چگونه یک میوه خشک کن خوب تهیه کنیم؟

تاریخ ارسال : 1403/01/25

چگونه یک میوه خشک کن خوب تهیه کنیم؟

راهنمای خرید میوه خشک کن خوب

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

برای خرید هر وسیله باید بدانید که آن را لازم دارید یا نه؟ باید بدانید که هدفتان از خرید ان چیست؟ مهمترین دلیلی که برای خرید میوه خشک کن وجود دارد جلوگیری از پوسیده شدن میوه ها و حفظ کردن ویتامین و مواد معدنی در آن است. خشک کردن میوه ها علاوه بر حفظ مواد غذایی در ان باعث جلوگیری از خراب شدن ان ها نیز می شود. خشک کردن میوه ها به صورت سنتی و در زیر آفتاب می تواند زمان بر باشد و رنگ ان نیز تغییر کند. با استفاده ا میوه خشک کن می توانید خیل یراحت میوه هایتان را خشک و از خوردن ان ها لذت ببرید. اما باید قبل از خرید میوه خشک کن نکاتی را بدانید که در ادامه ی مطلب به ان می پردازیم و امیدواریم با خواندن ان بهترین را خریدرای کنید.

استفاده از میوه خشک بهتر است یا فر برقی

دستگاه میوه خشک کن برای خشک کردن میوه ها به المنت حرارتی و فن مجهزند. المنت های حرارتی گرما تولید می کنند و گرمای به وجود امده را جهت خشک  کردن د رداخل دستگاه به گردش در می آورد. میوه خشکن ها آب داخل میوه ها را بدون هیچ پختی خشک می کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا می توان میوه ها در داخل فر نیز خشک کرد؟ بله می توانید این کار را انجام دهید اما نتیجه خشک کردن با فر نسبت به میوه خشک کن قابل مقایسه نیست. دمایی که فرها برای خشک‌کردن میوه‌ها و مواد غذایی زیادی داغ است و با استفاده از فر طعم مواد نیز تغییر می کند. دستگاه های میوه خشک کن مصرف برق کمتری نیز دارند. جدیدا فر هایی تولید شده اند که قابلیت خشک نیز دارند اما از قیمت بالاتری برخوردار هستند و میوه خشک کن ها قیمت مناسبتری دارند.

 

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل‌ استفاده است؟

دستگاه میوه خشک کن درواقع خشک‌ کن مواد غذایی است اما بیشتر برای خشک کردن میوه از ان استفاده می شود. باید بدانید که از دستگاه میوه خشک کن برای سبزیجات، غلات، گوشت و گل نیز استفاده می شود. با استفاده از دستگاه خشکن حتی می توانید انواع شکلات را نیز تهیه کنید. توجه داشته باشید که خشک‌ کن‌ ها دارای سینی گرد برای مواد غذایی خشک  میوه، سبزی، گوشت و … هستند اماسینی خشک کن های دارای سینی چهار گوش برای تهیه مواد دیگر مناسب تر هستند.

 

آیا میوه و سبزی خشک کن فقط برای میوه قابل‌ استفاده است؟

 

مزایای استفاده از میوه خشک‌ کن‌

میوه خشک کن ها مزایایی دارند که عبارتند از: 

  • سلامتی: میوه خشک‌ کن‌ ها باعث حفظ  ویتامین های موجود در مواد غذایی می‌شوند. دستگاه‌ های میوه خشک‌ کن آب میان‌ بافتی خوراکی‌ ها را می‌گیرند اما مواد مغذی موجود را از بین نمی برند. تفاوت زیادی با مواد غذایی خشک‌ شده یا کنسروی کارخانه‌ای دارند وحاوی هیچگونه نمک و نگهدارنده‌ مواد غذایی نیستند. نمونه‌ های کارخانه‌ ای به آن ها قند اضافه می کنند اما با استفاده از میوه خشک کن  انتخاب با خودتان است که از این مواد استفاده کنید یا نه.
  • صرفه‌جویی: با استفاده از میوه خشک کن در مصرف مواد  نیز صرفه جویی می کنید زیرا هنگامی که میبینید میوه زیادی در یخچال دارید و ممکن است خراب و پوسیده شوند می توانید میوه ها را خشک کنید. مواد غذایی خشک‌شده ماندگاری بیشتری دارند و با استفاده از میوه خشک کن در منزل از خرید میوه های خشک و گران داخل بازار نیز باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  • کاربری آسان: طرز استفاده از میوه خشک کن خیلی راحت است و به راحتی می توانید با استفاده از دفترچه راهنما با ان کار کنید. کار با دستگاه‌ های میوه خشک‌ کن پیچیدگی زیادی ندارد و به دلیل اینکه فرایند خشک‌ کردن را به‌ آهستگی انجام می‌دهند خیل یکم پیش می آید که میوه ها را خراب کند.

مدل میوه خشک کن های موجود در بازار

جریان عمودی : تولید گرما در میوه خشک‌ کن‌ های با جریان عمودی در کف دستگاه قرار دارد. شکل ظاهری این میوه خشک کن ها گرد است و طبقات روی هم چیده شده اند. درب این نوع میوه خشک کن ها از بالا باز می شود و باید سینی ها را از بالا بردارید. قیمت این نوع دستگاه ها مناسبتر از بقیه مدل ها می باشد و بسیار جمع و جور می باشند و فضای کمی را اشغال می کنند.این نوع میوه خشک کن بیشت ربرای خشک کردن میوه ها مناسب هستند.

 

جریان عمودی

 

جریان افقی: جریان تولید گرما در میوه خشک‌ کن‌ های نوع افقی مانند فرهای فن دار در قسمت عقب می باشد. این نوع میوه خشک کن ها طبقات کشویی دارند و درب این نوع میوه خشک کن از قسمت پهلو باز می شود. در آوردن سینی در این نوع دستگاه آسان تر از مدل عمودی می باشد و بدون جا به جا کردن سینی های دیگر می توانید ان را خارج کنید. قیمت این مدل ها گرانتر از بقیه مدل ها می باشد. به غیر از میوه می توانید از اآن برای خشک کردن گوشت و مواد دیگر نیز استفاده کنید. در اندازه های مختلفی وجود دارند و در اندازه های رومیزی وجود دارند تا اندازه های بزرگتر صنعتی که برای مشاغل از آن استفاده می شود. فضای بیشتری نسبت به نوع عمودی را اشغال می کنند.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد