طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

تاریخ ارسال : 1402/11/30

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

 

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

 

یکی ازپر درد سرترین کار ها در آشپزی کردن سرخ کردن مواد غذایی می باشد. با سرخ کردن مواد غذایی آشپزخانه تا حد زیادی کثیف می شود و می تواند بسیار موقعیتی بدی باشد. تمیز کردن روغنی که در اثر سرخ کردن مواد پخش می شود به سختی از روی دیوار و اجسام پاک می شود. علاوه بر این می تواند روغن بسیار زیادی نیز برای سرخ کردن صرف شود و سلامتی را نیز به خطر می اندازد. خوردن غذاهای پر چرب می تواند برای همه مناسب نباشد و با آن سازگاری نداشته باشند. به همین دلیل تولید کنندگان لوازم خانگی به فکر تولید یک محصول بی نظیر به نام سرخ کن بدون روغ افتادند. این محصول به یکی از پر طرفدار ترین در بین مردم تبدیل شده است. طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن آسان است و به راحتی می توانید با آن کار کنید.

 

اما به دلیل اینکه این محصول تجهیزات خاصی دارد باید قبل از کار قسمت های آن را بشناسید تا غذایی لذیذ را تحویل بگیرید. با استفاده کردن از سرخ کن می توانید در زمان و انرژی صرفه جویی کنید. غذایی کم کالری و سالم را خواهید خورد و سلامتی خود را به خطر نخواهید انداخت. غذا های سرخ کردنی محبوبیت خاصی در بین مردم دارند به همین دلیل  این سرخ کن چند سالی است که طرفدار زیادی دارد. در ادامه این مطلب طرز کار را به شما خواهم گفت تا بتوانید استفاده بهینه ای از سرخ کن خود داشته باشید.

 

تفاوت سرخ کن های بدون روغن با مدل های معمولی

سرخ کن ها در دو نوع مدل در بازار موجود هستند که به سرخ کن بدون روغن و سرخ کن معمولی تقسیم می شوند. سرخ کن معمولی همانطور که از نامش پیداست با روغن کار می کند و باید روغن بسیار زیادی برای سرخ کردن استفاده شود. دارای سبد های سوراخ دار هستند و به وسیله یک دسته که به آن متصل شده است می توانید با آن کار کنید. مواد را درون سبد ریخته و بعد در داخل روغن غوطه ور می اندازید. سرخ کن بدون روغن طرفداران بیشتری  دارد زیرا مصرف روغن بسیار کمی دارند و حتی می توان بدون روغن هم از آن استفاده کرد.  سلامتی شما را نیز به خطر نمی اندازد و مواد از کالری کمی برخوردار خواهند بود. در هر دو مدل سرخ کن آب سطحی مواد غذایی گرفته می شود.

 

هر نوع  غذایی را می توانید با سرخ کن سرخ کنید و حتی مواد غدایی را با آن خشک کنید. سرخ کن های بدون روغن چند کاره هستند و می توانید برای گرم کردن مواد غذایی، پختن غداهای یخ زده، گریل و کبابی کردن انواع گوشت و سبزیجات، پختن مافین، کوکی و انواع کیک و بو دادن آجیل استفاده کرد. سوالی که برای همه پیش می آید این است آیا سرخ کن های بدون روغن، به روغن احتیاج دارند؟ همانطور که در بالا گفتیم در اصل این سرخ کن ها بدون روغن نیز کار می کنند و هیچ گونه مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد و اگر خواستید برای مواد غذایی خود روغن به کار ببرید می توانید از یک یا دو قاشق غذا خوری روغن استفاده کنید.

 

سرخ کردن های بدون روغن در چند ظرفیت و نوع وجود دارند؟

سرخ کن ها ظرفیت های متفاوتی دارند که هر کس می تواند با توجه به نیاز خود آن را خریداری کند. کوچکترین سایز سرخ کن گنجاشی با ۱ الی ۲ لیتری دارد که مناسب برای افراد مجرد و یا دو نفر خیلی مناسب است. دومین اندازه کمی بزرگتر بوده گنجایش بیشتری دارد. ظرفیت این سرخ کن ۱.۸ الی ۲.۵ لیتر است که می تواند جوابگوی خانواده ای ۵ نفره باشد. سومین سایزی که وجود دارد از هر دو مدل ظرفیت بیشتری دارد و برای خانواده های بالای ۵ نفر و پر جمعیت بسیار مناسب است.

 

میزان دمایی که برای سرخ کن های بدون روغن در نظر می گیرند بین ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد می باشد. مدل هایی که جدیدا تولید می شوند از تنظیمات حرارت بهره مند هستند و می توانید با توجه به مدل غذایی که می خواهید درجه حرارت آن را تنظیم کنید. سرخ کن ها در دو نوع دستی و دیجیتالی تولید می شوند که مدل دیجیتالی طرفدار بیشتری دارد و استفاده از آن راحت تر است.

 

 

 

سرخ کردن های بدون روغن در چند ظرفیت و نوع وجود دارند؟

 

 

 

نکات طلایی برای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن 

حتما آن را تکان دهید به این صورت که سرخ کن را باز کنید و غذا های اطراف را تکان دهید زیرا ممکن است به دستگاه بچسبد. غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و چیپس می توانند فشرده شوند که برای نتیجه بهتر آنها را هر ۵-۱۰ دقیقه بچرخانید.

سرخ کن را به اندازه پر کنید و بیش از حد پر نکنید زیرا باید بین مواد غذایی برای پخت بهتر فضای کافی وجود داشته باشد تا هوا  به راحتی گردش کند. همین امر باعث می شود بهترین عملکرد را در تهیه غذای شما داشته باشد.

بر روی مواد غذایی کمی روغن اسپری کنید یا کمی روغن اضافه کنید تا به دستگاه نچسبد.

از اشیاء تیز مانند چاقو، قاشق های فلزی و چنگال برای هم زدن به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا این کار باعث خراش در ماهیتابه می شود و به مرور باعث چسبندگی مواد به آن می شود.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن و رژیمی

۱. لازم به اضافه کردن روغن نیست اما می توانید حدود یک یا دو قاشق به دلخواه اضافه کنید. این مقدار روغن برای این است که مواد غذایی به ظرف نچسبد. سرخ کن ها حتما دارای دفترچه راهنما نیز می باشند که می توانید به آن نیز نگاه کنید.

 

۲. سرخ کن را به برق متصل کنید و دستگاه را روشن کنید. به این نکته  توجه کنید که نباید دو شاخه بر اثر تماس با غذا خیس شود. زیرا ممکن است باعث برق گرفتگی شود.

 

۳. دمای سرخ کن را تنظیم کنید و با توجه به غذایی که می خواهید درست کنید دمای مورد نظر را انتخاب کنید و صبر کنید تا به دمای مورد نظر برسد. اگر سرخ کن شما دارای ترموستات می باشد با نشانگر روشن و خاموش بودن چراغ به شما اعلام می کند که سرخ کن به دمای مورد نظر رسیده است. اگر دارای ترموستات نیست می توانید از یک دماسنج استفاده کنید.

 

۴. بعد از گرم شدن سرخ کن و رسیدن به دمای مورد نظر غذا را درون سبد ریخته و در داخل دستگاه قرار دهید. سعی کنید سبد را خیلی پر نکنید تا فضای کافی بین مواد وجود داشته باشد. با ریختن درست مواد بهتر سرخ می شوند و غذای لذیذ تری میل خواهید کرد.

 

۵. برای آمده شدن غذا باید صبر کنید تا زمانی که برای سرخ کن انتخاب کرده اید به اتمام برسد و سپس غذا را بیرون بیاورید.

 

۶. سبد را از دستگاه خارج کنید و می توانید غذای خود را میل کنید میبینید که چقد ررنگ و لعاب خوبی دارد.

 

مزایای استفاده از سرخ کن رژیمی بدون روغن

سرخ کن بدون روغن دارای مزایای زیادی است و به دلیل اینکه برای سلامتی نیز بسیار مفید است طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. کسانی که به تغذیه خود اهمیت می دهند خرید سرخ کن بدون روغن می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. از جمله مزیت های سرخ کن بدون روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

می توان حتی بدون روغن هم از آن استفاده کرد.

موادی که در سرخ کن بدون روغن سرخ می شوند کالری کم تری نسبت به موادغذایی سرخ شده عادی دارند.

باعث کثیف شدن آشپزخانه نمی شود.

می توانید از سرخ کن به عنوان گرم نگهدارنده غذا نیز استفاده کنید.

در زمان کمتر و با سرعت بیشتری غذا را سرخ می کند.

طرز استفاده راحتی دارد و کار با آن چندان سخت نیست.

دارای برنامه های پخت متنوعی می باشد.

می توانید مواد غذایی را در آن گریل کنید.

 

 

مزایای استفاده از سرخ کن رژیمی بدون روغن

 

 

 

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن برای سیب زمینی بدون روغن 

در مرحله اول سیب زمینی ها را شسته، پاک کنید و به اندازه مناسب خلال کنید.

بعد از خلال کردن مجددا سیب زمینی ها را شسته و به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهید.

سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و به خوبی خشک کنید و سعی کنید که مواد به صورت خشک در سرخ کن قرار دهید.

کمی روغن حدود یک قاشق غذاخوری روغن روی سیب زمینی ها بریزید و هم بزنید.

سیب زمینی ها را در کاسه مخصوصویا سد مخصوص سرخ کن قرار دهید.

سرخ کن را روشن کنید.

حالت سرخ کن را روشن کنید و دمای مورد نیاز را نیز بزنید.

بعد از زمانی که برای سیب زمینی انتخاب کرده بودید آن را از دستگاه خارج کنید و میل کنید.

درست کردن بال مرغ با سرخ کن بدون روغن

یکی از پر طرفدرا ترین غذا ها در بین مردم خوردن بال مرغ سوخاری می باشد. به وسیله سرخ کن می توانید در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت یک بال مرغ سوخاری عالی داشته باشید. برای درست کردن بال مرغ ابتدا آن را به خوبی تمیز و بشویید. بال ها را به مدت چند ساعت با موادی چون آبلیمو، زعفران دم کرده، پیاز خرد شده، ادویه، نمک، کمی روغن، در صورت تمایل سس مایونز و یا ماست، آغشته کنید تا طعم دارد شوند. سپس سرخ کن را روشن کرده و در دمای ۴۰۰ درجه به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا به دمای مورد نظر برسد. حال بال ها را به مدت ۸ تا ۱۰ قیقه در سرخ کن قرار دهید و بعد از این زمان می توانید بال های خوشمزه را نوش جان کنید.

 

تهیه چیپس در سرخ کن بدون روغن

درست خواندید با سرخ کن بدون روغن به راحت می توانید چیپس درست کنید. تهیه چیپس با سرخ کن بدون روغن بسیار راحت است و در چند دقیقه آماده می شود. سیب زمینی ها را شسته و به خوبی پاک کنید. سپس سیب زمینی را به ورقه های خیلی نازک در بیاورید و بر روی آن ها نمک و ادویه دلخواه را بپاشید. سرخ کن را به مدت ۵ دقیقه در دمای ۳۶۰ درجه قرار دهید تا به دمای مورد نیاز برسد. سیب زمینی ها را درون سبد ریخته و با همان دما و مدت زمان بیشتر حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. می توانید چیپس های خوشمزه را نوش جان کنید.

 

سرخ کن بدون روغن بوش ۶ لیتری مدل ۳۳۷۸

موتور این دستگاه دارای توان ۱۷۰۰ وات میباشد که همین مسئله باعث قدرت زیاد این محصول شده است. ولتاژ مصرفی آن ۲۲۰ ولت است و مصرف برق خیلی کمی دارد. ظرفیت کاسه سرخ کن ۶ لیتر است که مناسب برای تهیه غذای یک خانواده ۶ نفره میباشد. دارای دو عدد ولوم چرخشی برای تنظیم دما و مدت زمان پخت میباشد. از این سرخ کن برای سرخ کردن مواد غذایی از جمله گوشت، سیب زمینی، مرغ، ماهی و … بدون نیاز به کمترین مقدار روغن میتوان استفاده کرد. غذاهای آماده شده توسط سرخ کن بدون روغنبوش مدل ۳۳۷۸ بسیار ترد و خوشمزه و در عین حال مفید برای سلامتی هستند. علاوه بر سرخ کردن از این محصول میتوان جهت پخت کیک ،گریل کردن سبزیجات ،و خشک کردن مواد غذایی هم استفاده کرد.

 

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل KR-6666

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل KR-6666 برای آماده نمودن غذاهای بدون روغن و سرخ نمودن گوشت، ماهی، قارچ و… هر مواد خوراکی را که قابل سرخ شدن است کارایی دارد. سرخ کن بدون روغن دسینی به راحتی و بدون هیچگونه روغنی میتوانید غذاها را سرخ نمایید. توان مصرفی سرخ کن دسینی ۱۵۰۰ وات است پنل صفحه نمایش این دستگاه بصورت لمسی میباشد. سرخ کن بدون روغن دسینی مدل KR-6666 دارای ۷ برنامه پخت است. این محصول از دسته جدید ترین سرخ کن های بدون روغن شرکت دسینی می باشد. فن و مکانیسم گرمایشی سرخ کن بدون روغن دسینی پخت و پز را به راحتی و بدون وجود روغن انجام میدهد. سرخ کن بدون روغن دسینی غذا را بسیار با کیفیت سرخ میکند. 

 

 

 

طرز تهیه کاپ کیک در سرخ کن بدون روغن 

یکی از کیک هایی که بچه ها به آن خیلی علاقه مند هستند کاپ کیک می باشد. کاپ کیک را می توانید به راحتی در سرخ کن بدون روغن آماده کنید بدون اینکه وقت زیادی را برای آن صرف کنید. مواد لازم جهت تهیه این کیک خوشمزه عبارتند از:

 

۴ عد تخم مرغ

۱ پیمانه شکر

۱ بسته وانیل شکری

۱ پیمانه شیر گرم

۱/۲ لیوان روغن

۲/۵ پیمانه آرد الک شده

۱/۲ پیمانه نشاسته

۱ بسته پودینگ

۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر 

برای درست کردن این کاپ کیک قبل از انجام مراحل تخم مرغ ها را نیم ساعت در بیرون از ییخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد. حال تخم مرغ ها را هم بزنید بعد شکر و وانیل را اضافه کنید و هم زدن را تا زمانی که کرم رنگ می شود ادامه دهید. سپس شیر و روغن را به ماده کرمی رنگ اضافه کنید. آرد، نشاسته، پودینگ و بکینگ پودر را الک و طی چند مرحله به مواد اضافه و خوب مخلوط کنید. مواد را داخل کپسول های آماده بریزید. دستگاه را به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید و بعد کاپ کیک ها راداخل سرخ کن قرار دهید. دما را روی ۱۷۵ درجه و زمان رو روی ۱۵ دقیقه تنظیم کنید. کاپ کیک های خوشمزه شما آماده است.

بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

تاریخ ارسال : 1402/11/28

بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از مهم ترین مواد غذایی که تاکید فراوانی بر خوردن آن می شود سبزی است. سبزی را می توان هم به صورت خشک و هم تر استفاده کرد و خورد. برخی از سبزی ها در فصل های سرد سال موجود نیستند به همین دلیل در فصل بهار و تابستان شروع به خشک کردن و فریز کردن آن می کنیم. سبزی قرمه سبزی یکی از سبزی هایی است که باید همیشه در خانه وجود داشته باشد. استفاده کردن از سبزیخشک باعث خوشمزه تر کردن غذا می شود البته اگر اصولی خشک شود و طعم و بوی آن حفظ شود. خشک کردن سبزی روش های مختلفی دارد که می توانید با استفاده از کولر، پنکه، فر، مایکروفر، شوفاز و هوای آزاد به خشک کردن سبزی پرداخت. در ادامه مطالب به درست خشک کردن سبزی و تهیه سبزی قرمه سبزی می پردازیم.

چرا سبزی خرد کن بخریم؟

سبزی خردکن یک دستگاه بسیار عالی برای خرد کردن سبزی می باشد که می تواند در کمترین زمان ممکن به مقدار زیادی سبزی را برای شما خرد کند. با استفاده از سبزی خردکن می توانید انواع سبزییجات، انواع مغزیجات و لوبیا سبز را با آن خرد کنید. سبزی خردکن در دو نوع صنعتی و خانگی تولید می شود که سبزی خردکن های ختنگی می توانند برای زنان خانه دار نیز بسیار مفید باشد و از طریق آن برای خود درآمد داشته باشند. به این صورت که شروع به سبزی خردکن در منزل کنند. سبزی خرد کردن با چاقو می تواند بسیار زمان بر و سخت باشد. با استفاده از سبزی خردکن می توانید در هر اندازه که بخواهید سبزی را به صورت ریز و یا درشت خرد کنید. سبزی خردکن نسبت به استفاده از چاقو خطرات کمتری دارد و احتمال اینکه اتفاقی برای شما بیفتد بسیار کم است.

نکات مهم قبل از خشک کردن سبزیجات

لازم است قبل از اینکه به خشک کردن سبزی بپردازید نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین روش سبزی را خشک کنید و رنگ و طعم و بوی آن حفظ شود.

  1. مهم ترین بخش تهیه کردن سبزی تازه است. اگر خودتان سبزی کاشته اید و یا اگر می توانید به محلی که سبزی در آن کاشته شده است بروید قبل از اینکه خورشید بر روی آن بتابد سبزی را بچینید.
  2. سبزی ها را به خوبی پاک کنید و سبزی های پلاسیده و زرد را جدا کنید تا رنگ سبزی شما را خراب نکند.
  3. سبزی ها را در آب سرد بیندازید، اما به یاد داشته باشید که بیش از اندازه در ظرف آب باقی نمانند. حدود ۱۰ تا نیم ساعت کافی است که سبزی داخل آب باشد.  سپس آن را چند بار آبکشی کنید تا گل و لای به خوبی جدا شود.

۵ روش خشک کردن سبزی در خانه

روش اول خشک کردن سبزی در هوای آزاد: هنگامی که سبزی را پاک کردید و شستن سبزی به پایان رسید صبر کنید تا کاملا خشک شود. سبزی را به خوبی خرد کنید برای خردکردن سبزی می توانید از سبزی خردکن و یا چقو استفاده کنید. خردکردم سبزی با سبزی خردکن بهتر و سریع تر انجام می شود. سبس سبزی را بر روی یک پارچه نخی تمیز به صورت لایه لایه های نازک پهن کنید و هر روز تا زمان یکه خشک می شوند روزی چند بار ان ها را زیر و رو کنید. توجه دداشته باشید که سبزی ها نباید در زیر تابش مستقیم خورشید باشند زیرا باعث می شود رنگ آن ها به زرد تبدیل شود. پس از چند روز سبزی کاملا خشک می شود و برای نگهداری از آن می توانید سبزی را در ظرف های شیشه ای و درجای خنک نگهدار یکنید.

سبزی خردکن ۳ کیلویی ناسیونال یکی از بهترین سبزی خردکن ها برای خرد کردن سبزی به هر میزانی که بخواهید است. جنس درب ان از پیرکس بوده و پایه ضد لغزش دارد تادر هنگام کار تکان نخورد. ظرفیت آن ۳ کیلوگرم است و مجهز به کف گیر می باشد. طول سیم مناسبی دارد گارانتی ۱۲ ماهه دارد.

 

روش اول خشک کردن سبزی در هوای آزاد

 

 خشک کردن سبزی با باد پنکه یا کولر

روش دیگری که برای خشک کردن سبزی وجود دارد خشک کردن ان در زیر باد کولر یا پنکه می باشد. ماندد روش قبل سبزی را به خوبی پاک و شستشو دهید. برای خردکردن سبزی می توانید از سبزی خردکن های تیز و با کیفیت استفاده کنید. بعد ازانجام این مراحل می توانید سبزی را بر روی پارچه نخی تمیز به صورت لایه لایه پهن کنید و در زیر باد کولر و یا پنکه قرار می دهیم. بعد از حدود ۱۲ ساعت قرار گرفتن در زیر باد کولر و یا پنکه سبزی خشک می شود. اما بهتر است که یک روز نیز سبزی را در هوای آزاد قرار دهید تا کملا خشک شود و نمی نداشته باشد. سپس سبزی ها را در شیشه های تمیز قرار دهید و در جای خنک بگذارید.

سبزی خردکن ۴ کیلویی ناسیونال نمونه ای از سبزی خردکن هایی است که می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. ظرفیت آن ۴ کیلوگرم است و جنس بدنه ان از استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد. موتور آن مقاوم سنگین بوده و از میکروسوئیچ برخوردار است. تیغه های بسیار تیزی دارد و دارای گارانتی ۱۲ ماهه می باشد.

 خشک کردن سبزی در فر

از دیگر روش های خشک کردن سبزی، استفاده از فر و مایکروفر است. کار با آن ها بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن سبزی را برای شما آماده می کند. سبزی ها را پاک و به خوبی بشویید سپس بعد از اینکه به خوبی آبکشی کردید و خشک شد برای قرار دادن در فر آماده کنید. سینی فر را بردارید و به صورت لابه های نازک سبزی را بر روی آن پهن کنید. فر را روی کمترین درجه حرارت تنظیم کنید و فراموش نکنید که باید هر نیم ساعت به آن سر بزنید و سبزی ها را زیر و رو کنید.

خشک کردن سبزی در سرخ کن

روشی که جدیدا خیلی از آن استقبال می شود استفاده از سرخ کن برای خشک کردن سبزی می باشدو سرخ کن به یکی از پر کار آمدترین محصولاتن خانگی تبدیل شده است. برای استفاده از سرخ کن لازم است در ابتدا سبزی ها را به خوبی پاک کنید و بشویید. سپس سبزی ها را خشک وبه اندازه دلخواه خرد کنید و در ظرف سرخ بیندازید. سرخ کن را با توجه به دفترچه راهنما و میزان دمایی که برای خشک کردن سبزی نوشته شده است دما را تنظیم کنید. زود به زود به سبزی سر بزینید و ان را تکان دهید تا به صورت یک دست خشک شوند. 

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

تاریخ ارسال : 1402/11/25

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

 
نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در خانه تکانی


در هنگام تمیز کردن خانه تکانی باید به دنبال روش هایی باشید که بهتر کار ها انجام شود. سعی کنید روش هایی را انتخاب کنید راحت و بدون دردسر باشد زیرا هم سریعتر کار ها را انجام می دهید و هم اینکه تمیز تر خواهد شد. با کمی خلاقیت می توانید خیلی بهتر به خانه تکانی بپردازید. با توجه بیشتر به نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی بهتر می توانید خانه تکانی کنید.

نیاز است در تمیز کاری لوازم برقی نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن تمیز شوند. استفاده کردن از بعضی مواد و روش استفاده از آن ها می تواند در خانه تکانی و تمیز کردن لوازم برقی خانه کمک زیادی به شما کند. ما در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با روش هایی برای تمیز کردن لوازم خانگی و نحوه تمیز کاری آشنا کنیم. با توجه کردن به نکته هایی که در پایین ذکر شده است می توانید نظافت خانه را خیلی آسانتر انجام دهید.

ابتدا لوازم مورد نیاز خود را جمع کنید
رفت و آمد های زیاد می تواند وقت زیادی از شما را بگیرد و باعث شود که کار ها عقب بیفتد. سعی کنید قبل از انجام و شروع به خانه تکانی لوازم مورد نیاز خود را بردارید و در نزدیکی خود داشته باشید. وسایل هایی که برای خانه تکانی لازم دارید را در جایی قرار دهید که بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید و لازم نباشد که رفت و برگشت های زیادی داشته باشید. برای بهتر انجام شدن این کار می توانید لوازم مورد نیاز را در جعبه قرار دهید و با خود ببرید. اگر بتوانید لوازم مورد نیاز خانه تکانی را در سبدی که حمل آن آسان است قرار دهید در روند کار خیلی به شما کمک می کند.

 بخش های مختلف خانه را به ترتیب تمیز کنید
بعد از برداشتن لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی نوبت به انتخاب کردن و شروع کردن خانه تکانی از یک جای مشخص می رسد. این به این معنا است که سعی کنید مکانی را برای شروع انتخاب کنید و به ترتیب پیش بروید. با مشخص کردن مکانی مشخص بهتر و سریع تر می توانید خانه تکانی را به پایان برسانید. اگر هر بار مکانی را تمیز کنید و در جایی باشید هم دیر تمام می شوید و ممکن است با این رفت و آمد هایی که دارید محیط دوباره کثیف شود. بنابراین وقتی قسمت های خانه را به ترتیب تمیز می کنید انگیزه شما را برای ادامه کار فراهم می کند.

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی از بالا به پایین
اگر در ابتدا قسمت های بالای را تمیز کنید خانه را بهتر تمیز می شود. دلیل این کار این است که اگر قسمت های بالا را اول تمیز کنید دیگر آن قسمت به دلیل تمیز کردن قسمت های بعدی کثیف نمی شود. حال اگر برعکس این کار را انجام دهید و قسمت های پایین را اول تمیز کنید بعدا به دلیل تمیز کردن قسمت بالا دوباره قسمت های پایین کثیف خواهند شد. به عنوان مثال اول سقف و سطوح بلند را تمیز کنید سپس به قسمت های پایین مانند میز؛ مبلمان و شیشه ها بپردازید.

وسواس را کنار بگذارید
کسانی که وسواس دارند دیر تر از خانه تکانی تمام می شوند و آن طور که باید خیالشان راحت نمی شود. همچنان فکر می کنند که هنوز جایی باقی مانده است که تمیز نکرده اند یا باید مکانی را چند بار تمیز کنند. بهتر است که وسواس نداشته باشید زیرا باعث خسنگی بیشتر و نا امیدی در شما می شود. به دلیل اینکه بشتر مردم و مخصوصا خانم ها شاغل هستند و وقت کافی برای تمیز کاری ندارند بهتر است که وسواس نداشته باشید و وقتتان را مدیریت کنید. با انچه که در توانتان است کارهایتان را پیش ببرید و خیلی سخت نگیرید.

 

وسواس در خانه تکانی

 

 از ابزار مناسب برای نظافت استفاده کنید
اگر ابزار مناسبی برای تمیز کاری داشته باشید می تواند در تمیز کردن محیط شما تاثیر بیشتری داشته باشد و بهتر و سریعتر تمام شوید. به عنوان مثال به جای اینکه از یک پارچه کوچک برای تمیز کاری دیوار و کف استفاده کنید. خیلی راحت می توانید از یک طی بزرگ استفاده کنید هم محیط تمیز می شود و هم اینکه سریع تر تمام می شوید. برای تمیز کردن سرامیک ها نیز به جای استفاده از پارچه می توانید از یک بخار شور کمک بگیرید.

 نکات خانه داری درباره تمیز کردن جاروبرقی
جاروبرقی یکی از مهمرین و پر مصرف ترین لوازم خانگی برای تمیز کاری به حساب می آید که اگر به درستی از آن نگهداری نکیند. اگر آن را زود به زود تمیز نکنید ممکن است که که آسیب ببیند و باعث شود که آن را تعمیر کنید.  فیلتر جاروبرقی و کیسه آن اگر به درستی و زود به زود تمیز نشوند ممکن است که باعث شود جاروبرقی دچار اختلال شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. اگر در خانه شما رفت و آمد زیاد است و کودک دارید جارو برقی به یکی از پر مصرف ترین لوزام خانگی برای شما در می آید. وسایلی که  برای تمیز کردن جاروبرقی نیاز دارید عبارتند از آب، چاقو یا قیچی، صابون ملایم، مواد معطر، کیسه نو جاروبرقی.

نحوه شستن جاروبرقی به این صورت است که اول باید درب جاروبرقی را باز کنید وسایل جانبی جاروبرقی مانند لوله و اتصالات ان را جدا کرده و به وسیله بک ماده ضد عفونی کننده و بدون بو ان ها را خوب بشویید. شستن کیسه جاروبرقی دومین مرحله است که باید انجام دهید. به یاد داشته باشید که حتما باید از ماسک استفاده کنید زیرا داخل کیسه گرد و غبار زیادی است که ممکن است به شما آسیب برساند. کیسه جاروبرقی را در یک تشت قرار دهید و با کمی مایع ظرفشویی بگذارید مدتی در تشت باقی بماند. سپس کیسه را تکان دهید تا همه گرد و غبار بیرون بیاید. کیسه را بعد از به خوبی شستن آب کشی کنید و در زیر آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

 

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

 

نحوه شستن فیلتر، غلطک جارو برقی
در شستن فیلتر جاروبرقی باید دقت زیادی داشت باشید و به خوبی آن را بشویید. فیلتر را در داخل آب گرم و صابون قرار دهید و بعد از اینکه ان را به خوبی تمیز کردید فیلتر را در جایی برای خشک شدن قرار دهید. غلطک جاروبرقی به دلیل اینکه زباله زیادی را به خود جذب میکند باید به خوبی تمیز شود. پرز، مو و موادی که به آن چسپیده را به کمک یک چاقو و یا قیچی به خوبی جدا کنید. ممکن است که جاروبرقی به دلیل اینکه زباله های زیادی را در خود جمع آوری می کند بوی بدی بگیرد. برای از بین بردن بوی بد جاروبرقی به وسیله یک پارچه مرطوب و تمیز، گرد و غبار و کثیفی های داخل آن را به خوبی پاک کنید. اگر بوی خیلی بدی داشت سعی کنید چند روزی به مدت چند ساعت جاروبرقی را در زیر آفتاب قرار دهید.

 

 

نحوه شستن فیلتر، غلطک جارو برقی

 

 نکات مهم درباره نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی
آشپزخانه به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می شود که خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن جا سپری می کنند. بنابراین داشتن یک آشپزخانه تمیز و مرتب می تواند بر روحیه آدم تاثیر زیادی داشته باشد. تمیز کردن آشپزخانه به دلیل چربی زیادی که دارد می تواند کار سختی باشد. لوازم برقی بعد از مدتی استفاده دچار لک می شوند و مانند قبل براقی خود را ندارند. ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که گرد و غبار زیادی داشته باشد که بر روی لوازم برقی بشیند و یا چربی که در آشپزخانه وجود دارد به آن ها بچسپد.

منظور از لوازم برقی می توان به فر و اجاق گاز، یخچال، اجاق گاز، چای ساز و آبمیوه گیری، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی اشاره کرد. داشتن بک آشپزخانه تمیز بدون دارا بودن لوازم تمیز امکان پذیر نیست. به دلیل شاغل بودن افراد بهتر است از موادی که سریعا وسایل را برای شما تمیز میکند استفاده کنید. نحوه چیدمان لوازم برقی نیز می تواند در کمتر کثیف شدن آن ها به شما کمک زیادی کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن ها را در داخل کابینت قرار دهید.

تفاوت موتور تسمه ای و گیربکسی در ماشین لباسشویی

تاریخ ارسال : 1402/11/24

تفاوت موتور تسمه ای و گیربکسی در ماشین لباسشویی

 

تفاوت موتور تسمه ای و گیربکسی در ماشین لباسشویی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

یکی از ضروری ترین لوازم برقی که این روز ها در هر خانه ای پیدا می شود و بدون آن شستن لباس ها و پارچه های مختلف امکان پذیر نیست، ماشین لباسشویی می باشد. تولید ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه آسایش را به خانه ها آورده است تا حد زیادی باعث صرفه جویی در زمان نیز شده است. به وسیله آن می توانید در کمترین زمان ممکن حجم زیادی از لباس ها را بشویید. ماشین های لباسشویی هر روز پیشرفته تر و بر کیفیت آن ها افزوده می شود. ماشین های لباسشویی در دو نوع موتوذ گیربکسی و تسمه ای تولید می شوند که هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشند و با هم تفاوت دارند. تکنولوژی که در لباسشویی های بدوت تسمه بکار رفته است جدید تر است و بیشتر ماشین لباسشویی هایی که این روز ها تولید می شوند از این نوع هستند. در ادامه مباحث به تعریف هر یک از این دو مدل خواهیم پرداخت و تفاوت موتور تسمه ای و گیربکسی را با هم بررسی می کنیم.

انواع ماشین لباسشویی

از فاکتور های مهمی که در زمان خرید ماشین لباسشویی باید در نظر بگیرید گیربکسی بودن و تسمه ای بودن آن است. باید بدانید فناوری که در ماشین لباسشویی به کار رفته است از چه نوعی می باشد.

 

ماشین لباسشویی گیربکسی که به  آن دایرکت درایو نیز می گویند.

ماشین لباسشویی تسمه ای

ماشین لباسشویی تسمه ای به چه صورت کار می کند؟

ماشین های لباسشویی برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند دارای قطعات مختلفی می باشند. با در کنار یکدیگر قرار گرفتن این قطعات شستشوی لباس ها به بهترین شکل ممکن انجام می شود. هیدرواستارت، شیر برقی، میکروسوئیچ، موتور الکتریکی، المنت، ترموستات، تایمر و پمپ تخلیه از جمله مهمترین قطعات ماشین لباسشویی می باشند. ماشین لباسشویی دارای قطعه دیگری به نام تسمه است که در ماشین لباسشویی های قدیمی تر  جای گذاری می شد و محل قرار گیری این قطعه در میان دو پولی لباسشویی می باشد. این قطعه با اتصال به موتور و دیگ ماشین لباسشویی باعث چرخش دستگاه می گردد. وظیفه این قطعه این است که انرژی که در میان دو پولی وجود دارد را به دیگ انتقال دهد و باعث چرخیدن آن شود.

 

ماشین لباسشویی تسمه ای

برای این که بخواهیم تفاوت ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای در چیست  بهتر است که اول ویژگی های هر یک را بدانیم. لباسشویی های تسمه ای دارای یک سیستم ساده و قابل تعمیر هستند. تعمیر آنها به گونه ای است که هزینه زیادی برای شما در بر نخواهد داشت. ماشین لباسشویی های تسمه ای مدل هایی هستند که تقریبا در خانه ای پیدا می شوند و نسبت به ماشین لباسشویی گیربکسی قدیمی تر هستند. به دلیل قیمت کمتری که نسبت به ماشین لباسشویی گیربکسی دارند خرید آن ها بیشتر است. برای شناخت بهتر این ماشین لباسشویی در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

 

ماشین لباسشویی تسمه ای

 

 

 

انواع مختلف تسمه ها در ماشین لباسشویی

تسمه های ماشین لباسشویی انواع مختلفی دارند که عملکرد آن ها به تعداد دور در دقیقه و توان خروجی ماشین لباسشویی بستگی دارد. ماشین های لباسشویی تسمه دار دسته های متفاوتی دارند و دارای شکل های متفاوتی نیز هستند. تسمه ها در شکل های شیاردار، تسمه تایم یا تسمه دندانی، تسمه ذوذنقه ای و ذوذنقه ای دندانی شکل تولید می شوند. این تسمه ها از نظر اندازه نیز در انواع مختلفی موجود هستند که به تسمه های A، B، D طبقه بندی می شوند. تسمه A کوچکترین اندازه را در بین تسمه ها دارد.

 

ماشین لباسشویی با موتور گیربکسی

شرکت های مختلفی در حال تولید کردن لباسشویی های گیربکسی هستند که یک فناوری جدید در عرصه تولید ماشین لباسشویی به حساب می آید. در این نوع ماشین لباسشویی که موتور آن گیربکسی می باشد تسمه قرار نمی دهند. اولین شرکتی که این تکنولوژی را وارد ماشین های لباسشویی کرد. به دنبال آن شرکت های سامسونگ، میدیا، دوو و … از این تکنولوژی برای ماشین لباسشویی های خود استفاده کردند. طبیعی است که با اولین ورود این تکنولوژی از آن استقبال زیادی نشد و دلیل آن هم این بود که وقتی موتور آن ها خراب می شوند هزینه تعمیر آن ها بسیار بیشتر از موتور تسمه ای می باشد.

 

به همین دلیل شرکت های تولیدی تصمیم گرفتند که گارانتی محصولات خود را بلند مدت کنند تا در صورت مشکل بتوانند از خدمات پس از فروش آن استفاده کنند و با خیال راحت تری ماشین لباسشویی های گیربکسی را خریداری کنند. به ماشین لباسشویی هایی که موتور گیربکسی در آن ها به کار رفته است direct drive نیز می گویند. در ماشین های گیربکسی هیچ گونه چرخ دنده ای به کار نرفته است و برای چرخش خود از نیروی مغناطیسی استفاده می کنند و در نتیجه لرزش و صدای کمتری دارند.

 

 

 

تفاوت موتور تسمه ای و گیربکسی در ماشین لباسشویی

 

 

 

مزایای ماشین لباسشویی گیربکسی

استفاده کردن از تسمه در ماشین لباسشویی به دلیل متصل بودن به موتور و لگن باعث پایین آمدن راندمان دستگاه می شود و با حذف کردن تسمه راندمان موتور بالا خواهد رفت.

حذف کردن تسمه و سوار شدن موتور بر روی لگن لباسشویی باعث ایجاد تعادل و بالانس دستگاه و به همین دلیل میزان لرزش و لغزش در ماشین لباسشویی خیلی کاهش می یابد و ماشین لباسشویی ها یگیربکسی لرزش و صدای خیلی کمی دارند.

سرعت و قدرت لگن ماشین لباسشویی که موتور آن ها گیربکسی است بیشتر و در نهایت منجر به تمیزی بیشتر لباس ها می شود.

ماشین لباسشویی های موتور گیربکسی میزان صدای بسیار کمی دارند.

به دلیل اینکه تسمه در ماشین لباسشویی موتور گیربکسی حذف شده است فضای بیشتری در درام لباسشویی وجود دارد و باعث امکان قرار گرفتن حجم بیشتری لباس در ماشین لباسشویی می شود.

این مدل از ماشین لباسشویی ها طول عمر بالاتر و خرابی کمتری نسبت به بقیه مدل ها دارند.

فشار خیلی کمتری به در ماشین لباسشویی های موتور گیربکسی وارد می شود و مصرف انرژی برق در آنها کمتر است و باعث صرف جویی زیادی در مصرف انرژی می شود.

 

 

مزایای ماشین لباسشویی گیربکسی

 

 

 

معایب ماشین های لباسشویی بدون تسمه

با توجه به ویژگی های زیادی که ماشین لباسشویی موتور گیربکسی دارد قطعا دارای معایب خیلی کمی است و این می تواند بر ویژگی های خوب این محصول اضافه کند. همانطور که در بالا گفتیم ماشین لباسشویی های موتور گیربکسی دارای طول عمر بالایی هستند و امکان خرابی در آن ها بسیار کم است. تنها عیبی که این ماشین لباسشویی ممکن است داشته باشد این است که اگر خراب شود هزینه تعمیرات آن زیاد است. بنابراین باید نسبت به ماشین لباسشویی تسمه ای هزینه بیشتری برای تعمیر آن بپردازید. قیمت ماشین لباسشویی های گیربکسی نسبت به مابقی ماشین لباسشویی ها بیشتر است. اما به دلیل طول عمر بالا و خرابی کمتری که دارند ارزش خرید را دارند.

 

مزایا و معایب ماشین های لباسشویی با موتور تسمه ای

از ویژگی های خوب ماشین لباسشویی تسمه دار می توان به این اشاره کرد که در صورت خرابی هزینه تعمیر آن ها خیلی کم است و تعمیرات آن ها آسان تر از مدل های بدون تسمه می باشد. قیمت این ماشین لباسشویی ها نسبت به ماشین لباسشویی های گیربکسی مناسبتر است و قیمت پایین تری دارند. اگر تسمه این ماشین لباسشویی ها خراب شود با پرداخت هزینه خیلی کمی می توانید آن را تعمیر کنید. از معایب این مدل می توان گفت که طول عمر کمتری دارند و در صورت کار زیاد با آن ها امکان خراب شدن تسمه در آن ها زیاد است. ممکن است تسمه ها در اثر کارکرد زیاد دچار پوسیدگی و یا پارگی شوند. دارای میزان صدای زیادی هستند و نسبت به ماشین لباسشویی گیربکسی لرزش بیشتری دارند.

بهترین روش شستن لباس نوزاد با استفاده از مینی واش

تاریخ ارسال : 1402/11/21

بهترین روش شستن لباس نوزاد با استفاده از مینی واش

 
شستن لباس نوزاد با مینی واش چگونه است؟
مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

مینی واش وسیله ای است که برای شستن لباس کودک و حتی لباس هایی با ظرفیت کم می توانید از آن استفاده کنید. حتما با خودتان می گویید که خرید مینی واش آن چنان ضروری نیست که بخواهید برای آن هزینه کنید. اما به این موضوع توجه کنید که باید لباس نوزاد خیلی خوب شسته و ضد عفونی شوند. لباس های نوزاد باید زود به زود شسته شوند و بهتر است که با لباس بزرگسالان در ماشین لباسشویی انداخته نشود. لباس نوزاد به دلیل اینکه بوی شیر می گیرد و یا لکه های خوراکی که می خورند روی آن می ماند ممکن است با کمک دست به خوبی تمیز نشوند. شستن لباس نوزاد با مینی واش مزایا و معایب خود را دارد که باید به آن ها هم توجه کنید.

مینی واش به ماشین لباسشویی کوچک نیز معروف است که بهترین انتخاب برای مادرانی است که نوزاد دارند. این وسیله به راحتی و در زمان کمی لباس های نوزاد شما را می شوید. در این وبلاگ قصد داریم نکاتی که برای خرید یک مینی واش لازم است را با زبانی ساده برای شما بیان کنیم.

حساسیت پوست نوزاد
نکته ای در شستن لباس کودک وجود دارد این است که بهتر است لباس کودکتان را با لباس های خودتان نشویید. لباس بزرگسالان دارای آلودگی، گرد و غبار است که برای کودک بسیار مضر می باشد و باعث ایجاد حساسیت در کودک می شود. لباس نوزادها به دلیل اینکه کوچک هستند حجم خیلی کمی دارند و به همین دلیل زمان زیادی لازم دارد که بخواهیم همه را با هم در ماشین لباسشویی بیندازیم. علاوه بر این موضوع لباس کودک باید بلافاصله بعد از کثیف شدن شسته شوند.

به دلیل اینکه خانه های امروزی همگی آپارتمانی هستند و نور آفتاب خیلی کم به داخل خانه نفوذ می کند، لباس به دور از نور آفتاب خشک می شوند. با پهن کردن لباس در زیر نور آفتاب می توانید از اینکه لباس ها ضد عفونی می شوند و لکه ها از بین می روند خیالتان راحت باشد. اگر لکه ای روی لباس کودک مشاهده کردید با قرار دادن لباس در زیر نور آفتاب می توانید لکه را از بین ببرید.

مینی واش برای لباس های حساس
در فصل تابستان به دلیل اینکه هوا گرم است و کودک زیاد تعریق می کند باید هر روز لباس کودک را عوض کنیم. شستن این لباس ها با انداختن در مینی واش به راحتی انجام می شود و خیلی سریع می توانید لباس ها را بشویید. مینی واش بهترین وسیله برای شستن لباس های سبک و حساس می باشد. علاوه بر لباس های کودک می توانید لباس های زیر، شال، جوراب و لباس هایی که حجم کمی دارند را در مینی واش می توانید بشویید. مینی واش ها در چند دسته موجود می باشند. بنابراین مینی واش های ساده، مینی واش همراه با سبد خشک کن و مینی واش دوقلو از جمله مینی واش های موجود در بازار هستند.

 

مینی واش برای لباس های حساس

 

مینی واش ساده
با اینکه شستشوی مینی واش ساده بسیار ساده است و برنامه خاصی برای آن تعبیه نشده است اما برای شستشوی لباس نوزاد و ملحفه های نوزاد وسیله پر کاربردی است. این محصول دارای ظرفیت کمی است و تقریبا بین ۱ تا ۳.۵ کیلوگرم ظرفیت دارند. این نوع مینی واش ها درب آن ها از بالا باز می شود معمولا فقط مخزن شستشو دارند. به این صورت باید عمل کنید که پس از شستشو با دست آن را آبکشی کنید. این نوع مینی واش به صرفه تر است و در هزینه ها صرفه جویی می کند. اگر مخزن خشک کن نیز داشته باشند درب آن نیز از بالا باز می شود. وزن مینی واش ها بسیار کم است و به راحتی می توانید آن را حمل کنید.

مینی واش به همراه سبد خشک کن
در مقابل مینی واش ساده بدون مخزن خشک کن، مینی واش به همراه سبد خشک کن وجود دارد. این مدل از مینی واش می تواند لباس ها را پس از شستشو به راحتی خشک کند. به این صورت که وقتی شستشو لباس ها به اتمام رسید لباس ها را خارج کرده و در داخل سبد خشک کن قرار می دهیم. سبد خشک کن را در جای خود قرار داده و عمل خشک کن انجام می شود. قیمت این نوع مینی واش نسبت به مینی واش های دوقلو مناسب تر است و با هزینه کمی می توانید آن را خریداری کنید.

مینی واش برفاب ۵ کیلو مدل WM-500
لباسشویی نوزاد برفاب وسیله ای عالی برای شستشوی لباس کودک و نوزاد جهت جلوگیری از جذب باکتری ها و همچنین برای آب کشی شرعی انواع لباس و منسوجات می باشد. این وسیله به دلیل این که فضای کمی را اشغال می کند بسیار پرطرفدار است و با ظرفیت ۵ کیلوگرمی خود گزینه ای بسیار مناسب برای خرید میباشد. البته توجه داشته باشید که این لباسشویی بچه با ظرفیت اسمی ۵ کیلوگرم است و شامل ۴ کیلوگرم ظرفیت شستشو و ۱ کیلوگرم ظرفیت آبکشی با سبد خشک کن می باشد. مینی واش برفاب ۵ کیلو مدل MW-500 به صورت دستی آبگیری و تخلیه آب می شود و برای تخلیه آب دارای شیلنگ خروجی می باشد. در این مدل از رله‌ی حرارتی نیز استفاده شده است تا از سوختن موتور در اثر فعالیت ممتد جلوگیری شود. برخورداری از بدنه با کیفیت و بادوام، مقاومت بالای ماشین لباسشویی بچه را در برابر عوامل محیطی و پوسیدگی سبب شده است.


مینی واش ۳.۵ کیلویی نیکو
مینی واش ۳.۵ کیلو نیکو وسیله ای عالی برای شستشوی لباس کودک و نوزاد جهت جلوگیری از جذب باکتری ها و همچنین برای آب کشی شرعی انواع لباس و منسوجات می باشد. این محصول بدنه ای مقاوم از جنس ABS (ضدزنگ،ضد پوسیدگی و ضد برق گرفتگی) دارد. با توجه به قدرت بالای موتور این مینی واش می توان جهت شستشوی لباس بزرگسالان نیز از آن استفاده نمود. از دیگر مشخصات مینی واش ۳.۵ کیلو می توان به قدرت شستشوی بسیار بالا جهت انتقال نیرو از طریق تسمه ، دارای ورودی آب برای آبگیری و آبکشی لباسها ، مجهز به موتور سیم آلمنیوم دو دور (یک دور راست گرد و یک دور چپ گرد) ، تایمر شستشوی ۱۵ دقیقه ای ، و … اشاره کرد.

 

مینی واش دوقلو
مینی واش دوقلو دارای دو محفظه است که یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود. در کمترین زمان به راحتی هر نوع لباس با حجم کمی را برای شما شستشو می دهد. از دو موتور مجزا برای شستشو و خشک کن در آن استفاده شده است. جنس بدنه اکثر مینی واش ها از پلاستیک ساخته می شود که وزن سبکی نیز دارند. دارای تایمر هستند و می توانید زمان شستشو را بر روی آن تنظیم کنید. از قابلیت های مینی واش دوقلو این است که همزمان می توانید از هر دو محفظه استفاده کنید. به این صورت عمل می کند که همزمان که کار شستشو را انجام می دهد می تواند عمل خشک کردن را نیز انجام دهد.

نکات مهم در هنگام خرید مینی واش که باید به آن توجه کرد
برای خرید مینی واش لازم است قبل از خرید نکاتی را رعایت کنید تا با توجه به نیاز خود و آنچه از مینی واش انتظار دارید محصول را خریداری کنید. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

حجم مخزن: به دلیل اینکه ابعاد مینی واش کوچکتر از ماشین لباسشویی است بیشتر برای افرادی که دارای کودک هستند و یا افرادی مجرد که حجم لباس های آن ها کم است قابل استفاده است. با قرار دادن مینی واش در کنار حمام یا محلی که ماشین لباسشویی در آن جا قرار دارد می توانید از آن استفاده کنید. حجم این نوع مینی واش ها کم است و نباید توقعی که از یک ماشین لباسشویی را دارید از مینی واش داشته باشید. اگر مینی واش را برای شستشو لباس کودک می خواهید مینی واشی با گنجایش ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم  خیلی مناسب است. اما اگر دانشجو و یا مجرد هستید مینی واشی با ظرفیت ۳ تا ۳.۵ کیلوگرم مناسب شماست.

 

نکات مهم در هنگام خرید مینی واش که باید به آن توجه کرد

 

 امکان برنامه‌ ریزی بر روی مینی واش
مینی واش هایی به بازار آمده است که قابلیت برنامه ریزی را دارند و می توانید برنامه شستشو را بر روی آن تنظیم کنید. اگر می خواهید کار کردن با مینی واش برای شما آسان باشد از مینی واشی که دارای برنامه ریزی شستشو می باشد استفاده کنید. این نوع مینی واش ها دو یا سه پنل پیچی برای تنظیم زمان و نحوه شستشو دارند. در زمان خرید به صفحه تنظیمات توجه کنید و آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که می توانید از آن استفاده کنید یا نه؟

 میزان صدای مینی واش
موردی که در زمان خرید محصولات برقی خیلی باید به آن توجه شود میزان صدای محصول است. محصولی که دارای صدای زیادی است میل به کار کردن با آن را کم می کند. مینی واش نیز باید از میزان صدای کمی برخوردار باشد. به دلیل اینکه از مینی واش استفاده خیلی زیادی می شود هر چقدر صدای کمتری داشته باشد استفاده از آن راحت تر خواهد بود. هر اندازه که محصول صدای کمی داشته باشد دوست داشتنی تر خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید و از فروشنده بخواهید که مینی واش را برای شما روشن کند. برای اطلاعات بهتر از کارکرد مینی واش می توانید از دفترچه راهنما نیز استفاده کنید.

 مصرف انرژی در مینی واش باید چقدر باشد؟
هر اندازه که مصرف انرژی در محصولات برقی پایین باشد مصرف انرژی کمتر خواهد بود. مصرف انرژی بالا رابطه مستقیمی با هزینه زیاد قبض برق خواهد داشت. این موضوع علاوه بر هزینه زیادی که برای شما در بر خواهد داشت می تواند به طبیعت نیز آسیب بزند. بنابراین مینی واشی را خریداری کنید که مصرف انرژی آن پایین باشد و رده انرژی آن در دسته A قرار داشته باشد.

مینی واش دارای خشک‌ کن
همه مینی واش هایی که تولید می شوند خشک کن ندارند و باید در زمان خرید به این موضوع توجه کنید. مینی واش هایی که از خشک کن برخوردار هستند قیمت بالاتری دارند. اگر محیط خانه شما بالکن و یا حیاط ندارد و نمی توانید لباس ها را در بیرون پهن کنید بهتر است مینی واشی خریداری کنید که خشک کن باشد. مینی واش های دارای خشک کن دو محفظه جدا دارند و از دو موتور مجزا برای آن ها استفاده شده است.

 امکان شستشو با آب گرم
گاهی لباس ها لکه هایی می گیرند که تنها با آب داغ پاک می شوند. لکه هایی مانند روغن و یا شستن لباسی که دارای لکه قطره های خوراکی می باشد کمی سخت است. درست است که پودر های رختشویی و مایع لباسشویی دارای آنزیم هایی هستند که به راحتی در آب سرد حل می شوند و لکه ها را از بین می برد اما خیلی از لک ها بدون آب داغ از بین نمی روند. بنابراین بهتر است که مینی واشی خریداری کنید امکان شستشو با آب گرم را داشته باشد.

 دوقلو یا اتوماتیک بودن مینی واش
مینی واش های دوقلو از دو موتور مجزا برخوردار هستند که یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کن استفاده می شود. این نوع مینی واش از مینی واشی که اتوماتیک است بهتر عمل می کند. ابعاد مینی واش دوقلو از مینی واش اتوماتیک بزرگتر است. به مدل اتوماتیک مینی واش سطلی نیز می گویند که دارای یک مخزن می باشند و در آن هم لباس شسته می شود و هم خشک می شود. ابعاد کوچکتری دارد و ممکن است موتور آن به مرور زمان ضعیف شود. به همبن دلیل مهم است که در زمان خرید به نوع استفاده ای که از مینی واش دارید توجه کنید.

 جنس بدنه مینی واش
 بیشتر مینی واش ها از پلاستیک های مرغوب ساخته می شوند، وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی قابل حمل هستند. جنس پلاستیک طوری است که اگر در محیط مرطوب نیز قرار بگیرند مشکلی برای آن ها پیش نمی آید. جنس فلزی طوری است که اگر در محیط هایی مانند حمام قرار بگیرد به مرور دچار زنگ زدگی و پوسیده می شود. اگر مینی واش فلزی خریداری کردید سعی کنید آن را در محیطی که نم دارد و مرطوب است قرار ندهید.


صفحه 6 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد