حساسیت ها و بیماری هایی که ممکن است در اثر استفاده از کولر گازی و آبی پیش بیاید

تاریخ ارسال : 1402/11/18

حساسیت ها و بیماری هایی که ممکن است در اثر استفاده از کولر گازی و آبی پیش بیاید

 

عوارض تاثیر باد کولر گازی و آبی بر سلامتی بدن

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

با رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا استفاده کردن از کولر آبی و گازی بیشترین اتفاقی است که رخ می دهد. همه ما برای فرار از گرما به کولر های آبی، گازی و باد پنکه پناه می بریم تا از شر گرما راحت  شویم. درست است که نشستن در زیر باد کولر بسیار لذت بخش است و می تواند حال ما را خوب کند اما به مرور می تواند مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد. باد کولر عوارضی مانند خستگی، سردرد، مشکلات تنفسی و … را برای ما در پی دارد. به همین دلیل در صورتی که از کولر استفاده می کنید باید به سلامتی خود نیز اهمیت دهید. استفاده کردن از کولر به همان اندازه که می تواند لذت بخش باشد ممکن است به سامتی شما آسیب وارد کند. در این وبلاگ قصد داریم مشکلاتی که از طریق استفاده از کولر از جمله حساسیت به کولر آبی و گازی پیش می آید را برای شما توضیح دهیم. 

 

 خشک شدن چشم ها از عوارض باد کولر

خشک شدن چشم یکی از مشکلات رایجی است که در اثر استفاده از باد کولر برای مردم پیش می آید. هر ساله تعداد زیادی از افراد برای خشکی چشم خود به داروخانه ها و مطب های پزشکی می روند. خشکی چشم می تواند باعث به وجود آمدن تاری دید، خارش چشم و احساس سوزش در افراد شود. ممکن است که خودتان دچار خشکی چشم باشید که در این صورت نشستن در زیر باد کولر می تواند آسیب جدی به شما وارد کند. ماندن زیاد در زیر کولر برای کسانی که دچار خشکی چشم هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا می تواند بیماری شما را تشدید کند. بنابراین توصیه می شود که برای مدت طولانی در زیر باد کولر قرار نگیرید.

 

 

 

حساسیت ها و بیماری هایی که ممکن است در اثر استفاده از کولر گازی و آبی پیش بیاید

 

 

 

 دهیدراته شدن بدن، از مشکلات نشستن زیر باد کولر گازی

روشن بودن و استفاده کردن از کولر می تواند محیط را برای ما مطبوع و دلنشین کند. کولر های گازی به دلیل جذب رطوبت محیط، هوا را تا حد زیادی خشک می کند. هر اندازه که دمای کولر گازی پایین تر باشد میزان خشکی هوا بیشتر می شود. همین امر باعث می شود که به مرور رطوبت بدن شما تا حد زیادی از بین برود و بدن را با کمبود آب مواجه کند. بنابراین یکی از زیان های اصلی که کولر گازی می تواند با خشک کردن بیش از اندازه محیط احتمال بروز کم آبی را در افراد افزایش دهد. دلیل این موضوع هم این است که وقتی بدن افراد از بیرون احساس خنکی می کند فرد کمتر احساس تشنگی می کند و همین موضوع باعث می شود بدن افراد کم آب شود.

 

 سردرد از جمله حساسیت به کولر آبی و گازی

بسیاری از افراد با قرار گرفتن در زیر باد کولر دچار سر درد می شوند. وقتی بدن شما گرم است و به یک باره محیط سرد می شود سر درد اولین اتفاقی است که در بدن شما رخ می دهد. کم آبی بدن هم تاثیر زیادی در سر درد دارد. همانطور که در بالا گفتیم کولر باعث می شود که بدن ما بی آب شود و بی آبی زیاد باعث بروز مشکلاتی در بدن می شود. افرادی که میگرن و یا به آلرژی مبتلا هستند اگر در زیر باد کولر بشینند بیشتر دچار سر درد می شوند.

 

بهترین روش برای اینکه دچار سر درد های ناگهانی در هنگام استفاده از کولر نشوید این است که دقیق زیر باد کولر نه ایستید و یا اینکه کمتر از کولر استفاده کنید. بدن شما باید دائما دهیتراته شود و برای این کار باید دما بدن خود و خانه تان را تنظیم کنید. قرار گرفتن زیاد در زیر باد کولر باعث التهاب سینوزیت ها و در نتیجه سر درد های مزمن شود.

 

 

 

 سردرد از جمله حساسیت به کولر آبی و گازی

 

 

 

عفونت های ویروسی و گرفتگی بینی زیر کولر

اگر همیشه و هر روز به مدت زیاد در معرض باد کولر قرار بگیرید بینی و گلویتان به درستی عمل نمی کنند و دچار اختلال می شوند. با اختلال بینی و گلویتان باعث می شود که بینی شما دچار گرفتگی شود. اگر باد کولر در اتاق و فضا باقی مانده باشد به دلیل اینکه هوای تازه وارد اتاق نمی شود و از ورود هوای تازه به محیط جلوگیری شده است؛ همچنان هوای کهنه ای که وجود دارد در اتاق جریان پیدا می کند و هوای تازه به فرد نمی رسد. بر اثر همین موضوع فرد دچار آنفولانزا، سر درد و بروز بیماری های باکتریایی می شود. از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اثر روشن کردن کولر به وجود بیاید و به آن مبتلا شوید بروز عفونت های ویروسی است.

 

به علت روشن بودن کولر مجرای بینی غشای مخاطی خشک می شود. همین موضوع باعث می شود تحریک عفونت های ویروسی در بدن شود. مخاط یک لایه محافظ در بینی ایجاد می کند و از به وجود آمدن عفونت در بدن جلوگیری می کند. درست برعکس این قضیه نیز وجود دارد و هنگامی که مخاط خشک می شود خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها افزایش می یابد.

 

کاهش تحمل هوای گرم

به دلیل اینکه در تابستان به طور مداوم از کولر استفاده می شود ماندن در جایی که هوای گرمی دارد و کلر روشن نیست ممکن بسیار طاقت فرسا شود. تحمل گرما برای کسانی که به محیط خنک و کولر عادت دارند سخت می شود؛ و زمانی که از یک محیط سرد به محیطی گرم می روند بدن آن ها دچار شک می شود. شک و استرسی که به بدن وارد می شود می تواند اثرات منفی بر بدن بگذارد و سلامتی فرد را به خطر بیندازد. به همین دلیل باید میزان استفاده از کولر را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

باد کولر و استخوان درد و خشکی بدن

اگر به مدت زیاد در زیر باد کولر قرار بگیرید دچار خشکی بدن و استخوان درد می شوید. دلیل این اتفاق نیز این است که کولر رطوبت زیادی را به خود جذب می کند و افراد هم آب کافی مصرف نمی کنند؛ همین امر باعث می شود که بدن آب زیادی را از دست دهد و موجب کم آبی بدن می شود. هنگامی که محیط خنک است افراد کم تر دچار تشنگی می شوند و مصرف آب در افراد تا حد زیادی کاهش می یابد. این در حالی است که بدن به آب نیاز دارد اما آبی مصرف نمی کند.

 

 

 

حساسیت ها و بیماری هایی که ممکن است در اثر استفاده از کولر گازی و آبی پیش بیاید

 

 

 

باد کولر و کلیه درد

با قرار گرفتن به طور مداوم در زیر باد کولر علائم بیماری هایی  مانند آرتروز، فشار خون پایین، استخوان درد،  کلیه درد، بدن درد و درد های عضلانی افزایش پیدا می کند. زمانی که یک فرد در زیر باد کولر قرار می گیرد دچار کمر درد و کلیه درد می شود. بسیاری از افراد خود دارای پا درد هستند و بر اثر نشستن در زیر باد کولر گازی و آبی درد هایشان تشدید می شود. باید بدانید که کولر و استخوان درد ارتباط مستقیمی با یک دیگر دارند. به همین علت اگر دچار بدن درد هستید مراقب باشید که زیاد در زیر باد کولر قرار نگیرید تا بیماری شما تشدید پیدا نکند.

 

 احساس بی حالی از عارض باد کولر

خوابیدن مستقیم در زیر باد کولر باعث می شود بدن ما سست و بی حال شود. ممکن است شما در جایی که کار می کنید کولر همیشه روشن باشد. اگر کولر در بالاترین درجه تنظیم شود میزان خنک کنندگی آن زیاد می شود و بدن شما تحت تاثیر این هوا قرار می گیرد. سعی کنید کولر را در کمترین درجه تنظیم کنید تا هوای محیط یک نواخت باشد. سعی کنید یک پنجره یا درب را  باز بگذارید تا هوا تهویه شود. اگر این موارد را رعایت کنید بدن شما کمتر دچار سستی و بی حالی می شود.

 

 آسم و آلرژی از دیگر عوارض باد کولر گازی و آبی

کولر ها دریچه هایی برای ورود هوا به داخل ساختمان دارند. اگر دریچه کولر آبی و گازی به درستی تمیز نشود خاک و آلودگی بیشتری وارد محیط می شود. با ورود خاک و آلودگی به محیط خطر ابتلا به آسم و آلرژی افزایش پیدا می کند. کسانی که دچار آلرژی هستند این آلودگی برای آن ها ضرر بیشتری دارد و باعث می شود بیمار یان ها دوباره تشدید پیدا کند. بهترین راه برای پیشگیری از این موضوع این است که قبل از استفاده از کولر هر سال دریچه های آن را تمیز کنید.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وقتی در زیر باد کولر قرار می گیرد دچار آبریزش چشم و بینی و سرخی چشم می شوید به این معناست که به باد کولر حساسیت دارید. برای رهایی از این مشکل باید از قرار گرفتن مستقیم در زیر باد کولر خودداری کنید عوض کردن سالیانه پوشال ها و سرویس دهی کولر را جدی بگیرید.

 

 

 

 آسم و آلرژی از دیگر عوارض باد کولر گازی و آبی

 

 

 

باد کولر بهتر است یا پنکه؟

سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که باد کولر بهتر است یا باد پنکه؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که پنکه محیط را خنک نمی کند و تنها هوا را به حرکت در می آورد و در این صورت است که ما احساس خنکی میکنیم. پنکه تا جایی می تواند شما را خنک نگه دارد و نمی توانید در فاصله زیاد از آن استفاده کنید. بنابراین در زیر باد پنکه خوابیدن نیز می تواند بدن شما را دچار خستگی و سستی کند. کولر های گازی و آبی و حتی کولر ماشین با ورود هوای خنک به فضای ساختمان و گرم شدن داخل ماشین جلوگیری و محیط را خنک می کند.

 

کولر و پنکه هر کدام به نوبه خود مضراتی دارند که با خوابیدن و نشستن به طور مداوم می تواند عوارض زیادی برای شما داشته باشد. برای اینکه دچار بیماری خاصی نشوید و یا اینکه از بیمار شدن جلوگیری کنید تنها کاری می توانید انجام دهید این است که در مسیر مستقیم باد کولر قرار نگیرید. برای استفاده کردن از پنکه  باید سر آن رو به دیوار و در جهت مخالف خودتان تنظیم شود. باد مستقیم  پنکه باعث ایجاد سردرد و بدن درد شما می شود.

 

کولر آبی بهتر است یا کولر گازی؟

همانطور که در این مطلب خواندیم هر کدام از سیستم های سرمایشی اگر به درستی از آن ها استفاده نشود میتواند مضراتی برای بدن شما داشته باشند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای بسیار گرم و شرجی دارد کولر آبی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. بهترین گزینه استفاده از کولر گازی می باشد. کولر گازی به دلیل اینکه رطوبت محیط را میگرید و خنک کنندگی بیشتری دارد انتخاب خیلی خوبی برای محیط های شرجی می باشد.

 

اما باید همچنان به این نکته توجه کنید که نباید در زیر باد هیچ یک از کولر ها برای مدت طولانی قرار بگیرید. زیرا عوارض جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت. جواب سوال شما که کدام یک از کولر ها بهتر هستند؟ باید بگوییم که باید با توجه به محیطی در آن قرار دارید کولر خود را انتخاب کنید. برای محیط های با آب و هوای شرجی کولر آبی جوابگو نیست.

چگونه در مصرف برق لوازم خانگی صرفه جویی کنیم؟

تاریخ ارسال : 1402/11/15

چگونه در مصرف برق لوازم خانگی صرفه جویی کنیم؟

 

برچسب انرژی چیست؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

بر روی کالاهایی که با برق کار می کنند برچسبی زده می شود که نشان دهنده کیفیت محصولات برقی از نظر مصرف انرژی است. بر روی این برچسب ها حروفی لاتین نوشته می شود که هر حرف یک رنگ مخصوص به خود دارد. این حروف از رنگ سبز تا قرمز تشکیل شده است و از حروف لاتین A تا G نوشته شده است. با استفاده از این برچسب ها بازدهی محصولات مشخص می شود. بر روی این برچسب ها علاوه بر مصرف انرژی، نام محصول، نام کارخانه تولیدی، مدل محصول و آرم موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دیده می شود. بیشتر کشور های جهان  بر روی محصولات خود برچسب انرژی می زنند. حروف A که به رنگ سبز نشان داده می شود نشان دهنده کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی محصول است. در مقابل آن رنگ G است که با رنگ قرمز مشخص می شود و نشانه این است که دارای بیشترین مصرف برق و کمترین کارایی است. برچسب های انرژی از چند بخش تشکیل شده اند که از بخش یک تا سوم  نشاده دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه می باشند. بخش چهارم نیز همانطور که گفتیم شامل حروف لاتین می شود که نشان دهنده مصرف انرژی هستند. مصرف انرژی دستگاه که بر اساس استاندارد ملی تدوین می شود در بخش آزمون استاندارد در بخش پنجم می آید. سایر قسمت ها نیز بیانگر اطلاعات ویژه همان نوع وسیله است. صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی را در ادامه ی این وبلاگ بررسی می کنیم.

مزایای استفاده از برچسب انرژی

در کل جهان مصرف بهینه انرژی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در هنگام خرید محصولات برقی به آن توجه می کنند. علاوه بر این که این موضوع بر محیط زیست نیز تاثیر زیادی دارد، بر کاهش هزینه ها نیز تاثیر زیادی دارد و می تواند باعث فرهنگ سازی نیز در بین مردم شود. توجه به برچسب انرژی مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • باعث انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خرید وسایل برقی خانگی می شود.
  • در کاهش آلودگی های محیط زیست تاثیر زیادی دارد.
  • باعث کاهش هزینه های انرژی می شود.
  • به آگاه سازی مردم با میزان مصرف و کارایی دستگاه های برقی کمک زیادی می کند.
  • باعث بهینه سازی و کاهش مصرف می شود.

مزایای استفاده از برچسب انرژی

برچسب انرژی لوازم خانگی

آشپزخانه قلب خانه با بالاترین مصرف انرژی

مهم ترین قسمت خانه و به عبارت دیگر قلب خانه آشپزخانه می باشد. آشپزخانه بیشترین مصرف انرژی را دارد و باید در رعایت کردن مصرف انرژی این مصرف را به حداقل برسانیم. خیلی وقت ها در خانه حتی وقتی به سماور برقی، چای ساز و یا توستر نیازی نداریم اما همچنان آن ها را روشن نگه می داریم. بهتر است که این عادت را ترک کنیم و وسایل برقی خاموش باشند تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنیم. آشپزخانه خود دارای لوازم برقی همچون یخچال می باشد که لازم است همیشه روشن باشند بنابراین با خاموش کردن مابقی لوازم برقی می توانیم نقش موثری در کاهش هزینه ها و مصرف انرژی داشته باشیم. بنابراین لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … را از پریز برق بکشیم و تنها موقع استفاده آن ها را به پریز برق وصل کرد. برای تهیه لوازم برقی آشپزخانه همچون پلوپز، فر گازی و دیگر محصولاتی را خریداری کنید که از نوع کم مصرف باشند. 

نکات مهم استفاده از لوازم خانگی برای صرفه جویی در مصرف برق

با توجه به گزارش هایی که صورت گرفته است ساعات اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۸ می باشد. در فصل تابستان بعد از غروب نیز تا ساعت ۱۰ شب هم اوج مصرف برق بالا می رود. در این ساعت ها هزینه برق نیز افزایش می یابد. بنابراین بهتر است برای استفاده از لوازم برقی خود برنامه ریزی داشته باشید و در ساعاتی که مصرف برق پایین است از آن ها استفاده کنید. نکاتی وجود دارند که با رعایت کردن  آن ها می توانید خیلی راحت هزینه ها را به حداقل برسانید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید. شما عزیزان می توانید چک لیستی از وسایل برقی که می توانند در ساعات با تعرفه یک چهارم از آن ها استفاده کنید را بنویسید و در جایی قرار دهید که در دید شما باشد. با تهیه این چک لیست حتی اگر خودتان در خانه نباشید افراد خانه می دانند که باید در چه ساعاتی از وسایل برقی استفاده کنند. دستگاه های شارژی مانند لپ تاپ، چراغ شارژی، جارو شارژی، لامپ شارژی و هر محصولی که با باتری شارژ می شود را در آخر شب قبل از خواب به شارژ بزنید، تا در ساعت اوج مصرف بدون پرداخت هزینه از شارژ انجام شده بهره‌مند شوید. نکاتی را در ادامه مطالب به شما خواهم گفت که با خواندن آن ها بهتر می توانید برای استفاده از لوازم خود اقدام کنید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی برای صرفه جویی

شستن لباس ها توسط ماشین لباسشویی خیلی لذت بخش است و در وقت کاهش هزینه آب و برق کمک زیادی به ما می کند. اما بهتر است این را بدانید که اگر به درستی از آن استفاده نکنید ممکن است برعکس باشد و هزینه ی زیادی را برای شما در بر داشته باشد. بهتر است لباس هایی که خیلی کثیف نیستند را با آب سرد بشویید. از گزینه خشک کن پایین تر استفاده کنید و در صورت نیاز لباس ها در فضای باز خشک کنید. در ساعاتی که مصرف برق زیاد است لباسشویی را روشن نکنید تا هزینه برق شما زیاد نشود و در کاهش مصرف انرژی سهیم باشد. لباسشویی خریداری کنید که رده انرژی آن A ،A+،A++ باشد. لباسشویی هایی که جدیدا تولید می شوند همگی اتومات هستند که به راحتی با تنظیم کردن زمان بعد از مدتی به طور اتومات خاموش می شود. با خرید ماشین لباسشویی به روز می توانید در کاهش هزینه ها نقش چشم گیری داشته باشید.

صرفه جویی در ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی از لحاظ مصرف برق

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی برای صرفه جویی

در استفاده از ماشین ظرفشویی هم مانند مانند لباسشویی باید نکاتی را رعایت کنید. تا جایی که امکان دارد تا ماشین ظرفشویی کاملا پر نشده است آن را روشن نکنید. در ساعاتی که مصرف برق زیاد است آن را روشن کنید. بهترین زمان برای روشن کردن ماشین ظرفشویی صبح ها اول وقت و آخر شبها می باشد که همگی می خوابند. ماشین ظرفشویی هایی خریداری کنید که از برند معتبر باشند و دارای مصرف انرژی پایینی باشند. حتما به برچسب انرژی ماشین ظرفشویی دقت زیادی داشته باشید. هر چقدر رده انرژی آن پایین تر باشد مصرف کمتری خواهد داشت. با یک مثال ساده مصرف بالای برق را در ساعت ۱۴ تا ۱۷ برای شما خواهم گفت. فرض کنید ماشین ظرف شویی خود را در این ساعت روشن کرده اید طبیعی است که اوج مصرف برق در این زمان زیاد است.

اگر ماشین ظرفشویی یک ساعت روشن باشد با توجه به مصرف آن حدود ۲ کیلو وات ساعت برق مصرف می کند که قیمت برق در این ساعت ۲.۵ برابر قیمت عادی است که در نتیجه به صرفه نیست. بهترین راه این است  که ظرف های کل روز را در ساعت ۱۱ شب به بعد و قبل از خواب در ماشین ظرفشویی قرار دهید و آن را روشن کنید. در این زمان ظرف ها با یک چهارم قیمت واقعی برق شسته می شوند. همانطور که متوجه شدید یک زمان بندی ساده باعث می شود که ۲.۵ برابر در قیمت هزینه برق صرفه جویی کنیم و قیمت مصرف برق ماشین ظرفشویی را نیز به یک چهارم کاهش دهیم.

نحوه استفاده از جاروبرقی برای صرفه جویی

یکی از وسیله های پرکاربردی که در همه خانه ها از آن استفاده می شود جاروبرقی است. بهترین وقت برای روشن کردن جاروبرقی آخر شب قبل از خواب است. اما به دلیل اینکه خانه های امروزی همگی آپارتمانی هستند ممکن است صدای جاروبرقی همسایه ها را اذیت کند. بنابراین می توانید در اول صبح جاروبرقی را روشن کنید. سعی کنید در هنگام جاروبرقی زدن از روشن کردن مابقی وسایل برقی خودداری کنید. روشن بودن همزمان محصولات برقی با هم باعث مصرف انرژی بالایی می شود و هزینه های برق به شدت افزایش می یابد. علاوه بر این که باعث افزایش هزینه ها می شود می تواند خسارت جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. بهتر است که از وسایلی مانند آب میوه گیری، مخلوط کن، سرخ کن و چرخ گوشت و… با هم و در ساعتی که مصرف برق بالا است استفاده نکنید.

نحوه استفاده از یخچال برای صرفه جویی

یکی از نکاتی که برای کم تر مصرف شدن انرژی و برق می توانید برای یخچال انجام دهید این است که یخچال از دیوار فاصله مناسبی داشته باشد. حداقل فاصله ای که یخچال باید از دیوار داشته باشد فاصله ۱۰ سانتی متری است. با رعایت این فاصله با دیوار باعث کاهش مصرف برق به میزان ۵ کیلو وات ساعت در یک ماه می شود و باعث گردش هوای بهتر، طول عمر بالاتر یخچال می شوید. دمای مناسب برای یخچال بین ۵ تا ۷ درجه و دمای فریزر بین ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی گراد می باشد. سعی کنید تا جایی که می توانید از پر کردن بیش از حد فریزر و یخچال جلوگیری کنید زیرا برای منجمد کردن نیاز به برق بیشتری دارد. به پلاستیک دور یخچال نیز توجه کنید اگر خراب باشد باعث افزایش ۲۰ درصدی انرژی مصرفی و هزینه قبض برق خواهد شد.

آیا سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟

تاریخ ارسال : 1402/11/14

آیا سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟

 

آیا سرخ کن بدون روغن اشعه دارد؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از بیشترین تبلیغاتی که این روز ها در هر جایی و مکانی می بینیم و شاهد آن هستیم؛ سرخ کن بدون روغن است. این محصول به یکی از پرطرفدار ترین لوازم برقی آشپزخانه تبدیل شده است و روزانه استفاده های زیادی از آن می شود. با این حال به دلیل اینکه این محصول با برق کار می کند همه فکر می کنند که دارای اشعه است. فکر هایی در مورد اینکه شاید خطرناک باشد و برای سلامتی مضر باشد وجود دارد. قطعا برای استفاده از هر محصولی به خصوص زمانی که با آن غذا آماده می شود باید همه جوانب را در نظر گرفت. سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟ از مهم ترین سوال های افراد در هنگام خرید این دستگاه می باشد.

سلامتی مهم ترین مسئله برای هر فردی است به همین دلیل باید با دقت بالایی محصولات خانگی را خریداری کنید. جنس بدنه و برند یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. سرخ کن به دلیل اینکه با برق کار می کند به راحتی هر نوع مواد غذایی را در کمترین زمان برای شما آماده می کند. به همین دلیل در ادامه مطلب به این که آیا سرخ کن بدون روغن برای پخت از اشعه و امواج مضر بهره مند است یا خیر می پردازیم.

سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟

سوالی که این روز ها زیاد پرسیده می شود این است که سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟ یا به دلیل اینکه با برق کار میکند اشعه دارد یا خیر؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که خیر سرخ کن رژیمی بدون روغن هیچ گونه اشعه ای تولید نمی کند و از اشعه ای نیز استفاده نمی کند. این اجاق های مایکروویو هستند که اشعه تولید می کنند و برای پخت غذا از اشعه استفاده می کنند. سرخ کن های بدون روغن از جریان هوا گرم برای پخت استفاده می کنند. به همین دلیل جریان هوای گرم هیچ گونه ارتباطی به امواج ندارد.

به وسیله ایرفرایر یا هواپز با جریان هوای گرم اطراف ماده غذایی را سرخ می کنند. سرخ کن بدون روغن هیچ گونه خطری برای سلامتی شما ندارد و اگر سبد آن را به درستی تمیز کنید و نکات استفاده از سرخ کن را رعایت کنید در معرض خطر قرار نمی گیرید. سرخ کن های بدون روغن نه تنها سرطان زا نیستند بلکه اگر درست از آنها استفاده کنید، نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفا خواهند کرد.

 

آیا سرخ کن امواج مضر دارد؟

سرخ کن رژیمی بدون روغن هیچ گونه اشعه ای تولید نمی کند و از اشعه ای نیز استفاده نمی کند.

آیا سرخ کن امواج مضر دارد؟ سرخ کن بدون روغن امواج رادیو اکتیو دارد؟

ساختار کارکرد سرخ کن ها به این صورت است که بالای دستگاه یک هیتر قرار داده اند. این هیتر ها با تشعشع گرما غذا را برای شما آماده می کنند.دستگاه های سرخ کن بدون روغن اشعه ماورا قرمز تولید می کنند که در همه هیتر ها وجود دارد و یک اشعه سالم است. در واقعیت این طور است که در مواجه شدن با آتش و شوفاژ و هر گرمایشی این اشعه را خواهید داشت. مایکروویو ها از امواج پیچیده تری در آن ها استفاده شده است که طول موج های مختلفی دارند و مطالب زیادی مبنی بر اینکه مضر هستند منتشر شده است.

اشعه هایی که در دستگاه های مایکروویو وجود دارند مضر هستند هیچ ارتباطی با امواج رادیو اکتیو ندارند. بنابراین خیالتان راحت باشد. آیا امواج سرخ کن بدون روغن ایمن است؟ این سوالی است که زیاد پرسیده می شود؛ و در جواب باید بگوییم که ساختار کارکرد سرخ کن های بدون روغن با مایکروویو متفاوت است. این نوع سرخ کن ها هیچ گونه امواج الکترومغناطیسی ندارند و امواج الکترومغناطیسی ضرر های زیادی برای سلامتی دارند. همانطور که در بالا گفتیم این دستگاه ها با تولید گرما و به وجود آوردن جریان هوای گرم  مواد غذایی را سرخ می کنند. با تولید این گرما و تکرار آن مواد غذایی سرخ می شوند و کاملا سالم هستند.

سرخ کن بدون روغن GASLER مدل AF 3517B

سرخ کن بدون روغن GASLER مدل AF 3517B یکی از کاربردی ترین دستگاه های برقی در آشپزخانه است. دستگاه سرخ کن گاسلیر هنگام سرخ کن به روغن نیازی ندارد. سرخ نمودن خوراکی ها با استفاده از این محصول کاملا ترد و آبدار امکان پذیر است و غذاهای سرخ شده با آن سالم تر میباشد. دستگاه سرخ کن بدون روغن GASLER از دسته پیشرفته ترین سرخ کن امروزی میباشد دارای ۱۰ برنامه کاربردی برای سرخ کردن مواد خوراکی میباشد. این دستگاه دارای توان ۱۵۰۰ وات میباشد. ظرفیت مخزن دستگاه ۵.۸ لیتر است. با استفاده از این محصول کاربردی می توانید غذاهای رژیمی را آماده نمایید.

سرخ کن بدون روغن GASLER مدل AF 3517B

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل KR-6666 برای آماده نمودن غذاهای بدون روغن و سرخ نمودن گوشت، ماهی، قارچ و… هر مواد خوراکی را که قابل سرخ شدن است کارایی دارد. سرخ کن بدون روغن دسینی به راحتی و بدون هیچگونه روغنی میتوانید غذاها را سرخ نمایید. توان مصرفی سرخ کن دسینی ۱۵۰۰ وات است پنل صفحه نمایش این دستگاه بصورت لمسی میباشد. سرخ کن بدون روغن دسینی مدل KR-6666 دارای ۷ برنامه پخت است. این محصول از دسته جدید ترین سرخ کن های بدون روغن شرکت دسینی می باشد. فن و مکانیسم گرمایشی سرخ کن بدون روغن دسینی پخت و پز را به راحتی و بدون وجود روغن انجام میدهد. سرخ کن بدون روغن دسینی غذا را بسیار با کیفیت سرخ میکند. 

 

آیا استفاده از سرخ کن بدون روغن برای سلامتی ایمن است؟

استفاده از هر محصولی اگر با رعایت نکاتی صورت بگیرد برای سلامتی شما مضر نخواهد بود. بنابراین با اطمینان به شما می گوییم که با استفاده صحیح از سرخ کن بدون روغن هیچ گونه زیانی برای سلامتی شما نخواهد داشت. به این نکته توجه کنید با استفاده از سرخ کن بدون روغ نسبت به روش های دیگر مطمئن تر خواهد بود. به عنوان مثال شما برای سرخ کردن یک غذای عادی در یک ماهیتابه ۱۰ گرم روغن می ریزید و همان غذا را در سرخ کن بدون روغن با ۳ گرم روغن سرخ می کنید؛ می بینید که این مقدار تفاوت چقدر می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

همانطور که می دانید استفاده کردن از دمای بالای برای مواد غذایی باعث به وجود آمدن ترکیبات شیمیایی و سرطان زا می شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد برای گرم کردن و پختن غذا از دمای بسیار بالا استفاده نکنید. موادی که دارای نشاسته هستند این موضوع تاثیر چندانی بر آن ها ندارد.

نکات منفی استفاده از ایرفرایر( سرخ کن بدون روغن)

سرخ کن بدون روغن یا همان ایرفرایر یکی از جدید ترین مدل های سرخ کن در بازار می باشد. در این نوع سرخ کن مواد غذایی بدون روغن سرخ می شوند و به دلیل اینکه بدون روغن هستند برای سلامتی بسیار مفید هستند. این سرخ کن برای کسانی که نباید غذاهای چرب مصرف کنند و برای آن ها مضر است مناسب است. این سرخ کن غذا ها را ترد و با مغزی کاملا پخته شده به شما تحویل می دهد و خیلی راحت نیز تمیز می شوند. یکی دیگر از مزایای سرخ کن بدون روغن این است که ایمنی بالایی دارند و قابل استفاده در مکان های باز و بسته  هستند. این سرخ کن ها از هرنظری عالی هستند اما با این وجود باید به نکاتی توجه کنید تا بدون هیچ گونه زیانی به شما بتوانید از آن استفاده کنید.

نکات استفاده از ایرفرایر

آیا استفاده از سرخ کن بدون روغن ضرر دارد

  جنس سبد و ظرف سرخ کن باید از چه جنسی باشد؟

از دلایلی که می گویند سرخ کن ها سرطان زا هستند جنس ظرف و سبد آن ها می باشد نه گرما و امواجی که در آن ها وجود دارد.  باید به شما بگوییم که بله سرخ کن هایی جنس سبد و ظروف آن ها از تفلون است سرطان زا هستند. طبق تحقیقاتی که محققان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکایی انجام داده اند مواد شیمیایی که در ظروف تفلون موجود هستند سرطان زا هستند. این نوع جنس درست است که برای شستشو بسیار راحت هستند و جنس مقاومی دارند اما برای سلامتی زیان آور هستند. بنابراین سرخ کنی خریداری کنید که جنس سبد آن از فلز باشد. ظروف تفلون در برابر درجه حرارت بالا بسیار ضعیف عمل می کنند و با حرارت بالا در این جنس یک ماده اسیدی خطرناک به نام پرفلورواوکتانیک اسید تولید می کند که برای سلامتی بسیار مضر است.

مواد سمی روکش های پلاستیکی برای سلامتی مضر هستند؟

شاید این سوال را زیاد شنیده باشید که آیا سرخ کن های هوا سمی نیستند؟ بیشتر افراد نگران این هستند که این نوع سرخ کن ها هوای مواد غذایی داخل آن ها را سمی می کنند یا خیر؟ در جواب این سوال ها باید به شما بگوییم که این مشکل زمانی رخ می دهد سرخ کن هایی که خریداری کرده اید دارای پوشش پلاستیکی بر روی ماهیتابه باشند. این نوع پوشش در سرخ کن های بدون روغن وجود دارد و سبب نگرانی و خطر این دستگاه می شود. سرخ کن های بدون روغن ایراد و مشکلی ندارند اما به این شرط که یک سرخ کن مرغوب خریداری کنید. سرخ کنی خریداری کنید که از یک برند معتبر باشد تا از ایمنی بودن و سلامت آن مطمئن باشید.

تشکیل آکریل آمید

تنها دلیلی که ممکن است در آینده اخبار هایی راجع به آن بشنویم تشکیل آکریل آمید است که ممکن است خطراتی داشته باشد. به دلیل اینکه با تولید گرمای بالا مواد غذایی سمی در آن ها تولید می شود ممکن است خطراتی برای شما داشته باشد. این میزان گرما تنها به سرخ کن ها مربوط نمی شود بلکه در تمام روش های پخت وجود دارد. حتما برایتان سوال است که این موضوع از کجا ساطع می شود؟ تشکیل شدن آکریل آمید به دلیل سطوح بالای حرارتی که در سرخ کن های هوا برای برای پخت غذا در یک فضای بسته صورت می گیرد وجود دارد.

به همین دلیل این احتمال وجود دارد که دمای بالا باعث ایجاد ترکیبات شیمیایی  مانند آکریل آمید شود. تا به حال تحقیقی در مورد  این موضوع در سرخ کن های بدون روغن شکل نگرفته است بنابراین جای نگرانی نیست و می توانید با خیال راحت سرخ کن را خریداری کنید.

امکان سوختن و خشک شدن غذا در ایرفرایر

یکی از مشکلاتی که در ابتدای کار با سرخ کن بدون روغن ممکن است با آن مواجه شوید عدم پخت یا سوختن مواد غذایی است. به دلیل اینکه در ابتدا با نحوه استفاده از آن آشنایی ندارید و نمی دانید برای هر مواد غذایی چه زمان پختی لازم است. با چند بار استفاده از سرخ کن و آشنا شدن با نحوه کار آن دیگر نمی توانید غذاهایتان را طوری دیگر بپزید و سرخ کنید. بنابراین سعی کنید غذاهایی که در روز های اول می سوزند را میل نکنید زیرا غذاهای سوخته شده سرطان زا هستند و ممکن است باعث به خطر افتادن سلامتی شما شوند. نکاتی مانند مدیریت پخت و استفاده از سرخ کن هایی که سبد آن تفلون نیست می تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما باشد.

طریقه شستن انواع پتو و بالش در ماشین لباسشویی

تاریخ ارسال : 1402/11/11

طریقه شستن انواع پتو و بالش در ماشین لباسشویی

 

طریقه شستن پتو و بالشت در لباسشویی

یکی از پر استفاده ترین محصولات که در خانه زیاد از آن استفاده می شود و بیشتر مردم عادت دارند از آن استفاده کنند پتو و بالشت می باشد. بسیاری از افراد عادت دارند که در هر فصلی از سال هنگام خواب حتما از پتو استفاده کنند. پتو و بالشت به دلیل اینکه با بدن تماس مستقیمی دارند باید خیلی تمیز باشند و یک امر بسیار ضروری است. معمولا افراد بیشتر در خانه تکانی ها به شستن پتو و بالشت ها می پردازند.  پتو و بالشت ها را در ماشین لباسشویی می اندازند و یا اینکه آن ها را خشکشویی تحویل می دهند.

شستن پتو و بالشت در ماشین لباسشویی و در خانه لازمه این است که نکاتی را رعایت کنید. رعایت کردن نکاتی قبل از شستن پتو بالشت در ماشین لباسشویی می تواند در بهتر شستن آن ها کمک زیادی به شما کند. هزینه شستن پتو و بالشت در خشکشویی زیاد است بنابراین بهتر است آن ها را با رعایت کردن نکاتی در خانه شستشو دهید. ماشین لباسشویی هایی که جدیدا تولید می شوند  دارای برنامه شستشو پتو هستند و از این قابلیت برخوردار هستند. در ادامه مطالب به بررسی شستن پتو و بالشت در ماشین لباسشویی می پردازیم.

نحوه انتخاب برنامه شستشوی مناسب پتو

شستن پتو به صورت عادی و به دلیل اینکه سنگین است و آب زیادی را به خود جذب می کند باعث می شود ورزن آن چند برابر شود. بنابراین شستن پتو با دست کار سختی خواهد بود. اگر ماشین لباسشویی دارید و ظرفیت آن به اندازه ای است که اگر پتو را داخل آن بشویید مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد بهترین راه حل است. سوالی که در این مواقع برای ما پیش می آید این است که برای شستن پتو در ماشین لباسشویی باید ظرفیت آن چقدر باشد؟ آیا برنامه ای برای شستن پتو دارد؟ در جواب این سوال ها باید بگوییم که تقریبا همه ماشین لباسشویی های با  ظرفیت ۶ کیلو به بالا را خریداری می کنند.

ماشین لباسشویی های بالای ۶ کیلو ظرفیت دارند برای شستشو پتو مناسب هستند. در جواب سوال دوم باید بگوییم که بله باید برنامه مخصوص شستن پتو را انتخاب کنید که برنامه مناسب آن برنامه ملایم با آب سرد است. برنامه هایی که فشرده هستند به دلیل سرعت بالای خشک کن باعث می شود پتو از حالت طبیعی خود خارج شود و فرم خود را از دست بدهد. اگر آب نیز خیلی داغ باشد باعث می شود که پتو رنگ پس بدهد و به بافت آن آسیب وارد شود.

نحوه انتخاب برنامه شستشوی مناسب پتو

گزینه شستن پتو در ماشین لباسشویی اتوماتیک

مراحل شستن پتو با ماشین لباسشویی

  • برای شستن پتو در ابتدا باید به برچسب و نحوه شستشوی آن را حتما چک کنید.
  • سپس در جایی که نور کافی دارد پتو را به خوبی تکان دهید.
  • ممکن است در بعضی از قسمت های پتو کثیفی و یا لکه بیشتری دیده شود که باید آن لکه ها را از بین ببریم. برای از بین بردن این لکه ها باید کمی مواد شوینده را در محفظه ماشین لباسشویی بریزید و لباسشویی را در مرحله Pre-Wash یعنی خیساندن و شستشوی اولیه قرار دهید.
  • پس از شست و تمام شدن این مرححله برنامه شستشوی اصلی را انتخاب می کنیم.
  • همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای شستن پتو باید برنامه شستشوی ملایم با آب سرد را انتخاب کنید تا به پتو آسیبی نرسد. بعد از به پایان رسیدن شستشو در یک فضای باز مانند حیاط، پشت بام و یا بالکن پهن می کنیم.
  • در صورتی می توانید پتو را در ماشین لباسشویی قرار دهید که بر روی بر چسب آن تاکید شده باشد.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که برای شستن پتو نباید از مواد شوینده سفید کننده استفاده کنید.
  • بعد از شستن پتو باید خیلی سریع آن را به بیرون برده و در فضای باز پهن کنید.

ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل BWF-40108

یکی از جدید ترین لوازم در دسته بندی شستشو، ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل BWF-40108 است. این لباسشویی در ظرفیت ۹ کیلوگرم وارد بازار شده است این دستگاه میتواند برای خانواده های متوسط و پر جمعیت مناسب باشد. قیمت ماشین لباسشویی های برند پاکشوما همیشه مناسب و معقول بوده است. ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل BWF-40108 میتواند گزینه ای بسیار خوب برای افرادی که به عملکرد و کیفیت دستگاه اهمیت میدهند باشد. ماشین لباسشویی پاکشوما از دسته ضروری ترین و کاربردی ترین دستگاه ها برای شستشوی لباس ها است. دستگاه ماشین لباسشویی مدل ۴۰۱۰۸ در رنگ بندی سفید و سیلور موجود است. موتور این دستگاه از BLDC اینورتر میباشد. موتور این لباسشویی بسیار پر قدرت و کم صدا است. ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل BWF-40108 دارای ۱۶ برنامه شستشو میباشد. مصرف انرژی این دستگاه C است. 

 

ماشین لباسشویی ۷ کیلویی هیمالیا مدل تتا W712

ماشین لباسشویی اتوماتیک هیمالیا مدل W712 با ظرفیت شستشوی چرخشی و ظرفیت آبگیری ۷ کیلوگرم از جمله پرفروش ترین ماشین لباسشویی های شرکت محبوب هیمالیا می باشد. حداکثر توان این دستگاه ۱۷۵۰ وات است و توان شسشتوی آن ۳۰۰ وات، توان خشک کن ۵۰۰ وات و توان گرمایش آن ۱۵۰۰ وات می باشد. این ماشین لباسشویی از طراحی ظاهری بسیار زیبایی برخوردار است که در همان نگاه اول چشم خریدار را به خود جلب می کند و در دو رنگ سفید و نقره ای وارد بازار می شود. صفحه نمایش آن از نوع تمام لمسی است که برای راحت تر شدن اعمال تنظیمات بسیار کاربرد دارد. از دیگر مشخصات ماشین لباسشویی ۷ کیلویی هیمالیا مدل تتا می توان به مصرف انرژی ++A، موتور تسمه ای یونیورسال با سرعت چرخش ۱۲۰۰ دور در دقیقه، ۱۲ عدد برنامه شستشو، قفل کودک و … اشاره کرد. 

 

طریقه شستن انواع پتو و بالش در ماشین لباسشویی

 

تست رنگ دادن پتو اولین قدم پیش از شستشو پتو با لباسشویی

قبل از شستشو پتو در ماشین لباسشویی باید این نکته را به یاد داشته باشید که همه پتو ها قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را ندارند. حتما به برچسبی که بر روی پتو وجود دارد توجه کنید تا بهتر متوجه طریقه شستن پتو شوید. بر روی این برچسب تمام نکاتی که برای شستن پتو لازم است نوشته شده است. اگر پتو شما قابلیت شستن با ماشین لباسشویی را دارد اولین کاری که باید انجام دهید این است که رنگ دادن پتو را تست کنید. برای تست آن یک گوشه از پتو را در یک تشت آب قرار دهید و سپس با یک حوله یا دسمالی که سفید است آن را دور قسمتی که خیس است بپیچید. اگر دسمال رنگی شد باید از شستشوی پتو ها با یک دیگر و یا لباس های دیگر خودداری کنید.

شستشوی پتو در ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت دستگاه

هنگامی که می خواهید پتو را در ماشین لباسشویی بشویید باید قبل از شستشو آماده سازی هایی را انجام دهید. قبل از شستن پتو را به خوبی تکان دهید تا همه کرک ها و آشغال ها از لابه لای آن خارج شود. این آشغال ها در فیلتر لباسشویی گیر می کنند و باعث آسیب به ماشین لباسشویی می شوند. اگر قسمتی از پتو پاره شده است حتما قبل از انداخت آن در ماشین لباسشویی پتو را بدوزید. به دلیل اینکه پتو بعد از شستشو وزن آن سنگین تر می شود و مقدار زیادی آب جذب می کند باید حتما ظرفیت ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید.

پتو های دو نفره را در ماشین لباسشویی هایی که ظرفیت کمی دارند قرار ندهید. پتو ها دارای اندازه و وزن های متفاوتی هستند که به عنوان مثال پتو های مسافرتی نیازی به چک کردن اینکه برای ماشین لباسشویی مناسب هستند یا نه ندارند. به همین دلیل برای شستن پتو های دو نفره حتما باید ظرفیت دستگاه بالا باشد. اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما برای شستن پتو های دونفره مناسب نیست آن ها را به خشکشویی ببرید.

نحوه استفاده از بخارشوی برای دیوار ، مبل ، گاز و فرش

تاریخ ارسال : 1402/11/09

نحوه استفاده از بخارشوی برای دیوار ، مبل ، گاز و فرش

راهنمای استفاده از بخارشوی

بخارشوی یک نام آشنا برای همه ماست و می دانیم که چه عملکرد هایی دارد. بخارشوی می تواند در درخشان کردن خانه و لوازم خانگی تاثیر زیادی داشته باشد. با استفاده کردن از بخارشوی می توانید به راحتی بدون استفاده از سطل و برس های شستشو میکروب ها و انواع باکتری را ازبین ببرید. تمیز کردن با استفاده از بخار آب باعث بهداشت بهتر و تمیز بودن عمقی محیط می شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده است تا ۹۹ درصد از میکروب ها و باکتری ها با کمک بخارشوی از بین می روند. نحوه استفاده از بخارشوی را در این مطلب بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید.

بخارشوی انواع مختلفی دارد که متناسب با نیاز شما طراحی شده اند. حتما با خودتان می گویید که برای چه کارهایی می توان از بخارشوی استفاده کرد؟ ما در این مقاله نکات مهم و طرز استفاده از بخارشوی را برای شما خواهیم گفت. استفاده از بخارشوی مزایای زیادی دارد که در ادامه با هریک آشنا خواهید شد. یکی از مهم ترین مزایایی که بخارشوی دارد سازگاری با محیط زیست و عدم ایجاد آلرژی به دلیل نبود گرد و غبار و پخش شدن آن در محیط است.

مزایای استفاده از بخارشوی

  • سازگاری بخارشوی با محیط زیست یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه می باشد و هیچ گونه مواد شیمیایی صنعتی از خود به جای نمی گذارد.
  • این دستگاه به دلیل بخاری که دارد برای محیط بیمارستان فضای ایزوله و سالم تری را فراهم می کند.
  • به دلیل اینکه بخار به سرعت تبخیر می شود زمان برای خشک کردن را کمتر کرده و به زمان زیادی برای منتظر بودن لازم ندارد.
  • با استفاده از بخارشوی و بخار آن می توانید به راحتی به گوشه هایی که دسترسی ندارید مانند گوشه کمد ها، زیر درب ها و نواحی که دست به سختی به آن جا نفوذ می کند دسترسی داشته باشید.
  • بخارشوی فقط با آب کار می کند به همین دلیل زحمت کمی دارد و ارزان قیمت نیز است.
  • با استفاده از بخارشوی می توانید لکه فرش، مبلمان و دیگر اثاثیه یا لوازم داخلی منزل و حتی لوازم آشپزخانه را به راحتی پاک کنید و از بین ببرید.
  • بخارشوی یک مکان تمیز و بدون میکروب و آلودگی را برای شما فراهم می کند.
  • بخار آب بسیار سالم است زیرا هیچ گونه مواد صنعتی به آن اضافه نمی شود.
  • بخارشوی یک دستگاه همه کاره است که می توانید از آن به عنوان اتو نیز استفاده کنید.

چرا تمیز کردن سطوح توسط بخار با محیط زیست سازگاری دارد؟

یکی از دلایلی که بخارشوی طرفداران زیادی دارد این است که با استفاده از بخاری که تولید می کند می تواند هر نوع میکروبی را از بین ببرد. برای استفاده از آن نیازی به استفاده از مواد شوینده ندارید و می توانید با همان بخاری که تولید می کند تمام محیط را ضد عفونی کنید. یک لیتر آب می تواند ۱۷۰۰ لیتر بخار تولید کند که برای مدت ۲۰ دقیقه و تمیزکاری یک آپارتمان کوچک کافی است. انرژی برق در حالتی مورد نیاز است که آب گرم می شود که همین امر باعث می شود مصرف انرژی به حداقل برسد.

  با استفاده از بخارشوی به دلیل اینکه از مواد شوینده استفاده نمی شود آلرژی زا نیست و هیچ گونه اثر نامطلوبی از خود به جای نمی گذارد. بخارشوی برای کسانی که دارای کودک هستند نیز بسیار عالی است زیرا خیالتان راحت است که با بخارشوی محیط تمیز شده است و هیچ آلودگی ندارد.

تمیز کردن سطوح توسط بخار

تمیز کردن سطوح توسط بخار سازگاری دارد

چرا بخار  اثر تمیز کنندگی زیادی دارد؟

راز تمیزی با استفاده از بخارشوی به دلیل این است که از بخار آب و دما در آن استفاده می شود. به دلیل  اینکه دست در تمیز کردن گرد و غبار محیط دخالت ندارد آلودگی ها به راحتی از محیط پاک می شوند. بخار مواد معدنی آب را از بین می برد و هیچ گونه پسماندی از آهک در آن باقی نمی ماند. با استفاده از بخارشوی تمیزی به سرعت انجام می شود و بخارشوی به معنی سرعت است. به راحتی هر نوع  آلودگی و چربی سر سخت نیز از بین می رود. به دلیل انتشار بالایی که در پخش بخار دارد لباسی که اتو نشده است را می توانید با آن اتوکشی کنید.

بخارشوی چگونه کار می‌کند؟

روش کار دستگاه بخارشوی به این صورت است که شبیه به یک دیگ عمل می کند. آب به دیواره های داخلی که گرم است برخورد می کند و به جوش می آید. زمان جوشیدن و بخار شدن هر بخارشوی متفاوت است که معمولا به ازای هر لیتر بین ۱ تا ۶ دقیقه طول می کشد. هنگامی که آب به جوش آمد کلید مربوطه را فشار دهید تا بخار تولید شده به سمت لوله و سری دستگاه منتقل شود. هر اندازه که فشار بخار بیشتر باشد سرعت بخار سریع تر خواهد بود و با قدرت بیشتری محیط را تمیز می کند. میزان فشار دیگ بخار به مدل آن بستگی دارد که معمولا این مقدار باید به ۴ بار برسد. بهترین حالت برای تولید بخار زمانی است که مخزن دستگاه کامل پر نشده باشد. هنگامی که عجله دارید و می خواهید روند گرمایش سریع باشد می توانید از آب گرم استفاده کنید.

معرفی انواع بخارشوی در مقاله نحوه استفاده از بخارشوی

بخارشوی ها در چهار نوع وجود دارند که به بخارشوی دستی، چند کاره، بخارشوی دسته دار و مکش دار تقسیم می شوند.

بخارشوی دستی: همانطور که از نامش پیداست اندازه کوچکی دارد و برای نظافت محیط های کوچک ماند کاشی، شیر و دوش حمام و پنجره ها مناسب است. وزن بسیار کمی دارد و به راحتی می توانید آن را حتی با یک دست حمل کنید. بخارشوی دستی برای استفاده های کم و دم دستی بسیار مناسب است.

بخارشوی دسته‌دار: کار با بخار شوی دسته دار بسیار راحت و لذت بخش است. از این بخارشوی می توانید برای ضد عفونی کردن زمین، بالای کمد هر جایی که دسترسی به آن سخت است استفاده کنید. عصای آن قابل جداشدن است و می توانید به صورت دستی نیز از آن استفاده کنید. به سرعت می توانید کف زمین را تمیز کنید و انواع سنگ، کاشی، سینک ظرفشویی و روشویی را با کمترین آسیب تمیز کنید.

بخارشوی چندکاره: شکل آن مانند جاروبرقی استوانه ای است که ابزار هایی نیز با خود به همراه دارد. برای تمیز کاری انواع محیط مناسب است. مخزن آب این دستگاه بزرگتر است و مقدار آب بیشتری را درخود جای می دهد.

بخارشوی مکش دار: با بخارشوی مکش دار می توانید رطوبت و نم سطوح را بگیرید. از این نوع دستگاه می توانید برای نظافت انواع مبلمان و فرش استفاده کنید.

چه نوع بخارشویی مناسب است؟

بخارشوی ها در دو نوع سیستم وجود دارند که به بخارشوی سرد و بخارشوی خشک تقسیم می شوند.

  • دستگاه بخارشوی با بخار سرد: بخار بدون آب جوش تولید می کند و سردتر هستند و نسبت به دستگاه های  بخار خشک رطوبت بیشتری تولید می کنند. این نوع بخار شوی قسمت هایی که دارای لکه های سختی است را به خوبی پاک می کند.
  • دستگاه بخارشوی با بخار خشک: آب جوش را در یک دمای بسیار بالا تولید می کند و بخاطر گرم بودن این بخارشوی بخار تولید شده در آن نسبت به دستگاه بخارشوی با بخار سرد دارای آب کمتری است. به راحتی بو را از بین می برد و در ضد عفونی کردن سطوح خیلی عالی عمل می کند.

قبل از خرید بخارشوی به این نکات توجه کنید

  • بخارشویی را خریداری کنید که دارای مخزن آب مناسبی باشد.
  • بخارشوی هایی وجود دارند که به صورت شارژی هستند و مجهز به باتری می باشند. از این نوع بخارشوی ها می توانید برای تمیز کردن داخل اتومبیل نیز استفاده کنید.
  • بخارشویی را خریداری کنید که بتوانید نازل های آن را تعویض کنید.
  • بخارشوی که دارای کلید خاموش شدن اتوماتیک هستند  از آسیب دیدگی تصادفی و یا آتش سوزی جلوگیری می کند.
  • بخارشوی که قطعات آن ضد آب هستند انتخاب بهتری برای خرید هستند.

 

نحوه استفاده از بخارشوی برای دیوار ، مبل ، گاز و فرش

 

نحوه استفاده از بخارشوی برای کابینت

آیا می توان از بخارشوی برای کابینت استفاده کرد؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که بله از بخارشوی می توانید برای تمیز کاری کابینت های چوبی و لمینت استفاده کنید. نحوه استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن کابینت باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • وسایل داخل کابینت را بردارید و با یک پارچه مرطوب سطح کابینت را پاک کنید.
  • طبق دستوری که بر روی بخارشوی نوشته شده است آن را از آب پر کنید.
  • اجازه دهید طبق زمانی که لازم دارد بخارشوی گرم شود.
  • بخارشوی را کمی دور تر از سطح کابینت نگه دارید و بخار را روی سطح مورد نظر قرار دهید و مراقب باشید که بخار در یک منطقه خاص باقی نماند.
  • این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که همه جای کابینت ها را تمیز کرده اید.
  • کابینت ها با را یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید تا هر گونه باقیمانده پاک شود.
  • اگر لازم بود مراحل را تکرار و ادامه دهید.

تمیز کردن اجاق گاز با بخارشوی

به راحتی می توانید با یک بخارشوی سطح اجاق گاز را تمیز کنید. به جای استفاده کردن از مواد شوینده و شیمیایی قدرتمند می توانید از یک بخارشوی استفاده کنید. بخارشوی به دلیل سازگاری عالی که با محیط زیست دارد به خوبی می تواند گاز شما را ضد عفونی کند. در هنگام استفاده از بخارشوی برای اجاق گاز مراقب باشید که به مشعل های آن نزدیک نشوید زیرا امکان اینکه به دستگاه شما آسیب بزند زیاد است.

تمیز کردن اجاق گاز با بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای اجاق گاز

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل بسیار راحت است و نیازی به مراحل خاصی برای استفاده از آن نیست. برای شستن مبل با بخارشوی لازم است که نازل مناسب را به آن وصل کنید و سری آن را روی قسمت مورد نظر نگه دارید. برخی از بخارشوی ها از قابلیت افزودن مواد شوینده برخوردار هستند که برای محیط هایی که خیلی کثیف هستند پیشنهاد خوبی است.

 نحوه تمیز کردن رخت خواب و تشک به کمک بخارشوی

همه ما در هنگام خوابیدن عرق می کنیم و رخت خواب ما به صورت متوسط حاوی ۱۰۰۰۰ ریزگرد بوده که در مرور زمان باعث به وجود آمدن آلرژی در شما می شود. بخارشوی با دمای بالایی که دارد در از بین رفتن ریزگرد ها بدون آنکه سطح تشک خیس شود کمک زیادی می کند. قبل از اینکه از بخارشوی برای تمیزی رخت خواب خود استفاده کنید سطح  رخت خواب را با جاروبرقی تمیز کنید.

نحوه استفاده از بخارشوی روی پارچه و فرش

درست است که از بخارشوی می توانید برای تمیز کردن سطح فرش نیز استفاده کنید اما به این معنا نیست که می تواند به اندازه شستن فرش آن را تمیز کند. بخارشوی فقط می تواند لکه و آلودگی های سطحی را تمیز کند. نحوه استفاده از بخارشوی برای تمیزی فرش بدین گونه است :

  • قبل از اینکه از بخارشوی استفاده کنید با جاروبرقی محیط را کاملا تمیز کنید.
  • بخارشوی را کمی بالاتر از فرش یا مبلمانی که می خواهید تمیز کنید نگهدارید.
  • بخار را در حرکت چپ به راست و یا بالا و پایین حرکت دهید.
  • بخارشوی را در یک نقطه خاص برای مدت طولانی قرار ندهید و آن را سریع حرکت دهید.
  • بعد از انجام مراحل کار اجازه دهید که آن منطقه کاملا خشک شود.
  • در صورت لزوم می توانید مراحل زیر را تکرار کنید.
  • سیستم های بخار خشک برای نظافت فرش و مبلمان بسیار مناسب هستند و عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده اند.

صفحه 7 از 28

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد