زودپز برقی بخریم یا زودپز روگازی

تاریخ ارسال : 1403/01/21

زودپز برقی بخریم یا زودپز روگازی

زودپز برقی بهتره یا زودپز گازی؟

از اساسی ترین لوازمی که هر خانمی و آشپزی دوست دارد با آن کار کند زودپز است. زودپز ها در دونوع گازی و برقی در بازار موجود می باشند که و این قابلیت را دارند که در مدت زمان بسیار کمی یک غذای لذیذ را به شما تحویل می دهد. زودپز برای کسانی که شاغل هستند و وقت زیادی برای آشپزی ندارند بسیار مناسب است. زودپز می تواند مواد غذایی مانند گوشت را در زمان خیلی کوتاهی  آماده کند. اما مسئله این است که زودپز گازی بخریم یا برقی؟ کدام یک دارای ایمنی بیشتری است؟ طرز استفاده کدام نوع زودپز آسان تر است؟ قبل از خرید هر نوع زودپزی لازم است اطلاعاتی از خرید خود داشته باشید. در این مطلب در مورد هر دو زودپز مطالبی را به شما می گوییم تا بتوانید راحت تر خرید خود را انجام دهید. پس برای اینکه بدانید زودپز برقی یا زودپز روگازی را بخرید تا آخر این متن با ما همراه باشید.

زودپز چیست؟

 یکی از مسائلی که برای هر خانم و یا آشپزی مهم است داشتن عملکرد سریع در هنگام کار است. چه خوب که محصولی وجود داشته باشد کار آشپزی را بسیار راحت کند. بهترین راه حل خرید زود پز روگازی یا برقی می باشد. زودپز از آن دسته وسایلی است که عملکرد آشپزی را سریعتر پیش می برد. این محصول شگفت انگیز غذای شما را در سریع ترین زمان ممکن آماده می کند.

غذاهایی که مدت زمان زیادی برای پخت نیاز دارند را می توانید در کمترین وقت تهیه کنید و همین امر باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. زودپز وسیله ای است که با فشار بخار آب کمک به روند بهتر پخت غذا می کند. هنگامی که مواد غذایی را در یک فضای بسته قرار می دهید به دلیل اینکه تحت فشار قرار می گیرد سرعت برای پخت آن نیز افزایش می یابد. ویژگی دیگری که زودپز دارد این است که ویتامین های موجود در  غذا از بین نمی برد و ارزش غذایی آن حفظ می شود.

 عملکرد زودپز برقی چگونه است؟

با پیشرفت تکنولوژی زودپز های برقی به بازار آمدند که دارای کارایی راحتی می باشند. با انجام یک سری تنظیمات پختن غذا شروع می شود و لازم نیست هر بار به آن سر بزنید که در چه مرحله ای از پخت قرار دارد. تنظیمات آن به گونه ای است که بعد از پخت غذا به صورت اتومات به وسیله تایمری که دارد خاموش می شود. امنیت در این نوع زودپز ها بسیار بالا بوده و لازم نیست نگران منفجر شدن آن باشید، البته این را نیز به خاطر داشته باشید که هر محصولی را خریداری می کنید باید دارای گارانتی و از برندی معروف باشد. زیرا از هر محصولی بدل آن را نیز تولید می کنند و این ممکن است به شما آسیب بزند.

ظرفیت بیشتر زودپز های تولید شده ۶ لیتر می باشد. از کارایی زودپز برقی می توان به داشتن امنیت بالا، کارایی راحت تر، طراحی زیبا، دارا بودن قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن خودکار اشاره کرد.جنس فولاد یا آلومینیوم دیگ زودپز باعث می شود که ضدنگ باشد. در هنگان پخت غذا ممکن است بخار زیادی جمع شود و به آن فشار بیاید و نیاز به تخلیه داشته باشد، دریچه بخار برای چنین شرایطی قرار دارد تا بخار اضافی خارج شود. زودپز ها در دو نوع برقی و گازی که به آن روگازی نیز می گویند وجود دارد که در ادامه به بررسی انواع زودپز برقی یا روگازی و تفاوت و فرق زودپز برقی و گازی میپردازیم.

زودپز رو گازی چیست؟

 یکی دیگر از انواع زودپز ها زودپز روگازی است که در مقابل زودپز برقی قرار دارد و نسبت به آن از ویژگی های کمتری برخوردار است. این زودپز های گازی قابلیت تنظیم فشار و زمان را ندارند و انرژی کمتری برای پخت غذا صرف می کنند. زودپز های گازی در اندازه های مختلفی موجود می باشند و حجم ها یمتفاوتی دارند. بعضی از زودپز های گازی دوقلو هستند یکی بزرگتر و دیگیری کوچکتر. در این زودپز ها فقط می توان میزان فشار را کم یا زیاد کرد و باید مدام به آن سر بزنید. از ویژگی های این محصول این است که به راحتی حمل می شوند و سشتشوی راحتی نیز دارند. سرعت پختن مواد غذایی در این نوع زودپز ها بیشتر است زیرا فشار بخار در آن ها گسترده تر است.

این محصول برای کسانی که با دوام بودن محصول، سرعت و نیروی بیشتر دارای اهمیت است انتخاب زودپز گازی گزینه بهتری می باشد. از نظر قیمت نیز زودپز گازی ارزانتر از زودپز برقی است. از کارایی خوب زودپز گازی می توان به طول عمر بیشتر، حمل کردن آسان، داشتن قیمت مناسب، داران بودن سایز و اندازه مناسب، مصرف انرژی کم، اشغال کردن فضای کم و شستشوی راحت محصول و قطعات آن اشاره کرد.

 

زودپز رو گازی

 

فرق زودپز برقی و گازی

زودپز های برقی و زودپز های روگازی دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم. یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو زودپز این است که  زودپز گازی نسبت به زودپز برقی تعمیر آسانتری دارد و قطعات آن راحتر و قابل دسترس تر است. از دومین تفاوت میتوان به اینکه زودپز گازی با فشار بیشتری نسبت به زودپز برقی  کار می کند و زودتر داغ می شود. سومین تفاوتی که دارند قیمت آن هاست که به علت پیشرفته بودن زودپز برقی قیمت آن نسبت به زودپز روگازی بیشتر است. قیمت زودپز های روگازی نیز به عوامل زیادی از جمله برند، جنس استیل و امکاناتی که دارند بستگی دارد.

 

راهنمای خرید زودپز برقی و گازی

قبل از خرید زودپز باید به مواردی توجه کنید تا خرید بهتری داشتهباشید و طبق سلیقه خود یکی از مدل ها را خریدرای کنید. اولین گزینه قیمت زودپز ها می باشد. باید میزان بودجه خود را در نظر داشته باشید و طبق آن زودپز خود را خریدار یکنید. زودپز های برقی و گازی قیمت متفاوتی دارند. قیمت زودپز های برقی بیشتر از زودپز های گازی می باشد. دلیل اینکه قیمت زودپزهای برقی بیشتر از گازی است این است که زودپز های برقی پیشرفته تر و از تنظیمات بیشتری برخوردار هستند.

توجه به نوع زودپز در هنگام خرید

هر کدام از زودپز ها چه برقی و چه گازی انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نیاز خود یکی از نمونه ها را  خریداری کنید. زودپز های برقی به دلیل داشتن آنالوگ یا دیجیتالی بودن صفحه آن ها طرفداران بیشتری از گازی دارند. کار کردن با زودپزی که دارای صفحه دیجیتالی با صفحه نمایش لمسی و دارای تنظیمات پخت است راحت تر از نوع روگازی می باشد. استفاده از تکنولوژی در این روز ها طرفداران بیشتری دارد. اما زودپز های گازی از این ویژگی بهره مند نیستند و دارای آنالوگ و یا صفحه دیجیتالی نیستند. کارایی زودپز های برقی آسانتر از زودپز های گازی است.

حجم زودپز باید چقدر باشد

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید حجم و ظرفیت زودپز است. باید به جمعیت افراد خانواده خود توجه کنید و طبق آن زودپز را خریداری کنید. برای خانواده ای با جمعیت ۲ تا ۴ نفر ظرفیت ۴ لیتری مناسب است. زودپز هایی با ظرفیت های مختلفی دربازار موجود هستند. ظرفیت اکثر زودپز های برقی ۶ لیتر می باشند. در مقابل زودپز های گازی قرار دارند که ظرفیت های گوناگونی دارند و تا ۱۰ لیتر نیز در بازار موجود هستند. زودپز های با ظرفیت زیاد برای خانواده های پر جمعیت بسیار مناسب هستند. 

 جنس زودپز

از بهترین جنس ها برای زودپزگازی بدنه ای با فولاد ضد زنگ با روکش استیل می باشد. این نوع جنس از نظر ایمنی مقاومت زیادی در برابر فشار را دارند. دلیل بعدی این است که چون مواد با فشار بالایی پخته می شوند نباید زنگ بزنند. اگر محصول ضد زنگ نباشد می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. به این نکته نیز توجه کنید که جنس دسته ها نسوز باشد تا در هنگام برداشتن دچار آسیب و سوختگی نشوید. بهتر است جنس بدنه زودپزهای برقی نیز از استیل و جنس دیگ های آن تفلون باشد. در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کنید تا بتوانیدب رای مدت طولانی از محصول استفاده کنید.

 

 جنس زودپز

 

توجه به ایمنی زودپز

زودپزهای برقی و روگازی هایی که چدیدا تولید می شوند دارای سوپاپ اطمینان می باشند. در قدیم زودپز ها سوپاپ اطمینان نداشتند و باعث منفجر شدن و به و جود آمدن آسیب هایی به مردم می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ایمنی محصول را بیشتر کرده اند. زودپز های برقی از قطع کن اتوماتیک برخوردار هستند و در اتمام پخت خاموش می شوند. به این صورت که با کیپ شدن سوپاپ از انفجار جلوگیری می کند.

 چند کاره بودن زودپز

چند کاره بودن زودپز ها می تواند از هر نظر عالی باشد. با خرید زودپز های چند کاره می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و در اشغال کردن فضا نیز جلوگیری کنید. اگر چند وسیله جداگانه خریداری کنید هم هزینه زیادی برای شما در بر می گیرد و هم اینکه فضای زیادی از آشپزخانه شما را اشغال می کند. یکی از بهترین خرید ها برای زودپز های برقی خرید زودپز برقی پرشیا است. این زودپز ۴ کاره می باشد و می توانید به عنوان آرام پز، زودپز، پلوپز و گرم نگهدارنده استفاده کنید. زودپز های روگازی فط زودپز و بخار پز می باشند که در نتیجه خرید زودپز های برقی بهتر است.

نکات لازم زمان خرید زودپز گازی یا برقی

  • یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید قیمت زودپز است. قیمت محصولی که دارای ویژگی های بیشتری است از محصولی که ساده می باشد بیشتر است. برند محصول نیز از دیگر ویزگی های است که باعث قیمت گذاری محصول می شود.
  • حتما به ایمنی محصول توجه کنید زیرا داشتن ایمنی می تواند از به وجود آمدن خطرات جلوگیری کنید. زودپزی که قرار  است بخرید باید دارای کیفیت بالایی باشد و از زمانی که شروع به پختن می کند درب آن بسته شود. باید دسته های زودپز طوری طراحی شوند که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید و بتواند وزن محصول را تحمل کند. باید زودپز به گونه ای طراحی شده باشد که در صورتی که در داخل دیگ فشار زیادی وارد شد به صورت اتومات فشار خارج شود.
  • توجه کردن به جنس دسته ها یکی دیگر از نکاتی است که نباید فراموش کنید. جنس دسته ها باید نسوز باشد تا در هنگام پخت دچار سوختگی و آسیب نشوید.
  •  حتما باید زودپز شما دارای سوپاپ اطمینان باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • توجه کردن به  ظرفیت دیگ زودپز یکی دیگر از نکاتی است که نباید از یاد ببرید و باید طبق جمعیت خانواده خود آن را خریدرای کنید.
  • اگر به غذاهای بخار پز غلاقه دارید زودپز هایی خریداری کنید که دارای سبد بخارپز باشد.
  • حتما به دفترچه راهنما و گارانتی زودپز توجه کنید.

زودپز دوقلو پرشیا PR-149

زودپز دوقلو پرشیا مدل PR-149 محصولی فوق العاده از بهترین زودپزهای روگازی موجود در بازار می باشد به طوریکه تمام اتومات بوده به نحوی که هنگام گرم بودن درب آن به هیج وجه باز نمی شود. با داشتن این محصول لوازم آشپزخانه ی خود را بیش از پیش تکمیل خواهید کرد. درب این زودپز از نوع کلیپسی بوده که قابلیت نصب بر روی هر دو سایز دیگ ها را دارد. همچنین یک درب شیشه ای پیرکس همراه با زودپزها که می توانید آن را به عنوان درب قابلمه استفاده نمود. جنس دستگیره های این زودپز از پلاستیک نسوز می باشد و به دلیل اینکه عایق حرارت است و هیچ گونه گرمایی از خود عبور نمی دهد می توانید به راحتی زودپز را جابجا کنید. تمامی اجزای این محصول قابلیت شستشو با مواد شوینده را دارند و براحتی شسته و تمیز می شوند. کفی این زودپز از چدن می باشد و گرما را در کلیه سطح زودپز یکسان پخش می کند. 

 

زودپز دونالکس ایتالیا مدل ۵۰۵

زودپز دونالکس ایتالیا مدل ۵۰۵ دارای گنجایش ۷ لیتر است، جنس بدنه از استیل ضد زنگ و جنس دسته های دستگاه از باکالیت است، این نوع زودپز روگازی میباشد، کف این محصول از چدن است، زودپز دونالکس ایتالیا مدل ۵۰۵ دارای تایمر است، میتوانید آن را به راحتی تنظیم نمایید. در ساخت زودپز دونالکس ایتالیا مدل ۵۰۵ تمامی استاندارد های لازم کاملا ایمنی رعایت شده است، این محصول بخارپز به همراه دارد، کف آن چدن است، این زودپز روگازی هم آرام پز، و بخارپز، میباشد، این دیگ های محبوب به راحتی در کمترین زمان غذا را درست میکنند، زودپز با فشار بخار آب کار میکند، به همین علت است که غذا در این دیگ در کمترین زمان ممکن پخته میشود. دسته های این محصول از باکالیت است، و هنگام داغ شدن مشکلی نخواهد داشت. میتوانید آن را به راحتی از طریق دسته های آن جا به جا نمایید، زودپز دونالکس از دارای سوپاپ ایمنی میباشد، و اصلا از خطرات این محصول نگران نباشید، چون کاملا ایمنی ساخته شده است.

معرفی بهترین زودپز های برقی و روگازی

زودپز برقی پرشیا فرانس مدل PR-407 یکی از پرفروش ترین زود برقی های موجود در بازار است. این زودپز ۴ کاره بوده و می توانید به عنوان  آرام پز، پلوپز،گرم نگهدرانده و زودپز از آن استفاده کنید. می توانید به مدت ۴۸ ساعت غذا را در این زودپز گرم نگهدارید و از آن استفاده کنید. توان مصرفی این زودپز ۱۰۰۰ تا ۱۱۹۰ وات می باشد و از ظرفیت دیگ ۶ لیتر بخوردار است. این ظرفیت دیگ مناسب برای تهیه غذای ۸ تا ۱۲ نفر می باشد. جنس بدنه این زودپز از استیل و دارای سوپاپ اطمینان برای امنیت بیشتر محصول است. به دلیل اینکه از سیستم قطع کن اتوماتیک برخوردار است توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. 

 

 

زودپز برقی ۶ لیتری ژوگن مدل ۲۰۲

قیمت زودپز برقی ژوگن بسیار مناشب بوده و هر هکسی با هر بودجه ای می تواند آن را خریداری کند. از کیفیت بالایی برخوردار است و توان مصرفی آن ۱۱۰۰ وات می باشد. به وسیله این زودپز می توانید انواع حبوبات، سوپ، ماهیف مرغ و گوشت قرمز را در کمترین زمان بپزید. اگر در هنگام انجام کار برق قطع شود و دوباره برق متصل شود زودپز به طور خودکار شروع به کار می کند.  اگر زمان پخت غذا به اتمام رسید با یک صدای صوتی هشدار تمام شدن را می دهد. این زودپز می تواند تا ۱۰ برنامه پخت را داشته باشد و غذاهای متنوعی را برای شما آماده کند. یک نمایشگر روی بدنه زودپز تعبیه شده است که مدت زمان باقی مانده را نشان می دهد.

 

 

زودپز دوقلو ۶ و ۴ لیتری ویوالدی

یکی از بهترین زودپز های دوقلو که می توایند بخرید برند ویوالدی می باشد. این زودپز دوقلو دارای ظرفیت های ۶ و ۴ لیتری است. می توانید از درب قابلمه ئ درب زوئدپز هم به عنوان ۴لیتری و هم به عنوان ۶ لیتری استفاده کنید. جنس دیگ بدنه این زودپزها از استیل ضد زنگ ساخته شده و کفی آن ها از چدن می باشد. به دلیل اینکه کفی آن از چدن می باشد حرارت را به صورت یک نواخت پخش می کند. جنس دسته های آن طوری طراحی شده که حرارت را به خود جذب نمی کنند و نسوز می باشد.

 

 

زودپز روگازی دونالکس مدل DN-506

زودپز روگازی دونالکس مدل DN-506 از ظرفیت ۶ لیتر برخوردار است و طراحی بسیار شیکی دارد. از جنس بدنه استیل شفاف و ضد زنگ ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد.  دونالکس از بهترین هایی است که در بازار می توانید خریداری کنید. دسته های این زودپز را از باکالیت ساخته اند که اگر آتش مستقیم نیز به آن برخورد کند نمی سوزد. دسته این نوع زودپز را کلیپسی ساخته اند که با یک چرخش می توانید درب دستگاه را باز و بسته کنید. گارانتی آن ۲۴ ماهه می باشد و از قفل ایمنی بهره مند است. با استفاده از این زودپز می توانید انواع مواد غذایی را بخار پز کنید.

 

 

زودپز دوقلو پرشیا PR-149

این زودپز پرشیا فرانس دارای کیفیت بالایی است و از پفروش ترین نوع های زودپز داخل بازار می باشد. با استفاده از زودپز دوقلو پرشیا می توانید انواع غذا ها را آماده کنید. ظرفیت دیگ های آن ۶ لیتر و ۴ لیتر میباشد و در کمترین زمان ممکن می توانید غذاهای خوشمزه ای را بپزید. زودپز پرشیا دارای دریچه تنظیم بخار بوده و جنس کفی ان را از چدن ساخته اند. دریچه بخار این زودپز قابل تنظیم می باشد و استفاده از ان برای خانم های شاغل بسیار مفید خواهد بود. این زودپز را می توانید در ماشین ظرفشویی نیز شستشو دهید. زودپز روگازی پرشیا دارای قیمت بسیار مناسبی است و می توانید به راحتی آن را در سایت گزینگ کالا تهیه کنید.

 

نتیجه گیری خرید زودپز برقی یا زودپز روگازی

با توجه به مطالبی که گفتیم به راحتی می توانید زودپز خود را خریدرای کنید. اگر وقت زیادی ندارید و فرصت زیادی برای آشپزی ندارید خرید زودپز برقی بهترین انتخاب است. زودپز های روگازی برای کسانی که می خواهند بدانند وضعیت غذا در چه حالی است و زود زود به آن سر بزنند مناسبتر است. زودپز های گازی و برقی هر دو عالی هستند اما هر یک دارای ویژگی هایی هستند که با توجه به سلیقه خود می توانید یکی را خریداری کنید

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

137

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد