نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

تاریخ ارسال : 1402/11/25

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

 
نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در خانه تکانی


در هنگام تمیز کردن خانه تکانی باید به دنبال روش هایی باشید که بهتر کار ها انجام شود. سعی کنید روش هایی را انتخاب کنید راحت و بدون دردسر باشد زیرا هم سریعتر کار ها را انجام می دهید و هم اینکه تمیز تر خواهد شد. با کمی خلاقیت می توانید خیلی بهتر به خانه تکانی بپردازید. با توجه بیشتر به نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی بهتر می توانید خانه تکانی کنید.

نیاز است در تمیز کاری لوازم برقی نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن تمیز شوند. استفاده کردن از بعضی مواد و روش استفاده از آن ها می تواند در خانه تکانی و تمیز کردن لوازم برقی خانه کمک زیادی به شما کند. ما در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با روش هایی برای تمیز کردن لوازم خانگی و نحوه تمیز کاری آشنا کنیم. با توجه کردن به نکته هایی که در پایین ذکر شده است می توانید نظافت خانه را خیلی آسانتر انجام دهید.

ابتدا لوازم مورد نیاز خود را جمع کنید
رفت و آمد های زیاد می تواند وقت زیادی از شما را بگیرد و باعث شود که کار ها عقب بیفتد. سعی کنید قبل از انجام و شروع به خانه تکانی لوازم مورد نیاز خود را بردارید و در نزدیکی خود داشته باشید. وسایل هایی که برای خانه تکانی لازم دارید را در جایی قرار دهید که بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید و لازم نباشد که رفت و برگشت های زیادی داشته باشید. برای بهتر انجام شدن این کار می توانید لوازم مورد نیاز را در جعبه قرار دهید و با خود ببرید. اگر بتوانید لوازم مورد نیاز خانه تکانی را در سبدی که حمل آن آسان است قرار دهید در روند کار خیلی به شما کمک می کند.

 بخش های مختلف خانه را به ترتیب تمیز کنید
بعد از برداشتن لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی نوبت به انتخاب کردن و شروع کردن خانه تکانی از یک جای مشخص می رسد. این به این معنا است که سعی کنید مکانی را برای شروع انتخاب کنید و به ترتیب پیش بروید. با مشخص کردن مکانی مشخص بهتر و سریع تر می توانید خانه تکانی را به پایان برسانید. اگر هر بار مکانی را تمیز کنید و در جایی باشید هم دیر تمام می شوید و ممکن است با این رفت و آمد هایی که دارید محیط دوباره کثیف شود. بنابراین وقتی قسمت های خانه را به ترتیب تمیز می کنید انگیزه شما را برای ادامه کار فراهم می کند.

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی از بالا به پایین
اگر در ابتدا قسمت های بالای را تمیز کنید خانه را بهتر تمیز می شود. دلیل این کار این است که اگر قسمت های بالا را اول تمیز کنید دیگر آن قسمت به دلیل تمیز کردن قسمت های بعدی کثیف نمی شود. حال اگر برعکس این کار را انجام دهید و قسمت های پایین را اول تمیز کنید بعدا به دلیل تمیز کردن قسمت بالا دوباره قسمت های پایین کثیف خواهند شد. به عنوان مثال اول سقف و سطوح بلند را تمیز کنید سپس به قسمت های پایین مانند میز؛ مبلمان و شیشه ها بپردازید.

وسواس را کنار بگذارید
کسانی که وسواس دارند دیر تر از خانه تکانی تمام می شوند و آن طور که باید خیالشان راحت نمی شود. همچنان فکر می کنند که هنوز جایی باقی مانده است که تمیز نکرده اند یا باید مکانی را چند بار تمیز کنند. بهتر است که وسواس نداشته باشید زیرا باعث خسنگی بیشتر و نا امیدی در شما می شود. به دلیل اینکه بشتر مردم و مخصوصا خانم ها شاغل هستند و وقت کافی برای تمیز کاری ندارند بهتر است که وسواس نداشته باشید و وقتتان را مدیریت کنید. با انچه که در توانتان است کارهایتان را پیش ببرید و خیلی سخت نگیرید.

 

وسواس در خانه تکانی

 

 از ابزار مناسب برای نظافت استفاده کنید
اگر ابزار مناسبی برای تمیز کاری داشته باشید می تواند در تمیز کردن محیط شما تاثیر بیشتری داشته باشد و بهتر و سریعتر تمام شوید. به عنوان مثال به جای اینکه از یک پارچه کوچک برای تمیز کاری دیوار و کف استفاده کنید. خیلی راحت می توانید از یک طی بزرگ استفاده کنید هم محیط تمیز می شود و هم اینکه سریع تر تمام می شوید. برای تمیز کردن سرامیک ها نیز به جای استفاده از پارچه می توانید از یک بخار شور کمک بگیرید.

 نکات خانه داری درباره تمیز کردن جاروبرقی
جاروبرقی یکی از مهمرین و پر مصرف ترین لوازم خانگی برای تمیز کاری به حساب می آید که اگر به درستی از آن نگهداری نکیند. اگر آن را زود به زود تمیز نکنید ممکن است که که آسیب ببیند و باعث شود که آن را تعمیر کنید.  فیلتر جاروبرقی و کیسه آن اگر به درستی و زود به زود تمیز نشوند ممکن است که باعث شود جاروبرقی دچار اختلال شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. اگر در خانه شما رفت و آمد زیاد است و کودک دارید جارو برقی به یکی از پر مصرف ترین لوزام خانگی برای شما در می آید. وسایلی که  برای تمیز کردن جاروبرقی نیاز دارید عبارتند از آب، چاقو یا قیچی، صابون ملایم، مواد معطر، کیسه نو جاروبرقی.

نحوه شستن جاروبرقی به این صورت است که اول باید درب جاروبرقی را باز کنید وسایل جانبی جاروبرقی مانند لوله و اتصالات ان را جدا کرده و به وسیله بک ماده ضد عفونی کننده و بدون بو ان ها را خوب بشویید. شستن کیسه جاروبرقی دومین مرحله است که باید انجام دهید. به یاد داشته باشید که حتما باید از ماسک استفاده کنید زیرا داخل کیسه گرد و غبار زیادی است که ممکن است به شما آسیب برساند. کیسه جاروبرقی را در یک تشت قرار دهید و با کمی مایع ظرفشویی بگذارید مدتی در تشت باقی بماند. سپس کیسه را تکان دهید تا همه گرد و غبار بیرون بیاید. کیسه را بعد از به خوبی شستن آب کشی کنید و در زیر آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

 

نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی در زمان خانه تکانی

 

نحوه شستن فیلتر، غلطک جارو برقی
در شستن فیلتر جاروبرقی باید دقت زیادی داشت باشید و به خوبی آن را بشویید. فیلتر را در داخل آب گرم و صابون قرار دهید و بعد از اینکه ان را به خوبی تمیز کردید فیلتر را در جایی برای خشک شدن قرار دهید. غلطک جاروبرقی به دلیل اینکه زباله زیادی را به خود جذب میکند باید به خوبی تمیز شود. پرز، مو و موادی که به آن چسپیده را به کمک یک چاقو و یا قیچی به خوبی جدا کنید. ممکن است که جاروبرقی به دلیل اینکه زباله های زیادی را در خود جمع آوری می کند بوی بدی بگیرد. برای از بین بردن بوی بد جاروبرقی به وسیله یک پارچه مرطوب و تمیز، گرد و غبار و کثیفی های داخل آن را به خوبی پاک کنید. اگر بوی خیلی بدی داشت سعی کنید چند روزی به مدت چند ساعت جاروبرقی را در زیر آفتاب قرار دهید.

 

 

نحوه شستن فیلتر، غلطک جارو برقی

 

 نکات مهم درباره نحوه تمیز کردن لوازم خانگی برقی
آشپزخانه به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می شود که خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن جا سپری می کنند. بنابراین داشتن یک آشپزخانه تمیز و مرتب می تواند بر روحیه آدم تاثیر زیادی داشته باشد. تمیز کردن آشپزخانه به دلیل چربی زیادی که دارد می تواند کار سختی باشد. لوازم برقی بعد از مدتی استفاده دچار لک می شوند و مانند قبل براقی خود را ندارند. ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که گرد و غبار زیادی داشته باشد که بر روی لوازم برقی بشیند و یا چربی که در آشپزخانه وجود دارد به آن ها بچسپد.

منظور از لوازم برقی می توان به فر و اجاق گاز، یخچال، اجاق گاز، چای ساز و آبمیوه گیری، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی اشاره کرد. داشتن بک آشپزخانه تمیز بدون دارا بودن لوازم تمیز امکان پذیر نیست. به دلیل شاغل بودن افراد بهتر است از موادی که سریعا وسایل را برای شما تمیز میکند استفاده کنید. نحوه چیدمان لوازم برقی نیز می تواند در کمتر کثیف شدن آن ها به شما کمک زیادی کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن ها را در داخل کابینت قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد