بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی

تاریخ ارسال : 1402/02/27

جاروبرقی ها به طور کل از نظر ظاهر به دو دسته ی ایستاده و خوابیده تقسیم می شوند جاروبرقی های ایستاده این جاروها که به جارو عصایی نیز شناخته شده اند فاقد لوله ی خرطومی می باشند و به خاطر ظرفیت محدود مخزن زباله ی آنها مناسب مساحت های بزرگ نمی باشند. جاروبرقی های خوابیده این مدل همان هایی هستند که به محض شنیدن جاروبرقی هر فرد در ذهن خود تداعی می کند.لوله ی خرطومی و فلزی شاخصه ی اصلی این مدل از جاروبرقی ها می باشد که خود به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. ما در اینجا به بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی خانگی پرداخته ایم و نکاتی را که باید هنگام خرید به آن ها بسیار توجه شود بیان کرده ایم.

 

بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی

 

جاروبرقی ها به طور کل از نظر ظاهر به دو دسته ی ایستاده و خوابیده تقسیم می شوند 

جاروبرقی های ایستاده  این جاروها که به جارو عصایی نیز شناخته شده اند فاقد لوله ی خرطومی می باشند و به خاطر ظرفیت محدود مخزن زباله ی آنها مناسب مساحت های بزرگ نمی باشند. جاروبرقی های خوابیده  این مدل همان هایی هستند که به محض شنیدن جاروبرقی هر فرد در ذهن خود تداعی می کند.لوله ی خرطومی و فلزی شاخصه ی اصلی این مدل از جاروبرقی ها می باشد که خود به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. ما در اینجا به بررسی کامل ویژگی های جاروبرقی خانگی پرداخته ایم و نکاتی را که باید هنگام خرید به آن ها بسیار توجه شود بیان کرده ایم.

 

 قدرت موتور جاروبرقی 

اولین و مهم ترین ویژگی که باید برای انتخاب یک جاروبرقی باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب به آن توجه کنیم قدرت موتور جاروبرقی می باشد. توان بالا در جاروبرقی نشان دهنده ی قدرت بیشتر آن می باشد و اغلب جاروبرقی های خانگی از جمله جاروبرقی برفاب ، نانیوا، پارس خزر و کرال دارای قدرت ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ وات می باشند. برای مصرف معمولی یک جاروبرقی توان ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ وات کافی می باشد. در نظر داشته باشید که هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد میزان برق مصرفی منزل و محل مورد استفاده نیز افزایش می یابد.

 

 توان مکش جاروبرقی 

جدا از قدرت موتور یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه شود توان مکش جاروبرقی می باشد. توان مکش همیشه عددی کمتر از قدرت موتور می باشد و این توان همان چیزی است که برای یک مصرف کننده اهمیت پیدا می کند. به این نکته توجه داشته باشید که قدرت مکش در میان دو جاروبرقی که قدرت موتور آنها یکسان است می تواند کاملا متفاوت باشد. برخی از فروشنده ها برای تست قدرت مکش ، لوله ی خرطومی را جدا می کنند و توان را با چسباندن دستشان به ورودی هوا روی بدنه نشان می‌دهند در حالی که قدرت مکش باید در سر پارویی و با نصب کامل لوله‌ها تست شود.

توان مکش جاروبرقی

 

 صدای جاروبرقی 

هنگام انتخاب محصول مورد نظر از فروشنده درخواست کنید که جاروبرقی را روشن نماید. با وجود اینکه صدای جاروبرقی با میزان کشش و کارایی آن در ارتباط است، اما جاروبرقی های پیشرفته صدای بسیار کمتری دارند. برخی از تولید کننده ها تنظیمات جارو برقی را روی بی صدا قرار می دهند که البته این امکان قیمت جاروبرقی را افزایش می دهد. رقابت در تولید جاروبرقی باعث شده است که تولید کنندگان به ساخت جاروهایی با قدرت مکش بالا و صدای موتور کمتری گرایش پیدا کنند.

 

 وزن دستگاه 

هنگام خرید حتما به وزن محصول توجه داشته باشید زیرا برخی از جاروبرقی ها دارای وزن بدن یا لوله سنگینی هستند که کار نظافت را برایتان دشوار و خسته کننده می کنند و به مرور زمان به دست ، کمر و سایر اعضای بدن آسیب می زند.

جهت مطالعه ادامه مطالب اینجا کلیک کنید ...

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

جامعترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی با برندهای ایرانی و خارجی

مهناز عزیزنژاد

نویسنده

142

مقاله

1402/02/25

تاریخ ایجاد