه را از ماشین لباسشویی جداکرده و موتور را روشن کنید. اگر ماشین لباسشویی همچنان صدا داشت مشکل از موتور آن است.

مشکل در موتور محرک ماشین لباسشویی

مشکل در موتور محرک ماشین لباسشویی یکی از علت های صدای زیاد ماشین لباسشویی

بررسی پایه کابین ها و تراز بودن دستگاه

گاهی اوقات مشکل داشتن صدای زیاد ماشین لباسشویی می تواند تراز نبودن ماشین لباسشویی باشد. برای فهمیدن این موضوع باید ماشین لباسشویی را در یک جای کاملا صاف قرار دهید سپس به هر طرف آن فشار وارد کنید و از محکم بودن آن به زمین مطمئن شوید. اگر نا هماهنگی را در آن مشاهده کردید و پایه های آن منظم نبود با یک آچار پایه  ها را تنظیم کنید. می توانید از اشیایی برای قرار دادن در زیر آن ها استفاده کنید تا تراز شود.

صدای جیر جیر و وز وز ماشین لباسشویی؛ صدایی مانند صدای جیرجیرک

یکی از رایج ترین صداهای که از یک ماشین لباسشویی به گوش می رسد صدای جیر جیر کردن آن است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اگر صدای وز وز را از ماشین لباسشویی شنیدید احتمال اینکه یک شی در آن قرار گرفته باشد زیاد است. از دلایلی که باعث به وجود آمدن این صدا می شود می تواند موارد زیر باشد.

سنگین کردن زیاد ماشین لباسشویی و توجه نکردن به ظرفیت آن

تراز نبودن ماشین لباسشویی بر روی یک سطح صاف

ایراد در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

ایراد در تسمه

مشکل داشتن بلبرینگ یا تاقان ها

اشکال در شیر ورودی آب

علت صدای ماشین لباسشویی در دور تند

از علت های اصلی صدای ماشین لباسشویی در دور تند سرعت بالای  چرخش بشکه شستشو و محور موتور است. در هنگام دور تند ماشین لباسشویی سرعت آن بالا می رود در نتیجه بشکه شستشو با سرعت بیشتری می چرخد و باعث ایجاد صدای بلند در آن می شود. دلیل دیگر صدای زیاد ماشین لباسشویی  لوله های خروجی و ورودی آب و صدای سیستم ایجاد کننده پمپ می باشد. برای رفع کردن مشکل صدای بلند ماشین لباسشویی در دور تند باید ماشین لباسشویی را به طور کامل باز کنید و آن را بررسی کنید تا ببینید که قطعات داخلی آن سالم هستند و یا خیر؟ اگر قطعات خراب شده باشند باید آن ها را تعمیر و یا اینکه تعویض کنید.

ماشین لباسشویی ۸ کیلو VIEW مدل ۵۱۲W

ماشین لباسشویی VIEW مدل ۵۱۲W از طراحی مدرن و شیکی بهره مند میباشد و رنگ آن نیز سفید است. به راحتی میتوانید تا ۸ کیلوگرم لباس را با این دستگاه کاملا تمیز شستشو دهید، این دستگاه ۱۶ برنامه شستشویی مختلف را دارا است، دارای مصرف انرژی A+++ میباشد،  چرخش موتور ماشین لباسشویی ۸ کیلو VIEW مدل ۵۱۲W سرعت آن ۱۲۰۰ دور در دقیقه است، این دستگاه یکی از برترین محصولات شرکت VIEW میباشد. مخزن ماشین لباسشویی ۸ کیلو VIEW مدل ۵۱۲W درب آن از جلو طراحی شده است، عملکرد ماشین لباسشویی VIEW بسیار کم صدا است، میتوان به این دستگاه در حین کار لباس اضافه نمود، و یا از آن لباس کم کرد، از قفل کودک نیز بهره مند است.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز ماشین لباسشویی ۸ کیلو VIEW مدل ۵۱۲W روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

ماشین لباسشویی ۸ کیلویی دونار مدل ۸۴۰۵

از مزیت های خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک دونار داشتن برنامه های فوق العاده کاربردی و عالی است. این دستگاه از شستشو سریع ۳۰ دقیقه ای برخوردار میباشد. رتبه مصرف انرژی ماشین لباسشویی دونار +A است. سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی دونار ۱۴۰۰ دور در دقیقه میباشد. این لباسشویی مجهزبه قفل کودک است. دارای نمایشگر و صفحه کنترل پنل لمسی میباشد. این دستگاه مجهز به سنسور تشخیص وزن لباس است. این دستگاه دارای برنامه تعویق شستشو میباشد. کیفیت بالا و طراحی مدرن در کنار قیمت مناسب ماشین لباسشویی ۸ کیلویی دونار آن را به مناسب ترین انخاب برای خرید شما تبدیل میکند. از برنامه برای ضد عفونی نمودن لباس ها برخوردار است. موتور دستگاه دایرکت درایو میباشد. لباسشویی ۸ کیلویی دونار ۸۴۰۵ از محبوب ترین و پرفروش ترین ماشین لباسشویی های امروزی است. 

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز ماشین لباسشویی ۸ کیلویی دونار مدل ۸۴۰۵ روی لینک محصول کلیک نمایید.

تعویض بلبرینگ‌ها، راه حلی برای کاهش صدای ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل صدای ماشین لباسشویی بلبرینگ های ماشین لباسشویی که در هنگام کار کردن اصطحاک زیادی ایجاد می کند. قطعه بلبرینگ دستگاه باعث کاهش صدای زیاد ماشین لباسشویی در حین چرخش دیگ داخلی می‌شود. در صورت شکستن بلبرینگ‌ها، دیگ داخلی ماشین لباسشویی نیز حرکت می‌کند.  ریختن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی و استفاده از  مواد شوینده نامرغوب باعث آسیب رسیدن به بلبرینگ‌های لباسشویی می‌شود. تعویض کردن بلبرینگ های ماشین لباسشویی راه حلی آسان که باعث کاهش صدای ماشین لباسشویی می شود.

بلبرینگ ها در قسمت موتور و پمپ قرار دارد. زمانی که بلیرینگ ها خراب می شوند اصطکاک بیشتری در ماشین  لباسشویی به وجود می آید که باعث به وجود آمدن صدای بلند و آزار دهنده می شود. اگر داخل ماشین لباسشویی بیش از حد آب داشته باشد ممکن است باعث صدای زیاد آن شود. به همین دلیل باید حجم آب ماشین لباسشویی را کم کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر با تعویض کردن بلبرینگ ماشین لباسشویی هم مشکل صدای آن قطع نشد  ممکن است به دلیل خرابی لوله ها، قطعات شکسته یا کارکرد نادرست ماشین باشد. برای بهتر انجام شدن این کار می توانید از یک تعمیر کار مجرب استفاده کنید.

تعویض بلبرینگ یکی از مهم ترین راه حل های صدای ماشین لباسشویی

 وجود اجسام خارجی در دیگ علت صدا دادن ماشین لباسشویی هنگام چرخش

نگاه کردن به داخل دیگ اولین کاری است که با شنیدن صدای زیاد ماشین لباسشویی باید انجام دهید. وجود سنجاق، سکه، کلید و … که در داخل جیب های لباس ها وجود دارند در هنگام چرخش دیگ باعث می شود از خود صدا تولید کنند. به همین دلیل باید حتما داخل جیب ها را بررسی کنید و سپس در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. پس هر بار بیرون آوردن لباس های شسته شده داخل دیگ را مشاهده کنید تا برای دفعه بعدی آماده باشد و در هنگام کار صدا ندهد.

خرابی بالشتک لباسشویی؛ مشکلی که نباید نادیده بگیرید

بیشتر ماشین لباسشویی برای انتقال قدرت موتور از یک قطعه به اسم بالشتک استفاده می کنند. این بالشتک دارای دو شاخک درایو پلاستیکی است که باعث کمتر شدن لرزش و صدای لباسشویی می شود. بالشتک در مدت زمان طولانی که از ماشین لباسشویی استفاده می شود به مرور فرسوده و برای رفع این مشکل باید اتاقک ماشین لباسشویی را بردارید. با برداشتن اتاقک ماشین لباسشویی می توانید به بالشتک ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشید.

 خرابی کمک فنر لباسشویی رایج‌ ترین علت صدا دادن ماشین لباسشویی

همه ماشین لباسشویی ها دارای قطعه ای به نام کمک فنر هستند. از کمک فنر ها برای جذب ارتعاشات دیگ استفاده می شود. این قطعات نقش زیادی  در کاهش صدای ماشین لباسشویی در دور تند یا حین شستشو دارند. فرسوده شدن کمک فنر های ماشین لباسشویی باعث به وجود آمدن صدای زیاد دستگاه می شد. اگر صدای زیاد ماشین لباسشویی به دلیل خراب شدن کمک فنر های آن باشد باید به تعویض کردن کمک فنر بپردازید.

معرفی ۹ روش کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

تاریخ ارسال : 1402/11/05

معرفی ۹ روش کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 روش های برفک زدایی یخچال فریزر

 

 

برفک گرفتن یخچال یکی از ناخوشایند ترین صحنه هایی است که می توان شاهد آن بود. برفک زدایی یخچال به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. یخچال هایی که جدیدا وارد بازار شده اند دارای سیستم برفک زدایی هستند که به آن سیستم نوفراست می گویند و دیگر برفک نمی گیرند. با این حال هنوز یخچال هایی در خانه ها وجود دارد که از این سیستم برخوردار نیستند و برفک می گیرند. راهکار هایی برای برفک زدایی یخچال فریزر وجود دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

 

با کمک این راهکار ها می توانید به راحتی یخچال را برفک زدایی کنید و یا اینکه با رعایت کردن نکاتی از برفک گرفتن یخچال جلوگیری کنید. برفک هایی که بر روی دیوار یخچال ایجاد می شود باعث می شود به مرور کارایی دستگاه دچار اختلال شود و در عملکرد آن مشکل ایجاد کند. برفک گرفتن یخچال فریزر باعث می شود که مصرف برق نیز بالا برود. اینکه چه زمانی برفک زدایی کنیم و از چه روش هایی برای برفک زدایی استفاده کنیم را در ادامه مطلب به شما خواهم گفت تا بتوانید از یخچال خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

چه زمانی باید یخچال فریزر را برفک زدایی کنیم؟

اینکه یخچال شما از چه نوعی است هیچ فرقی نمی کند و باید مرتب آن را تمیز کنید و از برفک گرفتن آن جلوگیری کنید. بهترین زمان برای برفک زدایی یخچال فریزر این است که هر گاه دیدید که بیش از یک چهارم اینچ یخچال را برفک گرفته بود شروع به تمیز کردن آن کنید. با برفک گرفتن زیاد یخچال عملکرد آن دچار اختلال می شود و به مرور باعث کاهش طول عمر یخچال می شود. بهتر است که برای جلوگیری از این مشکلات قبل از اینکه مجبور به تعمیر شوید از یخچال خود مواظبت کنید و آن را به  طور منظم و زود به زود تمیز کنید. به دلیل اینکه عملکرد یخچال ها با هم فرق دارد به همین دلیل نمی توان گفت که چه زمانی آن را تمیز کنید. اما حداقل سالی دو تا سه بار آن را برفک زدایی کنید.

 

 مراحل برفک زدایی یخچال

از قبل برنامه بریزید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که از قبل برای برفک زدایی یخچال برنامه ریزی کنید. اگر قبل از برفک زدایی برنامه ریزی کنید می توانید از اینکه مواد غذایی خراب شوند جلوگیری کنید. می توانید تا روز برفک زدایی مواد را مصرف کنید یا اینکه برای قرار دادن آن ها جایی خنک را در نظر بگیرید.

 یخچال را خاموش کنید: اولین قدم این است که یخچال را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. بهترین روش این است که بگذارید به شکل طبیعی آب شود. روش هایی را در ادامه برای شما خواهم گفت.

تعدادی حوله آماده داشته باشید: برای اینکه آب یخچال بیرون نریزد و محیط را کثیف نکند یک حوله را در داخل یخچال پهن کنید تا تمام آب را به خود جذب کند.

هنگام آب کردن برفک مراقب باشید: در هنگام ضربه زدن به برفک های عقب تر مراقب باشید که بدنه یخچال ضربه وارد نکنید. با ضربه زدن به جداره های یخچال احتمال اینکه دچار نشتی شود زیاد است. از ابزار های تیز استفاده نکنید و بهتر است که از یک کاردک پلاستیکی و یا قاشق چوبی استفاده کنید.

تمیز‌کاری کردن: بعد از اینکه یخ ها ذوب شدند با تمیز کردن جا یخی با استفاده از آب گرم و کمی شوینده کار را تمام کنید و قبل از روشن کردن و قرار دادن مواد غذایی درون یخچال با یک حوله آن را خشک کنید.

نحوه برفک زدایی یخچال فریزر

روش های کاربردی برای از بین بردن برفک در یخچال

روش برفک زدایی یخچال فریزر

باید این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از اینکه به تمیز کردن یخچال بپردازید آن را از پریز برق بکشید. فرقی نمی کند از چه روشی برای برفک زدایی یخچال استفاده می کنید باید حتما قبل از شروع کار آن را از پریز برق بکشید. اینکار یک پیشگیری و ایمنی است که نباید از آن غافل شوید. با رعایت ایمنی می توانید از به وجود آمدن مشکلات و از بروز خطرات جلوگیری کنید. بعد از آن باید تمامی مواد غذایی را از داخل یخچال بیرون آورید و در کف یخچال یک حوله پهن کنید تا آبی که از یخچال خارج می شود را به خود جذب کند. اگر امکان این وجود دارد که یخچال را به بیرون از آشپزخانه منتقل کنید بهتر می توانید آن را تمیز کنید و فضای آشپزخانه نیز کثیف نمی شود.

 

 منتظر آب شدن یخ باشید

در این روش از برفک زدایی ابتدا یخچال را از برق بکشید، درب آن را باز کنید و منتظر ذوب شدن یخ باشید. این روش از ساده ترین روش های برفک زدایی یخچال می باشد. این روش کمی دیر انجام می شود به خصوص زمانی که در منطقه ای سرد سیر زندگی می کنید. یکی از ایمن ترین روش ها برای برفک زدایی می باشد. درب یخچال را باز کنید و آن را رها کنید تا زمانی که کامل برفک آن آب شده باشد. در این مدت زمان می توانید به کار های دیگر خود برسید. اما حواستان باشد که زود به زود به آن سر بزنید تا آب که در یخچال به وجود آمده است را به کمک یک حوله و پارچه خشک کنید.

 

 

 

معرفی 9 روش کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 

 

 

 استفاده از فن برای برفک زدایی یخچال

روش دیگری که برای برفک زدایی یخچال وجود دارد استفاده کردن از فن یا دمنده هوا می باشد. با استفاده از فن می توانید برفک را به راحتی ذوب کنید. فن می تواند به گردش هوای گرم در یخچال کمک کند، بنابراین زمانی که هوای خانه گرم باشد با قرار دادن یک فن می توانید با سرعت بیشتری این کار را به اتمام برسانید. به همین دلیل استفاده از فن در هوای گرم بهترین عملکرد را دارد و برای کسانی که فریزر عمیق در گاراژ یا انباری خود دارند خیلی مناسب است. برای این کار یک فن را رو به روی یخچال خود قرار دهید و درب آن را باز کنید می بینید که جریان هوا به ذوب شدن سریع برفک کمک زیادی می کند. با توجه به میزان برفک زمان برای برفک زدایی متفاوت است.

 

 استفاده از سشوار برای برفک زدایی

برای برفک زدایی می توانید از باد سشوار استفاده کنید، هوای گرم سشوار در برفک زدایی سریع تاثیر زیادی دارد. با روشن کردن سشوار و قرار دادن آن رو به روی برفک ، برفک زدایی زودتر پیش می رود. به یاد داشته باشید که باید با احتیاط این کار را انجام دهید واگر مراقبت کنید، روش ایمنی برای برفک زدایی است. نباید سشوار را به آب و یا یخ خیلی نزدیک کنید زیرا باعث بروز خطراتی می شود. از اینکه سر سشوار به پیچ ها یا کناره های فریزر نزدیک شود خودداری کنید زیرا ممکن است گرمای زیاد به آن ها آسیب برساند.

 

اگر برفک زدایی با سشوار به درستی و با احتیاط انجام نشود به ساختار پلاستیکی داخل فریزر آسیب وارد می کند. پایه فریزر را با حوله بچرخانید تا یخ ذوب شده به آن بچسپد. سشوار را به صورت موازی با دیواره فریزر نزدیک کنید. هدف از این کار این است که هوایی که پشت یخ ها جمع شده است ذوب شوند. با  آزاد شدن لبه ها، به دمیدن هوای گرم در پشت یخ ادامه دهید و از یک کاردک پلاستیکی برای جدا کردن یخ ها استفاده کنید.

 

روش های کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 قرار دادن آبجوش داخل یخچال و قفسه ها برای برفک زدایی

روش سنتی و قدیمی برای برفک زدایی وجود دارد که سرعت برفک زدایی را بیشتر می کند. با قرار دادن  ظروفی که داخل آن آبجوش است بر روی قفسه ها و بسن درب یخچال می توانید برفک زدایی را تسریع ببخشید. یخچال فریزر به دلیل اینکه به خوبی مهر و موم شده اند با قرار دادن آب گرم باعث شل شدن برفک می شوید. با این روش برفک ها به صورت طبیعی از دیوارهه جدا و ذوب می شوند. بعد از حدود ک ساعت می توانید به کمک یک دستکش پلاستیکی برفک را به راحتی از دیواره ها جدا کنید.

 

قبل از اینکه ظروف را در یخچال قرار دهید حتما یک حوله ضخیم در زیر ظروف قرار دهید تا گرمای ظروب به بدنه یخچال آسیب وارد نکند. از اینکه فضای کافی داخل فریزر وجود دارد اطمینان حاصل کنید. با توجه به میزان برفکی که در یخچال وجود دارد باید هر ۱۰ دقیقه یک بار ظرف را عوض کنید.

 

 استفاده از سرپیک شعله افکن برای برفک زدایی

روشی سریع اما خطرناک وجود دارد که باید برای استفاده از آن احتیاط لازم را انجام دهید. استفاده از سرپیک شعله افکن و یک پیک نیک که یک آتش را ایجاد می کند می توانید برفک را در سریع ترین زمان ذوب کنید. تهنا کافی است شعله ایجاد شده را در کمترین حالت قرار دهید و به برفک نزدیک کنید تا در کمترین زمان برفک ها آب شوند. در کمتر از یک دقیقه شاهد آب شدن برفک خواهید بود. این روش برفک زدایی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم زیرا خطرناک است. اگر از یک نفر که در این کار خبره است کمک بگیرید بسیار عالی می شود. این روش برای زمانی که خیلی عجله دارید  مناسب است، بنابراین اگر می توانید و وقت دارید با روش های ایمن تر این کار را انجام دهید.

 

یخچال فریزر ۲۳ فوت دونار مدل D23

یخچال فریزر ۲۳ فوت دونار مدل D23 از مصرف انرژی A برخوردار میباشد سیستم برفک زدایی یخچال فریزر دونار نوفراست است. گنجایش یخچال فریزر دونار ۲۳ فوت میباشد. گنجایش فریزر ۱۰۰ لیتر گنجایش یخچال نیز ۲۱۸ لیتر است. یخچال فریزر دونار ۳ طبقه و ۱ کشو دارد تعداد طبقات فریزر نیز ۴ عدد و تعداد کشو های آن نیز ۴ عدد میباشد. این یخچال از اخطار باز ماندن درب نیز برخوردار میباشد. قیمت یخچال فریزر دونار نسبت به کیفیت بالا و گنجایش خوبی که دارد بسیار مناسب میباشد. از درب هوم بار نیز برخوردار میباشد با استفاده از آن میتوانید به راحتی محتوای داخل یخچال را بدون اینکه انرژی یخچال تلف شود بیرون بیاورید. این یخچال در رنگ سفید موجود است همچنین طراحی بدنه این یخچال فریزر بسیار مدرن و زیبا میباشد. جنس طبقات یخچال فریزر دونار از شیشه سکوریت است.

 

 

 

یخچال فریزر دوقلو TDK مدل ++RF TODAR 20

یکی از بهترین برند های ایرانی تی دی کی است شرکت تی دی کی یکی از بهترین برند های ایرانی میباشد. این شرکت محصولات بسیار با کیفیت و متنوعی را به بازار عرضه نموده است. یخچال فریزر دوقلو TDK دارای گنجایش ۲۰ فوت میباشد از لامپ LED و صفحه نمایشگر دیجیتالی نیز برخوردار هستند از سیستم انجماد سریع نیز بهره مند است. قفسه های این دستگاه شیشه ای و نشکن میباشد میتوانید به راحتی فضای یخچال را تمیز کنید این دستگاه مجهزبه سیستم گردش هوای چندگانه است. این یخچال فریزر از هشدار باز نمودن درب نیز دارد.

 

 

 

 

 

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665

یخچال فریزر ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 یکی از زیباترین و با کیفیت ترین محصولات ایکس ویژن میباشد. این یخچال فریزر از ظرفیت بسیار قابل توجه و فناوری های بسیار عالی برخوردار میباشد. مصرف انرژی این یخچال در گروه +A میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن دارای ۴ طبقه شیشه مقاوم و ۲ کشو کاملا جادار است. آبسردکن این یخچال به گونه ای است که فضای بسیار کمی را از داخل درب یخچال اشغال می نمایید. این یخچال در رنگ سفید موجود میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 دارای فیلتر ضد باکتری میباشد، این فیلتر نیازی به تعویض ندارد تا حد زیادی این فیلتر به رفع بوی نامطبوع کمک می نمایید. 

 

 

 

تراشیدن یخ ها برای برفک زدایی یخچال

تراش برفک ها یکی دیگر از روش های برفک زدایی است. این روش می تواند کمی لذت بخش نیز باشد و سریع نیز انجام می شود. با انجام دادن این کار هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و بسیار ایمن نیز می باشد. برای جلوگیری از بروز مشکلات مانند صدمه زدن به خود و یا سوراخ شدن دیواره فریزر یا خط گاز از یخ تراش سنتی، کفگیر پلاستیکی و یا قاشق چوبی استفاده کنید. این روش را می توانید بدون هیچ دغدغه ای انجام دهید.

 

آب کردن برفک های جا یخی کار سختی نیست اما باید با احتیاط این کار ارا انجام دید تا آسیبی به خود و یخچال وارد نشود. با آب کردن این برفک ها به عملکرد یخچال کمک زیادی می کنید و بهره وری در یخچال را افزایش می دهید. فضای بیشتری برای قرار دادن مواد عذایی وجود خواهد داشت. نکاتی که باید به ان توجه کنید و آن را از یاد نبرید این است که مراقب باشید آب را روی اجزای الکتریکی مانند اتصالات لامپ، ترموستات و کمپرسور یخچال نریزید.

 

چرا باید برفک یخچال را آب کرد؟

یخچال های امروزی بدون برفک هستند که به این ویژگی سیستم نوفراست می گویند. اما یخچالهای قدیمی باید برفک زدایی شوند. حتما می پرسید که چرا باید این کار را انجام دهیم. همانطور که در بالا گفتیم اگر یخچال برفک بگیرید در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود و به درستی کار نمی کند. مواد به خوبی یخ نمی بندند و در زمان کمی مواد غدایی پلاسیده و خراب می شوند. یکی از مهم ترین دلایلی که باید یخچال را برفک زدایی کنید این است که بهره وری یخچال را بالا می برد. زیرا لایه ی کلفت یخ کارایی یخچال را تا حد زیادی پایین می آورد. باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می شود و یخچال بوی نامطبوعی نمی دهد. فضای داخل یخچال نیز بیشتر می شود.

 

 

چطور بدون خاموش کردن یخچال، برفکش را آب کنیم؟

روش هایی نیز وجود دارد که می توانید بدون خاموش کردن یخچال آن را برفک زدایی کنید و کامل آن را آب کرد. برای این کار کمی آب جوش را داخل ظرفی بریزید و آن را درون جا یخی فریزر قرار دهید. با کمک بخار آب که در یخچال شکل گرفته است برفک آب می شود و برفک زدایی انجام می شود. یخچال های امروزی بدون برفک هستند و با خرید آن دیگر نگران این نخواهید بود که یخچال شما برفک می گیرد. تمیز کرن این نوع یخچال ها زیاد سخت نیست و لازم نیست هر بار بخاطر برفک آن وقت شما گرفته شود. با توجه به مطالبی که گفتیم شما عزیزان می توانید از روش های مختلفی برای برفک زدایی یخچال خود استفاده کنید. بهترین و بی خطر ترین روش این است که یخچال را خاموش کنید و اجازه دهید که ذوب شود سپس آن را تمیز کنید.

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

تاریخ ارسال : 1402/11/03

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

بخارشوی چیست؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

قبل از هر چیزی باید بدانید که بخارشوی چیست و برای چه کاری از آن استفاده می شود. بخارشوی یک دستگاه با مکندگی بالا است که در نظافت خانه کمک بسیاری به شما می کند. بخارشوی های جدیدی وارد بازار شده اند که قابلیت اضافه کردن مواد شوینده نیز را دارند، که  در نتیجه باعث افزایش تمیزی بیشتر محیط می شود. باید بگوییم که بخارشوی یکی از قدرتمند ترین وسیله ها برای تمیز کنندگی محیط است و از پس سخت ترین لکه ها هم بر می آید. استفاده کردن از بخارشوی یکی از ساده ترین روش ها برای تمیزی خانه است و برای کسانی که شاغل هستند و زمان زیادی برای تمیز کاری ندارند بهترین وسیله است. بخارشوی نسبت به سایر دستگاه های شوینده  قدرت پاک کنندگی، تمیز کنندگی و قیمت ارزانتری دارد. ما در ادامه این مقاله بهترین مایع بخارشوی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

داخل بخارشوی چی بریزیم؟

 یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی که در هنگام خرید جهیزیه نیز برای خرید آن اقدام می شود بخارشوی است. تنها کسانی که از بخارشوی استفاده کرده اند می فهمند که بخارشوی چقدر کارایی  دارد، و از آن استفاده های زیادی  می شود. خیلی از افراد بخارشوی را خریداری کرده اند اما از آن استفاده نمی کنند و فکر می کنند که محصول آن چنان کاربردی نیست. اما بهتر است بدانید این دستگاه برای نظافت کردن خانه بسیار کاربردی است و می توانید از آن برای شستشوی فرش، انواع مبل، کاشی و سرامیک، پرده و… استفاده کنید. سوالی که برای همه پیش می آید این است که بخارشوی با چه چیزی کار می کند؟ آیا می توان از مایع برای داخل بخارشوی استفاده کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم چگونگی استفاده از بخارشوی و اینکه از چه مایعی برای داخل آن می توان استفاده کرد را به شما بگوییم.

کاربردهای بخارشور را می دانید؟

یکی از دشوار ترین کار ها برای کسانی که در آپارتمان ها و ساختمان ها زندگی می کنند تمیز کردن شیشه و پنجره است. رفتن به ارتفاع کار سخت و دلهره آوری است و می تواند بسیار خطرناک نیز باشد. یکی از بهترین مزیت های بخارشوی این است که دارای دسته بلند است و به راحتی می توانید انواع شیشه و پنجره را به راحتی تمیز کنید. کثیفی مبلمان می تواند چهره خیلی بدی به خانه بدهد و روش های خیلی کمی برای از بین بردن لکه روی مبل وجود دارد که به مبل ها آسیب وارد نکند. بخارشوی یکی از بهترین روش ها برای تمیزی مبلمان است و با مکندگی بالایی که دارد هیچ گونه رد آبی بر روی مبل ها باقی نمی گذارد. به راحتی با بخارشوی می توانید انواع فرش و موکت را تمیز کنید.

برای این کار مخزن بخارشوی را با آب و مواد شوینده پر کنید و فرش و موکت را با آن تمیز کنید. بعد از استفاده از بخارشوی حتما مخزن را خالی کنید و باید این موضوع را بدانید که بخارشوی بدترین لکه بر روی فرش و موکت را از بین می برد. از بخارشوی می توانید برای از بین بردن انواع لکه و چربی بر روی هود، گاز، یخچال و… را به راحتی در کمترین زمان و بدون هیچ آسیبی از بین ببرید. سطح استیل با بخارشوی خیلی آسان تمیز می شود.

 

 

 

چطور کفپوش خانه براق شود؟

حتما با خودتان می گویید که آیا از بخارشوی می تواند برای تمیز کفپوش استفاده کرد و آیا باعث برق انداختن کفپوش ها می شود. استفاده کردن از بخارشوی می تواند کفپوش شما را به بهترین شکل تمیز کند و برق خاصی به آن بدهد. برای تمیزی بهتر کفپوش می توانید حتی از مواد شوینده نیز در داخل مخزن آن استفاده کنید. درصد رضایت از بخارشوی بدون استفاده از مایع شوینده نیز بالا بوده است و رضایت زیادی داشته است. بهتر است که برای تمیزی کاشی و سرامیک های آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی به دلیل  دارا بودن میکروب زیاد از مواد شوینده استفاده کنید و با استفاده از فشار بخار سطوح را با دقت بالایی تمیز کنید.

آیا در بخارشور میتوان مواد شوینده ریخت؟

بیشترین سوالی که این روز ها در مورد بخارشوی پرسیده می شود این است که آیا بخارشوی قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این موضوع به  مدل و برندی که خریداری می کنید بستگی دارد و تقریبا همه مدل های جدید که وارد بازار می شوند از این قابلیت برخوردار هستند. بنابراین بهتر است که قبل از انجام این کار و اضافه کردن مواد شوینده به بخارشوی خود حتما از فروشنده سوال بپرسید و یا این که دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید. اگر بدون آگاهی این کار را انجام دهید ممکن است که به بخارشوی خود آسیب وارد کنید و دیگر مانند قبل کار نکند.

بخارشوی وظیفه خود را با بخار آب هم به بهترین شکل انجام می دهد به همین دلیل حتما قبل از انجام این کار کاملا تحقیق کنید. از مزیت های بخارشوی نیز همین است که بهترین شکل ممکن تنها با بخار آب محیط را برای شما تمیز می کند. حتما از خودتان سوال می پرسید که برای بخارشوی از آب معمولی استفاده کنیم؟ بهترین آب برای بخارشوی استفاده از آب تصفیه شده، مقطر و یا سرد می باشد. آب معمولی دارای مواد معدنی مانند سدیم ممکن است  باعث رسوبات آهکی در مخزن بخارشوی شود و باعث اختلال در عملکرد آن شود.

 

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

 

بهترین برند های مایع شوینده برای بخارشوی

تا جایی که امکان دارد و می توانید تنها از بخار آب بخارشوی استفاده کنید زیرا بخارشوی خود با همین بخار به بهترین شکل ممکن محیط را برای شما پاک می کند. اما اگر می خواهید از مواد شوینده برای تمیزی بیشتر استفاده کنید بهترین برند ها را خریداری کنید تا بخارشوی شما را دچار اختلال نکند. از بهترین برند های مایع شوینده برای بخارشوی استفاده از مواد شوینده های زیر است:

  • Karcher
  • Dupray
  • shark
  • Bissell

معرفی مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

مایع خوش بو کننده ای وجود دارد که می توانید برای خوشبخو کردن محیط خود از آن استفاده کنید. مایع خوشبو کننده مخصوص بخارشوی بیسل یکی از محصولات کاربردی و خوش عطر است که می تواند نظافت محیط شما را چند برابر بیشتر کند و عطر خاصی به محیط شما بدهد. یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید مایع شوینده باید به آن توجه کنید بو و عطر مایع  شوینده می باشد. مایع شوینده بیسل برای نظافت و از بین بردن آلودگی های محیط مانند کاشی، سرامیک، کفپوش و… بسیار کاربردی است. مایع شوینده بیسل با تمامی بخارشوی ها مطابقت دارد و می توایند به راحتی از آن استفاده کنید.

با استفاده از این مایع شوینده بخارشوی بیسل محیط خانه و کار شما بوی خیلی خوبی به خود می گیرد و و تقریبا تا یک روز در محیط باقی می ماند. بوی آن برای افرادی که آلرژی دارند هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و باعث حساسیت در افراد نمی شود.

 

معرفی مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

 

مشخصات مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

  • حجم مایع شوینده بیسل: یکی از مهمترین نکات  در هنگام خرید مواد شوینده توجه کردن به حجم و ظرفیت آن است. زیرا هر چقدر حجم مایع بیشتر باشد مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید و دیر تر تمام می شود. حجم مایع شوینده بیسل نیز بسیار زیاد است و یک لیتر می باشد که می توانید به راحتی تا چندین ماه از آن استفاده کنید.
  • قدرت تمیز کنندگی: از دیگر ویژگی های مایع شوینده بیسل قدرت تمیز کنندگی بسیار بالای آن است  که این محصول را پر طرفدار تر کرده است. تنها مقدار کمی از این مایع می تواند محیطی تمیز و بی نقص را برای شما به ارمغان بیاورد.

در بخارشوی مواد شوینده، الکل یا سرکه بریزیم؟

همانطور که گفتیم بخارشوی ها را طوری طراحی کرده اند که نیازی به هیچ گونه موادی برای تمیزی ندارند. با بخاری که دارند به راحتی محیط را برای شما تمیز می کنند. بسیاری از افراد وسواس هستند و تنها به بخار آب اکتفا نمی کنند و دوست دارند که مواد دیگری برای تمیزی بهتر در داخل بخارشوی استفاده کنند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم حتما قبل از ریختن مواد دیگر در داخل بخارشوی دفترچه راهنما را مطالعه کنید. اگر می خواهید از شامپو فرش برای تمیزی بهتر فرش در بخارشور استفاده کنید قبل از ریختن اطمینان حاصل کنید که مشکلی برای بخارشوی شما ایجاد نمی کند.

همانطور که می دانید سرکه تاثیر زیادی در تمیزی محیط دارد اما ممکن است با ریختن آن در داخل مخزن بخارشوی بوی آن بیشتر در محیط بخش شود و باعث آزار شما شود. تا جایی که می توانید از الکل در داخل مخزن بخارشوی استفاده نکنید. خرید مواد شوینده مخصوص بخارشوی بهترین و مطمئن ترین راه است.

شست و شوی فرش با استفاده از مواد شوینده در بخارشوی

برای تمیزی بهتر فرش ها شاید بخواهید که درون بخارشوی خود از شامپو فرش استفاده کنید. اگر بخارشوی شما قابلیت اضافه کردن شامپو فرش و یا مواد شوینده را دارد بعد از اینکه مواد را درون بخارشوی ریختید و فرش را با آن تمیز کردید. مخرن بخارشوی را خالی کنید و سپس یک بار فقط با مخزن پر شده با آب فرش را تمیز کنید. با انجام دادن این روش تمامی مواد شوینده از آن خارج می شود و از پوسیدگی و لک شدن فرش شما پیشگیری می کند. به این نکته توجه کنید که حتما دفترچه راهنما را برای استفاده دقیق تر از بخارشوی مطالعه کنید.

چند توصیه برای نگه‌داری از بخارشوی

  • بعد از هر بار استفاده از بخارشوی حتما سری ها را جدا کنید.
  • در هنگام ریختن آب به بخارشوی از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید  و مطمئن باشید که خنک است.
  • رسوب زدایی از بخارشوی می تواند باعث افزایش طول عمر آن شود و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید.
  •  بعد از اینکه کارتان با بخارشوی تمام شد حتما مخزن را خالی کنید تا هیچ گونه آبی درون آن باقی نماند.
  • بعد از خاموش کردن بخارشوی مدتی صبر کنید و بعد از خنک شدن درب آن را باز کنید.
  • هنگامی که از بخارشوی استفاده می کنید به بخارشوی استراحت بدهید. تا جایی که می توانید و امکان دارد هر نیم ساعت یک بار به آن استراحت دهید.
  • قبل از استفاده از بخارشوی حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و دستورالعمل های آن را به خوبی اجرا کنید.
  • قبل از ریختن هرگونه مواد شوینده به بخارشوی حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و از اینکه قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را دارد اطمینان حاصل کنید.

بخارشوی نانیوا مدل NS-6500

بخارشوی نانیوا مدل ۶۵۰۰ دارای توان ۱۸۰۰ وات است همچنین حجم مخزن دستگاه ۱/۵ لیتر میباشد. فشار بخار بخارشور نانیوا ۳/۵ است از چراغ نشانگر بهره میبرد دارای قطع کننده اتوماتیک میباشد. طول سیم دستگاه ۱.۵ متر و مدت زمان استفاده از این محصول ۶۰ دقیقه است. بخارشور نانیوا برای تمیز نمودن شیشه، زمین، دیوار، پرده و … مناسب میباشد. مدت زمان مورد نیاز برای تولید بخار این دستگاه ۹ دقیقه است دارای لوله بلند برای تمیز کاری سطوح مختلف است. این محصول از قدرت پاک کنندگی بسیار بالای برخوردار است. این محصول از دسته جدا شونده برای حمل و نقل آسان بهره مند میباشد. 

 

بخارشوی ۱۶ کاره پرشیا فرانس مدل ۹۵۷

بخارشوی ۱۶ کاره پرشیا فرانس مدل ۹۵۷ محصولی از برند پرشیا فرانس می باشد که انواع مختلفی از محصولات خانگی را با کیفیت فوق العاده و طبق استانداردهای جهانی تولید نموده و با گارانتی در بازار عرضه می نماید. این بخارشو با بخاردهی ۴۵ دقیقه و مدت زمان گرم شدن ۱۰ دقیقه و همچنین دارای سوپاپ ایمنی و لوازم جانبی متنوع برای کاربردهای متفاوت می باشد. از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن فرش، موکت، پرده، پنجره، مبلمان و صفحه ی روی اجاق، فر ،کف های سرامیکی و … استفاده نمائید. جنس مخزن آن از نوع استیل ضدزنگ می باشد و ظرفیت مخزن این دستگاه بخارشوی ۱.۵ لیتر بوده که می توانید شوینده مورد نظر خود را با آب مخلوط کرده و در این قسمت از دستگاه که ایجاد کننده بخار است بریزید. این مدل با میزان عملکرد فشار ۴ بار کار می کند.

 

نتیجه گیری از مقاله بهترین مایع و مواد شوینده بخارشوی

با استفاده درست از بخارشوی می توانید باعث افزایش طول عمر محصول شوید و سال های بیشتری از آن استفاده کنید. استفاده درست از هر محصولی می تواند در کاهش هزینه ها نیز کمک زیادی به شما کند. بخارشوی یکی از پرکاربرد ترین وسیله ها برای تمیزی محیط است که با مطالعه و طرز استفاده دقیق آن می توانید در طول عمر آن نقش زیادی داشته باشید. همانطور که در این مطلب گفتیم باید حتما قبل از استفاده از مواد شوینده در مخزن بخارشوی از قابلیت اضافه کردن مواد شوینده در درون آن اطمینان حاصل کنید.

طرز تهیه ترشی با استفاده از خردکن برقی

تاریخ ارسال : 1402/10/30

طرز تهیه ترشی با استفاده از خردکن برقی

چگونه با استفاده از خردکن برقی، ترشی درست کنیم؟

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا

ترشی یکی از خوشمزه هایی است که در هر خانه ای طرفداران زیادی دارد و آن را همراه با غذا می خورند. ترشی لیته همانطور که از اسمش پیداست نوعی ترشی است که در آن مواد با هم مخلوط می شوند و آن را خیلی ریز خرد می کنند و یا کاملا پوره می کنند. درست کردن ترشی بیشتر در فصل پاییز صورت می گیرد. اما یک نوع ترشی وجود دارد که در فصل تابستان و با استفاده از ساده ترین مواد و وسیله در زمان خیلی کمی آماده می شود. خردکن و سبزی خردکن ها یکی از وسیله هایی هستند که برای انجام کار های آشپزی از آن استفاده می شود و طرز کار با آن نیز بسیار راحت است. ما در ادامه ی این مطلب به طرز تهیه ترشی با خردکن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

سبزی خردکن و خردکن ها در سایز و اندازه های مختلفی وجود دارند. خردکن های برقی و دستی دو نوع خردکنی هستند که می توانید در بازار خریداری کنید. ترشی لیته یکی از پرطرفدارترین نوع ترشی ها به حساب می آید که می توانید با استفاده از خردکن برقی و یا دستی به راحتی آن را آماده کنید. در این وبلاگ قصد داریم راحت ترین انواع ترشی های لیته را با ساده ترین روش های ممکن که با استفاده از خردکن صورت می گیرند را برای شما توضیح دهیم.

طرز تهیه ترشی لیته خانگی با استفاده از خردکن

این نوع ترشی یک ترشی لیته مخصوص است که در آن مواد ساده و خوشمزه ای به کار رفته است. اگر در خانه خود خردکن و یا سبزی خردکن دارید به راحتی می توانید مواد را درون خردکن بریزید و در زمان خیلی کمی ترشی لیته خود را آماده کنید. به دلیل اینکه داخل این ترشی از بادمجان کبابی استفاده شده است دارای عطر و طعم بی نظیری است. موادی که برای تهیه این ترشی استفاده شده است عبارتند از:

  • با دمجان ۵ عدد
  • گل کلم نصف یک عدد
  • هویج۳ عدد
  • سبزی ترشی که شامل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، شوید و نعنا است می باشد
  • سیر ۳ حبه و فلفل سبز تند ۲ عدد
  • سیاه دانه و زردچوبه یک قاشق چایخوری
  • نمک به مقدار لازم و سرکه یک لیتر معادل ۴ لیوان

 برای طرز تهیه ترشی لیته خانگی در ابتدا بادمجان را به خوبی بشویید  و بر روی شعله پخش کن و یا حرارت مستقیم آتش و یا شعله گاز قرار دهید. بادمجان ها را به خوبی کبابی کنید و بگذارید به خوبی نرم و پخته شوند و رنگ پوست آن ها سیاه شود. برای راحت تر کنده شدن پوست بادمجان ها می توانید آن ها را داخل یک کیسه پر از یخ قرار دهید بعد از خنک شدن پوست بادمجان ها به راحتی کنده می شود. راحت ترین روش این است که همه مواد را با هم داخل خردکن بریزید و به خوبی خرد کنید. با استفاده از خردکن می توانید هر اندازه که دوست داشتید مواد را خرد کنید. بعد از خرد کردن مواد و ترکیب شدنشان سرکه و نمک را اضافه کرده و در ظرف مورد نظر بریزید وداخل یخچال قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

روشی دیگر برای تهیه ترشی لیته خانگی

درست کردن ترشی روش های مختلفی دارد و هر شهری آن را طوری درست می کنند. ترشی های لیته تقریبا همگی شبیه به هم هستند و به راحتی آماده می شوند. از زمانی که خردکن ها وارد بازار شده اند این کار بسیار راحت تر شده است. با استفاده از خردکن و سبزی خردکن ها به راحتی می توانید انواع ترشی را آماده کنید. مواد لازم جهت تهیه این ترشی شامل مواد زیر می شود.

  • بادمجان حدودا یک کیلو
  • سبزی معطر پاک شده نیم کیلو
  • فلفل دلمه سبز و قرمز یک عدد
  • سیر رنده شده  و هویج ۳ عدد
  • کلم پیچ سفید به اندازه دلخواه
  • سرکه یک کیلو
  • ادویه ترشی یک قاشق سوپ خوری و نعنای خشک یک قاشق غذاخوری
  • پونه و زردچوبه یک قاشق مربا خوری

سبزی های معطر که شامل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، نعنا و… است را به خوبی شسته و با سبزی خردکن یا خردکن به خوبی خرد کنید. اگر دوستدارید بادمجان ها را بر روی شعله و یا آتش کبابی کنید و یا این که با یک لیوان آب بگذارید بپزد. همه مواد را به قطعات دلخواه برش دهید و در خردکن یا سبزی خردکن بریزید و به خوبی خرد کنید تا با هم مخلوط شوند. بعد از خردشدن و یک دست شدن مواد با هم سرکه را به آن اضافه کنید و در ظرفی که درب آن به خوبی بسته می شود بریزید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته چرخ شده

ترشی یکی از چاشنی هایی است که هر غذایی را می  توان با آن خرد و خوشمزه تر کرد. ترشی لیته چرخ شده یکی دیگر از ترشی های خوش طعم است که می توانید همراه با هر غذایی آن را نوش جان کنید. این ترشی خوشمزه همراه با آبگوشت محشر است و طعم فوق العاده ای به غذای شما می دهد. طرز تهیه این ترشی بسیار راحت است و تنها کافی است که مواد را درون یک چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. مقدار موادی که استفاده می کنید به سلیقه شما بستگی دارد. مواد مورد نیاز:

  • بادمجان یک کیلو
  • هویج ۴ یا ۵ عدد
  • کلم سفید نصف یک عدد
  • سبزی ترشی
  • سیه دانه و ادویه ترشی به میزان لازم
  • نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
  • سیر و سرکه به میزان لازم

طرز تهیه ترشی بادمجان ترشی لیته چرخ شده به این صورت است که اگر می خواهید رنگ ترشی شما تیره باشد پوست بادمجان ها را نگیرید و اگر می خواهید رتگ آن ها روشن باشد بادمجان ها را پوست بگیرید. اگر از بادمجان های کم دانه استفاده کنید بهتر است. تمامی مواد را به خوبی بشویید و کاملا خشک کنید. بادمجان ها را همانطور که گفتیم در صورت تمایل پوست بگیرید. همه مواد را به قطعات دلخواه برش بزنید و در دهانه چرخ گوشت قرار دهید. تمامی مواد را به خوبی چرخ کنید. برای این کار می توانید از غذاساز، خردکن و یا سبزی خردکن نیز استفاده کنید. بعد از خرد کردن همه مواد با هم میتوانید ادویه و نمک و سرکه را اضافه کنید و در ظرف مورد نظر خود بریزید.

 

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته چرخ شده

 

روش های دیگر تهیه ترشی لیته چرخ شده

طرز تهیه ترشی لیته چرخ شده قرمز: در این نوع ترشی از پوره گوجه فرنگی استفاده می شود. روش دیگری نیز وجود دارد که در آن از رب گوجه فرنگی استفاده می شود. اگر از گوجه فرنگی استفاده می کنید باید به این صورت عمل کنید که گوجه فرنگی را پوره می کنید و با مابقی مواد که در خردکن ریخته اید و خرد کرده اید مخلوط می کنید. برای تهیه ترشی با رب گوجه فرنگی نیز به این صورت عمل می کنید که رب را همراه با سرکه به مدت ۵ دقیقه می جوشانید وبه مواد خردشده اضافه می کنید. ترشی لیته بندری نیز با رب تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی لیته شیرازی با خردکن

 

ترشی لیته شیرازی را می توانید در عرض یک روز آماده و نوش جان کنید. طر تهیه آن بسیار راحت است و می توانید با کمترین موادی که در دسترس دارید آن را آماده کنید. مواد لازم جهت تهیه ترشی لیته شیرازی:

  1. گل کلم ریز خرد شده

  2. بادمجان ریز خرد شده

  3. هویج خرد شده

  4. سبزی ترشی (جعفری، نعنا، ترخون و سبزی‌های معطرخرد شده)

  5. سیر به مقدار کافی

  6. فلفل سبز تند و فلفل قرمز

  7. گوجه رنده شده و مقداری سس گوجه

  8. گلپر و سیاهدانه

  9. سرکه قرمز و نمک

مواد را خیلی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم. هویج را با مقداری آب و سرکه بر روی شعله قرار می دهیم تا کمی نرم شود. بعد از نرم شدن هویج ها مابقی مواد را به آن اضافه کرده و بر روی حرحات قرار می دهیم تا با هم ترکیب شوند.  بعد از مخلوط شدن و پخته شدن تا حدی که کمی نرم شوند ولی له نشوند این کار را ادامه می دهیم. موتد آماده شده را داخل شیشه هایی که درب آن ها محکم بسته می شود قرار می دهیم.

ترشی لیته شمالی

ترشی لیته شمال کمی با ترشی های لیته دیگر فرق دارد و مخصوص شمال است. دراین ترشی از آب انار به جای سرکه استفاده شده است. برای تهیه این ترشی لیته خوشمزه به گوجه فرنگی، آب انار، بادمجان قلمی، آبغوره، نعنای خشک و گلپر، پیاز رنده شده نیاز دارید. بادمجان ها را کبابی کنید و آنها را با استفاده از خردکن خرد کرده و با آبغوره و رب انار بجوشانید. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خوب ساطوری کنید. گوجه را به مخلوط همراه با سبزی و پیاز در قابلمه بریزید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی شعله قرار دهید. بعد از خنک شدن مواد را درون شیشه بریزید و نوش جان کنید.

 

ترشی لیته شمالی

 

نکات مهم در تهیه ترشی لیته

  • هنگامی که بادمجان ها را پوست میگیرید آن ها را در آب قرار ندهید زیرا باعث می شود ترشی شما کپک بزند.
  • ترشی لیته یعنی اینکه پوره باشد بنابراین آن ها را به شکل نگینی خرد نکنید.
  • قبل ازاین مواد را درون ترشی بریزد حتما آن ها را بشویید زیرا باعث می شود که ترشی شما ماندگاری بهتری داشته باشد.
  • سرکه را به اندازه ای استفاده کنید که ترشی بیش از حد شل و یا سفت نکند.
  • نمک را به اندازه ای بریزید که تندی ترشی را بگیرد.
  • بعد از هر بار استفاده از ترشی درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود زیرا باعث خراب شدن ترشی می شود.
  • برای راحتی کار خود می توانید از خرد کن برای خرد کردن ترشی خود استفاده کنید.
  • ترشی لیته به معنای له شدن آن نیست بنابراین آن ها را تاجایی خرد کنید که پوره شوند.
  • ترشی را در یک جای خنک نگهداری کنید تا مدت زمان بیشتری باقی بماند و کپک نزند.
  • در هنگام ریختن ترشی در شیشه درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود و ترشی شما به خوبی جا بیفتد.

خردکن حرفه ای ۶ لیتری راف RAF مدل R.7008

خردکن استیل ۶ لیتری راف مدل R.7008 یکی از با کیفیت ترین محصولات ایتالیا است که در دسته غذاساز و خردکن برقی قرار دارد، به عنوان سبزی خرکن نیز از این خردکن حرفه ای استفاده می نمایند. ظرفیت کاسه این خردکن ۶ لیتر میباشد، جنس بدنه و کاسه این خردکن برقی از استیل ساخته شده است. جنس درپوش دستگاه نیز پلاستیک میباشد خردکن راف دارای ۱ تیغه ۴ پره و ۱ تیغه دو پره است، جنس تیغه های این دستگاه کاربردی از استیل ضد زنگ است. ظاهر شیک و زیبایی این خردکن باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شما عزیزان میشود. این خردکن توسط جریان برق کار می کند، این دستگاه کاملا ایمنی طراحی شده است و خطری را برای دستان شما عزیزان ندارد. خرید خردکن برقی برای هر آشپزخانه ای کاملا ضروری است. خردکن حرفه ای راف به عنوان غذاساز نیز کارایی دارد. 

خردکن برقی بونیتو مدل CH-400

خردکن بونیتو یکی از محصولات بسیار با کیفیت ایتالیا است که در دسته غذاساز و خردکن قرار گرفته است. میتوانید با استفاده از این خردکن انواع کارهای خرد نمودن سبزیجات و گوشت و میوه و… را انجام دهید. این خردکن از ظاهر بسیار شیک و زیبایی بهره مند میباشد ظاهر زیبایی این خردکن جذابیت خاصی را به آشپزخانه لوکس شما هدیه میدهد. خردکن برقی بونیتو با جریان برق شروع به خرد نمودن انواع سبزیجات و میوه و گوشت و … می نمایید. استفاده کردن از این خردکن کاملا ایمنی است و نیازی نیست که بترسید کاملا ایمنی طراحی شده است. توان این خردکن برقی ۴۰۰ وات و ظرفیت کاسه آن ۳ لیتر میباشد. دارای ۴ تیغه دو لبه و تیز است که از جنس استیل ضد زنگ هستند. این خردکن دارای ۳ حالت تنظیم سرعت متفاوت است. برای اطلاع از قیمت خردکن بونیتو و سایر مشخصات آن تا آخر متن با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی اتوماتیک

تاریخ ارسال : 1402/10/26

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی اتوماتیک

 

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا

پتوشور خانگی اسمی که این روز ها زیاد به گوش همه ما میرسد و به یکی از پرطرفدارترین محصولات شستشو تبدیل شده است. پتوشور های خانگی در سایز های مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر را خریداری کنید. با استفاده از پتوشور می توانید انواع پتو، ملحفه، پرده، روفرشی و… را بشویید. خیلی از پتوها، پرده و روفرشی ها را نمی توان با ماشین لباسشویی شست زیرا ممکن است که متناسب با حجم ماشین لباسشویی نباشد. پتوشور مناسب برای شستن وسایلی است که امکان شستن با دست و ماشین لباسشویی اتومات را ندارند. این پتوشور ها به دو دسته خانگی و  صنعتی تقسیم می شوند.

پتوشور های صنعتی دارای سایز و ابعاد بزرگی هستند و بیشتر در مراکز عمومی در آن استفاده می شود. در مقابل پتوشور های خانگی قرار دارند که دارای موتور های پرقدرتمندی هستند و در دو نوع گیربکسی و تسمه ای تولید می شوند. پتوشور های خانگی را می توانید در سایز های ۳۰ کیلویی، ۴۰ کیلویی و ۶۰ کیلویی خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین مارک پتو شور خانگی و مهم ترین نکاتی که برای خرید پتوشور لازم است را به شما بگوییم. پتوشور افشار یکی از بهترین و با کیفیت ترین مارک های پتوشور است.

بهترین مارک پتو شور خانگی  کدام است؟

با استفاده از ماشین لباسشویی های اتوماتیک می توانید تنها یک پتو را بشویید و اگر حجم لباسشویی شما مناسب برای شستن پتو، پرده و روفرشی نباشد ممکن است آسیب ببیند. به همین دلیل تولید کنندگان لوازم خانگی به فکر تولید کردن یک دستگاه پتوشور برای مصارف خانگی افتادند. با تولید پتوشور خانگی شما دیگر می توانید بدون هیچ گونه دردسری و آسیب رساندن به ماشین لباسشویی پتو های خود را بشویید. با خرید پتوشور های دونفره و تک نفره می توانید هر نوع پتو، ملحفه بزرگ، روفرشی و پرده ها را به راحتی شستشو دهید. یکی از بهترین مارک های پتوشور ایرانی که می توانید با خیال راحت خریداری کنید پتوشور شرکت افشار می باشد. پتوشور های این شرکت در سایز های ۳۰، ۳۵ و ۴۰ کیلویی تولید می شوند.

خرید بهترین پتوشور برای خانه

هر سال در هنگام خانه تکانی وقتی می خواهید تمامی پتو، پرده ها، ملحفه ها، روفرشی و… را بشویید با خودتان می گویید که چقدر کار سختی است. اما با خرید یک پتوشور می توانید به راحتی همه این کار ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. با خرید پتوشور از یک برند معروف می توانید از اینکه محصول خوبی خریداری کرده اید خیالتان راحت باشد. پتوشور ها تایمر دارند که تعیین زمان بندی برای شستشوی هر چیزی به دلخواه خودتان است. پتو ها به دلیل اینکه بعد از خیس شدن وزنشان افزایش می یابد بهتر است که برای شستشو آن ها از پتوشور استفاده شود؛ زیرا این محصول دقیق برای این کار ساخته شده است.

پتوشور ۴۵ کیلویی افشار مدل آذران برتر موتور گیربکسی

پتوشور ۴۵ کیلویی شرکت افشار مدل آذران برتر یکی از جدیدترین مدل های پتوشور این شرکت محبوب می باشد. جنس بدنه ی این محصول از استیل ضد زنگ ساخته شده است و قسمت پایین آن یک روپوش پلاستیکی به رنگ قرمز دارد. موتور آن گیربکسی تک تسمه می باشد و از نوع ژن استار است که جز بهترین موتورهای ماشین لباسشویی است. مجهز به دسته و پایه های پلاستیکی، پروانه ی پلاستیکی، شیلنگ تخلیه، تایمر ۱۵ دقیقه ای و … می باشد. قیمت پتو شور ۴۵ کیلویی افشار مدل آذران برتر در مقایسه با مارک های دیگر بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد که شما می توانید آن را با قیمت ویژه از فروشگاه ینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا خریداری کنید. 

پتوشور ۳۰ کیلویی افشار مدل آذران برتر

پتوشور ۲۵ الی ۳۰ کیلویی مارک افشار طرح جنرال آبسان با امکانات فوق العاده می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. جنس بدنه این مدل پتوشور از استیل ضد زنگ میباشد و بدنه بسیار شفاف و زیبا را دارا است. این دستگاه از موتور سنگین بهره مند است و میتوانید به راحتی پتو های را که در لباسشویی نمیتوانید بشویید در این نوع پتو شور بشویید. با استفاده از این پتوشور ۶۰ لیتر می توانید ۲ عدد پتوی تک نفره و یک عدد پتوی دو نفره را بشویید و فرقی ندارد جنس پتوها چه جنسی باشد. این دستگاه در داخل مخزن خود دارای پروانه ای بسیار قدرتمند است از جنس پلاستیک مقاوم است و همچنین از لوله تخلیه نیز برخوردار است.

 

 

مزایای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

با خرید پتوشور های خانگی با وزن و سایز های مورد نیاز خود از آسیب رساندن ماشین لباسشویی و خسته شدن بدن خود جلوگیری می کنید. پتوشور های افشار دارای موتور های بسیار پر قدرتمندی هستند و با قدرت بالایی پتو ها را شستشو می دهند. از سیستم موتور دو حالته برخوردار هستند که یک بار به طرف چپ و بار دیگر به طرف راست می چرخد. این سیستمی که در آن ها به کار رفته است باعث می شود که شستشو بهتر و دقیق تر انجام شود.

  با خرید پتوشور دیگر نیازی نیست خودتان را خسته کنید با انداختن پتو در پتوشور و تنظیم کردن تایمر آن در زمان مشخصی پتوی شما شسته می شود. پتوشور های افشار به دلیل دارا بودن شیر تخلیه به راحتی آب از آن خارج می شود. دارای تایمر می باشند که می توانید زمان شستن پتو را خودتان تعیین کنید و بعد از تمام شدن زمان مشخص شده خاموش شود.

نوع موتور پتوشور های افشار

یکی از مهم ترین معیار ها برای خرید پتوشور توجه به نوع موتور و میزان قدرتمندی آن است. قدرت موتور و نوع آن ارتباط مستقیمی با عملکرد پتوشور دارد. پتوشور ها در دو نوع موتور گیربکسی و تسمه ای موجود می باشند. موتور گیربکسی بسیار عالی است و عملکرد بی نظیری دارد. با خرید پتوشور موتور گیربکسی خیالتان راحت است که پتوشور عالی را خریداری کرده اید. پتوشور های گیربکسی با استفاده از چرخ دنده ها نیرو را با قدرت زیادی منتقل می کنند. سرعت و کیفیت بالایی دارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. موتور های تسمه ای طول عمر کمتری دارند و در صورت کار زیاد با آن ها خیلی زود خراب می شوند. میزان صدای زیادی دارند و در هنگام کار لرزش زیادی دارند.

جنس بدنه پتوشور ۳۵ کیلویی افشار

از مهمترین قسمت های پتوشور جنس بدنه آن ها می باشد. بهترین نوع جنس برای یک پتوشور که کارایی زیادی برای شما داشته باشد جنسی با بدنه فلزی و استیل ضد زنگ می باشد. توجه کردن به ضخامت و مقاومت بدنه پتوشور از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. اگر پتوشوری که خریداری می کنید از ورقه های نازک ساخته شده باشد بعد از مدتی کوتاه سوراخ می شود و کارایی خود را از دست می دهد. اگر در مناطق مرطوب و شرجی زندگی می کنید جنس بدنه پتوشور خیلی مهم است زیرا اگر جنس آن مرغوب نباشد خیلی زود بدنه آن پوسیده می شود و از بین می رود. پتوشور های شرکت افشار دارای جنسی عالی با ماندگاری و مقاومت بالایی هستند.

 

خرید بهترین پتو شور برای خانه

 

جنس پایه و دستگیره های پتوشور افشار

اینکه پتوشوری که خریداری می کنید دارای پایه و دستگیره باشد کار شما را خیلی راحت می کند. پایه های پتوشور به دلیل اینکه تمام فشار پتوشور را تحمل می کند باید خیلی مقاوم باشد. خرید پتوشور بدون دسته می تواندخیلی آزار دهنده باشد و در هنگام حمل و نقل آن دچار مشکل شوید. پایه های پتوشور در هنگام شستشو از لرزش دستگاه جلوگیری می کند و باعث می شود در یک جا ساکن بماند. پتوشوری که دارای پایه است تمیز کردن زیر آن نیز راحت تر انجام می شود. بهترین جنس برای پایه ها و دستگیره پتوشور این است که از فولاد و پلاستیک باشند تا در صورت بودن در منطقه ای مرطوب در تماس با زمین از قدرت کافی برخوردار باشند. پتوشور هایی با جنس بدنه استیل ضد زنگ و پایه و دسته ای فولادی و پلاستیکی بهترین انتخاب برای خرید می باشند.

آیا پتوشور های خشک کن  دار در بازار موجود هستند؟

بیشترین سوالی که در مورد پتوشور می پرسند این است که آیا پتوشور خشک کن در بازار موجود است؟ باید بگوییم که هنوز  پتوشور های خانگی دارای خشک کن نیستند و تنها پتوشور های صنعتی از این ویژگی برخوردار هستند. بهترین پتوشور مارک افشار نیز از این ویژگی برخوردار نیست و فقط می تواند پتو را با بهترین کیفیت برای شما شستشو دهد.

طرز استفاده از پتوشور افشار

کار با پتوشورهای افشار بسیار راحت است و نیازمند اینکه حتما آموزش ببینید نیست. با همان بار اولی که از آن استفاده کنید می توانید طریقه استفاده از آن را یاد بگیرید. پتوشور های شرکت افشار دارای شیلنگ تخلیه می باشند که آب داخل آن به راحتی خارج می شود. برای استفاده از پتوشور کافی است که داخل آن را با آب پرکنید و مواد شوینده و پتو را داخل آن بیندازید. با استفاده از تایمری که دارد می توانید زمان شستن پتو را مشخص کنید.  بعد از شستن پتو به کمک شیر تخلیه ای که دارد آب داخل آن را خارج کنید و برای آبکشی آن آب تمیز را بریزید. در مدت زمان کمی می توانید تعداد بالایی پتو را بدون هیچ زحمتی بشویید.

نکات مهم برای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

در هنگام خرید پتوشور باید به نکات زیادی توجه کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. پتوشور به دلیل اینکه استفاده زیادی از آن می شود و وزن زیادی را تحمل می کند قطعا باید بهترین باشد. بنابراین باید در هنگام خرید به نکات زیادی توجه کنید و معیار های خود برای خرید پتوشور را در نظر بگیرید. نباید جنس پتوشور طوری باشد که در مدت زمان کمی بعد از استفاده  سوراخ شود و یا اینکه جنس آن ضد زنگ بزند. حتما باید جنس آن ضد زنگ باشد و در برابر ضربات ناگهانی محکم و مقاوم باشد. پتوشوری انتخاب کنید که جنس ورقه های آن نازک نباشد زیرا این نوع جنس هیچ گونه مقاومتی در برابر رطوبت ندارد و در مدت زمان خیلی کمی از بین می رود. یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید نوع موتور پتوشور می باشد. 

بهترین نوع موتور برای یک پتوشور موتور گیربکسی است، زیرا طول عمر بالایی دارد و بهترین عملکرد را دارد. از دیگر قسمت های پتوشور که باید از قدرت بالا و جنسی عالی برخوردار باشد پروانه آن می باشد. پروانه پتوشور به دلیل اینکه کار اصلی را انجام می دهد و چرخش را بر عهده دارد قطعا باید از بهترین جنس برای ساخت آن استفاده شود. باید پروانه آن چپ گرد و راست گرد باشد و دو حالته باشد تا بهترین شکل ممکن پتو را شستشو دهد. مورد دیگری که وجود دارد این است که با توجه به نیاز خود ظرفیت پتوشور را انتخاب کنید تا در هنگام کار دچار مشکل نشوید. بهترین ظرفیت که برای هر خانواده ای مناسب است ظرفیتی بین ۳۰ تا ۶۰ کیلو می باشد. اگر از پتوشور استفاه زیادی می کنید باید حتما به این ویژگی ها توجه کنید.


صفحه 8 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد