بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/11

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.

 چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS550

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن در رنگ سفید و طراحی بسیار شیک موجود میباشد، یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن از محبوبیت بسیار بالای بهره مند است. دستگاه ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS550 دارای ظرفیت ۵۴۷ لیتر و امکانات فوق العاده عالی در آشپزخانه های کوچک میباشد. یخچال ساید بای ساید دارای ۴ طبقه شیشه ای و ۱ کشو کاملا کاربردی برای نگهداری میوه و سبزیجات است. گردش هوا در این یخچال بسیار خوب و عالی صورت میگیرد و بصورت کاملا یکنواخت در یخچال به گردش در می آید. دریچه های گردش هوای هوشمند در یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن باعث افزایش بهره وری یخچال شده است. پنل یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن بصورت لمسی است، پنل این یخچال برای دسترسی به تنظیمات دستگاه طراحی شده است.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/09

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.
  •  چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

    با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

    سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/09

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.
  •  چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

    با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

    سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/09

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.
  •  چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

    با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

    سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/09

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.
  •  چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

    با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

    سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.


صفحه 10 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد