تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی در چیست؟

تاریخ ارسال : 1402/12/16

تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی در چیست؟

کولر گازی اینورتر بخریم یا معمولی؟
یکی از جدی ترین بحث ها در هنگام خرید محصولا برقی و گازی کمتر شدن هزینه های قبض است. همگی به دنبال چاره ای برای آن هستیم تا بتوانیم در صرف هزینه ها تاثیر داشته باشیم. مورد دیگری که وجود دارد این است که از محصولی استفاده کنیم که برای محیط ضرری نداشته باشد و باعث آلودگی نشود. سوالی که پیش می آید این است که آیا کولر های جدید که تولید می شود هوا را تهویه می کنند؟ آیا باعث از بین رفتن باکتری های اطراف می شوند یا نه؟ بله باید گفت که کولر های ی که جدیدا تولید می شوند دارای تکنولوژی های بینظر فیلتر محافظ چندگانه و پلاس مستر آیونایزر که مورد تایید سازمان های استاندارد بین المللی می باشد هستند. تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی در چیست و کدام یک بهتر است؟

این تکنولوژی تا ۹۹.۹ درصد باکتری ها، مواد حساسیت زا و ویروس های که در هوا هستند را حذف می کنند و باعث تازگی هوای داخل منزل می شوند. سوالی که شاید برای شما پیش آید این است که با توجه به این تکنولوژی آیا هزینه های قبض بیشتر می شود و یا کمتر؟ جواب سوال این است که شاید خود محصول قیمت بیشتری داشته باشد. امادر مصرف انرژی بسیار خوب عمل می کند و تا حد زیادی هزینه ها را کاهش می دهد. کولر های گازی انواع مختلفی  دارند و دارای تفاوت هایی هستند که باید قبل از خرید از آن ها اطلاع داشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی هر یک می پردازیم.

کولر گازی معمولی چیست؟
کولر گازی یک نوع سیستم سرمایشی است که می تواند در فصل گرما نیاز های هر محیطی را به خوبی برآورده کند. چند سالی است که کولر های گازی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند و فروش فوق العاده ای د رسطح بازار داشته اند. یکی از دلایلی که باعث شده است این کولر طرفدار های زیادی پیدا کنند این است که فضای خیلی کمی را اشغال می کنند و خنک کنندگی عالی دارند. به راحتی نصب می شوند با توجه به اینکه دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند هر کسی با هر میزان بودجه ای می تواند آن را خریداری کند. هوای محیط را خیلی تمیز می کنند و باعث حذف باکتری ها می شوند.

کولر گازی اینورتر چیست؟
اگر بخواهیم کولر گازی اینورتر را با یک زبان ساده برای شما بیان کنیم یک کیت الکترونیکی می باشد. که بر سر راه کمپرسور قرار دارد و به صورت دور متغیر کار می کند. کمپرسور های قدیمی تر وقتی دمای کولر را روی ۲۲ درجه تنظیم می کردند موتور با تمام قدرتی که داشت کار می کرد و وقتی دمای محیط به ۲۲ درجه می رسید خاموش می شد. به همین دلیل حجم زیادی از انرژی به هدر می رفت. اما در کولر گازی اینورتر هر گاه دما به درجه ای که تنظیم شده است رسید کمپرسور خاموش نمی شود بلکه دور موتور کاهش می یابد و باعث ثابت نگه داشتن دما می شود و همین دلیل باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

 

کولر گازی اینورتر چیست؟

 

 سرعت متغیر در کولر گازی اینورتر
کولر گازی اینورتر دارای سرعت  متغیر می باشد و دلیل این ویزگی تغییرات مقادیر ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور باعث کارکرد سرعت موتور در کولر می شود. عملکرد آن به این صورت است که در لحظه شروع به کار یا راه اندازی با سرعت کمتری عمل می کند و به مرور افزایش می یابد. دارا بودن همین ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف انرزی می شود که طبق آخرین گزارش تا ۶۰ درصد کاهش داشته است. کمپرسور کولر گازی اینورتر و معمولی در هنگام راه اندازی به دلیل غلبه کردن به حالت اینرسی به انرژی بیشتری در مقایسه با حالت کارکرد مداوم نیاز دارند.

عدم وجود خازن و سیم پیچ استارت
یکی دیگر از تفاوت های کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی ساختار داخلی کمپرسور های کولر اینورتردار است. در کولر اینورتردار هیچ گونه سیم پیچ استارت وجود ندارد و طراحی آن به صورت سیم پیچ ستاره می باشد. یکی از مشکلات اصلی کولر گازی های معمولی استفاده کردن از خازن در آن ها می باشد که در هنگام استارت آمپر زیادی از شبکه برق می گیرد و به مرور باعث صدمه به سایر وسایل برقی می شود. وظیفه خازن این است که به صورت دائم کار ذخیره و تامین آمپر برای کمپرسور می باشد. سیستم اینورتر برق ورودی AC متناوب را به DC تبدیل می کند و با کنترل  فرکانس دور کمپرسور را تنظیم می کند و برای استارت اولیه و کارکرد نیازی به خازن ندارد.

دمای یکنواخت تر و سرمایش/ گرمایش سریعتر
تفاوت دیگری که کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی دارد سرعت گرمایش و سرمایش در کولر های اینورتر بیشتر از کولر معمولی است. دمایی که توسط کولر اینورتر در اتاق ایجاد می شود. یک نواخت تر از کولر معمولی است که دلیل آن متغیر بودن سرعت کمپرسور می باشد. در کولر گازی معمولی سرعت خنک سازی و گرمایس به صورت یک نواخت می باشد.  اگر به دمای محیط برسد کولر خاموش می شود و به مرور باعث افت چند درجه ای  و دوباره روشن می شود. همین امر باعث یک نوسان دمایی در محیط می گردد و سرعت کمتری نیز نسبت به مدل اینورتر دارد.

کمپرسور در کولر های معمولی برای کار کردن به آمپر بالایی نیاز دارند و باعث تلف شدن گرمای زیادی می شود و چون دور موتور ان زیاد می شود سر وصدای زیادی ایجاد می کند. این در حالی است که کولر گازی اینورتر خیلی کم صدا هستند و به دلیل کارکرد با دور پایین کمترین انرژی گرمایی را تلف می کنند.

تفاوت کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر در چیست؟
در کولر های گازی اینورتر کمپرسور آن همیشه روشن است. و تنها چیزی که در آن تغییر می کند سرعت کمپرسور می باشد اما در کولر های معمولی به صورت ثابت کار می کنند. فناوری اینورتر در کولر گازی درست مانند شتاب دهنده در یک ماشین عمل می کند. به این صورت که اگر به قدرت بیشتری نیاز داشته باشد به آن قدرت بیشتر و اگر به قدرت کمتر نیازی داشته باشد قدرت کمتر را به آن می دهد. فرق کولر گازی اینورتر و معمولی این است که کولر اینورتر دارای سرعت متغیر است اما کولر گازی معمولی ثابت است. مصرف انرژی در کولر های گازی اینورتر دارای مصرف برق کمتری نسبت به مدل های معمولی هستند.

کولر های گازی اینورتر از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار هستند به این صورت که گرما دهی و سرما دهی فوق العاده ای دارند. از میزان صدای خیلی کمی برخوردار هستند این در حالی است که کولر های گازی معمولی صدای بالایی دارند. کولر های گازی اینورتر دارای عمر طولانی تری نسبت به کولر های گازی معمولی هستند. کولر های گازی که از نوع اینورتر هستند. هزینه های زیادی که در فصل گرم سال ممکن است برای شما پیش آید را تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

تفاوت کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر در چیست؟

 

چرا استفاده از اینورتر توصیه می شود؟
در کولر های جدید گازی اینورتر دار کمپرسور در دور پایین انجام می شود و یواش یواش افزایش می یابد. به همین دلیل مانند کولر گازی معمولی با فشار ضربه ای استارت و اتلاف انرژی موجه نمی شویم. شیر های انبساطی که در مسیر کمپرسور تعبیه شده اند در مصرف برق اولیه صرفه جویی می کنند. کاهش یافتن دور موتور در کولر گازی اینورتر باعث می شود که اگر یک دستگاه ۲۴۰۰۰ که ۹ تا ۱۰ آمپر مصرف برق دارد به سطح مصرف خیره کننده ۳ الی ۴ آمپر برسد. میزان مصرف کولر آبی ۷۰۰۰ در حالت دور بالا که خنک کنندگی بسیار کم تری از سیستم تهویه مطبوع دارد ۷ آمپر است.

کولر گازی اینورتر تهویه بهداشتی و مصرف مدیریت شده و تا ۶۰ درصد صرفه جویی امتیازاتی است که دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که هر کولر متناسب برای فضایی ساخته شده است. اگر ظرفیت کولر پایین تر از محیط نصب شده باشد میزان اتلاف انرزی افزایش می یابد و محیط هوای دلپذیری نخواهد داشت. بنابراین حتما به فضایی که میخواهید کولر را در آن جا قرار دهید توجه کنید.

چگونه یک کولر گازی اینورتر کار می کند؟
اینکه کولر گازی به چه اندازه میزان خنک کنندگی و گزمایش دارد به درجه حرارت در فضای باز و میزان گرما در اتاق بستگی دارد. زمانی که تاخیر خنک کننده یا حرارت تقویت می شود کمپرسور با سرعت بیشتری عمل می کند و باعث میزان جریان مبرد می شود. برعکس این کار هم اتفاق می افتد که در طی دمای متوسط هوای متوسط وقتی کمبود حرارت و حرارت باید کاهش یابد کمپرسور با سرعت کم کار می کند. همین امر باعث کاهش مقدار جریان مبرد می شود. زمانی که کولر گازی اینورتر را روشن می کنید کمپرسور با سرعت بالا عمل می کند و اتاق را خنک یا گرم می کند. در همین زمان درجه حرارت اتاق به دمای مورد نظر نزدیک می شود و کمپرسور به پایین می افتد و دما را ثابت نگه می دارد.

 

تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی در چیست؟

 

نکته مهم در انتخاب کولرگازی
در هنگام خرید کولر گازی باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. یکی از مهمترین عامل ها آب وهوای شهر شماست زیرا کولر گازی اینورتر و معمولی تا ۴۶ درجه سانتی گراد می تواند به خوبی عمل کند. اگر دما به بالاتر از ۴۶ تا ۵۴ درجه سانتی گراد برسد باید نوع دیگر یعنی تروپیکال را خریداری کنید. به این نکته توجه کنید که کولر های اینورتر با گاز R410A در مقایسه با کولر های R22 دارای سرمای کمتری هستند و بیش تر مناسب برای فضاهای آپارتمانی با تابش نور کم هستند.

مزایا و معایب کولرگازی معمولی و اینورتر
کولر های گازی اینورتر دار دارای موتور با سرعت متغیر هستند. که در مقابل کولر های گازی معمولی از این ویزگی برخوردار نیستند و سرعت کمپرسور ثابت است.
مصرف برق در کولر های گازی اینورتر بسیار کمتر از کولر های گازی معمولی می باشد.
خنک کنندگی در کولر گازی اینورتر بیشتر از کولر گازی معمولی است و در پخش کردن گرمایش بهتر وسریع تر عمل می کند.
میزان صدای کولر های اینورتر بسیار کمتر از کولر گازی معمولی است.
عمر کولر های گازی معمولی کم بوده که در مقابل کولر های گازی اینورتر طول عمر بالاتری دارند.
کولر های گازی اینورتر مجهز به خازن و سیم پیچ استارت نیستند که کولر های گازی معمولی از این ویژگی برخوردار هستند.
کولر های گازی اینورتر سریع تر به دمایی که می خواهید می رسد.
کولر های گازی اینورتر حدود ۳۰ درصد نسبت به دستگاه های سرعت ثابت بهینه تر هستند.
قیمت کولر گازی اینورتر از معمولی بیشتر است. اما با وجود مزایای زیادی که دارد می توان در طول سال هزینه کمتری برای شما داشته باشد.
 

مزایا و معایب کولر گازی معمولی و اینورتر

اگر فضای شما نیاز به کولر آبی دارد با ما همراه باشید
فصل گرما که می رسد اولین چیزی که به آن فکر می کنیم استفاده از یک وسیله برای خنک کردن محیط است. ممکن است که فضا خانه و یا جایی که می خواهید خنک شود برای نصب کولر گازی مناسب نباشد که باید در این صورت از کولر آبی استفاده کنید. کولر های آبی نیز دارای انواعی هستند که باید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. کولر آبی معمولی و کولر آبی پرتابل از پر طرفدار ترین نوع کولر های آبی به حساب می آیند. کولر آبی و کولر گازی از پر طرفدارترین وسیله ها برای خنک سازی محیط هستند که استفاده می شوند. دلیل اینکه این دو نوع کولر پر طرفدار هستند این است که بازدهی سرمایی بیشتر، استفاده آسانتر و مقرون به صرفه بودن هزینه های مربوط به نصب، راه اندازی و مصرف انرژی ان ها نسبت به بقیه می باشد. نحوه کار کرد کولر های آبی به این صورت است که هوای گرم وخشک محیط را از بیرون می گیرد و بعد از عبور دادن از پوشال ها و یا پد های سلولزی مرطوب خود آن ها را خنک و سرد می کند و وارد محیط می کند. نکته ای که حائز اهمیت است و باید در نظر بگیرید تا محیطی خنک داشته باشید این است که کولر آبی خریداری کنید که ظرفیت ان جوابگوی محیط باشد.

چرا نباید کولر آبی و گازی را در یک فضا و به طور همزمان روشن کرد؟
 برای روشن کردن کولر گازی و آبی ممانعتی وجود دارد که نباید با هم در یک محیط کار کنند. دلیل اینکه نباید این دو با هم در یک محیط روشن باشند این است که کولر ابی وقتی روشن است رطوبت تولید می کند و کولر گازی رطوبت را به خود جذب میکند و رطوبت محیط را می گیرد. بنابراین اگر این دو با هم د ریک محیط کار کنند د رعملکرد ان ها اختلال ایجاد می شود و ممکن است آسیب ببینند. د رچنین شرایطی  هر چقدر کولر گازی بشتر وبیشتر کار می کند تا رطوبت داخلی را جذب و خارج کند در مقابل آن کولر آبی وقتی روشن باشد رطوبت بیشتری تولید می کند. با جذب زیاد رطوبت توسط کولر گازی که کولر آبی به وجود می آورد، این رطوبت بر روی کویل های اوپراتور کولر گازی جمع م یشود و یک مایع به وجود کم یاورد که باعث کاهش طول عمر کولر گازی خواهد شد.

طرز تهیه ۱۵ آبمیوه طبیعی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان

تاریخ ارسال : 1402/12/14

طرز تهیه ۱۵ آبمیوه طبیعی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان

طرز تهیه خوشمزه ترین آبمیوه های طبیعی با آبمیوه گیری

فصل تابستان که می رسد فقط خوردن آبمیوه های خنک به  ذهنمان خطور می کند. برای تهیه یک آبمیوه خوشمزه نیاز مند یک دستگاه آبمیوه گیری عالی هستیم. یکی از معروف ترین آبیموه های خنک تابستانی شربت آبلیمو، آب هویج، آب طالبی، شیر موز، شیرموز بستنی و… هستند که در ادامه چند نمونه از خوشمزه ترین آبمیوه ها را به شما عزیزان معرفی و آموزش خواهم داد. در تابستان هنگامی که از بیرون به خانه برمیگردید تنها یک آبیموه و معجون خنک می تواند شما را سر حال کند. علاوه بر آبمیوه با میوه های تابستانی می توانید خوشمزه ترین معجون ها را نیز درست کنید. برای تهیه خوشمزه ترین آبمیوه های تابستانی نیازمند یک آبمیوه گیری هستید که در این وبلاگ به معرفی چند نمونه از بهترین برند ها می پردازیم. پس برای آشنایی با طرز تهیه آبمیوه طبیعی با آبمیوه گیری تا آخر با ما همراه باشید.

نکاتی درباره طرز تهیه آبمیوه بهاری

حتما می دانید که برای تهیه آبمیوه های خوشمزه نیازمند وسایلی ساده از قبیل آبیموه گیری و مخلوط کن هستید. با درست کردن آبیموه در خانه از سالم بودن آن اطمینان خواهید داشت و می توانید با خیال راحت آن ها میل کنید. در صورتی که اگر از آبمیوه گیری استفاده می کنید می توانید قبل از خوردن آبمیوه از پارچه های توری و یا  صافی برای داشتن آبمیوه عالی استفاده کنید. نکته ای که حائز اهمیت است این است که درست که آبمیوه های طبیعی که د رخانه دست می کنید سالم است اما نباید در خوردن آن زیاده روی کنید. زیرا با کالری زیادی که دارند می توانند به بدنتان آسیب برسانند.

برای اینکه آبمیوه سالم تری داسته باشید بهتر است از مقدار شکر کمی استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد به جای شکر از عسل استفاده کنید. سعی کنید آبمیوه ها را تا تازه هستند مصرف کنید و از گذاشتن آن ها در یخچال به مدت طولانی بپرهیزید. برای تهیه این آبیموه خوشمزه می توانید آبمیوه گری تک کاره پرشیا  مدل ۱۸۹۱ را خریداری کنید. این آبمیوه گیری از توان موتور ۹۰۰ وات برخوردار است و رنگ بدنه آن مشکی می ابشد. گنجایش مخزن ام ۲ لیتر بوده و می توانید به دلخواه آن را تنظیم کنید. از عملکرد پالس برخوردار است و جنس بدنه آن تمام استیل می باشد.

 طرز تهیه آبمیوه تابستانی طالبی

آبمیوه طالبی یکی از پرطرفدرترین نوشیدنی های خنک در بین مردم است که طرز تهیه ان بسیار راحت و با چند قلم مواد به آسانی درست می شود. موادی که برای تهیه این آبمیوه خوشمزه نیاز دارید شامل طالبی به اندازه دلخواه، موز، پودر دارچین، عسل و یا کمی شکر و کمی ماست که اندازه هر یک به سلیقه شما بستگی دارد. ابتدا پوست طالبی را بگیرید و به مدت چند ساعت در داخل یخچال و یا فریزر قرار دهید تا خنک شود. بعد از چند ساعت طالبی را بیرون آورده و با موادی که گفیتم که شامل عسل و یاشکر، ماست، پودر دارچین و موز می شد در دستگاه مخلوط کن بریزید و به هم بزنید تا کاملا یک دست شود. برای تزئین این آبیموه خوشمزه می توانید از تکه های موز و طالبی استفاده کنید و مقداری از پودر دارچین را بر روی آن بپاشید.

اگر می خواهید یک آبمیوه خوشمزه را در منزل خود آماده کنید می توانید از آبمیوه گیری های ۴ کاره استفاده کنید که دارای مخلوط کن نیز م یباشند. یکی از بهترین مدل های آبمیوه گیری های موجود در بازار آبمیوه گیری ۴ کاره رانکو مدل ۲۰۵ می باشد. برای ساخت جنس تیغه های آن از بهترین متریال استفاده شده که ضد زنگ و بسیا رتیز می باشند. دارای سیستم ضد چکه بوده و ظرفیت پارچ ان ۱.۵ لیتر می باشد. پایه ضد لغزش دارد تا در هنگام کار دچار لرزش نشود. توان آن ۸۰۰ وات می باشد و گارانتی ۱۸ ماهه دارد.

 

 طرز تهیه آبمیوه تابستانی طالبی

 

 طرز تهیه آبمیوه تابستانی توت فرنگی

توت فرنگی از آن دسته میوه هایی است که کم پیش می آید کسی از ان خوشش نیاید و علاوه بر خود آن می توانید انواع آبمیوه، شیک و معجون را با آن درست کنید. برای تهیه یک آبمیوه خوشمزه با توت فرنگی به توت فرنگی، آبلیمو تازه، شکر، اب سرد و عصاره وانیل خیلی کم احتیاج دارید. در مرحله اول توت فرنگی ها را پاک کنید و به خوبی شستشو دهید و با کمی شکر و انیل که به ان آغشته کرده اید را سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. با این کار مواد به خورد هم می روند و طعم بهتری پیدا خواهد کرد و دو تا سه ساعت در یخچال باقی بماند کافی است.

حال مواد را از  یخچال بیرون آورده و مواد دیگر از قبیل آبیمو و آب سرد در مخلوط کن بریزید و مخلوط کن را روشن کنید. حال شما یک نوشیدنی خنک و بسیار خوشمزه دارید که می توانید با کمی توت فرنگی و برگ نعنا آن را تزئین کنید. آبمیوه گیری ۴ کاره نانیوا مدل NJ-178 به دلیل این که مخلوط کن نیز دارد یکی از بهترین ها برای تهیه انواع آبمیوه، اسموتی و شیک می باشد. جنس پارچ آن شیشه ای و توان آن ۸۰۰ وات می باشد. ۵ سرعته می باشد و می توانید به دلخواه ان را تنظیم کنید. تیغه های ان استیل ضد زنگ بوده و جنس بدنه ان استیل می باشد.

 طرز تهیه آبمیوه بهاری هندوانه و انگور

هندوانه خود به تنهایی می تواند یک آبمیوه بسیار خوشمزه باشد و یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی به حساب می آید. می خواهیم دستور تهیه یک آبمیوه خوشمزه با هندوانه و انگور را به شما آموزش دهیم. برای تهیه این آبمیوه به هندوانه، شکر، برگ نعنای تازه، آب انگور، آبلیمو تازه، آب گازدار یا سودا و پوست لیمو تازه نیاز دارید. پوست هندوانه را جدا کنید و آن را برش دهید سپس در آبمیوه گیری یا مخلوط کن بریزید. اگر برای گرفتن آب هندوانه از مخلوط کن استفاده می کنید باید آن را از صافی رد کنید تا تفاله های آن از آب جدا شود. در کاسه دیگر شکر و برگ نعنا را مخلوط کرده و یک قاشق را بردارید و با پشت آن به نعنا فشار وارد کنید تا له شود.

حال آب انگور، آبلیمو تازه، پوست لیمو رنده شده و ابمیوه هندوانه را با هم مخلوط کرده و شکر را به آن اضافه کنید. بعد از مخلوط و حل شدن شکر آبمیوه شما آماده است که م یتوانید با کمی برگ نعنا و برش های هندوانه یا لیمو آن را تزئین کنید.

 

طرز تهیه ۱۵ آبمیوه طبیعی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان

 

 طرز تهیه آبمیوه هاوایی

میخوام آموزش یک آبمیوه بی نهایت خوشمزه را بهتون یاد بدم که به آن آبمیوه هاوایی می گویند. برای تهیه این آب میوه بسیار خوشمزه به موز، آناناس، شیر و سس توت فرنگی نیاز داریم که اندازه های آن به شما بستگی دارد. با میکس کردن میوه ها می توانید یک آبیموه خوشمزه برای روز های خلی گرم تهیه کنید. ابتدا میوه ها به خوبی تمیز و بشویید سپس ان ها به برش های دلخواه تقسیم و در مخلوط کن بریزید. از قابل های کوچک یخ برای خنک کردن آن استفاده کنید و کمی سس توت فرنگی را در داخل آن بریزید و مخلوط کن را روشن کن کنید. تا جایی که امکان مخلوط کردن رادارند و میدانید که یک دست شده است این کار را ادامه دهید. حال آبیموه شما آمده است و با برش های آناناس و یا موز تزئین کنید.

طرز تهیه آبمیوه بهاری آلبالو

نوشیدنی آلبالو با طعم ترش و شیرینی که دارد یک آبمیوه فوق العاده خوشمزه است. برای تهیه آن به مواد زیادی نیاز ندارید و می توانید با ۳ قلم مواد آن را تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه این آبمیوه خوشمزه آلبالو، شکر و آب می باشد که می توانید با توجه به اندازه ای که می خواهید مواد را کم و یا زیاد کنید. برای تهیه این آبمیوه ابتدا آلبالو ها به خوبی شسته و هسته های آن را جدا کنید. برای بیرون آوردن هسته م یتوانید از یک نی محکم استفاده کنید. نی را در داخل آلبالو فرو کنید و به این شکل هسته جدا می شود. آلبالو ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و روی آن را با شکر آغشته کنید و با هم به خوبی مخلوط کنید.

روی ظرف را با سلفون ویا در قابلمه بپوشانید و ۱۲ ساعت تا دو روز در یخچال نگهدارید. حال البالو ها روی حرارتی ملایم بگذارید تا شکر ها کاملا ذوب شوند. اگر آب آلبالو به جوش آمد کف روی آن را جدا کنید و به هیچ وجه آلبالو ها روله نکنید زیرا باعث تغییر رنگ نهایی می شود. تا جایی که احساس کردید آب آن غلیظ شده به جوشیدن آن ادامه دهید سپس آن را از یک صافی رد کنید و آب آن را بگیرید. آبمیوه خوشمزه شما آماده است.

 

طرز تهیه آبمیوه بهاری آناناس و پرتقال

یکی از لذیذ ترین آبمیوه های کافی شاپی که می توانید به راحتی در خانه آن را درست کنید آبمیوه بهاری آناناس و پرتقال می باشد. برای تهیه این آبمیوه خوشمزه ابتدا آب پرتقال را با استفاده از آب مرکبات گیر و یا آبمیوه گیری بگیرید. سپس آب پرتقال را با تکه های آناناس و مقداری عسل در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. حال آبمیوه شما آماده است می توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه شیر توت فرنگی با موز

شیر یکی از نوشیدنی های یاست که با ترکیب کردن آن با میوه ها می توانید ترکیب بسیار خوشمزه ای درست کنید. با شیر می توان انوع آبمیوه و معجون را درست کرد که یکی از آن ها شیر توت فرنگی با موز است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ابتدا به درستی توت فرنگی را بشویید و برگ های آن را جدا کنید. بگذارید توت فرنگی ها خشک شوند و آن را همرا با مقداری شیر در مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب با هم ترکیب شوند.

برای ترکیب این نوشیدنی می توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید. بعد از ترکیب کردن شیر و توت فرنگی نوبت به اضافه کردن عسل به آن می رسد و برای چند دقیقه با هم ترکیب کنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. برای سرو کردن آن می توانید از تکه های موز و اسکوپ بستنی توت فرنگی و یا وانیلی استفاده کنید.

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی با موز

 

طرز تهیه شیک توت فرنگی و تمشک کافی شاپی با بستنی

توت فرنگی یکی از پایه های ثابت برای درست کردن دسر و نوشیدنی می باشد که میتوان به انواع روش آن را درست کرد. خواص زیادی برای سلامتی، لاغری، بارداری و کودکان دارد. در مرحله اول باید تمشک و توت فرنگی را به خوبی تمیز و بشویید. حال باید میوه ها را در یک ظرف که درب آن بسته شود قرار دهید و به مدت چند اعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. می توانید برای ترکیب کردن آن ها با هم از گوشتکوب برقی و یا مخلوط کن و میکسر ابمیوه گیری استفاده کنید. مواد رابه همراه شیر داخل مخزن مورد نظر بریزید و دستگاه را اروشن کرده تا به خوبی با هممیکس شوند.

حال بستنی وانیلی را کم کم به آن اضافه کرده و حدود یک دقیقه دیگر هم بزیند تا شیک شما غلیظ شود. بهتر است برای سرو کردن آن از لیوان های بزرگ و شیشه ای استفاده کنید و با برش های میوه آن را تزئین کنید.  برای تهیه این شیک خوشمزه می توانید از گوشت کوب برقی چند کاره پرشیا مدل PR-550 استفاده کنید. عملکرد عالی دارد و حجم ظرف خردکن ۵۰۰ گرم می باشد. توان آن ۸۰۰ وات بوده و جنس ظرف های ان شیشه ای است.

 

معجون تابستانی وانیلی

مگر می شود تابستان باشد و بستنی نخورد. در همه کافی شاپ ها میتوان انواع بستنی را به طعم های مختلف تهیه کرد و خورد. معجون تابستانی وانیلی فوق العاده خوشمزه است. مواد لازم جهت تهیه این معجون خوشمزه عبارتند از بستنی وانیلی، آب خنک، پودر شربت، شکر، اسپرایت. ابتدا باید شکر و آب را با هم مخلوط کنید و به خوبی به هم بزنید. نوبت به اضافه کردن اسپرایت می رسد اسپرایت را اضافه کرده و بستنی را در یک لیوان بزرگ وکاسه ای بریزید. کمی میوه که با پودر شربت شما هماهنگی داشته باشد را را به بستنی اضافه کنید.

حال مخلوطی که از قبل آماده کرده بودید را روی بستنی بریزید با قاقش های نی دار سرو کنید. اگر می خواهید در کمترین زمان این معجون عالی را اماده کنید از خردکن و مخلوط کن پارس خزر مدل امگا پلاس استفاده کنید. توان این خردکن فوق العاده ۷۸۰ وات م یباشد و پایه ضد لغزش در آن بکار رفته است تا در هنگام کار تکان نخورد.جنس بدنه ان پلاستیکی می باشد و تیغه های آن استیل ضد زنگ است.

 

طرز تهیه ۱۵ آبمیوه طبیعی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان

 

معجون تابستانی لیموترش و توت‌فرنگی

لیموناد یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها برای خنک شدن و از محبوب ترین هاست. آیا تا به حال معجون تابستانی لیموترش و توت فرنگی را امتحان کرده اید؟ طعم این معجون نسبت به لیموناد کمی ترش است و با ترکیب کردن توت فرنگی به یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی می شود که تا به حال خورده اید. موادی که برای تهیه معجون فوق العاده لازم است عبارتند از آب لیموترشش، شکر، آب ولرم، توت فرنگی، برگ نعنا، آب سرد. طرز تهیه ان به این صورت است که باید شکر و آب ولرم را در یک قابلمه بریزید و روی یک حرارت ملایم قرار دهید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به خوبی به هم بزنید.

شکر را باید به خوبی حل کنید و به صورت محلولی خیلی شفاف در بیاورید. هنگامی که محلول آماده شد حدود نیم ساعت زمان بدید تا خنک شود. حال آب لیمو ترش، توت فرنگی، نعنا و آب سرد را در یک پارچ بریزید و محلول شکر را به ان ها اضافه کنید. برای هم زدن بهتر از یک گوشتکوب برقی استفاده کنید و آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. می توانید آن را نوش جان کنید.

معجون تابستانی طالبی و نعنا

وقتی به تابستان فکر می کنیم یکی از میوه هایی که به ذهنمان می رسد طالبی است. می خواهیم با هم یک معجون طالبی و نعنا درست کنیم. برای تهیه این معجون عالی به طالبی، آب سرد، آب لیمو تازه، نعنا یا ریحان و یخ نیاز داریم. باید طالبی را خرد کنید و در مخوط کن بریزید وقتی ان را به خوبی پوره کردید از یک صافی برای گرفتن تفاله ان استفاده کنید. آب طالبی را در یک لیوان بریزید و به آن آب لیموی تازه و نعنا را اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا معجون شما آماده خوردن شود. برای سرو آن می توانید مقداری یخ درون لیوان بریزید و به معجون خود اضافه کنید.

 

معجون تابستانی طالبی و نعنا

 

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر

تابستان را باید با نوشیدنی و معجون های خنک گذراند. اگر هوس یک معجون خوشمزه و خنک کرده اید پیشنهاد من به شما شیک توت فرنگی با خامه است. شیک یک نوع نوشیدنی است که از ترکیب های شیر، بستنی و میوه های شیرین که می توانید از میوه های تازه و یا ایخ زده استفاده کنید. این نوشیدنی فوق العاده را می توانید در کافی شاپ و یا رستوران ها نیز سفارش دهید. موادی که برای تهیه این شیک توت فرنگی لازم دارید عبارتند از توت فرگی تازه، خامه، بستنی، آب لیموی تازه و شکلات مایع. ابتدا توت فرنگی ها، بستنی و دو قاشق خامه را در مخلوط کن بریزید و کامل با هم ترکیب کنید.

وقتی با هم ترکیب شدند آبلمیوی تازه را به آن اضافه کنید. در هنگام سرو کمی شکلات مایع و خامه را در ته لیوان بریزید و سپس شیک آماده شده را به آن اضافه کنید و به همراه خامه و توت فرنگی باقی مانده را و شکلات مایع را بر روی آن بریزید. برای تهیه این اسموتی خوشمزه می توانید از  غذاساز ۱۰ کاره یونیک مدل ۵۲۶۹ استفاده کنید. این غذاساز به تنهایی می تواند کار آبیموه گیری، مخلوط کن و گوشتکوب برقی را برای شما انجام دهد. جنس تیغه های ان از استیل ضد زنگ بوده و جنس ظروف ان ا زپلاستیک فشرده مرغوب می باشد. ظرفیت پارچ آن ۲ لیتر می باشد. از عملکرد ۱۰ کاره برخوردار است و توان موتور آن ۱۲۰۰ وات می باشد.

طرز تهیه میلک شیک توت‌ فرنگی بدون بستنی

گاهی اوقات پیش می آید که در فصل های سرد سال هوس یک شیک کرده اید. شیک توت فرنگی را می توانید بدون بستنی نیز درست کنید. این نوع شیک برای کسانی که در حال رژیم هستند بسیار مناسب است. طرز تهیه آن به این صورت است که به جای استفاده کردن از بستنی می توانید از توت فرنگی یخ زده نیز استفاده کنید. توت فرنگی یخ زده، شیر، شکر و وانیل موادی برای تهیه این شیک هستند. توت فرنگی های خردش ده و یخ زده را کمی زودتر از جا یخی بیرون اورید و بر روی آن شکر بپاشید.

شکر در آب شدن توت فرنگی ها تاثیر دارد و طعم شیرینی شکر به خورد توت فرنگی می رود. توت فرنگی، شکر، شیر و وانیل را در مخلوط کن بریزید و به مدت ۳ دقیقه به خوبی مخلوط کنید. میلک شیک خوشمزه شما آماده است. برای تهیه این میلک شیک خوشمزه از آبمیوه گیری ۵ کاره دونالکس مدل DN-105 استفاده کنید. این ابمیوه گیری از تعداد ۵ سرعته برخوردار است. ظرفیت پارچ آن ۲ لیتر می باشد و توان آن ۱۲۰۰ وات است. از جنس بدنه بسیار مقاوم و استیل برخوردار است. گارانتی دارد و گارانتی آن ۲۴ ماهه می باشد.

آبمیوه گیری سه کاره پارس خزر مدل ویتافروت

آبمیوه گیری سه کاره پارس خزر مدل ویتافروت یکی از بهترین محصولات شرکت پارس خزر است که از قابلیت های بسیاری بهره مند میباشد. موتور این آبمیوه گیری در خود بدنه قرار گرفته است. پارچ نگهداری آبمیوه گیری ویتافروت در این مدل ارائه میشود و قطر دهانه ورودی آبمیوه گیری ۶۵ میلی متر است. ظرفیت پارچ مخلوط کن در حدی میباشد که میتوانید سه تا چهار لیوان را با آن پر کنید. این دستگاه قابلیت آسیاب نمودن انواع مغز ها و مواد غذایی سفت را دارد. و میتواند تا وزن ۱۰۰ گرم را آسیاب نمایید. فیلتر و تیغه های استیل این آبمیوه گیری ضد زنگ است. همانگونه که میدانید آبمیوه گیری سه کاره پارس خزر مدل ویتافروت توانایی مخلوط نمودن، آسیاب، آبگیری را دارد. پارچ این آبمیوه گیری در دو جنس شیشه ای و کریستال موجود میباشد.

 

آبمیوه گیری ۴ کاره رانکو مدل ۲۰۵

آبمیوه گیری ۴ کاره رانکو مدل ۲۰۵ دارای قدرت ۸۰۰ وات میباشد. جنس بدنه آبمیوه گیری ۴ کاره رانکو مدل ۲۰۵ از استیل میباشد. از نظر مشخصات فنی آبمیوه گیری دونالکس ۴ کاره مدل ۲۰۵ از قدرتمند ترین آبمیوه است. توان خروجی این دستگاه ۸۰۰ وات میباشد هر غذای را به راحتی با استفاده از این دستگاه میتوانید آماده نمایید. آبمیوه گیری ۴ کاره رانکو مدل ۲۰۵ از قدرتمند ترین آبمیوه گیری های برند رانکو است. این دستگاه از پایه های ضد لغزش بهره مند میباشد. از عملکرد پالس نیز برخوردار است. یکی از مهم ترین بخش های آبمیوه گیری دونالکس قابلیت آبمیوه گیری است. تیغه های آبمیوه گیری ۴ رانکو از استیل ضد زنگ میباشد. ریز کردن و ورقه نمودن خلال ،و رشته کردن مواد غذایی از قابلیت های دستگاه است.  برای خرید آب میوه گیری چهار کاره رانکو با بهترین قیمت تا آخر با ما همراه باشید. 

طرز تهیه شیک توت فرنگی چند لایه

از شیک می توانید برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده کنید اما برای تهیه آن باید از صبر و حوصله خوبی برخوردار باشید. شیک توت فرنگی چند لایه یکی از خوشمزه ترین شیک ها می باشد. توت فرنگی، بستنی وانیلی، شیر، شکلات مایع، خامه هم زده و سفت و پودر کاکائو موادی هستند که برای تهیه این شیک لازم است. به آسانی آماده می شود اما باید کمی صبر داشته باشید و توت فرنگی ها را د رمخلوط کن بریزید و آن ها را به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. بعد از اینکه مخلوطی سک دست به دست آوردید شیر و خامه را به صورت جداگانه ترکیب کنید تا غلیظ شود.

لیوانی بلند بیاورید و روی دیار های لیوان را با شکلات مایع تزئین کنید و دو قاشق از بستنی و شیر را را ته لی.وان بریزید و شروع به ریختن پوره توت فرنگی کنید و همین کار را به صورت لایه لایه انجام دهید تا لیوان پر شود. لایه آخر را با خامه هم زده و شکلات مایع تزئین کنید و پودر کاکائو بپاشید.

طرز تهیه شیک توت فرنگی چند لایه

طرز تهیه شیک توت­ فرنگی و موز

 شیر و بستنی پایه ثابت  برای تهیه هر نوع شیکی می باشد.  برای تهیه این میلک شیک از آب به جای شیر استفاده نکنید زیرا باعث رقیق شدن و کمتر شیرین شدن آن می شود. سعی کنید به جای یخ از میوه یخ زده استفاده کنید. برای تهیه این شیک توت فرنگی و موز بسیار خوشمزه به توت فرنگی، موز یخ زده، بستنی وانیلی و شیر استفاده کنید. تمامی مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و به مدت ۳ دقیقه به خوب یترکیب کنید. نوشیدنی شما خیلی زود آماده می شود و برای تزئین آن م یتوانید از خامه و برش های توت فرنگی استفاده کنید.

برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

تاریخ ارسال : 1402/12/12

برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف بهتر است یا دائمی

در جاروبرقی های کیسه ای می توان از دونوع کیسه برای تمیزی داخل مخزن و جمع آوری زباله ها استفاده کرد. این کیسه ها در نوع یک بار مصرف و نوع دائمی موجود هستند که هر یک دارای مزیتی هایی هستند. یکی از تاثیراتی که پاکت جاروبرقی بر آن دارد  قدرت  مکش جارو برقی می باشد. حتما با خودتان فکر می کنید که کیسه یک بار مصرف و دائمی هیچ فرقی ندارند و تاثیری در قدرت آن نخواهد داشت. اما در ادامه با توضیحاتی در مورد هر یک داده می شود می توانید متوجه تاثیر آن در عملکرد جاروبرقی شوید. اینکه کیسه یکبار مصرف یا دائمی بخرید بستگی به نکات مهمی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 

هر گاه احساس کرد قدرت مکش جاروبرقی کم شده است و زباله ها به خوبی جمع نمی شوند وقت تمیز کردن کیسه جاروبرقی می باشد. داشتن جاروبرقی که از کیسه خوب برای جمع آوری زباله برخوردار است می تواند باعث طولانی تر شدن عمر جاروبرقی نیز شود. کار کردن با جاروبرقی که بتواند به خوبی محیط را تمیز کند می تواند حس خوبی داشته باشد. د رادامه مطلب طرز عوض کردن و اینکه باید از چه نوع کیسه ای استفاده کنیم را به شما خواهم گفت.

 

کیسه دائمی جاروبرقی

کیسه دائمی جاروبرقی همانطور که از نامش پیداست تا هر زمان یکه بخواهید م یتوانید از آن استفاده کنید. استفاده از کیسه های دائمی برا یجاروبرقی اگر به موقع تخلیه شود و آن را تمیز می کنید علاوه بر عملکرد جاروبرقی می تواند بر محیط زیست هم تاثیر داشته باشد. دلایلی برای استفاده نکردن از کیسه جاروبرقی دائمی وجود دارد که آن ها را برای  شما بازگو می کنیم. اما دلیل بر این نمی شود که کیسه های خوبی نیستند زیرا برای مفید واقع شدن این کیسه ها باید نکاتی را رعایت کنید. کیسه های دائمی نیاز به خالی کردن مداوم دارند و باید  مدت زمان تمیز کرن تا تمیز کردن بعدی فاصله خیلی کمی داشته باشد. اگر کیسه را به موقع تمیز نکیند باعث مشکلات بهداشتی می شود. این نوع کیسه ها اگر به خوبی تمیز نشوند برای افرادی که دارای بیماری آلرژی هستند می تواند مضر باشد.

 

اگر کیسه به درستی و به موقع تمیز نشود می تواند در طول زمان باعث پارگی شود. پر شدن کیسه جاروبرقی و خالی نکردن آن می تواند تا حد زیادی باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی شود. پر بودن کیسه جاروبرقی فشار زیادی به موتور وارد می کند و در عملکرد آن اختلال می کند. این کیسه ها نیز عمر مفید دارند و اگر به ان ها فشار وادر شود ممکن است به یک باره پاره شود و باعث کثیف شدن مخزن جاروبرقی شود وگرد و غبار را به هوا منتقل کنید. با پخش شدن گرد و غبار در باکتری ها و به هوا  منتقل شدن آن ها می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. کیسه های جاروبرقی دائمی منافذ بزرگتری نسبت به کیسه های یکبار مصرف دارند که همین موضوع باعث می شود گرد و خاک بیشتری به بیرون و موتور جاروبرقی وارد شود. 

 

 

 

کیسه دائمی جاروبرقی

 

 

 

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف

هر بار خریدن کیسه جاروبرقی دائمی می تواند هزینه های زیادی برای شما در پی داشته باشد. تمیز نکردن به موقع آن هم می تواند برای سلامتی شما و جاروبرقی زیان آور باشد. بهترین انتخاب برای اینکه بتوانید از پیش آمدن این مشکلات جلوگیری کنید خرید کیسه یکبار مصرف می باشد. تعویض کردن ۲ یا ۳ ماه یک بار کیسه جاروبرقی می تواند خیلی کم هزینه تر باشد زیرا اگر کیسه های دائمی جاروبرقی را به موقع تمیز نکنید می توانید موجب تعمیر کردنان شود و هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد.

 

از طرفی دیگر با استفاده از کیسه یک بار مصرف جاروبرقی دیگر دردسر های کیسه دائمی را نخواهید داشت و سلامت شما رانیز به خطر نخواهد انداخت. پاکت های یکبار مصرف جاروبرقی دارای درپوش و فیلتر های مجزا هستند که باعث جلوگیری از خارج شدن ذرات گرد و غبار و باکتری ها به محیط و موتور جاروبرقی می شوند. منافذ خیلی کمی نیز دارند و به دللی اینکه ۵ لایه هستند  می توانند تا ۹۹ درصد از خارج شدن باکتری ها جلوگیری کنند. پاکت های یک بار مصرف قیمت بالایی ندارند و می توانید به هر میزان بودجه ای که دارید آن ها را خریداری کنید.

 

 

 

برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

 

 

 

مزایای کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

کیسه های یک بار مصرف مزیت های زیادی دارند که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. با خواندن این مطالب میتوانید از ویژگی های خوب این کیسه ها با خبر شوید و از تفاوت های کیسه جاروبرقی دائمی و یکبار مصرف باخیر شوید.

 

 

 

باعث جلوگیری از خارج شدن بیشتر از ۹۹ درصد باکتری ها  و گرد وخاک دبه محیط و داخل موتور می شود.

دارای منافذ کوچکتری نسبت به کیسه های جاروبرقی دائمی هستند که باعث می شود گردو غبار به بیرون نفوذ نکند.

کسانی که از این نوع کیسه ها استفاده می کنند می توانند مطمئن شوند که هیچگونخ خطری برای سلامتی آن ها ندارد.

باری افراد دارای بیماری آلرژی مشکلی پیش نمی آورد و به راحتی می توانند از ان استفاده کنند.

قدرت مکش جاروبرقی را افزایش می دهد و عملکرد آن را بهتر می کند.

باعث کم تر وارد شدن فشار به موتور جاروبرق یمی شود.

از درپوش و فیلتر های مجزا برخوردار می باشد.

به راحتی قابل تعویض و تهیه در بازار هستند و مشکلی برای پیدا کردن آن ها نخواهید داشت.

با فیلتر هپا موجود در جاروبرقی ها سازگاری دارند. 

طول عمر جاروبرقی را افزایش می دهد و باعث می شود بتوانید بهتر از جاروبرقی استفاده کنید.

معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

یکی از معایبی که یک کیسه یک بار مصرف جاروبرقی ممکن است داشته باشد این است که سازگاری زیادی با محیط زیست نسبت به کیسه دائمی ندارد. باید با توجه به میزان مصرفی که از جاروبرقی دارید کیسه را خریداری کنید و این ممکن است برای هرکسی خوشایند نباشد که زود به زود برای کیسه جاروبرقی هزینه کند. می توانید کیسه های یک بار مصرف را در تعداد زیاد بخرید تا قیمت آن برای شما ارزانتر تمام شود زیرا اگر هر بار فقط یک عدد خریداری کنید در طول سال هر بار افزایش قیمت داشته باشد با این کار می توانید در کاهش هزینه ها کمک کنید.

 

 

 

معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

 

 

 

نکاتی برای نگهداری بهتر جاروبرقی 

 کیسه جاروبرقی را تعویض نمایید: از مهمترین و مفید ترین کاری که می توانید برای بالا بردن عمر جاروبرقی خود انجام دهید این است مه زود به زود کیسه جاروبرقی را خالی کنید. این فکر اشتباه است که فقط باید زمانی کیسه را خالی کنید که پر شده باشد. هر چقدر کیسه پر باشد می تواند در عملکرد جاروبرقی اختلال ایجاد کند. بنابراین سعی کنید قبل از پر شدن کیسه جاروبرقی آن را خالی کنید. بهترین زمان برای خالی کردن کیسه جاروبرقی وقتی است که دو سوم آن پر شده باشد. برای جمع آوری زباله ها کیسه باید فضای کافی داشته باد و اگر پر باشد نمی تواند به خوبی زباله ها را جمع اوری کند.

 

برای اینکه متوجه شوید که کیسه جاروبرق یپر شده است یا نا نشانه ایی وجود دارد که می توانید با دقت به آن ها از پر بودن کیسه مطمئن شوید. یکی از این نشانه ها این است که خرده های زباله را دوباره روی فرش می بینید ودلیل آن این است که فضای کافی داخل کیسه وجود ندارد و دوباره به بیرون می ریزند. مورد بعدی کم شدن قدرت مکش جاروبرقی است. مزیتی که جاروبرقی های بدون کیسه دارند این است که با دارا بودن نشانگری که دارند متوجه م یشوید چقدر زباله جمع اوری شده است.

 

مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی را درست قرار داده اید.

قرار دادن درست کیسه جاروبرقی می تواند تاثیر زیادی در جمع اوری زباله داشته باشد. با درست قرار دادن کیسه جاروبرقی می توانید مطمئن شوید که زباله ها به خوبی وار کیسه می  شوند و به بیرون از جاروبرقی و داخل موتور نمی ریزند. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که ورود کیسه دقیقا بر سر نازل قرار گرفته است. اگر بر روی کیسه قلاب، نگه دارنده، یا کلیپس وجود دارد آن ها را محکم کنید. نکته بعدی خرید کیسه مناسب با مدل جاروبرقی می باشد که باید متناسب با فضایی باشد که کیسه را در ان جای گذاری می کنید.

 

فیلترها و لوله های جاروبرقی را چک کنید

جاروبرقی هایی که جدیدا تولید می شوند همگی دارای فیلتری به نام هپا می باشند که از ورود ذرات آلودگی به محیط جلوگیری می کند. اگر جاروبرقی شما نیز دارای فیلتر هپا می باشد باید آن را زود به زود تمیز و یا تعویض کنید. اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل جداشدن و از نوع پلاستیکی می باشد می توانید آن را شسته و آبکشی کنید و اگر از نوع پارچه ای یا کاغذی هستند آن را تکان داده تا تمیز شود. فیلتر های هپا برای تنفس بهتر طراحی شده اند که اگر به موقع تمیز شوند می تواند به روند این کار کمک زیادی کنید.

 

 

 

جاروبرقی را به تعمیر گاه ببرید

گاهی وقت ها جاروبرقی کار نمی کند و نمی دانید که مشکل از کجاست در این مواقع باید آن را به تعمیر کار بسپارید. ممکن است جاروبرقی مشکل مکش پیدا کند و مانند قبل زباله ها را جمع آوری نکند باید بدانید که مشکل از کجاست  از تعمیرکار کمک بگیرید. جاروبرقی با مکش زیاد یکی از بهترین ویژگی هایی است که باید داشته باشد. با رعایت نکاتی که گفتیم می توانید عملکرد جاروبرقی را بهتر کنید و اگر مشکلی برای آن پیش آمد سعی کنید از تعمیر کار کمک بخواهید. می توانید چند دقیقه برای آن وقت بگذارید و جارو را به بترین شکل ممکن تنظیم کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. خرید دوباره جاروبرقی می تواند هزیه زیادی برای شما داشته باشد بنابراین می توانید با رعایت نکات مهمی که گفتیم باعث عملکرد بهتر جاروبرقی شوید.

 

 

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

تاریخ ارسال : 1402/12/07

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره چگونه است؟

یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی که در آشپزخانه مورد نیاز است و می توان گفت در هر منزلی پیدا می شود آبمیوه گیری می باشد. آبمیوه گیری هایی که جدیدا تولید می شوند چند کاره هستند که روند کار با این نوع دستگاه ها سریع تر پیش می رود. این نوع آبمیوه گیری ها به دلیل اینکه چند کاره هستند فضای کمتری را اشغال می کنند. آبمیوه گیری های ۴ کاره از یک بدنه اصلی و چند وسیله جانبی دیگر تشکیل شده است. این نوع مدل یکی از پر طرفدار ترین در داخل می باشد زیرا اصلی ترین اجزا را برای آبمیوه گیری دارد. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به درست کردن آبمیوه علاقه زیادی دارید خرید آبمیوه گیری ۴ کاره بهترین انتخاب است. اگر می خواهید هم زمان از خردکن، آسیاب کن، مخلوط کن آبمیوه گیری استفاده کنید تا آخر با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره را بررسی کنیم.

یکی از نکاتی که پزشکان به آن خیلی توجه می کنند و تایید می کنند که باید حتما مصرف شود نوشیدن آب میوه و سبزیجات است. میوه ها به دلیل اینکه سر شار از انتی اکیسدان، ویتامین و مواد مغذی هستند خوردن آن ها برای هر کسی از واجبات است. آبمیوه های خانگی به دلیل اینکه تازه هستند و هیچ گونه مواد نگهدارنده در داخل آن ها استفاده نمی شود بسیار مفید خواهند بود. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از آبمیوه گیری ۴ کاره را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

آب میوه گیری ۴ کاره شامل چه قسمت‌هایی است؟

همانطور که از نامش پیداست از ۴ قسمت تشکیل شده است که شامل آبمیوه گیری، آسیاب کن، خردکن و مخلوط کن می باشند.

  1. آبمیوه گیری: از مهم ترین و اصلی قسمت های این محصول می باشد که به  کمک آن می توانید انواع نوشیدنی یا طعم های عالی را تهیه کنید.
  2. آسیاب کن: یکی دیگر از قسمت های آبمیوه گیری ۴ کاره آسیاب کن آن می باشد که به وسیله آن می توانید انواع مواد سخت مانند آجیل، قهوه، هل و سوماق را ب هراحتی آسیاب کنید.
  3. خردکن: قسمتی دیگر وجود دارد که من خودم خیلی بهش علاقه دارم اونم خردکن آبمیوه گیری می باشد. با استفاده از خردکن می توانید انواع پیاز، سیب زمینی، هویج و دیگر سبزیجات را به راحتی خرد و ریز کنید.
  4. مخلوط کن: بسیاری از غذا ها نیاز به مخلوط کردن دارند که شاید با دست و همزن عادی کمی مشکل باشد برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. می توانید در کمترین زمان انواع مواد برای غذا و کیک را مخلوط کنید و در عرض چند دقیقه کارتان را انجام دهید.

 

نحوه استفاده صحیح از آب میوه گیری چهار کاره 

استفاده کردن از این محصول آنچنان سخت نیست که نتوانید از آن استفاده کنید. اما لازم است برای استفاده بهتر و طولانی کردن عمر دستگاه نکاتی را راعایت کنید. بیشتر آبمیوه گیری ها شبیه به هم هستند و کارکرد آن ها به یک شکل انجام می شود. اما از نظر قدرت و توان مصرفی ممکن است تفاوتی با هم داشته باشند. نکاتی که لازم است برای استفاده بهتر آبمیوه گیری انجام دهید عبارتند از:

  1. بعد از هر با ر استفاده از آبمیوه گیری تمامی قطعات را به خوبی بشویید و خشک کنید سپس در جای خود قرار دهید.
  2. قبل از اینکه میوه و سبزیجات و یا مواد دیگر را به دستگاه برای اماده سازی قرار دهید حتما خب ان ها شسته و خشک نمایید.
  3. میوه هایی که داارای هسته هستند را از جدا کنید و با هسته در داخل آبمیوه گیری قرار ندهید.
  4. دهانه ورودی را در نظر داشته باشید و با توجه به دهانه میوه ها را خرد کنید.
  5. در هنگام وارد کردن می وه ها به دستگاه فشار وارد نکنید و به ارامی این کار را انجام دهید.
  6. اگر در حال آبمیوه گیری بودید و مخزن پر شد آن را خالی کنید و دوباره از آن استفاده کنید.
  7. به یاد داشته باشید تا زمانی که کارتان تمام نشده است دستگیره های قفل را باز نکنید.

 

نکات استفاده صحیح از آب میوه گیری چهار کاره 

 

نحوه استفاده از مخلوط‌ کن در آبمیوه‌گیری ۴ کاره 

از مخلوط کن آبمیوه گیری می توانید برای میکس کردن انواع سس، مواد آمده سازی کیک، سبزیجات و صیفی جات که شامل طالبی و هندوانه می شوند استفاده کنید. برای استفاده از این مخلوط کن باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا پارچ مخلوط کن را بشویید و بعد از خشک شدن آن را روی بدنه دستگاه قرار دهید و خوب آن را محکم کنید.
  2. مواد را بعد از شستشو درون پارچ بیندازید و درب آن را محکم ببندید.
  3. حال نوبت به وصل کردن دو شاخه به پریز برق می باشد.
  4. به سختی و نرمی مواد توجه کنید و سپس دستگاه را با توجه به نوع مواد تنظیم کنید.
  5. مخلوط کن را خیلی پر نکنید و سه چهارم مخلوط کن را از مواد پر کنید.
  6. بعد از انجام مراحال بالا و شروع کردن به کار حتما از محکم بودن درب اطمینان حاصل کنید و سپس دکمه شروع به کار را فشار دهید.

 

چگونه از آسیاب در آبمیوه‌ گیری ۴ کاره استفاده کنیم؟

آبمیوه گیری ۴ کاره اجزای دیگری دارد که به آن آسیاب کن می گویند. این وسیله در آشپزخانه عملکرد های زیادی دارد که می توان به آسیاب کرردن برنج، مغزیجات، سبزیجات خشک شده و آسیاب دانه های قهوه اشاره کرد. برای استفاده از آن ابتدا ظرف آسیاب را به خوبی شسته و خشک کنید. موادی که می خواهید را درون آن بریزید و درب آن را محکم ببندید و بر روی بدنه آبمیوه گیری قرار دهید. حال دکمه پالس را فشار دهید و بیش تر از ۳ ثانیه دکمه پالس را نگه ندارید. آسیاب ها معمولا ظرفیتی بین ۱۰ تا ۶۰ گرم دارند و برای آسیاب موادی مانند دارچین، پسته، بادام، گردو، قهوه، فلفل، سبزیجات خشک شده به خوبی عمل می کند.

 

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

 

نحوه استفاده از خردکن در آب میوه‌ گیری چهار کاره

این روز ها کمتر از چاقو برای خرد کردن مواد استفاده می شود زیرا تکه کردن با چاقو کمی کار دشواری است و ممکن است دیرتر کارتان انجام شود. برای خردکردن مواد می توانید از دستگاه خردکن استفاده کنید. آبمیوه گیری چهار کاره دارای اجزای دیگری به نام خردکن است که به راحتی هر نوع موادی را برای آماده سازی غذا ها به خوبی و در کمترین زمان خرد می کند. با استفاده از خردکن می توانید یک سوپ با سبزیجات را در زمانی خیلی کوتاه درست کنید. کافی است سبزیجات را داخل خردکن بریزید  و به هر اندازه که می خواهید خرد شوند را خرد کنید. با استفاده از خردکن می توانید انواع گوشت، پیاز، مرغ، صیفی جات و مواد دیگر را در کمترین زمان خرد کنید. برای خردکن مواد باید در ابتدا مواد را به تیکه های مناسب و تا جایی که امکان دارد کوچک تقسیم کنید و در ظرف خردکن بریزید. درب خردکن را محکم ببندید و روی بدنه آبمیوه گیری قرار دهید. می توانید با توجه به اینکه می خواهید مواد به چه اندازه خرد شوند سرعت خردکن را تنظیم کنید. سعی کنید بیشتر از ظرفیت خردکن داخل ان را با مواد پر نکنید.

 

نحوه استفاده از خردکن در آبمیوه‌ گیری چهار کاره

 

نکات ایمنی در نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

برای استفاده کردن از آبمیوه گیری باید نکاتی را رعایت کنید تا محصول عملکرد بهتری داشته باشد و بتوانید برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. این نکات شامل موارد زیر می شود:

  1. همیشه قبل از وارد کردن میوه های هسته دارد هسته آن ها را جدا کنید. زیرا هسته مانع از چرخش تیغه ها می شود و به مرور باعث کندی آن ها می شود.
  2. هر بار از آبمیوه گیری استفاده کردید آن را تمیز و خشک کنید.
  3. سعی کنید خیلی به آبمیوه گیری فشار وارد نکنید و برای کار کردن با آن کمی صبر کنید سپس دوباره از آن استفاده کنید.
  4. از این که بخواهید بدنه و موتور آبمیوه گیری را بشویید حودداری کنید.
  5. همه قطعات ابمیوه گیری را در جای خود محکم کنید تا در اثر جا به جایی نیفتند و آسیب نبینند.
  6. تفاله مخزن را به خوبی تمیز کنید و ا زتنیزی آن اطمینان حاصل کنید.
  7. قبل از برداشتن درب آن از خاموش بودن کامل آبمیوه گیری اطمینان حاصل کنید.
  8. تا جایی که امکان دارد از سرعت ملایم دستگاه استفاده کنید زیرا باعث عمر طولانی آبمیوه گیری می شود.
  9. برای میکس کردن میوه های نرم مانند کیوی، موز، زردآلو و گوجه فرنگی از مخلوط کن استفاده کنید.
  10. اگر دیدید آبمیوه گیری شما صدا می دهد بدون آن که خودتان به آن دست بزنید آن را خاموش کرده و به تعمیر کار بسپارید.

 

تمیزکردن آبمیوه‌ گیری ۴ کاره ایرانی

تمیز کردن و شستوشوی دقیق قطعات آبمیوه گیری یکی از اصلی ترین کار هاست که می توانید برای بالا بردن طول عمر آبمیوه گیری خود استفاده کنید. اگر به موقع و درست بعد از اتمام کار آبمیوه گیری را تمیز و در جای خود قرار دهید می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید و در کاهش هزینه ها نقش بالایی داشته باشید. حتما پس از استفاده از آبمیوه گیری دستگاه را از برق خارج کنید و سپس قطعات بالایی ان را جدا کنید. مخزن تفاله را کاملا تمیز کنید. قطعات آبمیوه گیری را شسته و کاملا خشک نمایید. اگر دیدید که لکه های سختی بر روی قطعات است آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه درو ن ظرفشویی در آب داغ قرار دهید سپس بشویید. از برس برای قسمتی هایی به راحتی شسته نمی شوند و دسترسی به آن ها سخت است استفاده کنید. برای تمیز کردن بدنه آبمیوه گیری از دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر آبمیوه گیری شما دارای فیلتر است حتما آن را تمیز کنید. تیغه ها و واشر مخلوط کن، آسیاب کن و خردکن را تمیز کنید تا تیغه ها کند نشوند. قطعات را بعد از خشک کردن در جای خود قرار دهید.

 

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

 

راهنمای خرید آبمیوه گیری چهار کاره 

قبل از خرید آبمیوه گیری لازم است به نکاتی توجه کنید تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید. معیار هایی وجود دارند که باید برای خرید آبمیوه گیری در نظر داشته باشید. با توجه به این معیار ها می توانید آگاهانه تر محصول مورد نظر را خریداری کنید. در ادام ه بهب ررسی هر یک از موارد می پردازیم تا بتوانید بهترین آبیموه گیری را تهیه کنید.

دهانه آبمیوه گیری: یکی از مهم ترین قسمت های آبمیوه گیری داشتن دهانه بزرگ می باشد. دلیل اینکه اگر دهانه بزرگتر باشد این است که مواد را راحتر می توانید به آن وارد کنید و لازم نیست قطعات را خیلی کوچک برش بزنید. هر اندازه که دهانه آبمیوه گیری کوچکتر باشد کا ر شما سخت تر خواهد شد.

لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری: صدای محصولات برقی می تواند باعث شود که میلی به استفاده از آن نداشته باشید زیرا بسیار آزار دهنده است. در هنگام خرید آبمیوه گیری را تست کنید و از صدای آن مطمئن شوید. اگر محصول شما دارای پایه ضد لغزش باشد تا حد زیادی از صدای آبمیوه گیری می کاهد و باعث می شود در هنگام تکان نخورد. برای اینکه آبیموه گیری شما صدای کمتری داشته باشد بهتر است آن را در یک جای صاف قرار دهید سپس با آن کار کنید.

 

راهنمای خرید آبمیوه گیری چهار کاره 

 

قدرت دستگاه آبمیوه گیری چهار کاره

از مهمترین قسمت های که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید میزان قدرت آبمیوه گیری می باشد. هر چقدر آبمیوه گیری از میزان قدرت بالاتری برخوردار باشند عملکرد بهتری خواهد داشت می توانید در مدت زمان کمتری کار ها را انجام دهید. دستگاه ای آبمیوه گیری توان قدرت آن ها از ۶۰۰ وات شروع می شود و تا ۱۵۰۰ وات می رسد. توان مصرفی آبمیوه گیری تاثیر بسیار زیادی در عملکرد آبیموه گیری خواهد داشت بنابراین در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

سرعت آبمیوه گیری چهار کاره

در این روز ها که تقریبا همه مردم شاغل هستند و فرصت زیادی برای درست کردن نوشیدنی ندارند سرعت دستگاه خیلی مهم است. قطعا دستگاهی که همزمان چند کار را انجام دهد می تواند سرعت عملکرد را بیشتر کند. سرعت آبمیوه گیری به چرخش موتور بستگی دارد بنابراین هر چقدر چرخش موتور دستگاه بیشتر باشد آبمیوه گیری با سرعت بیشتری کار می کند. آبمیوه گیری چهار کاره به دلیل اینکه همزمان از چند اجزا تشکیل شده است به راحتی می توانید با آن کار های مختلفی را با سرعت بیشتری انجام دهید.

جنس تیغه های آبمیوه گیری چهار کاره

از مهمترین فاکتور های مهم برای خرید آبمیوه گیری چهار کاره توجه کردن به جنس تیغه های دستگاه می باشد. جنس تیغه ها بسیار مهم است زیرا کار اصلی را آن ها انجام می دهند و با عث عملکرد سریع در خردکرن می شوند. هر چقدر تیغه ها تیز تر باشند مواد بهتر و سریعتر خرد می شوند و کار شما در زمان کمتری انجام می شود. جنس تیغه ها بهتر است از استیل ضد زنگ و یا فولادی باشد زیرا این نوع تیغه ها حرف اول را می زنند. برای اینکه تیغه های همیشه تیزی داشته باشید بهت راست هر بار بعد از استفاده آن ها را به خوبی شسته و خشک کنید سپس در جای خود قرار دهید.

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

تاریخ ارسال : 1402/12/05

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

 

 

۷ علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی که نمی دانستید!

یکی از مشکلات رایجی که در ماشین ظرفشویی ها وجود دارد حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می باشد. اینکه ببینید بعد از اتمام کار هنوز نیمی از قرص باقی مانده است کمی شما را کنجکاو می کند و می خواهید علتش را بدانید. اینکه قرص ماشین ظرفشویی حل نشود به این معنی است که ظرف ها آن طور که باید شسته نشده اند و باید به فکر چاره ای برای آن بود. ماشین های ظرفشویی نیز مانند سایر لوازم خانگی به یکی از ضروری ترین لوازم تبدیل شده است و اگر عملکرد خوبی نداشته باشد می تواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که با هم این قضیه را بررسی کنیم و ببینم که چرا آن طور که باید قرص حل نمی شود.

 

قبل ازا ینکه به علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بپردازیم بهتر است به نحوه  باز شدن قرص در ماشین ظرفشویی توجه کنیم. وقتی آب گرم به داخل مدار شستشو ماشین ظرفشویی پمپاژ می شود قرص ماشین ظرفشویی از محفظه ای که در آن است جدا می شود و به کف ماشین ظرفشویی می افتد و توسط آب داغ کاملا حل می شود و می تواند به بهترین صورت ممکن خاصیت تمیز شوندگی داشته باشد. بنابراین باید دلیل اینکه قرص حل نمی شود را پیدا کنیم و ببینیم که آیا استفاده از قرص ماشین ظرفشویی اصول خاصی دارد؟ با من همره باشید تا نحوه عملکرد آن را با هم ببینیم.

 

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

برای استفاده از ماشین ظرفشویی و استفاده کرن از قرص ماشین ظرفشویی باید اصولی را رعایت کنیم تا بتهرین عملکرد را از آن ببینیم. کار کردن با ماشین ظرفشویی از اصول خاصی برخوردار است و بهتر است که استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید. استفاده درست از قرص ماشین ظرفشویی می تواند در تمیزی ظروف نقش مهمی داشته باشد. برای شروع بهتر است محفظه ماشین ظرفشویی را باز کنید و از محل قرار گیری قرص مطمئن شوید. با دست های خیس و مرطوب قرص را داخل محفظه قرار ندهید زیرا قرص و جای ان باید کاملا خشک باشد. باید به این نکته توجه کنید که ظروف شما قابلیت شستن در ماشین ظرفشویی را داشته باشند. دمای مناسب ظروف را قبل از شروع به کار انتخاب و تنظیم کنید. برای حل شدن قرص در داخل ماشین ظرفشویی دمایی بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد لازم است.

 

۷ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی رو بشناسید

ممکن است به دلایل خاصی ماشین ظرفشویی شما به خوبی عمل نکند و قرص به خوبی عمل نکند و مقداری از قرص داخل ماشین ظرفشویی باقی بماند. که در این حالت ممکن است با مشکلاتی مانند کثیف شدن ظروف و یا بوی بد ماشین ظرفشویی و یا ظروف رو به رو شوید. اولین مورد در درست عمل نکردن قرص ماشین ظرفشویی استفاده کردن از قرص و شوینده بی کیفیت و خرید برند های نامعتبر است.

 

قرص های بی کیفیت و نا معتبر از مواد بی کیفیت ساخته می شوند که به مرور این مواد در مسیر عبور رسوب کرده و باعث انسداد مسیر می شود. قرص و شوینده های بی کیفیت آسیب جدی به قطعات ماشین ظرفشویی وارد می کند. اگر پوشش قرص ماشین ظرفشویی از جنس مرغوب نباشد و یا قرص را در محلی گرم نگهداری کرده باشید می تواند یکی از علت های حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی شما باشد.

 

 

 

۷ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی رو بشناسید

 

 

 

 استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

دومین مورد از علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی استفاده کردن از قرص های تاریخ مصرف گذشته می باشد. بنابراین قبل از خرید و انداختن قرص در ماشین ظرفشویی حتما به تاریخ مصرف قرص توجه کنید. امکان دارد به تاریخ درج شده روی قرص دسترسی نداشته باشید. در این صورت می توانید از روش دیگری برای تعیین سالم بودن قرص ماشین ظرفشویی بپردازید. لیوانی را از آب خیلی داغی پر کنید و یک عدد قرص را داخل آن بیندازید و بعد از ده دقیقه داخل لیوان را چک کنید و اگر دیدید که قرص حل نشده بود و به صورت تکه تکه در آمده بود معلوم است که تاریخ مصرف آن به پایان رسیده است. در این صورت باید قرصی جدید خریداری کنید.

 

 مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی مسدوده

همانطور که می دانید و در قسمت های قبل گفتیم قرص پس از گرم شدن آب از بخش جا پودری وارد مخزن می شود و داخل آب حل می شود. حال اگر قرص به درستی حل نشود باعث تکه تکه شدن و در نتیجه مسدود شدن مسیر می شود. اگر قرص ها تقلبی باشند رسوباتی از خود به جا  می گذارند و مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی را مسدود  می کنند. بنابراین باز هم تنها پیشنهاد ما خرید قرص ماشین ظرفشویی اصل و از یک برند مطمئن است.

 

 

 

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

 

 

 

 چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از نکاتی که در استفاده از ماشین ظرفشویی و حل شدن درست قرص که باید به آن خیلی توجه کنید نحوه چیدمان ظروف است. بسیاری از افراد در هنگام قرار دادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی توجه خاصی به آن نمی کنند و هر طور که شد ظروف را می چینند. به همین دلیل است که اغلب اوقات ظروف به درستی شسته نمی شوند و حتی بوی بدی نیز دارند. تنها با کمی دقت و وقت گذاشتن به راحتی می توانید از به وجود آمدن همچین شرایطی جلوگیری کنید. ماشین ظرفشویی ها انواع مختلفی دارند و هر کدام ظرفیتی دارند. بنابراین با استفاده از دفترچه راهنما می توانید خیلی اصولی به چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازید. با چیدمان نادرست ظروف ممکن است قرص به خوبی حل نشود و با ظروف به درستی برخورد نکند و در نتیجه ان طور که باید تمیز نمی شوند.

 

 خراب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی که جدیدا تولید می شوند قطعه ای به نام دیسپنسر دارند که وظیفه آن حل کردن قرص ماشین ظرفشویی است. هنگامی که برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی را تنظیم می کنید دیسپنسر در یک لحظه مناسب وارد عمل می شود. با عملکرد دیسپنسر آن قرص در ماشین ظرفشویی حل می شود و باعث تمیزی بهتر ظروف می شود.  اگر شستشو قبل از اینکه دیسپنسر وارد عمل شود متوقف شود. قرص ماشین ظرفشویی باز نمی شود و ظرف ها هم به خوبی شسته نمی شوند.

 

اگر این اتفاق افتاد لازم است ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و دوباره ببندید. دکمه خاموش روشن را دوباره فشار دهید تا برنامه شستشو مجددا وارد عمل شود و دیسپسنر به کار بیفتد و مراحل حل شدن قرص به خوبی پیش برود. اگر همچنان این مشکل رخ دارد بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید و جریان را برای ان بازگو کنید.

 

 

 

 خراب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی

 

 

 

دمای آب مناسب حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی نیست!

یکی دیگر از دلایل باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی این است که دمای ماشین ظرفشویی پایین باشد. اگر آب به آن میزانی که باید حرارت نداشته باشد نمی تواند به خوبی قرص را حل کند و باید آن را به دمای مورد نظر برسانید. میزان دمایی که برای حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی لازم است دمایی بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. ماشین ظرفشویی هایی که جدیدا تولید می شوند دارای نوعی ترموستات هستند که دما را اندازه گیری می کند  و دما را روی صفحه نمایش نشان می دهد.

 

اگر ماشین ظرفشویی شما این امکانات را نداشت می توانید به وسیله یک دماسنج از دمای آب با خبر شوید. اگر آب ماشین ظرفشویی گرم نمی شود  مشکل از المنت هیتر یا سایر قطعات آن است. که امکان این که با یک ارور بر روی صفحه نمایش نشان داده شود زیاد است. در این صورت باید با یک تعمیرکار متخصص صحبت کنید.

 

 ایرادی در حسگر یا کلید سوییچ درب

حسگر یا همان سوئیچ در نقش موثری در شستشو ایجاد می کند. که می تواند یکی از دلایل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی خراب شدن سوئیچ درب باشد. روشی که برای حل این مشکل وجود دارد این است که سوئیچ درب را به وسیله یک پارچه خیس نمدار کنید. بعد از نمدار کردن دستگاه را ریست کنید و دوباره برنامه شستشو را تنظیم کنید. اگر به هر دلیلی این مشکل حل نشد و نتوانستید سوئیچ درب را درست کنید بهتر است با یک متخصص صحبت کنید.


صفحه 4 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد