بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

تاریخ ارسال : 1402/11/28

بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از مهم ترین مواد غذایی که تاکید فراوانی بر خوردن آن می شود سبزی است. سبزی را می توان هم به صورت خشک و هم تر استفاده کرد و خورد. برخی از سبزی ها در فصل های سرد سال موجود نیستند به همین دلیل در فصل بهار و تابستان شروع به خشک کردن و فریز کردن آن می کنیم. سبزی قرمه سبزی یکی از سبزی هایی است که باید همیشه در خانه وجود داشته باشد. استفاده کردن از سبزیخشک باعث خوشمزه تر کردن غذا می شود البته اگر اصولی خشک شود و طعم و بوی آن حفظ شود. خشک کردن سبزی روش های مختلفی دارد که می توانید با استفاده از کولر، پنکه، فر، مایکروفر، شوفاز و هوای آزاد به خشک کردن سبزی پرداخت. در ادامه مطالب به درست خشک کردن سبزی و تهیه سبزی قرمه سبزی می پردازیم.

چرا سبزی خرد کن بخریم؟

سبزی خردکن یک دستگاه بسیار عالی برای خرد کردن سبزی می باشد که می تواند در کمترین زمان ممکن به مقدار زیادی سبزی را برای شما خرد کند. با استفاده از سبزی خردکن می توانید انواع سبزییجات، انواع مغزیجات و لوبیا سبز را با آن خرد کنید. سبزی خردکن در دو نوع صنعتی و خانگی تولید می شود که سبزی خردکن های ختنگی می توانند برای زنان خانه دار نیز بسیار مفید باشد و از طریق آن برای خود درآمد داشته باشند. به این صورت که شروع به سبزی خردکن در منزل کنند. سبزی خرد کردن با چاقو می تواند بسیار زمان بر و سخت باشد. با استفاده از سبزی خردکن می توانید در هر اندازه که بخواهید سبزی را به صورت ریز و یا درشت خرد کنید. سبزی خردکن نسبت به استفاده از چاقو خطرات کمتری دارد و احتمال اینکه اتفاقی برای شما بیفتد بسیار کم است.

نکات مهم قبل از خشک کردن سبزیجات

لازم است قبل از اینکه به خشک کردن سبزی بپردازید نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین روش سبزی را خشک کنید و رنگ و طعم و بوی آن حفظ شود.

  1. مهم ترین بخش تهیه کردن سبزی تازه است. اگر خودتان سبزی کاشته اید و یا اگر می توانید به محلی که سبزی در آن کاشته شده است بروید قبل از اینکه خورشید بر روی آن بتابد سبزی را بچینید.
  2. سبزی ها را به خوبی پاک کنید و سبزی های پلاسیده و زرد را جدا کنید تا رنگ سبزی شما را خراب نکند.
  3. سبزی ها را در آب سرد بیندازید، اما به یاد داشته باشید که بیش از اندازه در ظرف آب باقی نمانند. حدود ۱۰ تا نیم ساعت کافی است که سبزی داخل آب باشد.  سپس آن را چند بار آبکشی کنید تا گل و لای به خوبی جدا شود.

۵ روش خشک کردن سبزی در خانه

روش اول خشک کردن سبزی در هوای آزاد: هنگامی که سبزی را پاک کردید و شستن سبزی به پایان رسید صبر کنید تا کاملا خشک شود. سبزی را به خوبی خرد کنید برای خردکردن سبزی می توانید از سبزی خردکن و یا چقو استفاده کنید. خردکردم سبزی با سبزی خردکن بهتر و سریع تر انجام می شود. سبس سبزی را بر روی یک پارچه نخی تمیز به صورت لایه لایه های نازک پهن کنید و هر روز تا زمان یکه خشک می شوند روزی چند بار ان ها را زیر و رو کنید. توجه دداشته باشید که سبزی ها نباید در زیر تابش مستقیم خورشید باشند زیرا باعث می شود رنگ آن ها به زرد تبدیل شود. پس از چند روز سبزی کاملا خشک می شود و برای نگهداری از آن می توانید سبزی را در ظرف های شیشه ای و درجای خنک نگهدار یکنید.

سبزی خردکن ۳ کیلویی ناسیونال یکی از بهترین سبزی خردکن ها برای خرد کردن سبزی به هر میزانی که بخواهید است. جنس درب ان از پیرکس بوده و پایه ضد لغزش دارد تادر هنگام کار تکان نخورد. ظرفیت آن ۳ کیلوگرم است و مجهز به کف گیر می باشد. طول سیم مناسبی دارد گارانتی ۱۲ ماهه دارد.

 

روش اول خشک کردن سبزی در هوای آزاد

 

 خشک کردن سبزی با باد پنکه یا کولر

روش دیگری که برای خشک کردن سبزی وجود دارد خشک کردن ان در زیر باد کولر یا پنکه می باشد. ماندد روش قبل سبزی را به خوبی پاک و شستشو دهید. برای خردکردن سبزی می توانید از سبزی خردکن های تیز و با کیفیت استفاده کنید. بعد ازانجام این مراحل می توانید سبزی را بر روی پارچه نخی تمیز به صورت لایه لایه پهن کنید و در زیر باد کولر و یا پنکه قرار می دهیم. بعد از حدود ۱۲ ساعت قرار گرفتن در زیر باد کولر و یا پنکه سبزی خشک می شود. اما بهتر است که یک روز نیز سبزی را در هوای آزاد قرار دهید تا کملا خشک شود و نمی نداشته باشد. سپس سبزی ها را در شیشه های تمیز قرار دهید و در جای خنک بگذارید.

سبزی خردکن ۴ کیلویی ناسیونال نمونه ای از سبزی خردکن هایی است که می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. ظرفیت آن ۴ کیلوگرم است و جنس بدنه ان از استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد. موتور آن مقاوم سنگین بوده و از میکروسوئیچ برخوردار است. تیغه های بسیار تیزی دارد و دارای گارانتی ۱۲ ماهه می باشد.

 خشک کردن سبزی در فر

از دیگر روش های خشک کردن سبزی، استفاده از فر و مایکروفر است. کار با آن ها بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن سبزی را برای شما آماده می کند. سبزی ها را پاک و به خوبی بشویید سپس بعد از اینکه به خوبی آبکشی کردید و خشک شد برای قرار دادن در فر آماده کنید. سینی فر را بردارید و به صورت لابه های نازک سبزی را بر روی آن پهن کنید. فر را روی کمترین درجه حرارت تنظیم کنید و فراموش نکنید که باید هر نیم ساعت به آن سر بزنید و سبزی ها را زیر و رو کنید.

خشک کردن سبزی در سرخ کن

روشی که جدیدا خیلی از آن استقبال می شود استفاده از سرخ کن برای خشک کردن سبزی می باشدو سرخ کن به یکی از پر کار آمدترین محصولاتن خانگی تبدیل شده است. برای استفاده از سرخ کن لازم است در ابتدا سبزی ها را به خوبی پاک کنید و بشویید. سپس سبزی ها را خشک وبه اندازه دلخواه خرد کنید و در ظرف سرخ بیندازید. سرخ کن را با توجه به دفترچه راهنما و میزان دمایی که برای خشک کردن سبزی نوشته شده است دما را تنظیم کنید. زود به زود به سبزی سر بزینید و ان را تکان دهید تا به صورت یک دست خشک شوند. 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد