راهنمای استفاده صحیح از چرخ گوشت

تاریخ ارسال : 1402/02/28

اختراع چرخ گوشت نیاز بشر به خوردن گوشت برای تامین پروتئین های لازم بدن، انسان را به اختراع وسایلی واداشت تا بتواند گوشت شکار خود را قطعه قطعه نماید تا برای خوردن مناسب تر گردد. اما با گذشت زمان و تغییر نحوه ی غذا خوردن و احتیاج بشر به تنوع غذایی ، انسان به فکر اختراع وسیله ای افتاد تا بتواند به کمک آن قطعات گوشت را ریزتر نماید. در ابتدا از هاون برای این کار استفاده می کردند ، بدین صورت که گوشت را در ظرفی توخالی می ریختند و با ضربات متعدد و زیاد ، اقدام به کوبیدن گوشت در این ظرف به وسیله ی هاونگ می کردند.

خرید چرخ گوشت با کیفیت

 

هاون

اما به دلیل هوشمندی انسان و میل به راحتی بیشتر ، در اوایل قرن بیستم، یعنی قبل از جنگ جهانی اول در کشور آلمان آشپزی ناشناش اقدام به ساخت وسیله ای کرد که با چرخاندن دسته ی آن می توانست گوشت را به حالت خمیری در بیاورد.

 

 انواع چرخ گوشت

چرخ گوشت ها امروزه به صورت معمول به دو نوع دستی و برقی تقسیم می شوند.

چرخ گوشت دستی : این وسیله بسیار ساده بوده و از اجزای بسیار ساده ای ساخته شده است.قطعات این چرخ گوشت عبارتند از تیغه که از جنس فولاد ساخته شده و میله ی جلو برنده که به حالت حلزونی ساخته شده و گوشت را به فشار به طرف تیغه هدایت می کند. قطعه ی بعدی فیلتر بوده که شامل ورقه ای صاف با سطحی سوراخ سوراخ است که محل خروج گوشت خمیر شده از دستگاه می باشد. قسمت دیگر محفظه ی اولیه ی گوشت است که دارای دهنه ای گشاد بوده و محل انداختن گوشت به داخل دستگاه محسوب می شود.

چرخ گوشت دستی

در راهنمای استفاده صحیح از چرخ گوشت به طرز استفاده از چرخ گوشت برقی و اجزای آن می پردازیم :

چرخ گوشت برقی : بعد از جنگ جهانی دوم و استفاده از وسایل برقی به میزان گسترده اولین چرخ گوشت برقی توسط مخترعان آمریکایی ساخته و به طور گسترده وارد بازار جهانی شد به گونه ای که اولین چرخ گوشت برقی توسط شرکت جنرال موتورز وارد بازار جهانی شد دارای قیمتی زیاد ، صدای بسیار بلند و بازده کمی بود اما با ورود کشور ژاپن به جمع تولید کنندگان این وسیله با بازدهی بهتر و قیمت مناسب تر وارد هر خانه ای در دنیا که دارای برق بود شد. چرخ گوشت های برقی خانگی به طور کل از دو قسمت موتور و بدنه تشکیل شده اند که قسمت بدنه ی آن نیز شامل اجزای مختلفی می باشد.

داشتن طول عمر بالا از نکات مهم هنگام خرید بهترین چرخ گوشت

د ر هنگام خرید نکته ا یکه خیلی حائز اهمیت است داشتن جنسی مقاوم و عمر بالای ان وسیله است. زیرا بابت هزینه ای که می کنید حق این را دارید که محصولتون از هر نظر عالی ب

ادامه مطالب ...

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد