علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

تاریخ ارسال : 1402/12/05

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

 

 

۷ علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی که نمی دانستید!

یکی از مشکلات رایجی که در ماشین ظرفشویی ها وجود دارد حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می باشد. اینکه ببینید بعد از اتمام کار هنوز نیمی از قرص باقی مانده است کمی شما را کنجکاو می کند و می خواهید علتش را بدانید. اینکه قرص ماشین ظرفشویی حل نشود به این معنی است که ظرف ها آن طور که باید شسته نشده اند و باید به فکر چاره ای برای آن بود. ماشین های ظرفشویی نیز مانند سایر لوازم خانگی به یکی از ضروری ترین لوازم تبدیل شده است و اگر عملکرد خوبی نداشته باشد می تواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که با هم این قضیه را بررسی کنیم و ببینم که چرا آن طور که باید قرص حل نمی شود.

 

قبل ازا ینکه به علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بپردازیم بهتر است به نحوه  باز شدن قرص در ماشین ظرفشویی توجه کنیم. وقتی آب گرم به داخل مدار شستشو ماشین ظرفشویی پمپاژ می شود قرص ماشین ظرفشویی از محفظه ای که در آن است جدا می شود و به کف ماشین ظرفشویی می افتد و توسط آب داغ کاملا حل می شود و می تواند به بهترین صورت ممکن خاصیت تمیز شوندگی داشته باشد. بنابراین باید دلیل اینکه قرص حل نمی شود را پیدا کنیم و ببینیم که آیا استفاده از قرص ماشین ظرفشویی اصول خاصی دارد؟ با من همره باشید تا نحوه عملکرد آن را با هم ببینیم.

 

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

برای استفاده از ماشین ظرفشویی و استفاده کرن از قرص ماشین ظرفشویی باید اصولی را رعایت کنیم تا بتهرین عملکرد را از آن ببینیم. کار کردن با ماشین ظرفشویی از اصول خاصی برخوردار است و بهتر است که استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید. استفاده درست از قرص ماشین ظرفشویی می تواند در تمیزی ظروف نقش مهمی داشته باشد. برای شروع بهتر است محفظه ماشین ظرفشویی را باز کنید و از محل قرار گیری قرص مطمئن شوید. با دست های خیس و مرطوب قرص را داخل محفظه قرار ندهید زیرا قرص و جای ان باید کاملا خشک باشد. باید به این نکته توجه کنید که ظروف شما قابلیت شستن در ماشین ظرفشویی را داشته باشند. دمای مناسب ظروف را قبل از شروع به کار انتخاب و تنظیم کنید. برای حل شدن قرص در داخل ماشین ظرفشویی دمایی بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد لازم است.

 

۷ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی رو بشناسید

ممکن است به دلایل خاصی ماشین ظرفشویی شما به خوبی عمل نکند و قرص به خوبی عمل نکند و مقداری از قرص داخل ماشین ظرفشویی باقی بماند. که در این حالت ممکن است با مشکلاتی مانند کثیف شدن ظروف و یا بوی بد ماشین ظرفشویی و یا ظروف رو به رو شوید. اولین مورد در درست عمل نکردن قرص ماشین ظرفشویی استفاده کردن از قرص و شوینده بی کیفیت و خرید برند های نامعتبر است.

 

قرص های بی کیفیت و نا معتبر از مواد بی کیفیت ساخته می شوند که به مرور این مواد در مسیر عبور رسوب کرده و باعث انسداد مسیر می شود. قرص و شوینده های بی کیفیت آسیب جدی به قطعات ماشین ظرفشویی وارد می کند. اگر پوشش قرص ماشین ظرفشویی از جنس مرغوب نباشد و یا قرص را در محلی گرم نگهداری کرده باشید می تواند یکی از علت های حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی شما باشد.

 

 

 

۷ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی رو بشناسید

 

 

 

 استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

دومین مورد از علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی استفاده کردن از قرص های تاریخ مصرف گذشته می باشد. بنابراین قبل از خرید و انداختن قرص در ماشین ظرفشویی حتما به تاریخ مصرف قرص توجه کنید. امکان دارد به تاریخ درج شده روی قرص دسترسی نداشته باشید. در این صورت می توانید از روش دیگری برای تعیین سالم بودن قرص ماشین ظرفشویی بپردازید. لیوانی را از آب خیلی داغی پر کنید و یک عدد قرص را داخل آن بیندازید و بعد از ده دقیقه داخل لیوان را چک کنید و اگر دیدید که قرص حل نشده بود و به صورت تکه تکه در آمده بود معلوم است که تاریخ مصرف آن به پایان رسیده است. در این صورت باید قرصی جدید خریداری کنید.

 

 مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی مسدوده

همانطور که می دانید و در قسمت های قبل گفتیم قرص پس از گرم شدن آب از بخش جا پودری وارد مخزن می شود و داخل آب حل می شود. حال اگر قرص به درستی حل نشود باعث تکه تکه شدن و در نتیجه مسدود شدن مسیر می شود. اگر قرص ها تقلبی باشند رسوباتی از خود به جا  می گذارند و مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی را مسدود  می کنند. بنابراین باز هم تنها پیشنهاد ما خرید قرص ماشین ظرفشویی اصل و از یک برند مطمئن است.

 

 

 

علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

 

 

 

 چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از نکاتی که در استفاده از ماشین ظرفشویی و حل شدن درست قرص که باید به آن خیلی توجه کنید نحوه چیدمان ظروف است. بسیاری از افراد در هنگام قرار دادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی توجه خاصی به آن نمی کنند و هر طور که شد ظروف را می چینند. به همین دلیل است که اغلب اوقات ظروف به درستی شسته نمی شوند و حتی بوی بدی نیز دارند. تنها با کمی دقت و وقت گذاشتن به راحتی می توانید از به وجود آمدن همچین شرایطی جلوگیری کنید. ماشین ظرفشویی ها انواع مختلفی دارند و هر کدام ظرفیتی دارند. بنابراین با استفاده از دفترچه راهنما می توانید خیلی اصولی به چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازید. با چیدمان نادرست ظروف ممکن است قرص به خوبی حل نشود و با ظروف به درستی برخورد نکند و در نتیجه ان طور که باید تمیز نمی شوند.

 

 خراب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی که جدیدا تولید می شوند قطعه ای به نام دیسپنسر دارند که وظیفه آن حل کردن قرص ماشین ظرفشویی است. هنگامی که برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی را تنظیم می کنید دیسپنسر در یک لحظه مناسب وارد عمل می شود. با عملکرد دیسپنسر آن قرص در ماشین ظرفشویی حل می شود و باعث تمیزی بهتر ظروف می شود.  اگر شستشو قبل از اینکه دیسپنسر وارد عمل شود متوقف شود. قرص ماشین ظرفشویی باز نمی شود و ظرف ها هم به خوبی شسته نمی شوند.

 

اگر این اتفاق افتاد لازم است ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و دوباره ببندید. دکمه خاموش روشن را دوباره فشار دهید تا برنامه شستشو مجددا وارد عمل شود و دیسپسنر به کار بیفتد و مراحل حل شدن قرص به خوبی پیش برود. اگر همچنان این مشکل رخ دارد بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید و جریان را برای ان بازگو کنید.

 

 

 

 خراب شدن دیسپنسر ماشین ظرفشویی

 

 

 

دمای آب مناسب حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی نیست!

یکی دیگر از دلایل باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی این است که دمای ماشین ظرفشویی پایین باشد. اگر آب به آن میزانی که باید حرارت نداشته باشد نمی تواند به خوبی قرص را حل کند و باید آن را به دمای مورد نظر برسانید. میزان دمایی که برای حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی لازم است دمایی بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. ماشین ظرفشویی هایی که جدیدا تولید می شوند دارای نوعی ترموستات هستند که دما را اندازه گیری می کند  و دما را روی صفحه نمایش نشان می دهد.

 

اگر ماشین ظرفشویی شما این امکانات را نداشت می توانید به وسیله یک دماسنج از دمای آب با خبر شوید. اگر آب ماشین ظرفشویی گرم نمی شود  مشکل از المنت هیتر یا سایر قطعات آن است. که امکان این که با یک ارور بر روی صفحه نمایش نشان داده شود زیاد است. در این صورت باید با یک تعمیرکار متخصص صحبت کنید.

 

 ایرادی در حسگر یا کلید سوییچ درب

حسگر یا همان سوئیچ در نقش موثری در شستشو ایجاد می کند. که می تواند یکی از دلایل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی خراب شدن سوئیچ درب باشد. روشی که برای حل این مشکل وجود دارد این است که سوئیچ درب را به وسیله یک پارچه خیس نمدار کنید. بعد از نمدار کردن دستگاه را ریست کنید و دوباره برنامه شستشو را تنظیم کنید. اگر به هر دلیلی این مشکل حل نشد و نتوانستید سوئیچ درب را درست کنید بهتر است با یک متخصص صحبت کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد