روش شستن پرده در ماشین لباسشویی

تاریخ ارسال : 1402/09/20

روش شستن پرده در ماشین لباسشویی

راه های شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

 

 

هنگامی که خانه تکانی می کنید و میخواهید لوازم خانه تان را تمیز کنید و بشویید، شستن پرده برایتان از همه سخت تر است. به این فکر می کنید که آیا پرده شما باید چه طور شسته شود؟ آیا برای شستن داخل ماشین لباسشویی مناسب است یا خیر؟ جنس آن طوری نباشد که در ماشین لباسشویی خراب شود و آسیب ببیند. پرده را در خانه بشوییم یا به خشکشویی ببریم؟ این ها سوال هایی هستند که برای همه پیش می آید. راه های شستشوی پرده در ماشین لباسشویی را در این مقاله به شما آموزش می دهیم تا بدون هیچ گونه آسیبی آن ها را تمیز کنید. محل زندگی شما تاثیر زیادی در تمیز بودن داخل خانه شما دارد. ممکن است در جایی زندگی کنید که بیشتر نیاز به پاک کنندگی داشته باشد. بنابراین باید توجه داشته باشید که باید چند بار و با چه روش هایی پرده هایتان را بشویید.

 

نکات شستن پرده با ماشین لباسشویی

 

اولین دلیلی که باعث می شود شما به شستن پرده فکر کنید این است که متوجه می شوید رنگ ها تغییر کرده است؛ و این نشانه تغییر کثیف بودن آن است. گرد و خاکی که بر روی پرده می نشیند باعث می شود که پرده کثیف بنظر برسد و آن زیبایی رانداشته باشد. در شهر های آلوده مانند تهران پرده ها سیاه می شوند و تمام آلودگی به این شکل خود را نشان می دهد. در چنین شهر هایی باید حداقل سالی چند بار پرده ها شسته شوند. آسانترین راه این است که پرده ها درون ماشین لباسشویی بیندازید. ممکن است هر بار فرصت بردن پرده ها به خشکشویی را نداشته باشید به همین دلیل استفاده از ماشین لباسشویی آسان ترین روش است. استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن پرده لازمه این است که نکاتی را رعایت کنید تا بدون آسیب پرده ها شسته شوند.

 

 

 

طریقه شستن پرده با ماشین لباسشویی

 

اولین مرحله برای شستن پرده ها این است که آن ها را از چوب پرده جدا کنید. نوار پرده هایی وجود دارند که به کمک گیره های پرده به چوب پرده وصل می شوند و باعث نگهداشته شدن پرده به حالت زیبایی و منظمی به ایستند. بعد از اینکه پرده را از چوب پرده جدا کردید نوبت به جدا کردن گیره های پرده می رسد. هیچ گاه پرده ها با خود گیره ها به داخل ماشین لباسشویی نیندازید زیار ممکن است به پرده و یا ماشین لباسشویی آسیب وارد شود. طریقه شستن پرده با ماشین لباسشویی شاید در نگاه اول آسان باشد اما اگر نکاتی را رعایت نکنید باعث آسیب هایی به پرده و حتی ماشین لباسشویی می شود.

 

 

 

 

 

 

طریقه شستن پرده با ماشین لباسشویی

 

 

 

 

 

 

نکته هایی در رابطه با شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

 

نکته اول: بعد از مرحله جدا کردن از دیوار پرده ها نوبت به این میرسد که پرده ها را از هم جدا و تفکیک کنید. پرده ها را به خوبی گرد گیری کنید و خوب تکان دهید. در یک فضای باز و با چند بار تکان دادن گرد و خاک روی آن ها باقی نمی ماند.

 

 

 

نکته دوم: بهتر است قبل از اینکه پرده ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید یک الی دو ساعت آن ها درون تشتی پر از آب و صابون بخیسانید. با خیساندن پرده ها درون تشت گرد و خاکی که بر روی آن ها باقی مانده است از بین می رود. توجه کردن به این نکته یکی از اصلی ترین نکات شستن پرده در ماشین لباسشویی می باشد. اگر این گرد و غبار هایی که بر روی پرده وجود دارد وارد لباسشویی شود باعث تیره شدن رنگ پرده ها و در نتیجه شستشوی پرده ها آن چنان که باید با کیفیت نخواهد بود.

 

 

 

خارج کردن سرب پایین پرده‌ها

 

خارج کردن سرب از پرده ها که در قسمت پایین قرار دارند نباید فراموش شود. از این سرب ها برای صاف ماندن پرده استفاده می شود. با جدا نکردن سرب از پرده باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی و پرده خواهید شد. نکته دیگری که وجود دارد این است که سرب ها به دلیل جنسی که دارند ممکن است در داخل ماشین لباسشویی و در تماس با آب و مواد شوینده واکنش شیمیایی از خود نشان دهند. این واکنش موجب تغییر رنگ پرده ها نیز می شود.

 

 

 

نحوه پیش شستشوی پرده

 

اگر به علت آلودگی هوا و یا استفاده از وسایل دود زا مانند بخاری ها پرده های شما بیش از حد دوده گرفته اند و سیاه شده اند به راحتی نمی توانید آن ها را تمیز کنید. در این حالت به جای استفاده از صابون در تشت آب باید از جوش شیرین استفاده کنید. استفاده از وایتکس را به هیچ وجه توصیه نمی کنم زیرا به مرور زمان باعث تغییر رنگ پرده ها می شود. بهترین روش این است که از پودر حاوی آنزیم و یا جوش شیرین استفاده کنید.

 

 

 

برای درخشان شدن پرده در مرحله بعد، پرده ها را تفکیک کنید و بر اساس نوع جنس آن ها در ماشین لباسشویی بیندازید. سپس مقداری پودر لباسشویی که حاوی آنزیم است و یک پیمانه کوچک سرکه سفید و یک قاشق جوش شیرین را داخل ماشین لباسشویی بریزید. از آب زیاد داغ استفاده نگنید زیرا باعث چروک شدن پرده ها می شود.

 

 

 

 

 

 

نحوه پیش شستشوی پرده

 

 

 

 

 

 

انتخاب برنامه شستن پرده در ماشین لباسشویی

 

معمولا بر روی همه ماشین لباسشویی ها برنامه شستن پرده وچود دارد که با علامت DELICATE نشان داده شده است. این برنامه مخصوص پرده هایی با جنس توری است که ظریف و حساس هستند. اگر ماشین لباسشویی شما این قابلیت را نداشت می توانید از برنامه EASY CARE استفاده کنید. برنامه EASY CARE از سنسور تشخیص وزن لباس و زمان شستن آن طولانی تر است. برای استفاده از این برنامه به این صورت است که به دلیل مدت زمان بیشتری که دارد ممکن است باعث چروک پرده ها شود؛ بنابراین باید از دور خشک کن پایین استفاده کنید.

 

 

 

دورخشک کن نرمال در ماشین لباسشویی ۸۰۰ دور می باشد. یکی از اصلی ترین نکته هایی که در هنگام شستن پرده باید رعایت کنید این است که بعد از شستن پرده ها همان زمان آن ها را خارج کنید. پرده ها را همان لحظه در جای خود نصب کنید. با این کار پرده ها فرم خود درا از دست نمی دهند و با تابش نور خورشید به پرده باعث روشن و درخشان شدن آن می شود.

 

 

 

شستشو پرده با آب سرد

 

از نکات مهمی که در هنگام شستن پرده باید به آن توجه کنید این است که پرده را با آبی بشویید که دمای مناسبی داشته باشد و داغ نباشد. آب داغ باعث از بین رفتن جنس پرده می شود و پرده را بیش از حد چروک می کند. اگر فکر می کنید هر چقدر آب داغ باشد پرده را بهتر تمیز می کند باید بدانید که این طور نیست و کاملا اشتباه است. استفاده از آب داغ به بافت پرده آسیب می رساند و به مرور از کیفیت پرده کاسته می شود. بهترین آب برای شستن پرده استفاده کردن از آب سرد می باشد.

 

 

 

 

 

 

طرز شستن پرده های توری در لباسشویی

 

نکات مهم در شستن پرده های توری در لباسشویی به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

 

 

 

قبل از شستن پرده های توری باید آن ها را گرد گیری کنید و در فضای باز تکان دهید. هرگز پرده را در همان حال داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

 

اگر چیزی خاصی به پرده چسپیده است آن را جدا کنید، سپس در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. زیرا ممکن است به پرده و یا ماشین لباسشویی صدمه بزند.

 

پرده های توری به دلیل اینکه بسیار ظریف هستند و ممکن است با کوچکرین بی توجهی پاره شوند بهتر است با دقت زیادی آن ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

 

اگر پرده هایتان سبک و اندازه کوچکی دارند بهتر است که با دست آن ها را بشویید.

 

پرده های بزرگ را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید تا بهتر و تمیز تر شسته شوند.

 

می توانید از وسیله ای دیگری به نام بخار شوی برای شستن پرده های توری که سایز و اندازه بزرگی دارند استفاده کنید.

 

شستن پرده های توری شاید در ظاهر کار آسانی باشد اما به دلیل ظریف بودن باید مراقب باشید که پاره نشوند.

 

برای شستن پرده های توری سه روش شستن با دست، استفاده از ماشین لباسشویی و استفاده از بخارشوی وجود دارد.

دلایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند

تاریخ ارسال : 1402/09/18

دلایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند

لایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 
از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال پیش بیاید این است که یخچال نشتی پیدا کند. دلایلی که باعث نشتی یخچال می شود کدام ها هستند؟ نشتی یا آب دادن پشت یخچال از رایج ترین اتفاقاتی است که برای یخچال رخ می دهد. عوامل زیادی در نشتی یخچال می تواند تاثیر داشته باشد. در این مقاله می خواهیم با هم مواردی که باعث نشتی یخچال می شود را با هم بررسی کنیم. عواملی که بی خطر هستند و خودتان می توانید به راحتی آن ها را برطرف کنید را به شما می گوییم. اگر نشتی و یا آب دادن یخچال شما نیاز به بررسی توسط متخصص داشت حتما زیر نظر آن ها به تعمیر ان بپردازید. اگر آگاهی نداشته باشید با دستکاری کردن یخچال ممکن است مشکل آن را بیشتر کنید. نکته ای که بسیار مهم است این است که قبل از هر کاری یخچال را از پریز برق بکشید.

دلایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند 
لاستیک دور درب یخچال: یکی از دلایلی که ممکن است باعث نشتی یخچال و یا آب دادن آن شود؛ این است که لاستیک دور درب یخچال به خوبی بسته نشود. گاهی پیش می آید که دور درب لاستیک یخچال را گرد و خاک گرفته باشد، که با جمع شدن گرد و خاک در آن جا باعث بسته نشدن درب یخچال می شود. اگر هوای بیرون وارد داخل یخچال شود باعث می شود رطوبت زیادی وارد یخچال شود. در نتیجه آب اضافی به درون سینی تخلیه می ریزد و از آن جا به بیرون یخچال و زمین سرازیر می شود.

برای اینکه مطمئن شوید لاستیک دور درب یخچال سالم است این موارد را بررسی کنید. اولین راه حل این است که با استفاده از آب داغ لاستیک را مالش دهید تا سفتی آن بر طرف شود و یا اینکه از مقداری وازلین استفاده کنید. اگر با انجام ین کار ها مشکل حل نشد باید لاستیک جدیدی را برای بخچال خود تهیه کنید. از محکم بودن پیچ و مهره هایی که بر روی درب یخچال نصب شده اند اطمینان حاصل فرمایید. دومین راه حل این است که یخچال تراز باشد. تراز نبودن یخچال باعث می شود یخچال کج شود و یخچال آسیب بیند.

نشتی شیر ورودی آب یخچال
حتما برای شما نیز پیش آمده است که آب از پشت یخچالتان سرازیر شود. از دلایل ریخن آب از پشت یخچال شیر ورودی آب می باشد که نشان دهنده این است که شیر و یا لوله آب نشتی پیدا کرده باشند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که دو شاخه یخچال فریزر را از برق جداکنید. در مرحله بعد باید لوله آبی که به یخچال متصل است را بررسی کنید.

لوله ای که از زیر یخچال فریزر عبور می کند و در پشت یخچال وجود دارد را چک کنید و امکان این که شیر درهنگام باز و بسته شدن چکه کند زیاد است. همه لوله هایی که آب درون آن جریان دارد را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که هیچ کدام یک از آن ها دچار مشکل و یا سوراخ نشده باشند. شاید لوله  از جای خود خارج شده باشد. اگر لوله سوراخ شده باشند و مشکل از لوله باشد باید آن ها تعویض کنید.

 

نشتی شیر ورودی آب یخچال

 

بسته شدن لوله تخلیه یخچال
در بیشتر موادر جمع شدن آب داخل یخچال می تواند بسته شدن لوله تخلیه آب باشد. یخچال فریزر های بدون برفک از یک چرخه یخ زدایی برخوردار هستند. برف و یخی که بر روی سیم پیچ های اواپراتور تشکیل می شوند را ذوب می کند. آبی که ذوب می شود درون یک ظرف یا سینی که در بیرون از یخچال فریزر قرار دارد و یا زیر یخچال که به کمپرسور نزدیک است هدایت می شود. در یخچال های نوفراست با برفک زدن آن متوجه این موضوع می شوید.

گاهی نیز لوله تخلیه یخچال با ذراتی مانند یخ، غذا و یا کیسه های پلاستیکی  گرفته می شود و باعث جمع شدن آب درون یخچال می شود.. راه حلی برای خارج کردن این آب وجود دارد و آن هم این است که سوراخ تخلیه آب یخچال در پشت کشوهای داخل یخچال قرار دارد. از طریق این سوراخ می توانید این آب را خارج کنید. برای پیدا کردن این سوراخ به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

مخزن آب
در این مرحله باید مخزن آبی درون یخچال قرار دارد را بررسی کنید. با بررسی کردن مخزن متوجه نشتی درون آن می شوید. اگر مخزن آب یخچال سوراخ شده باشد نمی توانید برای درست شدن آن از چسب و یا چیز دیگری استفاده کنید. جنس مخزن به دلیل اینکه جنس خاصی است حتما باید عوض شود و یک مخزن جدید را جایگزین کنید. با درست کردن مخزن آب مشکل نشتی و یا آب دادن یخچال بر طرف می شود.

پوشیده شدن اواپراتور یا تبخیرکننده از برف و یخ
یکی دیگر از دلایل نشتی آب این است که یخ زیادی داخل آن جمع شده باشد. دلیل آن هم می تواند با رفتن دما باشد که اواپراتور با یخ و برفک  پوشیده است. اگر این مشکل وجود داشته با فرایند دیفراست تمیز نمی شود. با یخ زدن اواپراتور هوا به خوبی در آن جریان پیدا نمی کند که یخچال را خنک نمی کند و همین موضوع باعث نشتی و یا آب دادن یخچال می شود.. برای برطرف کردن این مورد به درست کار کردن کمپرسور و برداشتن پوشش اواپراتور و یا اینکه اگر بخ روی آن باشد باعث  می شود فرایند یخ زدگی برطرف شود. برای درست کردن نشتی آب به یک تعمیر کار نیاز دارید زیار این کار راشما نمی توانید خودتان انجام دهید.

 

دلایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند

 

فیلتر آب یخچال فریزر
اگر یخچال های شما از نوع ساید بای ساید و یا فیلتر دار باشد ممکن است که نشتی آب گرم ریختن آب درون یخچال فریزر به دلیل فیلتر آب در آن ها باشد. باید با دقت زیادی فیلتر و مونتاژ قسمت فیلتر آب را بررسی کنید و اگر مشکلی وجود داشت در خارج از فیلتر و یا داخل یخچال قابل مشاهده کنید. اگر فیلتر آب یخچال را دیر به دیر عوض کنید امکان اینکه دچار رسوب شده باشد زیاد است. رسوب گرفتن فیلتر باعث ترک خوردن شلنگ می شود و نهایتا باعث می شود که یخچال آب بدهد.

برای رفع این مشکل باید شلنگ آب را ببندید و دو شاخه را از پریز بکشید تا آسیبی به یخچال وارد نشود. فیلتر یخچال را عوض کنید و اگر شلنگی که به فیلتر متصل است دچار پوسیدگی و یا خراب شده است را باید تعویض کنید. فرقی نمی کند فیلتر ایرانی باشد یا خراجی باید هر ۶ ماه یکبار آن را تعویض کنید تا مشکل نشتی و یا آب دادن یخچال برطرف شود. اگر فیلتر یخچال را تعویض نکنید باعث مشکلات زیادی در یخچال می شود.

سینی تخلیه یخچال
همه یخچال ها دارای یک سینی تخلیه می باشند که در زیر یخچال و یا نزدیک به کمپرسور قرار گرفته اند. این سینی برای این قرار گرفته است تا آبی که از چرخه یخ زدایی به وجود می آید وارد آن شود و در آن جا جمع شود. با گذشت زمان و به مرور این سینی دچار شکستگی می شود و باعث می شود آب از زیر یخچال بیرون بریزد و موجب نشتی آن شود. این موضوع به نوع کمپرسور هم بستگی دارد و باید بررسی کنید که کمپرسور معمولی است و یا اینورتر. راه حل این کار این است که سینی اگر دچار شکستگی شده بود آن را تعویض کنید و یک سینی جدید را جایگزین کنید. یا اگر جا به جا شده است آن را درست کنید و در سر جای خود قرار دهید.

شل شدن لوله‌های آبی متصل به یخساز
ممکن است که پیچ و مهره ها در اثر گذشت زمان و استفاده زیاد از یخچال دچار ترک خوردگی و یا فرسوده شوند که هر دو موضوع می تواند باعث نشتی و یا آب دادن یخچال فریزر شود. ممکن است که شلنگ های پلاستیکی یخچال سوراخ و یا ترک خورده باشند. مشکل دیگری که وجود دارد این است که در اثر فشار و یا پیچ خوردگی دچار مشکل شده باشد که این موضوع باعث نشتی آب می شود. اگر نشت کردن آب از سمت زیر جلوی یخچال و یا پشت آن باشد مشکل نشتی از سینی تخلیه نمی باشد.

در این شرایط باید لوله آبی که به یخساز منتهی می شود و معمولا در قسمت بیرون از یخچال قرار دارد را بررسی کنید. اگر مشکل از آب سرد کن  و یا شلنگ یخساز باشد، آبی که از آن چکه می کند به کف آشپزخانه می ریزد. تنها راهی که وجود دارد و شما باید آن را انجام دهید این است که شلنگ یخساز را عوض کنید.

 

شل شدن لوله‌های آبی متصل به یخساز

 

نشت آب از فریزر
همانطور که گفتیم نشتی یخچال فریزر دلایل زیادی دارد که باید با دقت بررسی شود. از دلایلی که  میتواند باعث نشتی یخچال شود عبارتند از:

شلنگ مربوط به تصفیه آب درست نصب نشده باشد. اگر شلنگ را به درستی نصب نکنید و یا آسیب دیده باش باعث نشتی یخچال و در نتیجه آب دادن یخچال می شود.
هیتر و یا گرم‌ کن درست و به‌خوبی کار نکنند.
یخچال را در یک محیط درست قرار دهید تا از رطوبت دور باشد. رطوبت بسیار زیاد محیط که می‌تواند ناشی از مجاورت یخچال با سینک ظرف‌شویی باشد.
جمع‌ شدن آب زیر جامیوه‌ای
حتما شما هم وقتی که آب در زیر جا میوه ای و کف یخچال جمع می شود را مشاهده کرده اید. این اتفاق می تواند از ناخوشایند ترین صحنه ها باشد. در این شرایط و مواقع ممکن است یکی از قطعه های سیستم دیفراست خراب شده باشد. خراب شدن این قطعه می تواند از اصلی ترین دلایل ریختن آب به کف یخچال و خراب شدن سنسور دیفراست یخچال فریزر و یا خرابی ترموفیوز، خراب شدن المنت یا هیتر، یخ زدگی مسیر خروجی آب و یا اینکه گرفتگی لوله آب باشد.

برای حل این مشکل و برطرف کردن نشتی یخچال فریزر در زیر جامیوه ای باید کاور یخچال را به صورت کامل باز کنید. قطعه دیفراست که از المنت، اواپراتور و سنسور تشکیل شده است را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید. با پیدا کردن مشکل نشتی آب می توانید آن را برطرف کنید و از یک تکنسین یخچال فریزر و یا تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری دلایلی که باعث نشتی یا آب دادن یخچال می‌شوند.
دلایل نشتی یخچال و آب دادن را برای  شما توضیح دادیم. همانطور که مشاهده  کردید دلایل زیادی دارد که با کمی بررسی و دقت بیشتر می توانید مشکل را حل کنید و یا از نشتی یخچال جلوگیری کنید. هر گاه آب را در زیر یخچال و یا پشت یخچال مشاهده کردید مواردی را که گفته ایم با دقت بررسی کنید حتما به علت خرابی آن پی می برید. نشتی یخچال نشانه این است که قسمتی از یخچال خراب شده است. بسیاری از از موارد گفته شده را خودتان می توانید بررسی کنید و برای درست شدن آن اقدام کنید. اگر دلیل نشتی آب یخچال را نفهمیدید بهتر است که از یک تکنسین کمک بگیرید تا به یخچال هیچگونه آسیبی وارد نشود.

روش شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی

تاریخ ارسال : 1402/09/15

روش شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی

 

شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی
مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

نکته ای که در هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی وجود دارد این است که با شستن آنها در دستگاه مشکلی برای آن پیش می آید یا نه؟ بنابراین در مرحله اول باید سلامتی ماشین لباسشویی برایتان از هر چیز دیگری مهمتر باشد. حتما با خودتان می گویید که چطور می شود کفش و کتانی را داخل ماشین لباسشویی شست؟ چطور باید کفش و کتانی را بشوییم بدون آنکه به لباسشویی و یا کفش ها آسیب برسد؟ شستن کفش ها با دست کمی کار سختی است و آن طور که باید تمیز نمی شوند.

کفش و کتانی های سفید خیلی به سختی تمیز می شوند و اگر به درستی شسته نشوند تغییر رنگ می دهند. شاید با خودتان بگویید که نه چندان هم سخت نیست. اما باید این را بدانید که شستن کفش ها در ماشین لباسشویی دارای نکاتی است که اگر آن ها را رعایت کنید به راحتی میتوانید کفش هایی تمیز داشته باشید. حتما قبل از قرار دادن کفش در ماشین لباسشویی از این که سنگ ریزه و یا گل و خاک ندارد مطمئن شوید. پاکسازی کفش کتانی را فراموش نکنید که مهمترین نکته است. اگر شما هم قصد شستن کفش هایتان را در ماشین لباسشویی دارید تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

طریقه شستن و آماده کردن کفش ها برای شستن
برای شستن کفش و کتانی ها در ابتدا باید به خوبی کفش را بررسی کنید. قبل از اینکه کفش و کتانی ها را درون ماشین لباسشویی بیندازید بند و کفی را از کتونی ها جدا کنید. اگر می خواهید بند های کفش را نیز بشویید، بند ها را داخل یک جوراب و یا توری مخصوص قرار دهید تا در هنگام شستشو بند از از طریق لای لاستیک به سمت پمپ تخلیه نرود. با رفتن بند ها به قسمت  پمپ و قطعات باعث آسیب به این قطعات می شود. کفش و کتانی های خود را با گل و خاک در داخل ماشین لباسشویی نیندازید و حتما گل و خاک و شن ها را از کفش ها جدا کنید.

برای راحت تر جدا کردن گرد و خاک آن را در فضای باز قرار دهید تا به وسیله باد و آفتاب خشک شود. باید این نکته را به یاد داشته باشید که برای شستن کفش های خود نباید به ماشین لباسشویی آسیب برسانید آن ها را با دقت در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. انداختن یک جفت کفش به تنهایی در داخل ماشین لباسشویی درست نیست و ممکن است به برخورد به دیگ به آن آسیب برساند. حتما از چند تکه لباس برای شستشوی کفش ها در ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای اینکه کفش ها در داخل دیگ تکان نخورند می توانید آن ها را درون یک توری قرار دهید و آن را ببندید.

 

روش شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی

 

شستن و بو زدایی کفی کفش با مخلوط آب و جوش شیرین
نوبت به  کفی کفش ها می رسد باید آن ها را چطور شستشو داد؟ کفی کفش ها به راحتی بدون استفاده از ماشین لباسشویی هم امکان پذیر است. کفی ها را در داخل مخلوط  آب و جوش شیرین قرار دهید و بعد از چند ساعت با یک مسواک یا فرچه نرم روی آن را تمیز کنید. با این کار اثری از بو باقی نمی ماند و لکه آن نیز پاک می شود. برای شستن کفش و کتانی ها در داخل ماشین لباسشویی از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. زیرا این ذرات پودر ماشین لباسشویی  در داخل کفش گیر می کند و باعث می شود به خوبی تمیز نشوند.

بهترین راه این است که از مایع لباسشویی استفاده کنید. مایع لباسشویی را نیز به اندازه استفاده کنید زیرا کف بیش از حد باعث مخلوط شدن رنگ ها در هم می شود. اگر ماشین لباسشویی شما پیشرفته باشد دارای سیستم عیب یاب خواهد بود و اگر کف آن زیاد باشد ارور می دهد.

 
شستن و بو زدایی کفی کفش با مخلوط آب و جوش شیرین

 
برای شستن کتانی در لباسشویی چه برنامه ای انتخاب کنم؟
بهترین دما برای شستن کفش و کتانی ها در ماشین لباسشویی باید بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد و سرعت چرخش کمتر از ۴۰۰ دور بر دقیقه یا no spin باشد. به همین دلیل باید در انتخاب دمای آب و سرعت چرخش دقت زیادی داشته باشید. اگر دمای ماشین لباسشویی و سرعت چرخش آن زیاد باشد باعث از بین رفتن بافت کتانی های شما می شود و آسیب می بینند. نباید از هر برنامه ای برای شستشو کتانی ها استفاده کنید. برای شستن کفش در ماشین لباسشویی زمان بگذارید. برنامه سریع مانند quick باعث خراب شدن کفش های شما می شود.

دمای آب    سرعت چرخش آبکش
۲۰-۳۰ درجه سانتی گراد    ۴۰۰ دور بر دقیقه یا No Spin
 

 خشک کردن کتونی شسته شده در ماشین لباسشویی
نوبت به خشک کردن کفش ها می رسد. خشک کردن کفش ها از شستن آن ها نیز مهم تر است بنابراین مطالب را با دقت بخوانید. بهتر است که برای خشک کردن کفش هایتان از نور مستقیم خورشید، گرما، حرارت بخاری و یا شوفاژ استفاده نکنید. با انجام این کارها شستن کفش هایتان بی فایده خواهد بود، زیرا با یک کفش و کتانی دفرمه شده و تغییر سایز مواجه می شوید و احتمال اینکه غیر قابل پوشیدن باشند زیاد است. بهترین راهکار این است که در یک هوای آزاد و به دور از نور خورشید و حرارت و شوفاژ آن ها راخشک کنید. روش دیگری نیز وجود دارد و آن هم استفاده از باد پنکه و کولر برای خشک کردن است.
 
 
روش شستن کفش و کتانی در ماشین لباسشویی

 
نکات شستن کفش و کتونی در ماشین لباسشویی
قبل از شستن کتانی های خود در ماشین لباسشویی حتما به لیبل که بر روی آن است توجه کنید تا بفهمید که قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را دارد یا نه؟ اگر این قابلیت را نداشته باشد بهتر است با دست آن را بشویید.
کفش های سفید خود را با لباس های رنگی در داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. با رنگ دادن لباس های رنگی کفش شما دیگر سفید نخواهد ماند.
کفش های چرم مناسب شستن در ماشین لباسشویی نیستند، زیرا چرم با رطوبت ماشین لباسشویی سازگار نیست.
 از ریختن مایع سفید کننده داخل ماشین لباسشویی برای سفید کردن کفش های خودداری کنید. همانطور که گفتیم برای شستن کفش هایتان به ماشین لباسشویی آسیب وارد نکنید.
 اما اگر مجبور به استفاده از مایع سفید کننده شدید، مایع سفید کننده را با دو لیتر آب رقیق کنید و مستقیما داخل دیگ بریزد و در جا پودری نریزید.
آیا کفش یا کتانی شما چرمی است؟
همانطور که اشاره کردیم شستن کفش های چرمی در ماشین لباسشویی یک اشتباه است. بهتر است که  کفش های چرمی خود را با دست بشویید. به دلیل اینکه ماشین لباسشویی مرکز رطوبت است و رطوبت یک دشمن برای جنس چرم به حساب می آید بهتر است که از رطوبت به دور باشد. بنابراین تا جایی که امکان دارد از شستن کفش های چرم خود در داخل ماشین لباسشویی بپرهیزید.

از چه مواد شستشویی برای شستن کتانی استفاده کنیم؟
یکی دیگر از نکات مهمی که در شستن کتانی ها در ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید میزان مواد شوینده است که باید استفاده کنید. باید حواستان باشد که به چه میزان از مواد شستشو برای شستن کتانی خود درون دستگاه بریزید. همانطور که قبلا گفتیم بهتر است که مواد شوینده به صورت مایع باشد. پودر ماشین لباسشویی به دلیل اینکه به خوبی حل نمی شود ممکن است در داخل کفش ها باقی بماند و به خوبی شسته نشوند. به همین دلیل بهتر است که مایع شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. تنظیمات ماشین لباسشویی را روی دور ملایم و آب سرد قرار دهید. دور ملایم ماشین لباسشویی باعث می شود که کفش ها کمتر با یک دیگر برخورد  کنند و آسیب کمتری ببیند. استفاده از آب سرد نیز باعث می شود که کفش ها حالت خود را از دست ندهند و چروک نشوند.

 

از چه مواد شستشویی برای شستن کتانی استفاده کنیم؟

 
بهترین راه خشک کردن کفش‌ ها
از بهترین راه ها برای خشک کردن کفش ها این است که قالب پای خود را تهیه کنید و آن ها را درون کفش هایی که شسته و خیس هستند قرار دهید. اینگونه وقتی کفش ها را در هوای آزاد قرار می دهید همراه با قالب ها  خشک می شوند. روش دیگر استفاده از باد کولر و یا پنکه است که به راحتی کفش ها را بدون کوچکترین آسیب خشک می کند. اگر قالب مخصوص پای خود را تهیه کنید حتی اگر کفش های خود را بر روی حرارت و یا نور خورشید قرار دهید باز هم بدون اینکه حالت خود را از دست بدهند به خوبی خشک می شوند.

با استفاده از قالب دیگر کفش های شما  چروک نمی شوند. به جای استفاده از قالب می توانید کمی روزنامه باطله یا پارچه را درون کفش ها قرار دهید با این روش رطوبت کفش ها نیز گرفته می شود و ظاهر کفش ها نیز تغییر نمی کند.

نتیجه گیری شستن کفش و کتانی ها در ماشین لباسشویی
با خواندن راهنمای شستن کفش و کتانی ها در ماشین لباسشویی می توانید بدون اینکه به کفش و دستگاه آسیب برسد آن ها را بشویید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کفی کتانی ها را قبل از اینکه آن ها در ماشین لباسشویی قرار دهید بیرون بیاورید. روی کفی ها را جوش شیرین بریزید و اجازه دهید که به مدت ۲۴ ساعت روی آب بماند و عمل بو زدایی انجام شود. قبل از  اینکه کتانی ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید حتما از اینکه بدون سنگ ریزه، خاک و یا شن باشند اطمینان حاصل کنید. با وارد شدن سنگ ریزه به داخل ماشین لباسشویی باعث آسیب به دستگاه می شوید.

حتما از دور ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید و تنظیمات را بر روی آب سرد قرار دهید. آب داغ می تواند کتانی ها از بین ببرد و باعث خراب شدن بافت آن ها شود. اگر کتانی های خود را زیر نور خورشید قرار می دهید حتما از روزنامه های باطله درون آن ها استفاده کنید در غیر این صورت کفش ها چروک می شوند و حالت خود را از دست می دهند. روزنامه رطوبت کفش ها را جذب می کند و باعث سریع خشک شدن کفش ها می شود و باعث می شود که کفش ها در فرم و حالت خود باقی بمانند.

مهم ترین نکات هنگام خرید بهترین مارک بخاری گازی

تاریخ ارسال : 1402/09/14

مهم ترین نکات هنگام خرید بهترین مارک بخاری گازی

راهنمای خرید انواع بخاری گازی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

با تمام شدن تابستان و آمدن فصل سرما اولین چیزی که به ذهنمان می رسد داشتن یکی وسیله گرمایشی عالی برای خانه و محیط کارمان است. وسایل زیادی برای گرم کردن محیط وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از پرطرفدراترین محصولات که برای گرم کردن محیط از آن استفاده می شود بخاری گازی است. سوخت مصرفی بخاری گازی ارزان بوده و از قیمت پایینی برخوردار است و نسبت به رادیاتور های برقی و بخاری های برقی مصرف کمتری دارند. بخاری گازی تمام محیط را یک نواخت گرم می کند.

بخاری گازی ها خود انواع مختلفی دارند و در اندازه و مدل های متفاوتی در بازار موجود هستند. از میان بخاری گازی ها مدل شومینه به دلیل اینکه طراحی زیبایی دارد در بین مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار است. بخاری گازی ها در دونوع دوکش دار و بدون دودکش تولید و در بازار موجود هستند. قبل از اینکه بخواهید بخاری گازی خریداری کنید لازم است معیار هایی را در نظر بگیرید و با توجه به نیازی که دارید بخاری گازی خریداری کنید. قبل از خرید بخاری گازی باید نکاتی را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها برای خرید اقدام کنید.

راهنمای خرید بخاری های گازی دودکش دار

بخاری گازی دودکش دار دارای مزیت ها و معایبی است که باید قبل از خرید آن ها را بدانید تا بعد از خرید پشیمان نشوید. این بخاری ها تولید گرمای زیادی دارند و بیشتر برای اتاق های کوچک مناسب هستند. به سرعت می توانند فضا را گرم کنند. بخاری گازی های دودکش دار گاز مونوکسید کربن حاصل از احتراق شعله ها را به کمک لوله به سمت دریچه خروجی گاز از ساختمان هدایت می کند. برای نصب این بخاری گازی و داشتن امنیت برای خود و محیط حتما از تکنسین مجرب کمک بگیرید. از معایب این بخاری گازی میتوان به اینکه حمل و جا به جایی سختی دارند، اشغال فضای زیاد و قیمت بیشتر از مدل بدون دودکش اشاره کرد.

راهنمای خرید بخاری های گازی بدون دودکش

نوع دیگر بخاری گازی که تولید می شود و در بازار موجود است بخاری گازی بدون دودکش است. خیلی از افراد آشنایی کاملی با بخاری بدون دودکش ندارند و کمتر اسم آن را شنیده اند. از ویژگی های بخاری گازی بدون دودکش می توان به جا به جایی و حمل آسان، سرعت بالا در تولید گرما، نصب و راه اندازی راحت، بسیار کارآمد، دارای ایمنی زیاد و قیمت ارزان و مناسبی که دارد اشاره کرد. بخاری گازی های بدون دودکش با استفاده از تکنولوژی برنر که ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالاست کار می کند. میزان گاز کربن مونوکسید در آن بسیار کم است. با ترکیب سوخت و اکسیژن باعث مصرف کمتر سوخت، تولید کمتر کربن مونوکسید و تولید بالاتر حرارت می شود. 

با این فناوری بخاری ها زمانی که اکسیژن موجود در فضا از ۱۸ درصد کمتر شد خاموش می شوند. گاز گزفتگی در این نوع بخاری ها خیلی کم است. قطعا بخاری گازی بدون دودکش معایبی نیز دارد. این نوع بخاری برای کسانی که مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی هستند مناسب نیست. نمی توان این بخاری را در فضاهای کوچک، حمام و فضاهای بدون تهویه قرار داد. احتمال خطر احتراق در این نوع بخاری ها بیشر است و نسبت به بخاری های دودکش دارد گرمای کمتری تولید می کنند. به تعمیر و نگهداری منظم احتیاج دارد.

 

راهنمای خرید بخاری های گازی بدون دودکش

 

ویژگی های بخاری مجهز به ترموستاتیک

عملکرد ترموستات در بخاری به صورت خودکار می باشد. بر اساس دما محیط شعله و حرارت را به میزان دلخواه شما تنظیم می کند و موجب مصرف کمتر گاز می شود. از ویژگی های بخاری گازی که مجهز به ترموستاتیک می باشد عبارتند از:

  • باعث ۳۰ درصد صرفه جویی بهینه مصرف گاز می شود.
  • منطبق با شرایط آب و هوایی ایران است.
  • قابلیت مدیریت دمای دلخواه  را دارد.
  • امکان نصب آن در انواع بخاری وجود دارد.

نکات قابل توجه در هنگام خرید بخاری گازی

برای خرید بخاری گازی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا راحت تر بخاری خود را خریداری کنید. با توجه کردن به نکات و معیار های انتخاب بخاری گازی به شما کمک می کند تا نیاز های خود را بهتر بدانید و برای خرید آن اقدام کنید. این نکات عبارتند از:

  • متراژ: اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که متراژی که می خواهید بخاری را در آن جا قرار دهید را در نظر بگیرید. ممکن است که شما بخاری را در فضای باز و یا بسته قرار دهید. اگر بخاری را برای فضای باز می خواهید بهترین انتخاب خرید بخاری گازی بدون دودکش است و اگر محیط شما تهویه ندارد می توانید از بخاری گازی دودکش دار استفاده کنید.
  • فضای مورد نظر: منظور از فضا این است که به ارتفاع سقف، داشتن پرده، پنجره های عایق حرارت و بزرگی فضا توجه کنید تا با توجه به آن فضا بخاری مورد نظر را خریداری کنید.
  • ظرفیت: بهترین انتخاب این است که ظرفیت بخاری گازی شما متناسب با فضای شما باشد.
  • مصرف انرژی: توجه کردن به نشان استاندارد و برچسب رده انرژی می تواند به این که بخاری گازی کم مصرف را خریداری کنید کمک کند. با خرید بخاری کم مصرف مصرف کمتر و بازده بالاتری خواهد داشت و در طولانی مدت هزینه های کمتری را برای شما در بر خواهد داشت. برچسب انرژی بخاری گازی باید بین C تا F باشد.

چه بخاری گازی بخریم؟

با خواندن مطالب قطعا متوجه شدید که باید قبل از خرید بخاری گازی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم و چند نوع بخاری گازی وجود دارد.  حتما از خودتان سوال می پرسید که باید چه نوع بخاری گازی خریداری کنیم. در ادامه مطالب شما را با اینکه چه نوع بخاری خریداری کنید آشنا می کنیم.

  • اگر بخاری را برای فضای کم و متراژ کم خریداری می کنید یا دارای تهویه نیست بهتر است که بخاری گازی دودکش دار با ابعاد وظرفیت کم خریدرای کنید.
  • اگر بخاری را برای محیطی میخواهید که رفت و امد زیادی در آن می شود خرید بخاری گازی بدون دودکش انتخاب بهتری است.
  • حتما به برچسب انرژی توجه کنید و که باید بین C تا F باشد تا میزان انرژی کمتری مصرف کند.
  • بهتر است که بخاری گازی خریداری کنید که از سیستم ترموکوپل برخوردار باشد.
  • برای اتاق خواب خود و کودکان خرید بخاری گازی دودکش دار مناسب تر است.

بخاری گازی دودکش دار به دلیل اینکه گرمایش بیشتری دراد انتخاب بهتری است.

اهمیت رنگ شعله بخاری گازی

بهترین رنگ برای وضعیت شعله بخاری این است که رنگ آن آبی باشد. گاهی ممکن است که رنگ شعله به رنگ های نارنجی، زرد و یا قرمز در بیاید. با رعایت نکات ایمنی و توجه کردن به رنگ شعله به شما کمک می کند تا بدون خطر و در امنیت کامل از این سیستم گرمایشی استفاده کنید. با رعایت نکردن این نکات متوجه خواهید شد که چرا رنگ شعله تغییر می کند و ثابت نمی ماند. بعضی اوقات با بی توجهی و نداشتن آگاهی در موارد ایمنی بخاری گازی خسارات جانی و مالی زیادی پیش می آید که گاها جبران ناپذیر هستند.

شعله برای سوختن به اکسیژن نیاز دارد و باید بدانید که اگر این رنگ بود یعنی اکسیژن به درستی به آن می رسد. هر متر مکعب برای سوختن به تقریبا ۱۰ متر مکعب هوا نیاز دارد که هر چقدر رنگ آبی شعله بیشتر باشد یعنی اکسیژنی که به آن می رسد کافی است. هر گونه تغییر رنگ در شعله نشان دهنده این است که در سوختن گاز مشکل ایجاد شده است. بنابراین توجه کردن به رنگ شعله بسیار مهم است و نباید از آن غافل باشید.

 

چه بخاری گازی بخریم؟

 

علت زرد سوختن شعله بخاری گازی

ممکن است که گاهی شاهد رنگ زرد شعله های بخاری گازی خود باشید و بخواهید بدانید که دلیل آن چیست؟ این اتفاق زمانی رخ می دهد که هوای کافی برای سوختن گاز وجود نداشته باشد و گاز مونوکسید به جای اکسیژن در گاز باشد شعله گاز زرد رنگ می شود. دلیل زرد سوختن شعله گاز نیز به خاطر عدم سوخت کامل و خروج پسماند های موجود در گاز است. رنگ نارنجی را با رنگ زرد اشتباه نگیرید زیرا رنگ شعله زمانی نارنجی است که بخاری نیاز به تعمیر کردن دارد و درون آن ذرات، گرد و غبار و ناخالصی وجود داشته باشد.

اما در مقابل علت زرد سوختن نشان دهنده وجود سوخت ناقص و نا مناسب است. گاهی فقط نوک شعله زرد رنگ است و در شعله های آن رنگ قرمز و نارنجی نیز مشاهده می شود. در اکثر مواقع دیدن این نوع شعله مربوط به ورود جسم یا ذرات خارجی درون شعله است و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود مشکل زیادی به وجود نمی آورد.

تعمیر شعله زرد بخاری

اگر می خواهید که بخاری شما سوخت نرمالی داشته باشد بهتر است دلیل اینکه چرا شعله زرد رنگ است را بدانید؟ دریچه های تنظیم هوا را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که دریچه به درستی باز نشده است و هوا به اندازه کافی وارد نمی شود. برای اینکه هوای کافی در محیط موجود باشد دریچه را بیشتر باز کنید. امکان دارد دلیل اینکه شعله زرد است این باشد که در مسیر ورود گاز یا سر مشعل گرفتگی ایجاد شده باشد. برای رفع این مشکل بهتر است که داخل لوله ها و سری مشعل را با دقت تمیز کنید و آن را تنظیم کنید تا هوا به درستی جریان پیدا کند

خراب بودن شمعک بخاری گازی

کار نکردن بخاری گازی دلایل زیادی دارد که یکی از آن ها می تواند خراب بودن شمعک بخاری گازی باشد. اگر شمعک بخاری گازی به درستی عمل نکرد مشکل مربوط به ترمکوپل و بویین است. ممکن است که ترموکوپل درست باشد بنابراین باید بویین مورد بررسی قرار بگیرد. اگر سر ترموکوپل به درستی در شعله قرار نگیرد میزان الکتریسته ای که تولید می شود به اندازه ای نیست که هسته بویین نیاز دارد در نتیجه به درستی عمل نمی کند. با این شرایط  هسته بیرون رانده می شود و در نهایت مسیر رفت و آمد گاز بسته می شود. اگر با این مشکل مواجه شدید به این نکته توجه کنید که شعله شمعک پایین تر و یا بالاتر از سر ترموکوپل قرار بگیرد و مجددا به حالت اولیه بازگردد.

جرقه نزدن فندک بخاری گازی

جرقه زدن در بخاری گازی حکم فندک را دارد که گرمای مورد نظر برای شعله ور شدن را تولید می کند. یکی از دلایل قطع شدن ناگهانی گاز می باشد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید ده دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید و این بار می توانید از کبریت برای روشن کردن بخاری استفاده کنید. از دیگر دلایل جرقه نزدن فندک بخاری گازی به تنظیمات مربوط می شود. فندک بخاری حداقل دارای دو پیچ برای تنظیم است که اگر این دو پیچ به خوبی تنظیم نشده باشند جرقه زن به خوبی کار نمی کند.

گرفتگی دودکش بخاری گازی

از دیگر عوامل روشن نشدن بخاری گازی می تواند نوع سوخت آن باشد و امکان دارد که وقتی بخاری روشن شد بوی نامطبوعی به مشام شما برسد. امکان دارد که مجرای دودکش مسدود شده باشد بنابراین مسیر دودکش را بررسی کنید. از دودکش  با قطر مناسب استفاده کنید و نصب کنید. این نکته را به یاد داشته باشید  که از دودکش بدون کلاهک استفاده نکنید.

 

گرفتگی دودکش بخاری گازی

 

روشن نشدن بخاری گازی به دلیل انحراف نازل گاز

یکی از قطعات مهم در بخاری گازی نازل گاز می باشد و اگر این نازل دچار انحراف باشد گاز به درستی به مشعل نمی رسد و مشکل روشن نشدن بخاری گازی به وجود می آید. اگر پیچ ها را محکم کنید این مشکل پیش نخواهد آمد و نازل از جای خود خارج نمی شود. اگر این انحراف به میزان کمی باشد امکان اینکه روشن شود زیاد است ولی با مشکل  روشن نماندن بخاری مواجه خواهید شد.

 خرابی بوبین یکی از دلایل روشن نشدن بخاری گازی

بوبین قطعه ای است که می تواند باعث شود بخاری گازی روشن نشود. بوبین به اندازه ترموکوپل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بوبین به درستی کار نکند و ناقص باشد بر روی شمعک تاثیر خواهد گذاشت و به درستی کار نمی کند. بوبین باید میزان الکتریسیته مورد نیاز خود را دریافت کند تا به درستی کار کند اگر این طور نباشد سوپاپ ا زجای خود حرکت می کند و مسیر گاز را می بندد و با روشن نشدن شمعک مواجه خواهید شد. اگر سر ترموکوپل به درستی روی شعله قرار نگیرد آن الکتریسیته ای که لازم است منتقل نمی شود. برای تست بوبین از یک باتری ۱.۵ ولت استفاده کنید. در صورتی که با انتقال  الکتریسیته به بوبین سوپاپ سر جای خود باقی ماند به این معنی است که بوبین سالم است واگر حرکن نمود نشان دهنده خرابی بوبین است و باید قطعه تمیز شود.

روشن نشدن بخاری گازی به‌دلیل اشکال در اتصالات

dکی دیگر از دلایلی که باعث می شود بخاری گازی روشن نشود اشکال در اتصالات و دودکش بخاری گازی است. هنگامی که دودکش مسدود شده باشد مسیر اصلی ورود گاز به بخاری بسته می شود که ممکن است به علت وجود شی خارجی یا گرد و خاک زیاد در مسیر دودکش بخاری باشد. احتمال اینکه نشتی گاز نیز وجود داشته باشد هست، که اگر بخاری روشن نشود باید سریعا ان قسمت را بررسی کنید.

 قیمت بخاری گازی

از فاکتور های مهم در هنگام خرید که باید هر کسی به آن توجه کند قیمت بخاری گازی می باشد. قیمت بخاری گازی به ویژگی های آن بستگی دارد که عبارتند از توان مصرفی، خروجی دستگاه، برند محصول، نوع کارکرد و اندازه آن است. اندازه بخاری گازی نیز بر قیتمت آن تاثیر زیادی دارد هر اندازه که بخاری گازی بزرگتر باشد  مواد مصرفی آن بیشتر است، بنابراین قیمت آن بیشتر است. بخاری گازی های شومینه نیز قیمت بالاتری دارند که آن ها نیز در سایز و ابعاد مختلفی موجود هستند. بخاری گازی نیک کالا یکی بهترین برند های ایرانی می باشد که از بهترین متریال برای ساخت آن استفاده می شود.

خرید بخاری گازی ارزان همیشه انتخاب خوبی نیست و ممکن است به دلیل ارزان خریدن بخاری خسارات جبران ناپذیری را برای شما در بر داشته باشد. از مناسب ترین قیمت و با کیفیت ترین بخاری گازی هایی که می توانید خریداری کنید بخاری گازی های نیک کالا می باشد.

 

نتیجه گیری انتخاب بهترین مارک بخاری گازی

همانطور که می دانید و در این مقاله با هم خواندیم بخاری گازی یکی از پرکاربرد ترین وسیله های گرمایشی در فصل های سرد سال می باشد. برای نصب بخاری گازی های دودکش دار باید حتما لوله کشی انجام شده باشد و در این صورت می توانید از آن استفاده کنید. بخاری گازی های زیادی در اندازه و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد. یکی از بهترین مدل های آن برند نیک کالا می باشد. برای انتخاب بهترین بخاری گازی حتما به شرکت تولیدی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. بخاری گازی را از برند های مطمئن و با کیفیت بازار خریداری کنید.

از فروشگاه هایی خرید خود را انجام دهید که مهلت تست را به شما بدهند. حتما به فضایی که می خواهید بخاری گازی را در آن جا قرار دهید توجه کنید سپس بخاری را خریداری کنید. توجه کردن به برچسب انرژی و توان بخاری بی توجه نباشید. از بخاری گازی هایی استفاده کنید که در آن ها از فناوری روز دنیا استفاده شده باشد.

معرفی ۹ ترفند کاربردی برای پخت سریع گوشت

تاریخ ارسال : 1402/09/12

معرفی ۹ ترفند کاربردی برای پخت سریع گوشت

 معرفی چند روش موثر برای پخت سریع تر انواع گوشت

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

از پر مصرف ترین مواد غذایی که در طول هفته از آن استفاده می شود و دارای پروتئین و مواد معدنی زیادی هستند گوشت ها می باشد. پختن گوشت روش های مختلفی دارد و می توان غذا های زیادی با آن درست کرد. کمتر کسی وجود دارد که به گوشت علاقه ای نداشته باشد و از خوردن آن اجتناب کند. تقریبا هر مدل خورشتی که درست می شود از گوشت برای بهتر شدن مزه آن به کار می رود. به دلیل این که مشغله های زندگی زیاد شده است و فرصت کمی برای آشپزی داریم، بنابراین باید به دنبال بهترین روش ها برای پخت سربع گوشت باشیم.  خیلی از افراد نمی دانند که گوشت با چه روش هایی زود پخته می شود و می توان گوشت را در کمترین زمان پخت.

اگر به دنبال یادگیری ترفند های پخت سریع گوشت هستید برای اینکه غذای مورد علاقه خود را در کمترین زمان آماده کنید تا پایان این وبلاگ با ما همراه باشید. گوشت سفت را چگونه نرم کنیم؟ گاهی بدون آن که شناختی از گوشت داشه باشیم آن را خریداری می کنیم که ممکن است گوشت کمی سفت باشد. نرم و آبدار کردن گوشت های سفت و زود پختن گوشت خورشتی در این شرایط کمی سخت و دشوار است. اینکه برای پخت گوشت مدت زمان زیادی را بگذارید و همچنان سفت باشد بسیار آزار دهنده خواهد بود. در این وبلاگ روش هایی که در پخت سریع گوشت به شما کمک می کند را به شما خواهم گفت و بهترین وسیله هایی که می توانید برای پخت گوشت استفاده کنید را به شما می گویم.

آیا جوش شیرین باعث زود پختن گوشت میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از جوش شیرین یکی از ترفند های پخت سریع گوشت می باشد. جوش شیرین فیبر موجود در گوشت را تجزیه می کند و در نتیجه باعث نرم شدن گوشت می شود. کمی جوش شیرین را روی سطح گوشت بریزید و به خوبی روی آن میکس کنید. هر دو طرف گوشت را به جوش شیرین آغشته کنید و به مدت ۳ تا ۵ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. قبل از اینکه گوشت را برای پختن آماده کنید گوشت را به خوبی بشویید تا تمام جوش شیرین از روی آن پاک شود. اگر جوش شیرین روی گوشت باقی بماند باعث می شود که طعم گوشت  تغییر کنید و طعم بسیار بدی بدهد. زمانی که از جوش شیرین استفاده می کنید نباید از آبلیمو و سرکه استفاده کنید.

از کیوی برای پخت سریع گوشت استفاده کنید

یکی از میوه هایی که برای طعم دار کردن و نرم کردن گوشت استفاده می شود کیوی است. با استفاده از کیوی می توانید به راحتی گوشت را نرم کنید و آن را از سفتی خارج کنید. از کیوی به دو روش می توانید برای نرم کردن گوشت استفاده کنید که راحت تر بتوانید گوشت را بپزید.

  • روش اول پوره کردن کیوی است به این صورت که پوست کیوی را جدا کرده و کیوی را به قطعات کوچک تقسیم کنید. بعد از خرد کردن کیوی آن را درون مخلوط کن بریزید و یا از گوشتکوب برقی برای له کردن و پوره کردن آن استفاده کنید. گوشت را به پوره کیوی آغشته کنید و آن را به مدت یک روز در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده از گوشت آن را به خوبی بشویید سپس آن را بپزید.
  • روش دیگری که وجود دارد این است که کیوی را از وسط نصف کنید و آن را بر روی گوشت بمالید. گوشت را برای چند ساعت در یخچال نگهدارید و سپس آن را بپزید. اگر به کیوی حساسیت دارید قبل پختن به خوبی بشویید.

کوبیدن گوشت برای پخت آسانتر

کوبیدن گوشت علاوه بر اینکه باعث زود پخته شدن آن می شود در زمان های قدیم از آن به عنوان گوشت چره کرده نیز استفاده می کردند. زمانی که چرخ گوشتی برای چرخ کردن گوشت وجود نداشت از کوبیدن گوشت برای تهیه انواع کوفته و شامی کباب و کباب تابه ای استفاده می کردند. گوشت را تا حدی می کوبیدند که مانند گوشت چرخ کرده می شد و سپس از آن استفاده می کردند. برای نرم تر شدن گوشت نیز بهترین روش است و باعث می شود در کمترین زمان ممکن بپزد.

 

کوبیدن گوشت برای پخت آسان تر

 

استفاده از چای خشک برای زود پختن گوشت خورشتی

یکی دیگر از موادی که برای زودتر پخته شدن گوشت می توانید از آن استفاده کنید چای خشک می باشد. استفاده کردن از چای خشک یکی از روش های پخت سریع گوشت می باشد که تاثیر زیادی نیز دارد. برای زود پخته شدن خورشت و گوشت خود می توانید نصف قاشق چای خوری چای خشک را به غذای خود اضافه کنید. با اضافه کردن چای خشک گوشت نرم تر می شود و در نتیجه زود تر می پزد. برای اینکه تفاله چای درون خورشت دیده نشود می توانید چای را درون یک کیسه پارچه ای تمیز بریزید و آن را حدود نیم ساعت تا یک ساعت درون خورشت بیندازید. با استفاده از این روش دیگر مجبور نیستید نگران تفاله چای باشید. روش دیگر و بهتر استفاده از چای های کیسه ای است.

از سرکه برای پخت سریع گوشت استفاده کنید

استفاده کردن از مواد اسیدی برای پخت گوشت ترفند سریعی برای زود پخته شدن است. با استفاده از سرکه و آبلیمو می توانید خیلی سریع گوشت را نرم کنید و آن را بپزید. سرکه و آبلیمو علاوه بر اینکه باعث نرمی گوشت می شوند به بهتر شدن طعم گوشت نیز کمک زیادی می کند. گوشت را به مدت یک شب به آبلیمو و یا سرکه آغشته کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. می توانید گوشت را با یک چنگال سوارخ کنید و قبل از اینکه آن را بپزید گوشت را درون سرکه و یا آبلیمو قرار دهید. گوشت را قبل از پختن خوب بشویید.

 

معرفی 9 ترفند کاربردی برای پخت سریع گوشت

 

پختن گوشت خورشتی به‌روش سریع

خورشت یکی از خوشمزه ترین و پر طرفردار ترین غذاهایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. برای تهیه انواع خورشت اغلب از گوشت استفاده می شود و محبوب ترین خورشت ها، خورشت قیمه، قورمه سبزی و … می باشد. بنابراین بایدگوشتی که برای تهیه خورشت استفاده می شود نرم باشد و زود بپزد تا خورشتی جا افتاده و خوش طعم داشته باشیم. برای اینکه گوشت داخل خورشت شما خوب بپزد باید آن را حتما به دمای محیط رسانده باشید. نباید از گوشت یخ زده استفاده کنید زیرا یخ بودن گوشت باعث می شود خورشت شما دیر آماده شود و آن طعم اصلی وخوشمزگی را نداشته باشد.

یخ گوشت را کاملا باز کنید و سپس آن را بپزید. روش دیگر این است که در زمان مناسبی رب و نمک خورشت را اضافه کنید. اگر در زمان نادرست رب و نمک را اضافه کنید  باعث دیرپز شدن گوشت می شود. بهترین زمان برای اضافه کردن نمک و رب زمانی است که گوشت خوب پخته شده باشد. برای بهتر جا افتادن خورشت و سریع پخته شدن گوشت زیر شعله کم کنید و بگذارید آهسته پخته شود.

علت دیرپز بودن گوشت گوسفند

از سر سخت ترین گوشت هایی که دیر می پزد گوشت گوسفندی می باشد. گوشت گوسفندی یکی از سالم ترین و مقوی ترین گوشت ها در بین انواع گوشت می باشد. برای پختن گوشت باید زمان بیشتری را اختصاص دهید. دیللی دیر پز شدن گوشت گوسفندی ضخامت زیاد فیبر عضلانی ان است. سن گوسفندی که گوشت آن را می پزید در سریع پخته شدن آن تاثیر زیادی دارد. هر چقدر سن گوسفند بیشتر باشد گوشت آن دیر تر می پزد و زمان بیشتری برای پختن لازم دارد.

برای زودتر پخته شدن گوشت گوسفندی در هنگام خرید حتما به نوع گوشت دقت کنید و گوشتی تهیه  کنید که ضخامت کمی داشته باشد و تازه باشد. گوشتی که دیرپز است به راحتی از طریق رنگ آن قابل تشخیص است. رنگ گوشتی که تازه است و زود می پزد صورتی مایل به قرمز است. اما رنگ گوشتی که دیر پز است رنگ تیره تری دارد و رنگ آن قرمز بسیار تیره می باشد. گوشتی که تازه است بوی مطبوعی دارد و به انگشتان دست هم نمی چسبد.

 

علت دیرپز بودن گوشت گوسفند

 

برای گوشت دیرپز چه باید کرد؟

روش های مختلفی برای زود پخته شدن گوشت وجود دارد که در بالا به آن اشاره کردیم. اما برای زود پخته شدن گوشت می توانید از لوزامی که برای آشپزخانه لازم است نیز استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن گوشت را برای شما بپزد. استفاده کردن از انواع زود پز برقی و گازی، مایکروفر، سرخ کن و … از ساده ترین روش ها برای پختن گوشت است. در ادامه مطالب به توضیح هر یک از این لوازم آشپزخانه می پردازیم و روش استفاده از آن ها را برای شما خواهیم گفت.

استفاده از زودپز برای پخت گوشت

زودپز یک وسیله ای است که غذا را با یک فشار بالا می پزد. زودپز از یک فشار بخار که درون دیگ وجود  دارد و محکم بسته می شود استفاده می کند. برای پخت گوشت با زود پز به این صورت باید عمل کنید تا بهترین طعم گوشت را داشت باشید. اگر از زود پز برقی استفاده می کنید باید برنامه و زمان پخت را مشخص کنید و اما اگر از زودپز روگازی استفاده می کنید؛ زودپز را روی اجاق گاز بگذارید و تنظیم فشار را انتخاب کنید و حرارت اجاق گاز را تنظیم کنید.

حال غذا، ادویه جات و مایع را به درون دیگ زودپز بریزید در دستگاه را ببنیدید و از محکم بودن و درست قرار گرفتن سوپاپ مطمئن شوید. تنظیمات فشار را انتخاب کنید و صبر کنید تا داخل دستگاه از فشار پر شود و بعد از زمان مشخصی پخت و پز با فشار آغاز می شود. برای پخت گوشت با زود پز در یک ساعت گوشت به طور کامل می پزد. از زودپز می توانید برای برشته شدن، آب پز کردن، بخارپز کردن، درست کردن خورشت و یا کباب کردن استفاده کنید.

 

نحوه پختن گوشت در سرخ کن های بدون روغن

یکی از وسایل آشپزخانه که چند سالی است وارد بازار شده است و در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است سرخ کن های بدون روغن هستند. استفاده از این محصول به دلیل استفاده از روغن خیلی کم کالری و کلسترول غذاها را کاهش می دهد و یک رژیم غذایی بسیار سالم به حساب می آید. سرخ کن با استفاده از فناوری جریان هوای گرم کار می کند به این صورت که زمانی که سرخ کن روشن می شود المنت های حرارتی که در زیر سبد سرخ کن قرار دارند گرم می شوند و گرما را در سرخ کن پخش می کنند.

گرمایی که تولید می شود به وسیله فن هایی که در دستگاه وجود دارد در داخل سرخ کن به گردش در می آید و به وسیله هوای گرم آب مواد غذایی گرفته می شود و همین امر باعث پخته شدن و نرم شدن گوشت  می شود. قبل از اینکه گوشت را داخل سرخ کن بگذارید آن را از یخچال بیرون آورده تا به دمای محیط برسد. حال گوشت را در دمای مناسب به مدت ۵ دقیقه گرم کنید، گوشت را با ادویه جات و کمی روغن زیتون آغشته کنید تا مزه دار شود. اکنون گوشت را به صورت لایه لایه در سبد سرخ کن بچینید و بگذارید هر طرف گوشت به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

طرز تهیه گوشت در مایکروفر با طعم بی نظیر

روش دیگر برای پخت سریع گوشت استفاده از مایکروفر است. برای پخت گوشت در مایکروفر به این صورت عمل کنید که گوشت را به اندازه دلخواه برش دهید و آن را با هر موادی که دوست دارید مزه دار کنید. مواد را داخل یخچال بگذارید تا موادی که به آن آغشته کرده اید به خورد آن برود. حال گوشت را با هر سبزیجاتی که دوست دارید و یا اینکه به طور جداگانه در داخل سینی مایکروفر قرار داده و به هر میزانی که دوستدارید پخته شود زمان را برای آن تعیین کنید.


صفحه 13 از 29

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد