بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

تاریخ ارسال : 1402/10/09

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.
  •  چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

    با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

    سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

تاریخ ارسال : 1402/10/06

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟ این مشکلی است که برای خیلی از افراد پیش می آید. ممکن است که لباسشویی شما نیز در هنگام کار کردن گیر کند و یا اینکه شستشو را انجام داده است اما آب داخل آن تخلیه نشده است. برای اینکه بدانید مشکل از کجاست و به آن پی ببرید باید اول آب را تخلیه کنید. اینکه آب لباسشویی تخلیه نشود می تواند یکی از بزرگترین مشکلاتی باشد که برای لباسشویی پیش می آید. تخلیه نشدن آب لباسشویی دلایل مختلفی دارد و تخلیه شدن آن از مهم ترین مراحل نظافت لباس می باشد.

این تخلیه شدن آب است که لباس هایی تمیز را به شما تحویل می دهد، حال تصور کنید آب به همراه کف فراوانی تخلیه نشود. در این شرایط منتظر یک دردسر بزرگ باشید. علت اصلی تخلیه نشدن آب در لباسشویی در همه ماشین های لباسشویی یکسان است. در این مقاله علت های تخلیه نشدن لباسشویی را برای شما خواهم گفت.

مسدود شدن پمپ تخلیه اولین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

از اصلی ترین دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی مسدود بودن پمپ تخلیه می باشد. پیش می آید که اشیائی در فیلتر لباسشویی عبور کند و به پمپ تخلیه برسد. با جمع شدن اشیاء و گرفتگی پمپ باعث می شود خروج آب به درستی انجام نشود. این کار به راحتی انجام می شود و با تمیز کردن پمپ و گرفتن آشغال هایی که باعث مسدود شدن آن قسمت شده است می توانید مشکل را حل کنید. پمپ تخلیه وظیفه خالی کردن آب ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

گاهی اوقات بر اثر خروج بعضی از اشیاء از لباس ها پمپ آسیب می بیند و پره های پمپ شکسته و آسیب جدی می بینند. دلیل دیگر آن فرسایش زیاد و طول عمر بالای دستگاه باعث از کار افتادن پمپ می شود. اگر پمپ فرسایش پیدا کرده بود باید حتما آن را تعویض کنید. اگر این کار برایتان سخت است بهتر است که از متخصصان این کار کمک و با افراد مجرب تماس بگیرید.

گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی

از دیگر دلایل گرفتگی ماشین لباسشویی، گرفتگی محل خروج آب است. ممکن است که اجسام و یا لباس های کوچک مانند جوراب محل خروج آب را بگیرد و باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود. پرز های لباس، رسوبات آب و شوینده های استفاده شده نیز می تواند دلیل بر گرفتگی خروج آب شود. در صورت مشاهده این موارد حتما شلنگ تخلیه لباسشویی، فیلتر تخلیه دستگاه و لوله فاضلاب ماشین لباسشویی را چک کنید. در بسیاری از مدل ها شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی جدا می شود، به همین دلیل طول شلنگ تخلیه نباید زیاد بلند و یا کوتاه باشد. طول شلنگ خرطومی تخلیه آب نباید بیشتر از ۳ متر باشد. معمولا ماشین لباسشویی های سامسونگ با این مشکل مواجه هستند.

 

 گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی

 

گرفتگی فیلتر دستگاه

فیلتر ماشین لباسشویی را برای این طراحی کرده اند که از ورود اشیاء جلوگیری کند. بنابراین اگر پرز لباس ها، یا اشیائی مانند سوزن و سکه در آن گیر کند مسیر خروج آب را می گیرد. با گیر کردن هر اشیائی باعث تخلیه نشدن آب می شود. فیلتر ماشین لباسشویی را باید زود به زود چک و بررسی کنید. اگر فیلتر بیش از حد پر شود در طول زمان کیفیت تخلیه آب کاهش می یابد. فیلتر های ماشین لباسشویی در پایین کابین قرار دارند و آن را در سمت راست و یا چپ قرار می دهند. فیلتر های ماشین لباسشویی را در جهت عقربه های ساعت نچرخانید.

آسیب دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای سیستمی به نام میکروسوئیچ است، که در زمان باز بودن درب ماشین لباسشویی از چرخش آن جلوگیری می کند. یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند خراب شدن این سیستم باشد. اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشود ماشین لباسشویی نیز شروع به کار نمی کند. ایراد قفل درب ماشین لباسشویی ممکن است الکتریکی و یا مکانیکی باشد. برای رفع ایراد الکتریکی ماشین لباسشویی باید نمودار سیم کشی دستگاه را چک کنید. در صورت قطع اتصال هر یک از کلید های در باید آن ها را نعویض کنید. سیستم میکروسوئیچ در برند حایر و دوو باعث مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی است. البته سایر دلایل گفته‌ شده نیز در این مشکل دخیل خواهد بود به‌ همین دلیل، عیب‌یابی دقیق آن باید توسط تکنسین‌ها باشد.

خرابی شیر الکتریکی در ماشین لباسشویی

از دیگر علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند خرابی شیر الکتریکی یا همان شیر برقی باشد. وظیفه شیر الکتریکی این است که میزان آبی که برای شستشو لباس لازم است را تعیین می کند. این قطعه زمانی خراب می شود که فیلتر دستگاه انسداد پیدا کند و یا به دلیل مشکل برق رسانی و یا بویین الکتریکی باشد. بنابراین از دلایل نشتی آب یا آب نگرفتن ماشین لباسشویی آسیب دیدن این قطعه است. اگر شیر الکتریکی ماشین لباسشویی خراب شد می توانید دستگاه را از برق جدا کنید و پنل عقب ماشین لباسشویی را باز کنید. شیر الکتریکی دستگاه را چک کنید واگر نشتی یا رسوب گرفتگی داشت مشکل آن را رفع کنید.

استفاده اشتباه از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

استفاده کردن از مواد شوینده مناسب همیشه می تواند بر عملکرد ماشین لباسشویی تاثیر خوبی داشته باشد. یکی از دلایلی که باعث می شود آب ماشین لباسشویی تخلیه نشود استفاده زیاد و نامناسب از مواد شوینده است. زیاد ریختن مواد شوینده تاثیری بر تمیز تر شدن لباس ها ندارد و ممکن است که به ماشین لباسشویی آسیب وارد کند. دلیل آن هم این است که کف زیاد باعث اختلال در عملکرد پنل ماشین لباسشویی می شود.

 

 استفاده اشتباه از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

 

تخلیه نشدن آب لباسشویی با خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی

همنطور که اشاره کریدم تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند علت های مختلفی داشته باشد. یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی است. این قطعه به عنوان مغز ماشین لباسشویی عمل می کند و وظیفه آن ارسال دستورات به بخش های دیگر ماشین لباسشویی است. اگر این قطعه خراب شود باید حتما با یک تعمیر کار تماس بگیرید و نباید خودتان به آن دست بزنید.

 

روش‌های برطرف کردن مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی

با توجه به دلایل تخلیه نشدن آب که برای شما در این وبلاگ گفتیم می توانید به راحتی تشخیص دهید که چرا عملکرد آن ضعیف شده است. راهکار هایی وجود دارد که می توانید این مشکلات را بر طرف کنید.

  1. می توانید شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را از دستگاه جدا کنید و با فشار آب زیاد به داخل، آن را تمیز کنید و محتویات درون آن را بیرون بیاورید. امکان دارد که شلنگ تخلیه با پرز ها و مواد شوینده مسدود شده باشد و با فشار آبی که به آن وارد می شود درون شلنگ خالی شود.
  2. بعد از اینکه شلنگ ماشین لباسشویی را بررسی کردید و آن را به خوبی تمیز کردید و مشکل تخلیه آب حل نشد. باید پمپ را بررسی کنید و برای تخلیه آن قسمت را چک کنید.
  3. قسمتی از پمپ لباسشویی دارای پلاستیکی بیضی شکل است که ممکن است آشغال آن قسمت را گرفته باشد، که می توانید آن را بشویید و مشکل را حل کنید.
  4. اگر همچنان مشکل باقی ماند و با تمیز کردن شلنگ و پمپ ماشن لباسشویی تخلیه نشد باید پمپ را تعویض کنید. برای حل مشکل ماشین لباسشویی بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری روش های علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

در این مقاله به بررسی علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دلایل زیادی دارد. با بررسی هر قسمتی که گفته شد می توانید به مشکل تخلیه نشدن آب پی ببرید. اگر مشکل تخلیه نشدن آب به تمیز بودن فیلتر و پمپ تخلیه مربوط نشود باید با افراد مجرب تماس بگیرید. ما در گزینگ کالا کارشناسانی داریم که در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما هستند و به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی می کنند.

معنی علامت های روی مایکروفر و کاربرد آن ها

تاریخ ارسال : 1402/09/28

معنی علامت های روی مایکروفر و کاربرد آن ها

 

معنی مفهوم علائم و اشکال روی فر و ماکروفر

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

آیا می دانید که علامت هایی که روی فر درج می شود به چه معنی هستند و کاربرد آن ها چیست؟ معنی مفهوم علائم و اشکال روی فر و ماکروفر به چه معنا هستند؟ بیشتر افراد نمی دانند که معنی این کلمه ها چیست و باید در چه زمانی از آن ها استفاده کنند. همه ما فر را خریداری می کنیم که کار ما را آسانتر کند و بتوانیم سال های طولانی از آن استفاده کنیم. استفاده کردن از مایکروفر برای مدت زمان طولانی لازمه این است که به درستی از آن استفاده شود و تمامی نکاتی که مربوط به آن است را به خوبی بدانید. معنی علامت های رو فر ها با توجه به برند و ساختار آنها کمی متفاوت است.

بنابراین با داشتن اطلاعات در مورد کلمات روی فر و کاربرد هر یک از آن ها می توانید استفاده بهینه تری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم که نکات مهم استفاده از مایکروفر و معنی هر یک از این علامت ها را با زبانی ساده به شما بگوییم. باید این موضوع را بدانید که عدم آگاهی از این علامت ها و طرز استفاده از مایکروفر می تواند در عملکرد مایکروفر اختلال ایجاد کند.

معنی کلمات روی مایکروفر

همانطور که در بالا گفتیم به دلیل برند های مختلفی که مایکروفر را تولید می کنند هر یک دارای مشخصاتی مربوط به خود هستند. بعضی از مشخصات و علامت ها در همه مایکروفر ها یکسان است و به یک روش می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه مطالب نقاط مشترک هر یک از مایکروفر ها که کار شبیه به هم را انجام می دهند و در همه مایکروفر ها وجود دارد را به شما می گوییم.

دکمه Stop/cancel: هر مایکروفری دارای برنامه پخت و پز است که بعد از فعال کردن این دکمه شروع به کار و بعد از تمام شدن متوقف می شود. با استفاده از این دکمه اگر درحین انجام کار خواستید آن را متوقف کنید باید این قسمت را فشار دهید و یا به چرخانید. این ویژگی در همه مایکروفر ها وجود دارد و همان کار را برای هر یک انجام می دهد.

دکمه Microwave: یکی دیگر از دکمه هایی که در بین همه مایکروفر ها یکسان است دکمه Microwave می باشد. این ویژگی به پخت سریع و یا گرم کردن غذا مرتبط است. از این دکمه می توانید برای پخت سبزیجات و یا سیب زمینی با کمترین روغن استفاده کنید.

معنی علامت های روی مایکروفر

 دکمه Defrosting: گاهی فقط می خواهید یخ موادی را باز کنید، که در این صورت باید دکمه Defrosting را فشار دهید. از این دکمه برای یخ زدایی غذاهای منجمد استفاده می شود.

دکمه Auto defrost: بعد از یخ زدایی می توانید با توجه به وزن و حجم غذاهای منجمد شده گزینه Auto defrost را انتخاب کنید تا بهتر و سریع تر کار را برای شما انجام دهد.

علامت Auto reheat: کارکرد این گزینه در همه مایکروفر ها به یک شکل است و بعد از اینکه وزن غذا را وارد کردید مدت زمان لازم برای گرم کردن و دمای مناسب به طور اتومات تنظیم خواهد شد.

دکمه Time Menu: دکمه چرخان برای تنظیم دستی زمانی که برای پخت غذا نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده است. با توجه به نوع ماده غذایی که می خواهید بپزید می توانید زمان را تعیین کنید.

دکمه Vegetable steamer: از این دکمه برای بخار پز کردن و پختن سبزیجات استفاده می شود.

دکمه Pizza function: همانطور که از اسمش پیداست از این دکمه برای پخت پیتزا استفاده می شود. با فعال کردن این دکمه  می توانید مدت زمانی که برای پخت پیتزا لازم را تعیین کنید. از این دکمه برای مغز پخت کردن غذاهای دیگر نیز استفاده می شود.

 

معنی علامت های روی مایکروفر

 

معنی دکمه های روی مایکروفر

دکمه Sensor cook: این دکمه از کاربردی ترین نوع دکمه ها در مایکروفر است که برای تنظیم کردن اتومات زمان پخت غذا با توجه به وزن و نوع غذا به کار می رود.

دکمه Crisp: از این دکمه می توانید برای درست کردن سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید. برای برشته کردن پیتزا و غذا ها نیز می توانید از آن استفاده کنید. سرعت زیادی به فرایند پخت غذا نیز می دهد.

دکمه Start/quickstart: با فعال کردن این دکمه مایکروفر شروع به پخت و پز می کند.

دکمه Fan over: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مایکروفر خوب باید داشته باشد این است که گرما را به طور یک نواخت در کل دستگاه پخش کند. با پخش شدن یک نواخت گرما و حرارت غذای شما به خوبی و یکسان آماده می شود. با فعال کردن دکمه Fan over می توانید این حرارت را به طور یکسان در تمام مایکروفر پخش کنید.

معنی علامت های روی مایکروفر

دکمه Full grill: خیلی از غذا ها نیاز به گریل کردن دارند و با فعال کردن این گزینه می توانید هر غذایی که میخواهید گریل شود را گریل کنید.

علامت Part grill: این دکمه نیز برای گریل کردن انواع گوشت و غذا ها استفاده کنید.

دکمه Fan grill mode: اگر می خواهید همزمان از گریل و فن استفاده کنید باید این گزینه را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه گریل و فن هر دو به صورت دوره ای و متناوب کار می کنند. با داشتن این ویژگی تمام قسمت های گوشت و مرغ به خوبی پخته می شوند.

دکمه convection: از این دکمه برای خشک کردن سبزی و میوه جات استفاده می شود. می توانید برای غذاهای خمیری نیز از این گزینه استفاده کنید. که در این صورت مایکروفر شما به فر برقی با هوای داخلی گرم و خشک تبدیل می شود.

دکمه Lower heat: با فعال کردن این قسمت حرارت داخلی مایکروفر از قسمت پاین به بالا منتقل می شود. بیشترین کاربرد این دکمه برای پخت پیتزا، کیک و شیرینی است.

دکمه Upper heat: برعکس دکمه قبلی این گزینه دما را از بالا به پایین منتقل می کند.

معنی علامت‌ های روی مايکروفر

دکمه On/off: هر مایکروفری بر روی پنل خود دارای دکمه On/off می باشد که از آن برای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده می شود.

دکمه Start: این دکمه همانطور که از نام آن پیداست برای شروع کردن به کار می رود. دستگاه را برای شما راه اندازی می کند.

دکمه Timer: همه مایکروفر ها دارای زمان بندی هستند.  Timer را برای بر روی مایکروفر تا پایان پخت غذا فعال کنید.

دکمه Child lock: مایکروفر هایی که جدیدا تولید می شوند دارای قفل کودک هستند تا دسترسی آن ها به دستگاه را محدود کند. با فعال کردن این گزینه دیگر کودک شما نمی تواند به آن دست بزند و مانع از به وجود آمدن خطرات می شود.

کاربرد فر فن‌دار

فنی که داخل فر قرار می گیرد وظیفه توزیع گرما را بر عهده دارذ. این فن که به شکل پروانه است داخل یک دایره قرار دارد که در ایده آل ترین حالت گرما را به طور یکسان پخش می کند. این فر های فن دار برای سریع تر گرم شدن، کاهش زمان پخت و کاهش مصرف انرژی طراحی می شوند از این فر ها می توان برای پخت همزمان چند سینی که می توانید از هر یک برای پخت غذایی استفاده کنید به کار می رود. با توجه به زمان پخت هر غذا باید آن ها را بچینید.

 

کاربرد فر فن‌دار

 

گرمایش همرفتی (طبیعی)

حتما در مایکروفر خود المنت هایی را مشاهده کرده اید که به رنگ قرمز در می آیند. نشان گرمایش همرفتی که به صورت دو خط هستند یکی در بالا و دیگری در پایین یک مربع هستند دیده می شود. به جای استفاده از فن گرما از طریق حرارت طبیعی پخش می شود. از این روش برای بریانی کردن گوشت و سبزیجات و پخت کیک استفاده می شود.

المنت گرمایشی کف (پایین)

المنت گرمایشی کف یا قسمت پایین در قسمت زیر فر قرار دارد که نشان آن یک خط در پایین یک مربع است. از این قسمت برای پخت غذاهایی استفاده می شود که باید قسمت زیر آنها ترد شود استفاده می شود. بسیاری از غذا باید قسمت پایین آن ها پخته تر و ترد تر شوند که می توانید از این گزینه استفاده کنید.

بریان کن به همراه المنت گرمایی کف

برای برشته و گریل کردن از بریان کن به همراه گرمایی کف می توانید استفاده کنید. برشته کردن غذا علاوه بر این که می تواند ظاهر غذا را زیباتر کند باعث خوشمزه و برشته شدن غذا نیز می شود. این بخش از مایکروفر را برای همین طراحی کرده اند تا شما بیشتر از غذای خود لذت ببرید.

بریان کن با فن: علامت این فن یک زیگزاگ در بالای یک مربع و علامت فن در پایین خط است. این در حالی است که گریل از بالا باعث برشته شدن می شود اما فن گرما را پخش می کند. به این صورت است که برای حفظ تعادل گرمایی گریل خاموش و روشن می شود. می توانید از این روش برای بریان کردن گوشت و مرغ استفاده کنید.

بریان کن

بریان کن یک خط زیگزاگ در بالای یک مربع است. اگر حالت تمام گریل را فعال کنید می توانید غذای اعضای خانواده خود را به راحتی بپزید. در بعضی از فر ها حالت تنظیم نیمه گریل نیز وجود دارد که فقط قسمت مرکزی المنت بریان کن داغ می شود.  برای پخت هر چه بهتر باید غذا را درست در مرکز فر قرار دهید. بریان کن برای سرخ کردن و ترد کردن غذا‌ها یک روش فوق العاده است، پس از آن برای درست کردن تست‌ها و ساندویچ‌ها، آب کردن و برشته کردن پنیر لازانیا و پختن استیک قارچ لذیذ، استفاده کنید.

چراغ فر

چراغ فر همانطور که می دانید برای روشنایی داخل دستگاه به کار می رود. به این صورت است که یک لامپ داخل یک مربع است که روش کار آنها در مایکروفر ها متفاوت است. در بعضی از فر ها چراغ به صورت خودکار در هنگام پخت و پز روشن می شود و شما عزیزان می توانید به راحتی داخل فر  را مشاهده کنید. خیلی از فر ها نیز دارای کلید روشنایی هستند، به این صورت که برای مشاهده داخل فر باید خودتان آن را خاموش و روشن کنید. با وجود این چراغ کار شما راحت تر می شود و لازم نیست هر بار غذای خود را بیرون بیاورید و آن را نگاه کنید.

برفک‌زدایی فر

برفک زدایی در همه نوع فرها وجود ندارد به همین دلیل اگر این ویژگی برای شما مهم است در هنگام خرید حتما به این موضوع دقت کنید و سپس آن را خریداری کنید. نشانه برفک زدایی بر روی فر به این صورت است که یک دانه  برف بر روی یک قطره آب داخل یک مربع است. در هنگام برفک زدایی فن روشن است اما در اصل هیچ حرارتی تولید نمی کند. گردش هوا باعث برفک زدایی می شود. از این روش می توانید برای زمانی که عجله دارید و یا اینکه فراموش کرده اید که مواد منجمد را بیرون بیاورید بسیار مفید است.

گرم نگهداری غذا

علامت گرم نگهداری غذا به این شکل است که یک ظرف به همراه شکل بخار که از روی آن بلند می شود طراحی شده است. از این ویژگی فقط می توانید برای گرم کردن غذا استفاده کنید و برای پخت استفاده نمی شود. با استفاده از این ویژگی داخل غذا خشک نمی شود و همچنان آب دار باقی می ماند. گرم کردن ظروف هم دارای علامت دارای ۳ ظرف است که بر روی یک دیگر قرار گرفته اند. این حالت بدون آسیب رساندن به طروف آنها را گرم می کند

نحوه شارژ گاز یخچال چگونه است؟

تاریخ ارسال : 1402/09/26

نحوه شارژ گاز یخچال چگونه است؟

 

نحوه شارژ گاز یخچال فریزر

مطالب بزگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی که بدون آن ادامه دادن زندگی خیلی سخت خواهد شد یخچال می باشد. همانطور که می دانید یخچال از تعداد قطعات زیادی تشکیل شده است که یکی از مهم ترین قسمت های آن گاز یخچال می باشد. تمام شدن گاز یخچال و نشتی آن می تواند مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد. گاز یخچال نوعی گاز شیمیایی با نقطه تبخیر پایین است که در حالت فشرده برای خنک کردن داخل یخچال استفاده می شود. در یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک استفاده می شده است که به دلیل سمی بودن و قابلیت اشتعال زا بودن و خطراتی که داشت دیگر به تولید آن نپرداختند. در تولید یخچال های جدید برای خنک سازی فضای داخلی از گازی به نام فریون که بدون رنگ و بو هستند استفاده می شود. این نوع گاز نیز در اثر نشتی بوی بد و آزار دهنده ای از خود تولید می کند. این گاز نقش زیادی در خنک کردن و پایین آوردن دمای یخچال دارد. اگر در هنگام تمیز کردن یخچال مراقب نباشید باعث سوراخ شدن آن قسمت می شوید. در ادامه مطالب به علائم تمام شدن گاز یخچال و طریقه مراقب های آن می پردازیم.

علائم تمام شدن گاز یخچال

تمام شدن گاز یخچال دارای علائمی است که اگر به آن ها دقت کنید حتما متوجه خواهید شد و می توانید از بروز مشکلات جدی خودداری کنید. این علائم عبارتند از:

  • یخ زدن مواد غذایی
  • بوی کپک
  • شنیدن صدای تق تق
  • چکه کردن قطرات آب از یخچال
  • خنک نکردن یخچال
  • کارکرد مداوم موتور یخچال
  • افزایش مصرف برق

 

آشنایی با علائم گاز یخچال

 یخ زدن مواد غذایی: یخ زدن بیش از حد مواد غذایی در یخچال به دلیل معیوب بودن ترموستات پیش می آید که اغلب فکر می کنند موضوع مهمی نیست. این روند با تمام شدن گاز یخچال شکل می گیرد.

 بوی کپک: همانطور که گفتیم گاز فریون در حالت عادی هیچ گونه بوی بدی ندارد، بنابراین اگر گاز آن تمام شود بوی نامطبوعی دارد. بوی آن مانند بوی کپک می باشد و جمع شدن یخ زیاد در صفحه کندانسور یکی از نشانه های تمام شدن گاز یخچال است.

 شنیدن صدای تق تق: یکی دیگر از نشانه های تمام شدن گاز شنیدن صدای تق تق می باشد.

چکه کردن قطرات آب از یخچال: خیلی از اوقات شاهد عرق کردن و چکه کردن قطرات آب یخچال خواهید بود که از علائم تمام شدن گاز می باشد.

خنک نکردن یخچال: یکی دیگر از علائم تمام شدن گاز خنک نکردن مواد غذایی داخل یخچال می باشد. در این مواقع یخچال به خوبی کار نمی کند و مواد غذایی درون فریزر شروع به آب شدن می کنند.

کارکرد مداوم موتور یخچال: زمانی که گاز یخچال تمام می شود موتور یخچال تحت فشار قرار می گیرد و بیشتر از مواقع دیگر و به صورت مداوم کار می کند. جهت جلوگیری از آسیب دیدن موتور یخچال باید خیلی سریع این مشکل را حل کنید.

افزایش مصرف برق: اگر شاهد هزینه بیشتر قبض برق خود شدید حتما یخچال خود را چک کنید زیرا افزایش ناگهانی مصرف برق ممکن است به دلیل تمام شدن گاز یخچال باشد.

 

آشنایی با علائم گاز یخچال

 

تست میزان گاز یخچال

برای تست کردن میزان گاز یخچال روش هایی وجود دارد. با انجام این روش ها می توانید میزان گاز یخچال را بررسی کنید.

  1. یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور آن است که هوای گرم یخچال را می گیرد و باعث خنک شدن فضای داخل یخچال می شود. اگر کندانسور به درستی کار کند در حالت عادی گرم می باشد بنابراین اگر دیدید که کنداسور سرد است یعنی گاز یخچال به درستی کار نمی کند و دچار نشتی شده است.
  2. یکی دیگر از نشان های نشتی گاز این است که به صدای یخچال توجه کنید. برای تست آن یخچال را از برق بکشید و به صدا های آن گوش کنید. در صورتی که صدای جریان یافتن گاز یخچال را در لوله ها متوجه می شوید یعنی یخچال به درستی کار می کند.

لوازم مورد نیاز برای شارژ گاز یخچال

لوازمی که برای شارژ گاز یخچال لازم دارید شامل موارد زیر می شود.

  1. دستگاه وکیوم
  2. ترازو دیجیتالی
  3. دستگاه گیج فشار به همراه شیلنگ های مخصوص
  4. تجهیزات مربوط به جوشکاری
  5. کپسول گاز
  6. آینه تلسکوپی
  7. والف
  8. آمپر متر
  9. انبر کور کن
  10. لوله مویی بر
  11. پیچ گوشتی

آموزش شارژ گاز یخچال مرحله به مرحله

درست کردن نشتی گاز باید توسط افراد مجرب صورت بگیرد. ما در این بخش به آموزش گام به گام شارژ یخچال می پردازیم تا در صورت لزوم بتوانید از این روش ها استفاده کنید.

 بررسی نشتی گاز در یخچال: در مرحله اول برای تست اینکه بدانید نشتی گاز وجود دارد یا نه اطمینان حاصل کنید. برای فهمیدن این موضوع می توانید از شوینده توزن، گاز R11 یا محلول آب و صابون استفاده کنید. لوله های کندانسور و اواپراتور را با این مواد شستشو دهید. اگر با انجام این کار حباب به وجود بیاید معلوم می شود که آن محل دارای نشتی است. دستگاه الکترونیکی نشت یاب نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با نزدیک شدن این دستگاه به گاز فریون، دستگاه بوق می زند و وجود نشتی را نشان می دهد. در صورت وجود نشتی و تخلیه گاز فریون در یخچال باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

 

آموزش شارژ گاز یخچال مرحله به مرحله

 

انجام عمل وکیوم

قبل از اینکه گاز یخچال را شارژ کنید باید همه رطوبت و مواد خنک کننده که در یخچال وجود دارد را به وسیله دستگاه وکیوم خارج کنید. عمل وکیوم را باید خیلی دقیق و به طور کامل انجام دهید. پس از اینکه کارتان با دستگاه وکیوم تمام شد سریعا آن را به گیج فشار نگهداشته تا مقدار وکیوم نمایش داده شود. اگر عددی که روی گیج نشان پیین باشد نشان دهنده وجود نشتی در یخچال است و در صورت عدم تغییر میزان گیج می توانید عملیات شارژ گاز یخچال را شروع کنید.

پر کردن گاز یخچال

برای اینکه گاز را به داخل یخچال وارد کنید باید لوله دستگاه گیج فشار را با شیلنگ های مخصوصی که وجود دارند به کپسول گاز متصل کنید. بعد از این کار کپسول گاز را باز می کنیم تا وارد یخچال شود. سمتی که به گیج فشار متصل است را شل کنید تا گاز های باقی مانده در یخچال به طور کامل آزاد شوند. برای پر کردن گاز یخچال باید والف گیج را باز کنید تا گاز وارد شود. این نکته را به یاد داشته باشید که شارژ کردن گاز باید به آرامی انجام شود و هنگامی که کمپرسور فعالیت می کند انجام شود.

اگر شارژ کردن گاز یخچال را در تابستان انجام می دهید، اگر عددی که روی گیج نشان بر روی ۱۰ ثابت بماند نشانه پر شدن کامل گاز یخچال می باشد. انجام این کار در فصل زمستان فرق دارد و باید با رسیدن عد گیج ۷ و یا ۸ عملیات شارژ کردن گاز یخچال را متوقف کنید.

نحوه شارژ کردن گاز یخچال ساید بای ساید چگونه است؟

طریقه شارژ کردن گاز یخچال های ساید بای ساید نیز همانند یخچال های عادی است و تنها تفاوتی که دارند نوع گاز استفاده شده در آن ها است. گازی که برای یخچال های ساید بای ساید استفاده می شود، گاز R600  می باشد. طریقه شارژ کردن گاز یخچال ها با توجه به نوع یخچال ها کمی با هم فرق می کند و تفاوت های جزئی دارند. اگر شارژ کردن یخچال را به درستی انجام ندهید باعث می شود که لوله های پشت یخچال یخ بزنند و باعث آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه شوند. به همین دلیل شارژ گاز یخچال باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

علائم تکمیل بودن گاز یخچال

از مهم ترین نکاتی که در هنگام شارژ کردن یخچال باید به آن دقت کنید این است که طریقه شارژ کردن را به درستی انجام دهید. درست انجام دادن شارژ کردن یخچال یعنی اینکه به موقع عملیات را به اتمام برسانید و بیش از حد گاز را وارد یخچال نکنید. از نشانه های تکمیل بودن گاز یخچال سرد بودن اواپراتور یخچال است. دومین نشانه تکمیل بودن شارژ گاز یخچال این است که لوله ساکشمی سرد می شود.

سومین نشانه اینکه متوجه شوید که گاز یخچال به درستی شارژ شده است یا نه این است که دستگاه گیج فشار را با شیلنگ های مخصوص  به یخچال متصل کنید و با اندازه گیری مقدار نمایش داده شده بر روی آن متوجه می شوید که به درستی شارژ شده است. اگر عددی که روی گیج فشار در تابستان بر روی عدد ۱۰ و در فصل زمستان بر روی ۷ و یا ۸ ثابت بماند به این معنی است که شارژ کامل انجام شده است.

نتیجه گیری طریقه شارز کردن گاز یخچال

از مهم ترین ویژگی هایی که یک یخچال فریزر خوب باید داشته باشد و باعث عملکرد بهتر یخچال می شود گاز دستگاه می باشد. وجود گاز در یخچال باعث می شود که خنک سازی یخچال به درستی انجام شود و مواد غذایی تازه باقی بمانند. در این مقاله علت های تمام شدن گاز یخچال و طریقه شارژ کردن گاز یخچال را به شما توضیح دادیم و تمامی مراحل را با یک زبان ساده به شما آموزش دادیم. توصیه می شود که برای شارژ کردن گاز یخچال حتما از افراد مجرب و متخصص استفاده کنید تا مشکلی برای یخچال شما پیش نیاید. اگر به این کار علاقه مند هستید و می خواهید طریقه انجام این کار را یاد بگیرید حتما دوره های آموزشی را طی کنید.

با توجه به نکاتی که گفتیم شما عزیزان می توانید به راحتی متوجه علائمی که باعث می شود گاز یخچال تمام شود، شوید. برای تعمیر یخچال و شارژ کردن گاز یخچال افراد متخصص زیادی در سراسر کشور وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

نحوه شارژ گاز یخچال چگونه است؟

تاریخ ارسال : 1402/09/22

نحوه شارژ گاز یخچال چگونه است؟

 نحوه شارژ گاز یخچال فریزر

 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

 

یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی که بدون آن ادامه دادن زندگی خیلی سخت خواهد شد یخچال می باشد. همانطور که می دانید یخچال از تعداد قطعات زیادی تشکیل شده است که یکی از مهم ترین قسمت های آن گاز یخچال می باشد. تمام شدن گاز یخچال و نشتی آن می تواند مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد. گاز یخچال نوعی گاز شیمیایی با نقطه تبخیر پایین است که در حالت فشرده برای خنک کردن داخل یخچال استفاده می شود. در یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک استفاده می شده است که به دلیل سمی بودن و قابلیت اشتعال زا بودن و خطراتی که داشت دیگر به تولید آن نپرداختند. در تولید یخچال های جدید برای خنک سازی فضای داخلی از گازی به نام فریون که بدون رنگ و بو هستند استفاده می شود. این نوع گاز نیز در اثر نشتی بوی بد و آزار دهنده ای از خود تولید می کند. این گاز نقش زیادی در خنک کردن و پایین آوردن دمای یخچال دارد. اگر در هنگام تمیز کردن یخچال مراقب نباشید باعث سوراخ شدن آن قسمت می شوید. در ادامه مطالب به علائم تمام شدن گاز یخچال و طریقه مراقب های آن می پردازیم.

 

علائم تمام شدن گاز یخچال

 

تمام شدن گاز یخچال دارای علائمی است که اگر به آن ها دقت کنید حتما متوجه خواهید شد و می توانید از بروز مشکلات جدی خودداری کنید. این علائم عبارتند از:

 

 

 

یخ زدن مواد غذایی

 

بوی کپک

 

شنیدن صدای تق تق

 

چکه کردن قطرات آب از یخچال

 

خنک نکردن یخچال

 

کارکرد مداوم موتور یخچال

 

افزایش مصرف برق

 

آشنایی با علائم گاز یخچال

 

 یخ زدن مواد غذایی: یخ زدن بیش از حد مواد غذایی در یخچال به دلیل معیوب بودن ترموستات پیش می آید که اغلب فکر می کنند موضوع مهمی نیست. این روند با تمام شدن گاز یخچال شکل می گیرد.

 

 

 

 بوی کپک: همانطور که گفتیم گاز فریون در حالت عادی هیچ گونه بوی بدی ندارد، بنابراین اگر گاز آن تمام شود بوی نامطبوعی دارد. بوی آن مانند بوی کپک می باشد و جمع شدن یخ زیاد در صفحه کندانسور یکی از نشانه های تمام شدن گاز یخچال است.

 

 

 

 شنیدن صدای تق تق: یکی دیگر از نشانه های تمام شدن گاز شنیدن صدای تق تق می باشد.

 

 

 

چکه کردن قطرات آب از یخچال: خیلی از اوقات شاهد عرق کردن و چکه کردن قطرات آب یخچال خواهید بود که از علائم تمام شدن گاز می باشد.

 

 

 

خنک نکردن یخچال: یکی دیگر از علائم تمام شدن گاز خنک نکردن مواد غذایی داخل یخچال می باشد. در این مواقع یخچال به خوبی کار نمی کند و مواد غذایی درون فریزر شروع به آب شدن می کنند.

 

 

 

کارکرد مداوم موتور یخچال: زمانی که گاز یخچال تمام می شود موتور یخچال تحت فشار قرار می گیرد و بیشتر از مواقع دیگر و به صورت مداوم کار می کند. جهت جلوگیری از آسیب دیدن موتور یخچال باید خیلی سریع این مشکل را حل کنید.

 

 

 

افزایش مصرف برق: اگر شاهد هزینه بیشتر قبض برق خود شدید حتما یخچال خود را چک کنید زیرا افزایش ناگهانی مصرف برق ممکن است به دلیل تمام شدن گاز یخچال باشد.

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با علائم گاز یخچال

 

 

 

 

 

 

 

تست میزان گاز یخچال

 

برای تست کردن میزان گاز یخچال روش هایی وجود دارد. با انجام این روش ها می توانید میزان گاز یخچال را بررسی کنید.

 

 

 

یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور آن است که هوای گرم یخچال را می گیرد و باعث خنک شدن فضای داخل یخچال می شود. اگر کندانسور به درستی کار کند در حالت عادی گرم می باشد بنابراین اگر دیدید که کنداسور سرد است یعنی گاز یخچال به درستی کار نمی کند و دچار نشتی شده است.

 

یکی دیگر از نشان های نشتی گاز این است که به صدای یخچال توجه کنید. برای تست آن یخچال را از برق بکشید و به صدا های آن گوش کنید. در صورتی که صدای جریان یافتن گاز یخچال را در لوله ها متوجه می شوید یعنی یخچال به درستی کار می کند.

 

لوازم مورد نیاز برای شارژ گاز یخچال

 

لوازمی که برای شارژ گاز یخچال لازم دارید شامل موارد زیر می شود.

 

 

 

دستگاه وکیوم

 

ترازو دیجیتالی

 

دستگاه گیج فشار به همراه شیلنگ های مخصوص

 

تجهیزات مربوط به جوشکاری

 

کپسول گاز

 

آینه تلسکوپی

 

والف

 

آمپر متر

 

انبر کور کن

 

لوله مویی بر

 

پیچ گوشتی

 

آموزش شارژ گاز یخچال مرحله به مرحله

 

درست کردن نشتی گاز باید توسط افراد مجرب صورت بگیرد. ما در این بخش به آموزش گام به گام شارژ یخچال می پردازیم تا در صورت لزوم بتوانید از این روش ها استفاده کنید.

 

 

 

 بررسی نشتی گاز در یخچال: در مرحله اول برای تست اینکه بدانید نشتی گاز وجود دارد یا نه اطمینان حاصل کنید. برای فهمیدن این موضوع می توانید از شوینده توزن، گاز R11 یا محلول آب و صابون استفاده کنید. لوله های کندانسور و اواپراتور را با این مواد شستشو دهید. اگر با انجام این کار حباب به وجود بیاید معلوم می شود که آن محل دارای نشتی است. دستگاه الکترونیکی نشت یاب نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با نزدیک شدن این دستگاه به گاز فریون، دستگاه بوق می زند و وجود نشتی را نشان می دهد. در صورت وجود نشتی و تخلیه گاز فریون در یخچال باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

 

 

 

 

 

 

 

آموزش شارژ گاز یخچال مرحله به مرحله

 

 

 

 

 

 

 

انجام عمل وکیوم

 

قبل از اینکه گاز یخچال را شارژ کنید باید همه رطوبت و مواد خنک کننده که در یخچال وجود دارد را به وسیله دستگاه وکیوم خارج کنید. عمل وکیوم را باید خیلی دقیق و به طور کامل انجام دهید. پس از اینکه کارتان با دستگاه وکیوم تمام شد سریعا آن را به گیج فشار نگهداشته تا مقدار وکیوم نمایش داده شود. اگر عددی که روی گیج نشان پیین باشد نشان دهنده وجود نشتی در یخچال است و در صورت عدم تغییر میزان گیج می توانید عملیات شارژ گاز یخچال را شروع کنید.

 

 

 

پر کردن گاز یخچال

 

برای اینکه گاز را به داخل یخچال وارد کنید باید لوله دستگاه گیج فشار را با شیلنگ های مخصوصی که وجود دارند به کپسول گاز متصل کنید. بعد از این کار کپسول گاز را باز می کنیم تا وارد یخچال شود. سمتی که به گیج فشار متصل است را شل کنید تا گاز های باقی مانده در یخچال به طور کامل آزاد شوند. برای پر کردن گاز یخچال باید والف گیج را باز کنید تا گاز وارد شود. این نکته را به یاد داشته باشید که شارژ کردن گاز باید به آرامی انجام شود و هنگامی که کمپرسور فعالیت می کند انجام شود.

 

 

 

اگر شارژ کردن گاز یخچال را در تابستان انجام می دهید، اگر عددی که روی گیج نشان بر روی ۱۰ ثابت بماند نشانه پر شدن کامل گاز یخچال می باشد. انجام این کار در فصل زمستان فرق دارد و باید با رسیدن عد گیج ۷ و یا ۸ عملیات شارژ کردن گاز یخچال را متوقف کنید.

 

 

 

نحوه شارژ کردن گاز یخچال ساید بای ساید چگونه است؟

 

طریقه شارژ کردن گاز یخچال های ساید بای ساید نیز همانند یخچال های عادی است و تنها تفاوتی که دارند نوع گاز استفاده شده در آن ها است. گازی که برای یخچال های ساید بای ساید استفاده می شود، گاز R600  می باشد. طریقه شارژ کردن گاز یخچال ها با توجه به نوع یخچال ها کمی با هم فرق می کند و تفاوت های جزئی دارند. اگر شارژ کردن یخچال را به درستی انجام ندهید باعث می شود که لوله های پشت یخچال یخ بزنند و باعث آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه شوند. به همین دلیل شارژ گاز یخچال باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

 

 

 

علائم تکمیل بودن گاز یخچال

 

از مهم ترین نکاتی که در هنگام شارژ کردن یخچال باید به آن دقت کنید این است که طریقه شارژ کردن را به درستی انجام دهید. درست انجام دادن شارژ کردن یخچال یعنی اینکه به موقع عملیات را به اتمام برسانید و بیش از حد گاز را وارد یخچال نکنید. از نشانه های تکمیل بودن گاز یخچال سرد بودن اواپراتور یخچال است. دومین نشانه تکمیل بودن شارژ گاز یخچال این است که لوله ساکشمی سرد می شود.

 

 

 

سومین نشانه اینکه متوجه شوید که گاز یخچال به درستی شارژ شده است یا نه این است که دستگاه گیج فشار را با شیلنگ های مخصوص  به یخچال متصل کنید و با اندازه گیری مقدار نمایش داده شده بر روی آن متوجه می شوید که به درستی شارژ شده است. اگر عددی که روی گیج فشار در تابستان بر روی عدد ۱۰ و در فصل زمستان بر روی ۷ و یا ۸ ثابت بماند به این معنی است که شارژ کامل انجام شده است.

 

 

 

نتیجه گیری طریقه شارز کردن گاز یخچال

 

از مهم ترین ویژگی هایی که یک یخچال فریزر خوب باید داشته باشد و باعث عملکرد بهتر یخچال می شود گاز دستگاه می باشد. وجود گاز در یخچال باعث می شود که خنک سازی یخچال به درستی انجام شود و مواد غذایی تازه باقی بمانند. در این مقاله علت های تمام شدن گاز یخچال و طریقه شارژ کردن گاز یخچال را به شما توضیح دادیم و تمامی مراحل را با یک زبان ساده به شما آموزش دادیم. توصیه می شود که برای شارژ کردن گاز یخچال حتما از افراد مجرب و متخصص استفاده کنید تا مشکلی برای یخچال شما پیش نیاید. اگر به این کار علاقه مند هستید و می خواهید طریقه انجام این کار را یاد بگیرید حتما دوره های آموزشی را طی کنید.

 

 

 

با توجه به نکاتی که گفتیم شما عزیزان می توانید به راحتی متوجه علائمی که باعث می شود گاز یخچال تمام شود، شوید. برای تعمیر یخچال و شارژ کردن گاز یخچال افراد متخصص زیادی در سراسر کشور وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.0


صفحه 12 از 29

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد