برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

تاریخ ارسال : 1402/12/12

برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف بهتر است یا دائمی

در جاروبرقی های کیسه ای می توان از دونوع کیسه برای تمیزی داخل مخزن و جمع آوری زباله ها استفاده کرد. این کیسه ها در نوع یک بار مصرف و نوع دائمی موجود هستند که هر یک دارای مزیتی هایی هستند. یکی از تاثیراتی که پاکت جاروبرقی بر آن دارد  قدرت  مکش جارو برقی می باشد. حتما با خودتان فکر می کنید که کیسه یک بار مصرف و دائمی هیچ فرقی ندارند و تاثیری در قدرت آن نخواهد داشت. اما در ادامه با توضیحاتی در مورد هر یک داده می شود می توانید متوجه تاثیر آن در عملکرد جاروبرقی شوید. اینکه کیسه یکبار مصرف یا دائمی بخرید بستگی به نکات مهمی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 

هر گاه احساس کرد قدرت مکش جاروبرقی کم شده است و زباله ها به خوبی جمع نمی شوند وقت تمیز کردن کیسه جاروبرقی می باشد. داشتن جاروبرقی که از کیسه خوب برای جمع آوری زباله برخوردار است می تواند باعث طولانی تر شدن عمر جاروبرقی نیز شود. کار کردن با جاروبرقی که بتواند به خوبی محیط را تمیز کند می تواند حس خوبی داشته باشد. د رادامه مطلب طرز عوض کردن و اینکه باید از چه نوع کیسه ای استفاده کنیم را به شما خواهم گفت.

 

کیسه دائمی جاروبرقی

کیسه دائمی جاروبرقی همانطور که از نامش پیداست تا هر زمان یکه بخواهید م یتوانید از آن استفاده کنید. استفاده از کیسه های دائمی برا یجاروبرقی اگر به موقع تخلیه شود و آن را تمیز می کنید علاوه بر عملکرد جاروبرقی می تواند بر محیط زیست هم تاثیر داشته باشد. دلایلی برای استفاده نکردن از کیسه جاروبرقی دائمی وجود دارد که آن ها را برای  شما بازگو می کنیم. اما دلیل بر این نمی شود که کیسه های خوبی نیستند زیرا برای مفید واقع شدن این کیسه ها باید نکاتی را رعایت کنید. کیسه های دائمی نیاز به خالی کردن مداوم دارند و باید  مدت زمان تمیز کرن تا تمیز کردن بعدی فاصله خیلی کمی داشته باشد. اگر کیسه را به موقع تمیز نکیند باعث مشکلات بهداشتی می شود. این نوع کیسه ها اگر به خوبی تمیز نشوند برای افرادی که دارای بیماری آلرژی هستند می تواند مضر باشد.

 

اگر کیسه به درستی و به موقع تمیز نشود می تواند در طول زمان باعث پارگی شود. پر شدن کیسه جاروبرقی و خالی نکردن آن می تواند تا حد زیادی باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی شود. پر بودن کیسه جاروبرقی فشار زیادی به موتور وارد می کند و در عملکرد آن اختلال می کند. این کیسه ها نیز عمر مفید دارند و اگر به ان ها فشار وادر شود ممکن است به یک باره پاره شود و باعث کثیف شدن مخزن جاروبرقی شود وگرد و غبار را به هوا منتقل کنید. با پخش شدن گرد و غبار در باکتری ها و به هوا  منتقل شدن آن ها می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. کیسه های جاروبرقی دائمی منافذ بزرگتری نسبت به کیسه های یکبار مصرف دارند که همین موضوع باعث می شود گرد و خاک بیشتری به بیرون و موتور جاروبرقی وارد شود. 

 

 

 

کیسه دائمی جاروبرقی

 

 

 

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف

هر بار خریدن کیسه جاروبرقی دائمی می تواند هزینه های زیادی برای شما در پی داشته باشد. تمیز نکردن به موقع آن هم می تواند برای سلامتی شما و جاروبرقی زیان آور باشد. بهترین انتخاب برای اینکه بتوانید از پیش آمدن این مشکلات جلوگیری کنید خرید کیسه یکبار مصرف می باشد. تعویض کردن ۲ یا ۳ ماه یک بار کیسه جاروبرقی می تواند خیلی کم هزینه تر باشد زیرا اگر کیسه های دائمی جاروبرقی را به موقع تمیز نکنید می توانید موجب تعمیر کردنان شود و هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد.

 

از طرفی دیگر با استفاده از کیسه یک بار مصرف جاروبرقی دیگر دردسر های کیسه دائمی را نخواهید داشت و سلامت شما رانیز به خطر نخواهد انداخت. پاکت های یکبار مصرف جاروبرقی دارای درپوش و فیلتر های مجزا هستند که باعث جلوگیری از خارج شدن ذرات گرد و غبار و باکتری ها به محیط و موتور جاروبرقی می شوند. منافذ خیلی کمی نیز دارند و به دللی اینکه ۵ لایه هستند  می توانند تا ۹۹ درصد از خارج شدن باکتری ها جلوگیری کنند. پاکت های یک بار مصرف قیمت بالایی ندارند و می توانید به هر میزان بودجه ای که دارید آن ها را خریداری کنید.

 

 

 

برای جاروبرقی خانگی کیسه یکبار مصرف بخریم یا دائمی؟

 

 

 

مزایای کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

کیسه های یک بار مصرف مزیت های زیادی دارند که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. با خواندن این مطالب میتوانید از ویژگی های خوب این کیسه ها با خبر شوید و از تفاوت های کیسه جاروبرقی دائمی و یکبار مصرف باخیر شوید.

 

 

 

باعث جلوگیری از خارج شدن بیشتر از ۹۹ درصد باکتری ها  و گرد وخاک دبه محیط و داخل موتور می شود.

دارای منافذ کوچکتری نسبت به کیسه های جاروبرقی دائمی هستند که باعث می شود گردو غبار به بیرون نفوذ نکند.

کسانی که از این نوع کیسه ها استفاده می کنند می توانند مطمئن شوند که هیچگونخ خطری برای سلامتی آن ها ندارد.

باری افراد دارای بیماری آلرژی مشکلی پیش نمی آورد و به راحتی می توانند از ان استفاده کنند.

قدرت مکش جاروبرقی را افزایش می دهد و عملکرد آن را بهتر می کند.

باعث کم تر وارد شدن فشار به موتور جاروبرق یمی شود.

از درپوش و فیلتر های مجزا برخوردار می باشد.

به راحتی قابل تعویض و تهیه در بازار هستند و مشکلی برای پیدا کردن آن ها نخواهید داشت.

با فیلتر هپا موجود در جاروبرقی ها سازگاری دارند. 

طول عمر جاروبرقی را افزایش می دهد و باعث می شود بتوانید بهتر از جاروبرقی استفاده کنید.

معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

یکی از معایبی که یک کیسه یک بار مصرف جاروبرقی ممکن است داشته باشد این است که سازگاری زیادی با محیط زیست نسبت به کیسه دائمی ندارد. باید با توجه به میزان مصرفی که از جاروبرقی دارید کیسه را خریداری کنید و این ممکن است برای هرکسی خوشایند نباشد که زود به زود برای کیسه جاروبرقی هزینه کند. می توانید کیسه های یک بار مصرف را در تعداد زیاد بخرید تا قیمت آن برای شما ارزانتر تمام شود زیرا اگر هر بار فقط یک عدد خریداری کنید در طول سال هر بار افزایش قیمت داشته باشد با این کار می توانید در کاهش هزینه ها کمک کنید.

 

 

 

معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

 

 

 

نکاتی برای نگهداری بهتر جاروبرقی 

 کیسه جاروبرقی را تعویض نمایید: از مهمترین و مفید ترین کاری که می توانید برای بالا بردن عمر جاروبرقی خود انجام دهید این است مه زود به زود کیسه جاروبرقی را خالی کنید. این فکر اشتباه است که فقط باید زمانی کیسه را خالی کنید که پر شده باشد. هر چقدر کیسه پر باشد می تواند در عملکرد جاروبرقی اختلال ایجاد کند. بنابراین سعی کنید قبل از پر شدن کیسه جاروبرقی آن را خالی کنید. بهترین زمان برای خالی کردن کیسه جاروبرقی وقتی است که دو سوم آن پر شده باشد. برای جمع آوری زباله ها کیسه باید فضای کافی داشته باد و اگر پر باشد نمی تواند به خوبی زباله ها را جمع اوری کند.

 

برای اینکه متوجه شوید که کیسه جاروبرق یپر شده است یا نا نشانه ایی وجود دارد که می توانید با دقت به آن ها از پر بودن کیسه مطمئن شوید. یکی از این نشانه ها این است که خرده های زباله را دوباره روی فرش می بینید ودلیل آن این است که فضای کافی داخل کیسه وجود ندارد و دوباره به بیرون می ریزند. مورد بعدی کم شدن قدرت مکش جاروبرقی است. مزیتی که جاروبرقی های بدون کیسه دارند این است که با دارا بودن نشانگری که دارند متوجه م یشوید چقدر زباله جمع اوری شده است.

 

مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی را درست قرار داده اید.

قرار دادن درست کیسه جاروبرقی می تواند تاثیر زیادی در جمع اوری زباله داشته باشد. با درست قرار دادن کیسه جاروبرقی می توانید مطمئن شوید که زباله ها به خوبی وار کیسه می  شوند و به بیرون از جاروبرقی و داخل موتور نمی ریزند. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که ورود کیسه دقیقا بر سر نازل قرار گرفته است. اگر بر روی کیسه قلاب، نگه دارنده، یا کلیپس وجود دارد آن ها را محکم کنید. نکته بعدی خرید کیسه مناسب با مدل جاروبرقی می باشد که باید متناسب با فضایی باشد که کیسه را در ان جای گذاری می کنید.

 

فیلترها و لوله های جاروبرقی را چک کنید

جاروبرقی هایی که جدیدا تولید می شوند همگی دارای فیلتری به نام هپا می باشند که از ورود ذرات آلودگی به محیط جلوگیری می کند. اگر جاروبرقی شما نیز دارای فیلتر هپا می باشد باید آن را زود به زود تمیز و یا تعویض کنید. اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل جداشدن و از نوع پلاستیکی می باشد می توانید آن را شسته و آبکشی کنید و اگر از نوع پارچه ای یا کاغذی هستند آن را تکان داده تا تمیز شود. فیلتر های هپا برای تنفس بهتر طراحی شده اند که اگر به موقع تمیز شوند می تواند به روند این کار کمک زیادی کنید.

 

 

 

جاروبرقی را به تعمیر گاه ببرید

گاهی وقت ها جاروبرقی کار نمی کند و نمی دانید که مشکل از کجاست در این مواقع باید آن را به تعمیر کار بسپارید. ممکن است جاروبرقی مشکل مکش پیدا کند و مانند قبل زباله ها را جمع آوری نکند باید بدانید که مشکل از کجاست  از تعمیرکار کمک بگیرید. جاروبرقی با مکش زیاد یکی از بهترین ویژگی هایی است که باید داشته باشد. با رعایت نکاتی که گفتیم می توانید عملکرد جاروبرقی را بهتر کنید و اگر مشکلی برای آن پیش آمد سعی کنید از تعمیر کار کمک بخواهید. می توانید چند دقیقه برای آن وقت بگذارید و جارو را به بترین شکل ممکن تنظیم کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. خرید دوباره جاروبرقی می تواند هزیه زیادی برای شما داشته باشد بنابراین می توانید با رعایت نکات مهمی که گفتیم باعث عملکرد بهتر جاروبرقی شوید.

 

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد